https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/nekolik-zemi-ve-zprave-z-cop27-odmita-uvest-cil-omezit-oteplovani-na-1-5-stupne
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Několik zemí ve zprávě z COP27 odmítá uvést cíl omezit oteplování na 1,5 stupně

14.11.2022 01:59 | ŠARM AŠ-ŠAJCH (ČTK)
Několik zemí odmítá, aby se oficiální zpráva z klimatické konference COP27 zmiňovala o cíli udržet oteplování na hranici 1,5 stupně Celsia ve srovnání s předprůmyslovou érou. Podle agentury Reuters to řekl John Kerry, zmocněnec amerického prezidenta pro otázky klimatických změn. Nezmínil, o které státy jde.
 

Připomněl, že na loňské konferenci ve skotském Glasgow tento cíl přijat byl. "A vím, že Egypt nechce být zemí, která bude pořádat konferenci, jež by byla ústupkem od toho, čeho bylo dosaženo v Glasgow," řekl Kerry. Klimatický summit COP27 se v egyptském letovisku Šarm aš-Šajch koná do 18. listopadu.

Vlády se v roce 2015 na klimatické konferenci ve Francii dohodly na tom, že se pokusí udržet zvyšování teploty "výrazně pod dvěma stupni Celsia a co nejvíce se přiblížit hodnotě 1,5 stupně" v porovnání s teplotou v předindustriálním období. Pařížská dohoda byla považována za velký průlom ve snahách o boj proti změně klimatu.

Nicméně od té doby se emise skleníkových plynů, které k oteplování klimatu vedou, zvyšují. Vědci proto varují, že svět cíl z Pařížské dohody bez rychlých a radikálních změn nesplní. Porušení hranice 1,5 stupně Celsia znamená riziko, že na lidstvo dopadnou ty nejhorší následky globálního oteplování, píše Reuters.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (84)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jaroslav Řezáč

14.11.2022 06:49
Měli bychom si uvědomit, že ke snížení oteplování vede jedině soubor opatření a nejen vykřičené CO2 je to o tom, jak se chováme ke krajině v Evropě a třeba v Africe, která není průmyslová ale raketovém roste populace, která z principu musí trpět hladomorem a nerozvinutostí, protože je tam mnoho lidi na jeden chleba
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.11.2022 10:09 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Všechno se propaguje a do jisté míry i dělá, ale světová populace sice roste, ale stále pomaleji. Vrchol se předpokládá kolem roku 2050 na sotva 10. miliarách a pak to půjde dolů.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

14.11.2022 10:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Když furt jim vadí to CO2, emise všelijaké, tak by měli být rádi za ten 1,5°C - méně se bude v zimě topit.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.11.2022 12:31 Reaguje na smějící se bestie
Ten 1.5 není fakt problém, kdyby se to zastavilo. Jenže je to jen odrazový můstek.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

14.11.2022 12:27 Reaguje na Pavel Hanzl
A nebo taky prd ... https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/svetova-populace-pokles-ctyri-miliardy-2100-james-pomeroy.A220825_140620_zahranicni_kha

Stručně řečeno, prostě se neví.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.11.2022 12:35 Reaguje na Svatá Prostoto
S vývojem demografie se skutečně neví. Ale nikdo nějaký výrazný růst už nepředpovídá. Lidstvo už vykazuje známky přemnožení druhu a neplodnost bývá samoregulační faktor.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

14.11.2022 13:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Jako asi nějak výrazně přes 10 giga to nepůjde, ale jak to bude probíhat ... nahoru a případně pak i dolů ... fakt netuší nikdo.

Taky tu za sto let nemusí bejt nikdo, že jo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.11.2022 14:06 Reaguje na Svatá Prostoto
V polárních oblastech se lidé udrží určitě, otázka ale zní, jak dlouho a jak ten zbytek civilizace může přežít.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

14.11.2022 14:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Když sem něco za pár desítek let něco přifrčí, tak budou v pérdeli i u těch pólů.

Prostě nějak bude.


