https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/nad-silnici-v-indii-vede-27metrovy-most-pro-hady
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Nad silnicí v Indii vede 27metrový most pro hady Video

6.12.2020 02:51 | DILLÍ (ČTK)
"Je tady hustý les, pohybují se zde sloni, leopardi i jeleni a býci. Ty řidiči vidí z dálky a mohou zpomalit nebo zastavit, ale málokdy to udělají v případě hadů, ještěrek, varanů nebo veverek," citoval zástupce správy list Indian Express.
"Je tady hustý les, pohybují se zde sloni, leopardi i jeleni a býci. Ty řidiči vidí z dálky a mohou zpomalit nebo zastavit, ale málokdy to udělají v případě hadů, ještěrek, varanů nebo veverek," citoval zástupce správy list Indian Express.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
V severoindickém státě Uttarákhand vybudovali z přírodních materiálů most pro plazy a další lehká zvířata, aby je ochránili před rušnou silnicí. Vede k turistické destinaci a zvířata na ní hynou pod koly aut.
 

Most dlouhý 27 metrů je z bambusu, provazů a rostlinných vláken a podle místních médií je první stavbou svého druhu v Uttarákhandu. U pat stavby byly zasazeny popínavé rostliny a trávy, které mají zvířata "navigovat" na most.

"Na této silnici auta turistů zabila mnoho plazů a dalších menších zvířat," citovala server BBC Čandru Šekhara Džošiho z lesní správy. Na obou stranách mostu jsou kamery, které zaznamenají přesun zvířat.

"Je tady hustý les, pohybují se zde sloni, leopardi i jeleni a býci. Ty řidiči vidí z dálky a mohou zpomalit nebo zastavit, ale málokdy to udělají v případě hadů, ještěrek, varanů nebo veverek," citoval jiného zástupce správy list Indian Express. Most má malá zvířata nejen ochránit, ale také na ně pomoci zaměřit pozornost.

Silnice, jíž motoristé spěchají, vede do horské turistické stanice Nainital. Leží ve výšce asi 2000 metrů v blízkosti jezera obklopeného horami.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (4)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Karel Zvářal

Karel Zvářal

6.12.2020 04:38
Kamery zaznamenají... takže nezaznamenávají... možná kdyby to doplnili směrovkami "K mostu"-)... ale jako PR zprávička dobré.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

6.12.2020 09:06 Reaguje na Karel Zvářal
Je to podobné jako s podchodem pro velké šelmy tratě Bohumín-Žilina
u Jablunkova. I tam by bylo možno dát směrovky "podchod" a nikdo by
pak nemusel "našlapat" falešné medvědí stopy, protože by gramotné
šelmy věděly kudy mají trať bezpečně přejít. Mimochodem se
žádná zvěř nehrne někam, kde ji schází přehled o možném
nebezpečí těsně za podchodem a kde je plno cizích pachů.
Podchod údajně téměř za miliardu k ničemu, byl vybrečen
ochranáři-teoretiky a je k smíchu všem praktikům i laikům.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

6.12.2020 09:25 Reaguje na Břetislav Machaček
I to foto je kouzelné, nazval bych to Lesem sebevrahů - dvě auta ve stejném pruhu 20 m od sebe:-))... Raději než ten most bych na nejkrvavějším místě instaloval 2-3 retardery po kilometru, samozřejmě i značky Pozor zvěř. A žádná oběť není zbytečná, určitě ji nenechají bez povšimnutí mrchožrouti ani masožravci. Prostě takový bufet U mostu.

A k tomu Jablunkovu: v Moskvě bezprizorní psi normálně používají k přesunu metro. To by mohla být inspirace pro naše úředníky ochrany přírody:-))
Odpovědět

Jirka Černý

6.12.2020 10:29 Reaguje na Břetislav Machaček
Viz "přechod" pro veverky v Sokolově.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist