Na části pražské magistrály je nově osmdesátka, nesmějí tam cyklisté a mopedy
„Vzhledem k položení nízkohlučného povrchu vozovky, výstavbě protihlukové stěny a dokončení protihlukově působící budovy je omezení rychlosti na 50 kilometrů v hodině zbytečné. Uleví se řidičům, kteří na široké a přehledné silnici museli jezdit nesmyslně pomalu, i lidem bydlícím v okolí, protože by mělo dojít ke snížení objemu zplodin kvůli plynulejší dopravě,“ uvedl včera náměstek primátorky Petr Dolínek.
Na magistrále nyní platí úprava pro silnice pro motorová vozidla v obci, kterým se dovoluje maximální rychlost 80 km/h. Ve směru z centra platí zvýšení rychlosti od ulice Vyskočilovy až k Jižní spojce a ve směru do centra platí úprava od Jižní spojky až po ulici Na strži. Rozhodnutí vydal příslušný silniční správní úřad, tedy odbor dopravních agend MHMP.
Přečtěte si článek Debata Ekolistu: Soud rozhodl, že magistrála nesmí hlučet. Ale jak na to?
„Jsem rád, že se tato úprava podařila prosadit ještě před koncem loňského roku, někdy jsem měl pocit, že někteří lidé by nejraději chtěli auta zrušit, nebo opět zavést běžce s praporky před každým vozidlem, které pojede rychleji než dvacítkou. Nyní se budu s odborníky i dopravními policisty bavit o tom, které další úseky by mohly být takto zrychleny,“ komentoval změnu Petr Dolínek.
Zcela opačně to za sdružení Auto*Mat vidí Vratislav Filler. "Zvýšením rychlosti na magistrále mezi Kačerovem a Pankrácí a převedením do režimu silnice pro motorová vozidla došlo k zákazu průjezdu od Spořilova směrem do centra pro jízdní kola, malé motocykly a mopedy," uvádí konkrétní dopady Filler.
"O tom, že zvýšení rychlosti z 50 km/h na 80 km/h povede, jak tvrdí pan náměstek, ke snížení emisí vlivem vyšší plynulosti provozu, vážně pochybuju," říká dále Filler. "Domnívám se, že opatření je v naprostém rozporu s humanizací Severojižní magistrály mezi Jižní spojkou a Vychovatelnou, kterou má stávající městská rada ve svém programovém prohlášení," dodává Filler.
Ani Jarmila Johnová ze sdružení Pražské matky, které se dlouhodobě věnuje tématu dopravy v Praze, není se zvýšením rychlosti spokojená. "Nesmyslná je především magistrála procházející obytnými čtvrtěmi uprostřed města, kde lidé žijí, pracují," říká k magistrále Johnová. "Nejde jen o hluk, ale také emise. Podle analýzy Centra dopravního výzkumu jsou nejnižší emise při rychlosti 50 km/h a pokud jde o plynulost dopravy, je to podobné. Obáváme se, že pan náměstek Dolínek podléhá tlaku nově se rodící koalice," myslí si Johnová.
reklama