Na východě Polska vojenské auto narazilo do dvou zubrů, uhynuli
Chránění zubři evropští jsou symbolem této oblasti, na jejíž části se rozkládá Bělověžský národní park. Předloni se na polsko-běloruské hranici odehrávala migrační krize, kdy se snažily do Evropské unie dostat z Běloruska tisíce běženců z krizových oblastí z Blízkého východu či Afriky. Kvůli tomu i kvůli dlouhodobě napjatým vztahům mezi Varšavou a Minskem v regionu působí polští vojáci.
Na polské straně Bělověžského pralesa žije asi 830 zubrů. Stejná nehoda jako dnes se stala i minulý měsíc ve vsi Stare Masiewo ležící v bezprostřední blízkosti hranice. Vojenské nákladní auto porazilo zubra, ten uhynul. Na internetu se tehdy objevilo video, na kterém u mrtvého zvířete naloženého na valníku stojí druhý zubr, očichává ho a otírá se o něj hlavou.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (25)
Kolemjdoucí
4.12.2023 16:05Kolemjdoucí
4.12.2023 16:05Břetislav Machaček
4.12.2023 17:30krajiny a návratu vlků, kteří je splaší v ohradách a oni uniknou mimo ně.
To bylo prosím vojenské nákladní vozidlo konstruované na válečné operace,
ale co takové obyčejné osobní auto a nebo autobus, kde má řidič obličej
půl metru od skla plochého čela vozidla. Viděl do Polska zapůjčenou elektrickou lokomotivu řady 163 (peršing) po srážce pouze s losem.
Čelní skla rozbitá parohy, čelní karoserie pomačkaná jako kapesník
a smetník z pevných ocelových úhelníků a úček pokroucený jako paragraf.
A co teprve takový zubr a nebo pratur? Má někdo odvahu riskovat, aby se
to stávalo i u nás? Já si to raději odpustím a doufám, že i většina
moudrých občanů s výjimkou několika potížistů, kteří nenávidí lidi a
chtějí jim dělat samé mrzutosti.
Břetislav Machaček
4.12.2023 17:33 Reaguje na Břetislav MachačekSlavomil Vinkler
4.12.2023 20:18 Reaguje na Břetislav MachačekBřetislav Machaček
5.12.2023 09:40 Reaguje na Slavomil Vinklerohrady způsobí. Pokud chovatel toto riskuje a je pojištěn,
tak si to zodpoví u soudu, ale zastánce velkých kopytnatců
ve volné přírodě přenechá zodpovědnost na státu, kterým ale
není pouze hrstka fandů těchto zvířat, ale ta dosud mlčí
většina národa. Kdysi je nechal panovník vybít kvůli ochraně polí svých a i polí poddaných a dnes chtějí jejich návrat bezzemci z paneláků, kterým nezdevastují pole, či sad. Oni
chtějí návrat divočiny na cizí úkor a nenést odpovědnost za
případné škody a újmu na zdraví těch, kteří se s těmi zubry setkají na silnici, či železnici. Víte já zubry viděl v
Bělověži na padesát metrů z bytelného posedu, mám tak k nim obrovský respekt a neodvážil bych se je zahnat třeba z pole!
To se tam v okolí Bělověže denně děje, ti lidé tam jsou z toho někteří už zoufalí a nějaký úbytek po srážce s autem
armády asi spíše přivítali.
Zbyněk Šeděnka
5.12.2023 13:19 Reaguje na Břetislav Machačekradim buffalo tobias
5.12.2023 00:33 Reaguje na Břetislav MachačekBřetislav Machaček
5.12.2023 09:26 Reaguje na radim buffalo tobiasty psy s vyjímkou pro několik funkcionářů mysliveckých
společností. Zavedený funkční model je nahrazen paskvilem
stejně, jako vše, co tu bylo v minulosti. Blb z principu
mění i dobré, aby dokázal svoji moc vše měnit a pak to tak
dopadá. Kdysi byl pytlačící pes vzácností a nyní pytlačí
opakovaně vesele dál, protože dva určení lovci z třiceti členů spolku není totéž, jako třicet hlavní pušek v revíru.
Až budou ochranáři ochotni převzít zodpovědnost za veškeré
škody páchané jejich chráněnci, jako to dělají myslivci a
chovatelé dobytka za svá zvířata a zvěř, tak budu držet
ústa a "neblábolit" podle tebe Tobíku "nesmysly" a ani ta
přezdívka z tebe neudělá odborníka přes velké kopytnatce, pokud tomu nerozumíš. Pokud by se třeba vlaky měly omezovat
v rychlosti tabulkami "pozor zvěř", tak jsme mohli zůstat u
poštovních dostavníků a formanských vozů, které se ze zvěří
nikdy nesrazily. No a srážka osobního auta i v rychlosti
30 km/h se zubrem může mít tragické následky. On i jelen
ti v takové rychlosti stačí strčit parohy přes čelní sklo,
zastavit je o sedadlo řidiče a nebrat ohled na tvora mezi sedadlem a čelním sklem. Bělověž dobře znám a taky problémy
okolních rolníků se zubry. Nehody tam byly, jsou a budou o
tom žádná a to tam je velmi řídké osídlení vyplývající už
z historie. Pochybuji, že ti vojáci jeli s vojenskými auty
jako s formulí 1 a že nepočítali se srážkou se zubry. Oni
nejsou padlí na hlavu, ale náhoda je blbec a stává se i to,
co by člověk nikdy nečekal. Co vyplašilo koně před 6 týdny
v sousední vesnici nikdo neví, ale po 15 km zběsilého běhu se zastavil až v kolejišti nádraží v Ostravě, přičemž běžel po cestách mezi auty a jen se štěstím se nikomu nic nestalo. Představa, že to bude díky vlkům častější mne děsí už kvůli zdraví těch koní, krav atd. Je zde zaděláno na další průšvih po průšvihu s likvidací malochovů ovcí a jen kvůli rozmaru pár stovek vlkomilů.
Slovan
5.12.2023 12:36Petr Eliáš
5.12.2023 13:38 Reaguje na SlovanZbyněk Šeděnka
5.12.2023 14:43 Reaguje na Petr EliášBřetislav Machaček
5.12.2023 16:17 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaDiskutovat totiž neumí a mimo politruckých žvástů ani nemá o čem. Vyhledává mne i na jiných Webech a je to
asi mánie. Mne ale nemůže urazit, neboť to může pouze inteligent.
Jinak na "moudrost" Slovana nemá smysl ani reagovat.
Petr Eliáš
6.12.2023 09:00 Reaguje na Břetislav MachačekZbyněk Šeděnka
6.12.2023 09:22 Reaguje na Petr EliášPetr Eliáš
6.12.2023 15:49 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaP.S. Tykám Machajdovi od té doby co tu začal psát pitomosti a každého, kdo s ním nesouhlasil označoval za soudruhy, nedouky, atd. :-P
Petr Eliáš
6.12.2023 08:59 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaMajka Kletečková
5.12.2023 22:59 Reaguje na SlovanZbyněk Šeděnka
6.12.2023 09:20 Reaguje na Majka KletečkováBřetislav Machaček
6.12.2023 14:23 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaPetr Eliáš
6.12.2023 15:46 Reaguje na Břetislav MachačekBřetislav Machaček
7.12.2023 10:36 Reaguje na Petr Eliášz Ruska ani kubík plynu! Ouha měřící přístroje
na potrubí v Lanžhotě ukazují opak. No a taky
to, že dodavatel nafty Slovnaft do půlky ČR
jede pouze na ruskou ropu a totéž rafinerie
Orlenu u nás. Rusko krachuje tak, že nemá
problém dál válčit na Ukrajině a rozvíjet svoji ekonomiku. To, že křečovitě lpíme na sankcích za cenu snižování životní úrovně
a pomalé likvidace konkurenceschopnosti není
hrdinství, ale pitomost, která se nám vymstí,
když to zboží bude putovat přes prostředníky
s podílem zisku pro překupníky. Prodáváme pod cenou, aby to vůbec někdo přeprodal a taky na tom vydělal. To nedouk s neznalostí obchodu a ekonomie ale nikdy nepochopí a vystačí si s politruckými hesly a činy. Je lidské se mýlit,
ale být nepoučitelný je psychická úchylka.