Slovy klasika ... Věci se zkrátka dějí. Čert je vem! :-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.11.2022 16:04 Reaguje na Svatá Prostoto
Nic nepřifrčí. Rusko bude už dávno v dupě a Čajna taky.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.11.2022 13:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Já myslel nějaký šutrák z daleka. Nebo emzáky:-),

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.11.2022 08:41 Reaguje na Svatá Prostoto
A proč by měl? Poslední dost pěkný macek byl Chicxulub a je to asi 60 miliónů járů.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

16.11.2022 13:51 Reaguje na Pavel Hanzl
No vidíte, je to jen otázka času:-)
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

14.11.2022 07:33
Pokud ani Společnost národů nedokázala zabránit II. světové válce , a ani za doby OSN nedošlo k mírovému soužití národů ve světě , potom je zcela iluzorní očekávat, že zrovna u sodovkáče se státy zázračně změní.
Zůstane u proklamací , které se stejně plnit nebudou a jak i v článku doloženo, antropogenní emise CO2 stejně v absolutním vyjádření narůstají.

Šokovou terapií gryndýlu nelze zajistit dekarbonizaci ze dne na den. Dekarbonizace je běh na dlouhou trať a její podmínkou by bylo, že státy by musely zcela změnit svůj přístup nejdříve k zachování míru a bezpečnosti, nepoužívání síly při řešení vzájemných vztahů, což jak doloženo současnou situací skutečně nehrozí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.11.2022 08:48 Reaguje na Miroslav Vinkler
Žádný grýndýl nechce zajistit dekarbonizaci ze dne na den.
Je tam časový termín 30 let, což by mělo stačit, pokud ovšem všichni máknou a ropáci nebudou sabotovat a pořád dokola vysvětlovat proč to nejde.
Faktem ale je, že pro zaprděné Česko je JAKÁKOLIV rychlost změn příliš vysoká, je zvyklé prošvejkovat se klidně do klimatické smrti, je to salámistickou mentalitou národa.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

14.11.2022 09:11 Reaguje na Pavel Hanzl
dekarbonizace se hlavně rozumí energetika ale těch 30 let je na uhlíkovou neutralitu a to jsou dva výrazy. Pane Hanzl, budme mít to, na co budeme mít peníze, ne na to co udrží papír a zbožná přání... hlavní laitmotiv je jádro. Těm, kteří to odmítají doporučím, ať si postaví auto z plastu a třeba budou spokojenější nebo skleněnou lahev na větrník neudělají.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.11.2022 09:55 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Pořád žijete v chimérách. Jádro je zařazeno mezi podporované (ne přímo) ale OZE, pokud se nedosáhne stoprocentní uhl. neutrality, bude to pořád lepší, než ropácké vysvětlování, proč to nejde.
Kdyžse podívám na normální země (především Evropské) tak je jasně vidět, že to jde.
My jsme prostě ve vleku hybridní války, kde ropáctví je taky významnou součástí.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

14.11.2022 12:29 Reaguje na Pavel Hanzl
No, zařazeno ... to se ještě uvidí ... https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/3534657-rakousko-podalo-kvuli-zarazeni-jadra-a-plynu-mezi-zelene-investice-zalobu-k-soudu-eu

A takhle je to tady se vším.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.11.2022 12:41 Reaguje na Svatá Prostoto
To je normálka, ale je to o houně. Pokud by to fakt z taxonomie vyhodili (což nepředpokládám, Rakušáci jsou známí opruzéři a bez Skopčáků prosadí kulový), tak se bude stavět jádro dál, to není žádný zákaz.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.11.2022 13:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Zákaz to není, ale významná komplikace ano.
Bude to opět vyvolávat otázky, jak to kdo myslí s dekarbonizací vážně a kde převládá ideologie nad rozumem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.11.2022 14:07 Reaguje na Jaroslav Studnička
Nebude to tak zlý. Evropané nejsou blbí, teda ti, co to rozhodují. Jen ti, kteří je bezhlavě kritizují.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

14.11.2022 14:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Aha, takže ti, co se rozhodli postavit energetickou politiku z velké části na dostatku levného ruského plynu, rozhodně nebyli blbí.
Ti, co věřili, že se s Ruskem dá vždy nějak rozumně domluvit, nebyli blbí?
Ti, kteří dlouhá léta neplnili své závazky vůči NATO a díky kterým je na tom Evropa z hlediska obranyschopnosti tak jak je ... ti taky nebyli blbí?

Tak to už ale pak není a nebyl blbej vůbec nikdo:-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.11.2022 16:08 Reaguje na Svatá Prostoto
Já miluji generály po válce, zvláště ty, kteří chtěli, aby Rosatom stavěl Dukovany a kdyby jim někdo řekl, že se bude kupovat americký LNG za 11 eur, tak vyletí z kože.
Samozřejmě nikdo na ruském plynu nic nestavěl (kromě nás, bačaláků a klupych Maďarónů) a tak je to s váma vždycky.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.11.2022 13:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak to je fajn, že je máte rád. A ještě raději jsem, že to podle popisu jde mimo mne.

No, Hanzl z kože nevyletěl, ale kondenzák si nepořídil, barák nezateplil, FVE na střechu nedal ... a proč taky, když byl ten plyn tak levnej, že jo:-))).

Bačálák ... tak jsem Němcům říkat ještě neslyšel.-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.11.2022 08:43 Reaguje na Svatá Prostoto
Skopčáci byli závislí na ruském plynu ze 40%, bačaláci a my na 100%.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

16.11.2022 13:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Čti si šmudlo:-).

"Vondra připomněl snahu vybudovat plynovod Nabucco z oblasti Kaspického moře, z Ázerbájdžánu a Turkmenistánu. „Měli jsme s nimi častá jednání a někdy i předběžné dohody, měli jsme dohodu o tranzitu přes Turecko, měli jsme podporu Evropské komise, která na to vyčlenila prostředky, měli jsme postavené konsorcium, jenomže největší firmou v konsorciu byla německá RWE a tu donutila německá vláda, aby od toho odstoupila, protože nechtěla konkurenci k Nord Streamu. Němci se upnuli na jednostranný byznys s Ruskem a nechtěli konkurenci,“ shrnul Vondra."

https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-zapad-se-musi-pripravit-na-svet-kde-jeho-hlas-bude-jednim-z-mnoha-40413495
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.11.2022 16:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, Rakušané a Němci jsou typický příklad těch bezhlavých kritiků.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

14.11.2022 13:53 Reaguje na Pavel Hanzl
No, to je otázka, bo při vyhození JE z taxonomie by se ty investice kua prodražily a zkomplikovaly ... což celou ekonomiku JE taky může poslat do kopru.
Nebo ji minimálně fest zpomalit. Což by v reálu znamenalo buď se dál držet uhlí, které je nej svinstvo, ale zase ho aspoň máme, nebo plynu, se kterým je to o hodně horší. Pokud se tedy nezačne například s těžbou toho břidlicového, který nám ze Států nesmrdí, ale tady je to hrozné zlo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.11.2022 14:08 Reaguje na Svatá Prostoto
Ta taxonomie není žádný spásný systém, mylím, že vliv by měl víceméně žádný...
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

14.11.2022 14:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Vliv by to mělo celkem zásadní, o tom nepochybujte.

Kdyby ne, tak se kvůli tomu v EP nehádali jak vzteklí psi.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.11.2022 15:19 Reaguje na Svatá Prostoto
Ano, přesně tak to je.
Pokud by to nemělo vliv, tak se kolem taxonomie nevedou takovéto politické boje na půdě EP.

Ale to je klasická Hanzlovina...kritika svých oblíbenců není přípustná, tak bude problémy bagatelizovat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.11.2022 16:10 Reaguje na Svatá Prostoto
Ti se tam hádají kvůli daleko větším cypovinám. Jestli se bude za TŘINÁCT let jezdit s dýzly!!!
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.11.2022 13:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzl!!!

Kua drát, řeč je přeci o vámi milovaném a nedostižném moudrém EP!!!

Vy jste fakt jak korouhvička:-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.11.2022 08:44 Reaguje na Svatá Prostoto
Vysvětlím. V ER se hádají o cypovinám běžně, o taxonomii pro jádro nebo dýzlech pro rok 34. Ani tohle nedáte?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.11.2022 08:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Sorry jako v EP
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

16.11.2022 13:54 Reaguje na Pavel Hanzl
No já to dám, ale vy tu furt chcete federalizovanou Evropu:-)))
Odpovědět
ss

smějící se bestie

14.11.2022 10:32 Reaguje na Jaroslav Řezáč
1*
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

14.11.2022 09:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Proboha, zase ta nekonečná mantra.

Grýndýl se v nejlepším případě týká 9 % emisí. To není řešení pro svět.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.11.2022 09:58 Reaguje na Jiří Svoboda
Grýndýl to řeší všechno pro celou Zeměkouli. Pochopili to v USA i ve všech normálních zemích a s různým úspěchem se snaží ho naplňovat.
Jenže prudce se rozvíjející Číně se buduje nejvíc OZE na světě, ale zároveň i uhláků.
Ta země je v kleštích mamonu, ale snad s přitažením diktatury se rozvoj zabrzdí, dnes je skoro na nule.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

14.11.2022 10:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Vaši naivitu bych chtěl taky mít
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.11.2022 10:06 Reaguje na Michal Uhrovič
Na co by vám byla? Možná na to, co mně. Cítím se v tomhle světě pohodlně, netrpím depresemi z šíleného grýndýlu a teroru z Bruseli, vím, proč vznikla energetická krize a tak vím, kdy skončí.
Optimismus není špatný světový názor, není dobré ho zamněňovat s naivitou.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

14.11.2022 11:44 Reaguje na Pavel Hanzl
No uvidíme, jak se ti vaši vzorňouši postaví k problému na závěr COP27. To ale samozřejmě bude na úrovni slibů, které se mohou velmi minout s realitou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.11.2022 12:43 Reaguje na Jiří Svoboda
Stačí se podívat, co se naslibovalo a co se udělao v minulosti. Ten poměr v normálních zemích z pohledu realisty špatný není. Samozřejmě musíme vyřešit krizi, pak je možno sčítat. Ale i ta zrychlí výstavbu OZE, myslím podstatně.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

14.11.2022 12:31 Reaguje na Pavel Hanzl
" .... vím, proč vznikla energetická krize a tak vím, kdy skončí."

S ohledem na to, co o uvedeném tady neustále šíříte je použití slovesa "vím" poněkud úsměvné:-))).
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.11.2022 13:11 Reaguje na Svatá Prostoto
Asi jednou nechtěl být Hanzl za dojmologa a používat svoje oblíbené: možná, asi, snad....:-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.11.2022 14:10 Reaguje na Svatá Prostoto
Zkuste si vzpomenout, co jsem kdy prorokoval o táhle krizi a co se zatím vyplnilo a jaký je další trend.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

14.11.2022 14:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Ono z těch vašich nesmyslů už něco vyplnilo?

A co to bylo?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.11.2022 16:13 Reaguje na Svatá Prostoto
Třeba to, že s otevřením LNG terminálů půjde cena plynu dolů.
Není totiž způsobena žádným grýndýlem, von Layenovou nebo Němčoury, jak si myslí místní ropáčci.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.11.2022 13:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Znovu ... vám v Brně zlevnili plyn? Fakt?

A proč je momentálně cena plynu kde je už tu máte vysvětlené x-krát, takže opakovat to nemíním.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.11.2022 16:06 Reaguje na Svatá Prostoto
BINGO!!! Skopčáci otevřeli nový terminál s kapacitou 10 mld.kubíků, rozšíří ho na 23 mld.
vsadím gatě, že do měsíce půjde plyn zase dolů, i dyž bude mrznout. Ale ne moc, odhaduju 80 eur.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.11.2022 16:40 Reaguje na Pavel Hanzl
https://www.kurzy.cz/zpravy/679392-goldmani-ceny-plynu-v-evrope-poklesnou-o-30-v-nasledujicich-mesicich-v-lete-2023-budou-ale-opet/

https://www.reuters.com/business/energy/world-bank-projects-energy-prices-decline-11-2023-after-60-jump-2022-2022-10-26/

Trocha vzdělání vám neuškodí.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.11.2022 08:52 Reaguje na Svatá Prostoto
Problém s váma je, že dokážete pouze papouškovat někde přečtená moudra a vlastní názor nemáte, zase jen ten kremelský.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.11.2022 16:06 Reaguje na Svatá Prostoto
Ještě link:
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-nemecko-ma-hotove-prvni-pristaviste-pro-plovouci-terminal-na-lng-40414621#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=7&utm_campaign=abtest203_personalizovany_layout_varBB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.11.2022 16:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Jen taková drobnost, ten terminál tam teprve musí doplout:-) ... a to rozšíření bude až na podzim.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.11.2022 08:50 Reaguje na Svatá Prostoto
"Zprovoznění celého zařízení je plánováno na prosinec,.." z článku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.11.2022 08:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Letošního roku.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

16.11.2022 13:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Správně ... takže když píšete ... "Skopčáci otevřeli nový terminál s kapacitou 10 mld.kubíků," ... tak lžete:-)))
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

16.11.2022 13:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Jasně, Hanzl vo tom ví, ale Světová banka a Goldmani ne, takže s tím vůbec, ale vůůůůbec nepočítají.

To víš že jo, mudrlante:-)
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

14.11.2022 13:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak vy už to v tomto klimatu doklepete, vám nic nehrozí. Vnuci budou vzpomínat na dědu, jak se měl dobře a dobře se mu žilo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.11.2022 22:29 Reaguje na Michal Uhrovič
Obávám se, že to může být pravda.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

14.11.2022 09:03 Reaguje na Miroslav Vinkler
Přesně tak. Kam to ale povede? Mladí frustrovaní lidé to vezmou do vlastních rukou, bude velká ekologicko-socialistická revoluce, která vyústí ve velkou válku a uspíší zničení lidstva. Poté začně dekarbobonizace ve velkém.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.11.2022 10:03 Reaguje na Michal Uhrovič
Já miluji věštecké schopnosti kremelských demagogů. Už v leninově době věštili zánik kapitalismu, za komára stále věštili bankrot USA, zničení "válečných štváčů z Volstrítu" a podobné blbosti, dnes to není nic jiného.
V jejich iluzorním světě jsou mladí lidé úplně debilní a chtějí zničit svoji velmi pohodlnou, svobodnou a prosperující společnost a nahradit ji otroctvím pod ruským bičem. Nehledě na klimatickou tragédii, kterou pouze naše civilizace zkouší vyřešit.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

14.11.2022 13:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Nesmyslné nálepkování je velká zbraň v dnešní mediální společnosti. Vidím, že to taky používáte.
Už máte připravenou zbraň na ty miliony klimatických migrantů nebo máte pozemky, kde u vás budou bydlet?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.11.2022 14:12 Reaguje na Michal Uhrovič
Nevím, co je nálepkovýní, ale pojmenovat různé jevy pravým jménem to asi nebude.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

14.11.2022 10:33 Reaguje na Michal Uhrovič
Že by začali šetřit, přestali bejt zpovykovaný ?
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

14.11.2022 10:41 Reaguje na smějící se bestie
nová generace se chce mít vžd ylépe než ta předchozí a chce používat vše, co předchozí generace vymyslela. Jinak souhlasím.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

14.11.2022 11:20
V předchozí době meziledové bylo o 5 st.C tepleji než je nyní. A bylo to zcela přirozené, EKO a BIO. Nebyl v tom člověk ani ve snu. A nastala snad katastrofa? Samozřejmě že ne, ta přišla až později s dalším zaledněním. Proto si užívejme příznivých důsledků probíhajícího oteplení. Je to dobrá zpráva, jak víme třeba z pozitivních vlivů středověkého klimatického optima, jehož teplotám se budeme blížit.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

14.11.2022 13:12 Reaguje na Richard Vacek
Postřílet všechny ty klimatické migranty z Afriky a Asie a bude dobře. Budeme si užívat to teploučko, máte pravdu.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

14.11.2022 15:26 Reaguje na Michal Uhrovič
Ukazuje se, že klimatičtí migranti jsou hlavně mladí silní muži. Ti totiž teplo snášejí nejhůře.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

14.11.2022 15:48 Reaguje na Richard Vacek
Do nich se bude lépe střílet než do seniorů a matek s dětmi, máte pravdu.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

15.11.2022 13:02 Reaguje na Richard Vacek
Už je načase začít čistit hlavně u zbraní, pane Vacek
https://blisty.cz/art/110611-tuvalu-se-pripravuje-odstehovat-cely-narod-jinam.html
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

14.11.2022 16:05 Reaguje na Richard Vacek
Jak krásně mlžíš. :D V celé době meziledové o tolik tepleji nebylo a těch pět stupňů bylo jen chvíli a ne globálně. :D

Ale ty tuhle kravinu budeš tlačit dál. :D
Odpovědět
RV

Richard Vacek

14.11.2022 17:20 Reaguje na Petr Eliáš
Samozřejmě, že v minulé době meziledové nebyla teplota konstantní, ale měnila se stejně, jako nyní. A jestli se jedná o globální změnu, nebo lokální, je celkem jedno, protože podstatné je, že tady bylo tepleji, běhali tady nosorožci a klima skvěle svědčilo i našim předkům. Není důvod myslet si, že kvůli oteplení se nám tady bude dařit hůře. Nebo pro vás nějaký "nepředstavitelně katastrofický" vzestup střední teploty v Česku o 5 st. C bude znamenat katastrofu?
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

14.11.2022 19:06 Reaguje na Richard Vacek
Tohle tvoje žvanění už není vtipné. Přestaň ze sebe dělat takové jelito. ;)
Odpovědět
JO

Jarka O.

15.11.2022 14:34 Reaguje na Richard Vacek
Eliášovo „Jen chvíli a ne globálně“ je pravda i u ostatních period vč. té dnešní, to on jaksi nezmínil. Doby meziledové se odhadují na krátké ve srovnání s dobami ledovými. Střední teploty v létě nad kontinentem, např. podle pylových analýz, v Eemu se odhadují o 2°C vyšší, na severu o 4-6°C vyšší než dnes nebo v předprůmyslové době. Dnešní doba meziledová ještě není u konce. Dařit hůře se bude kvůli Eliášům a podobným hulvátům, ne kvůli teplotě. Tady máte něco na čtení a můžete si tam kliknout na další clánky.
https://www.nature.com/articles/s41467-018-05314-1
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.11.2022 16:17 Reaguje na Richard Vacek
Nebudeme se k žádnímu optimu blížit. překročikli jsme je už před pár lety.
Graf tehdejších teplot byl skoro vodorovný, dnes je skoro svislý - záleží na měřítku.
Odpovědět
JO

Jarka O.

14.11.2022 11:51
Jsou stále i rozumné státy...
Odpovědět
KP

Karel Padevet

14.11.2022 12:34
Stále více zemí chápe, že "závazkové hnutí" je prostě nesmysl.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

14.11.2022 16:58
Z 59 zkoumaných zemí (90% emisí CO2) ani jedna nedělá dost pro snížení emisí skleníkových plynů, ukazuje klimatický index několika mezinárodních ekologických organizací, který je dnes prezentován na COP27 v Egyptě. Informuje o tom švédské Národní rádio.
Přesně jak jsem uváděl, jahodové proklamace o ničem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.11.2022 22:33 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pojem dost je silně nejasný. U nás se jen letos staví asi 9 tisíc střešních fve. Je to dost nebo málo?
Pro vás je to vždy negativní a vůbec nezáleží na významu.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.11.2022 14:01 Reaguje na Pavel Hanzl
Stačí se podívat z vokna a i antouškovi musí bejt jasný, že nás rozhodně nevytrhnou.

Což samozřejmě není důvod je nestavět.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.11.2022 16:07 Reaguje na Svatá Prostoto
To je ale důvod kdákat cypoviny, že?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.11.2022 16:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy žádný důvod nepotřebujete, vy tím prostě žijete:-)))
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

16.11.2022 10:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Víte vy mudrlante kolik zeminy a s jakou energetickou
náročností se musí zpracovat na jeden solar? Víte kolik
energie schlamstne jeho výroba a doprava? Myslíte si, že
je to ekologický zdroj energie? Já o tom silně pochybuji,
ale chápu, že co oči nevidí, to srdce nebolí. V TV byly
záběry na doly v Africe těžící komponenty pro fotovoltaiku
a pro záložní baterie . Stovky čmoudících náklaďáků,
bagrů a obří zpracovny rud jsou pro okolí pohromou, aby
se mohl Hanzl nadýmat pýchou, že on bude mi EKO zdroj
elektřiny. Je to pokrytectví nejhrubšího zrna, kdy se
bohatí tváří EKO a ti chudí to EKO vyrábějí za cenu
ničení přírody, krajiny a jejich zdraví. Styďte se !
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist