https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/na-casti-prazske-magistraly-je-nove-osmdesatka-nesmeji-tam-cykliste-a-mopedy1
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Na části pražské magistrály je nově osmdesátka, nesmějí tam cyklisté a mopedy

12.1.2016 02:32 | PRAHA (Ekolist.cz)
Na magistrále od Pankráce po Jižní spojku je možné nově jezdit rychlostí až 80 km/h. Důvodem je, že na těchto úsecích byla provedena protihluková opatření. Zvýšení rychlosti se nelíbí Auto*Matu, protože jde proti myšlence humanizace magistrály.
Na magistrále od Pankráce po Jižní spojku je možné nově jezdit rychlostí až 80 km/h. Důvodem je, že na těchto úsecích byla provedena protihluková opatření. Zvýšení rychlosti se nelíbí Auto*Matu, protože jde proti myšlence humanizace magistrály.
Foto | Martin Mach Ondřej / Ekolist.cz
Na pražské magistrále od Pankráce po Jižní spojku je možné nově jezdit rychlostí 80 km/h. Stalo se tak na základě pokynu náměstka primátorky Petra Dolínka. Důvodem je, že na těchto úsecích byla provedena protihluková opatření a tím podle Dolínka pominul hlavní důvod omezení rychlosti na magistrále. Podle Dolínka magistrát zkoumá, zda je možné zvýšit rychlost i na dalších úsecích. Zvýšení rychlosti kritizuje sdružení Auto*Mat: na daných úsecích nesmí jezdit kola a mopedy, opatření je podle něho v rozporu s plánem na humanizaci magistrály.
 

„Vzhledem k položení nízkohlučného povrchu vozovky, výstavbě protihlukové stěny a dokončení protihlukově působící budovy je omezení rychlosti na 50 kilometrů v hodině zbytečné. Uleví se řidičům, kteří na široké a přehledné silnici museli jezdit nesmyslně pomalu, i lidem bydlícím v okolí, protože by mělo dojít ke snížení objemu zplodin kvůli plynulejší dopravě,“ uvedl včera náměstek primátorky Petr Dolínek.

Na magistrále nyní platí úprava pro silnice pro motorová vozidla v obci, kterým se dovoluje maximální rychlost 80 km/h. Ve směru z centra platí zvýšení rychlosti od ulice Vyskočilovy až k Jižní spojce a ve směru do centra platí úprava od Jižní spojky až po ulici Na strži. Rozhodnutí vydal příslušný silniční správní úřad, tedy odbor dopravních agend MHMP.


Přečtěte si článek Debata Ekolistu: Soud rozhodl, že magistrála nesmí hlučet. Ale jak na to?


„Jsem rád, že se tato úprava podařila prosadit ještě před koncem loňského roku, někdy jsem měl pocit, že někteří lidé by nejraději chtěli auta zrušit, nebo opět zavést běžce s praporky před každým vozidlem, které pojede rychleji než dvacítkou. Nyní se budu s odborníky i dopravními policisty bavit o tom, které další úseky by mohly být takto zrychleny,“ komentoval změnu Petr Dolínek.

Zcela opačně to za sdružení Auto*Mat vidí Vratislav Filler. "Zvýšením rychlosti na magistrále mezi Kačerovem a Pankrácí a převedením do režimu silnice pro motorová vozidla došlo k zákazu průjezdu od Spořilova směrem do centra pro jízdní kola, malé motocykly a mopedy," uvádí konkrétní dopady Filler.

"O tom, že zvýšení rychlosti z 50 km/h na 80 km/h povede, jak tvrdí pan náměstek, ke snížení emisí vlivem vyšší plynulosti provozu, vážně pochybuju," říká dále Filler. "Domnívám se, že opatření je v naprostém rozporu s humanizací Severojižní magistrály mezi Jižní spojkou a Vychovatelnou, kterou má stávající městská rada ve svém programovém prohlášení," dodává Filler.

Ani Jarmila Johnová ze sdružení Pražské matky, které se dlouhodobě věnuje tématu dopravy v Praze, není se zvýšením rychlosti spokojená. "Nesmyslná je především magistrála procházející obytnými čtvrtěmi uprostřed města, kde lidé žijí, pracují," říká k magistrále Johnová. "Nejde jen o hluk, ale také emise. Podle analýzy Centra dopravního výzkumu jsou nejnižší emise při rychlosti 50 km/h a pokud jde o plynulost dopravy, je to podobné. Obáváme se, že pan náměstek Dolínek podléhá tlaku nově se rodící koalice," myslí si Johnová.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist