Nová hybridní nákladní Tatra ujede na elektřinu až 70 km
Čtyřnápravový valník s novou elektronickou architekturou a čtyřdveřovou kabinou nového typu bude sloužit k ověření zástavby jak nové kabiny pro šestičlennou posádku se čtyřmi místy včetně řidiče v první řadě a dvěma místy v řadě druhé, tak hybridního systému pohonu. Kabina je vybavena řadou nadstandardních bezpečnostních prvků, digitální palubní deskou s moderním řešením ergonomie, dále například střešním průlezem, klimatizací, vytápěním nebo elektrickým ovládáním oken. Užitečné zatížení je 22 tun, celková hmotnost vozidla může dosahovat až 38 tun.
"Hybridní systém pohonu využívá kombinaci vznětového, vzduchem chlazeného osmiválcového motoru Tatra, dále elektromotoru, vícestupňové plně automatické převodovky s hydrodynamickým měničem a trakční baterie, přičemž je zabudován do našeho standardního podvozku s centrální nosnou rourou a nezávisle zavěšenými výkyvnými polonápravami se vzduchovým pérováním. Podvozek jsme tedy nemuseli pro tento účel nijak speciálně upravovat. Kombinace spalovacího vznětového motoru a elektromotoru s trakční baterií nabízí několik druhů provozních módů a samozřejmě díky ní také dosáhneme snížení množství škodlivých emisí při provozu," uvedl člen představenstva Tatra Trucks zodpovědný za výzkum a vývoj Radomír Smolka.
Součástí hybridního systému je osmiválcový vzduchem chlazený motor Tatra s elektronickým řízením, výkonem 300 kW a maximálním točivým momentem 2100 Nm. Ten je spojen s elektromotorem v podobě synchronního motoru Danfoss s permanentními magnety, který disponuje trvalým výkonem 300 kW, maximálním výkonem 500 kW a točivým momentem 2400 Nm. Na něj navazuje plně automatická sedmistupňová převodovka Allison a přes spojovací hřídel (kardan) napojená sestupná převodovka Tatra se standardní montáží do centrální nosné roury podvozku vozidla. Součástí vozidla je i trakční baterie typu LTO o kapacitě 89 kWh. Uvnitř hnacího traktu se nacházejí osové a mezinápravové diferenciály, nápravy jsou vybaveny novým typem redukcí, tzv. pravou planetou.
Kopřivnická Tatra Trucks vyrábí sériové nákladní vozy i speciální automobily na míru. Produkuje vozy a podvozky pro civilní sektor i pro využití v armádě či v záchranných složkách. Má přes 1400 zaměstnanců, dalších víc než 700 lidí pracuje v dceřiné firmě Tatra Metalurgie. Tatra Trucks patří do skupiny Czechoslovak Group miliardáře Michala Strnada, dalším jejím akcionářem je skupina Promet Group Reného Matery. Firma loni zvýšila tržby o 12 procent na 8,36 miliardy korun.
reklama
Ekolist je ve finanční tísni. Prosíme, pomozte mu ji překonat!
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (18)
smějící se bestie
11.11.2024 06:06 Reaguje na Viktor Šedivýale do terénu je potřebný/nutný klasický motor !
Pavel Hanzl
11.11.2024 07:54 Reaguje na smějící se bestiePavel Hanzl
11.11.2024 11:37 Reaguje na Slavomil VinklerJaroslav Bobr
11.11.2024 22:33 Reaguje na Pavel HanzlBřetislav Machaček
11.11.2024 09:20OZE padá už tím, že jezdí ve dne a dobíjejí se v noci, kdy FVE odpočívají
a VE jsou ještě více "občasné" než ta fotovoltaika. Beru s odřenýma ušima elektromobily pro městský provoz u kterého nevadí nespolehlivost a omezený dojezd. Beru to i u hromadné městské dopravy, pokud neprodraží jízdné tak,
že vrátí lidi k individuální dopravě, ale terénní 8x8 mi už připadá jako
slepá ulička vozit v terénu baterie a o to více mařit výkon spalovacího
motoru k té přepravě baterií. U vozidel nezbytných pro práci v terénu
by se mělo jít cestou maximálního využití výkonu spalovacího motoru na nezbytně nutnou činnost a nevozit navíc baterie nemalé hmotnosti. Za
mne je to myslím vozidlo o které nebude valný zájem, protože náklady
na nákup, údržbu a ekonomiku provozu jsou pro zákazníky daleko více
podstatné, než hra na rádoby ekologický provoz.
Petr
11.11.2024 10:51 Reaguje na Břetislav MachačekAno, nehodí se to všude a pro každého, ale to ani nikdo neříká.
Petr
11.11.2024 11:15 Reaguje na PetrLukas B.
11.11.2024 11:26 Reaguje na Petrjenom věcná - dost pochybuji, že motor je Tatra.
Jaroslav Bobr
11.11.2024 22:20 Reaguje na Lukas B.Lukas B.
12.11.2024 09:02 Reaguje na Jaroslav Bobrmotory v nábojích budou asi fajn na silnici (a ještě lepší do haly pod střechu), ale pro vozidlo určené do terénu a bláta s nějakou brodivostí je klasika výrazně lepší.
Lukas B.
12.11.2024 10:14 Reaguje na Lukas B.Pavel Hanzl
11.11.2024 11:38 Reaguje na Břetislav MachačekBřetislav Machaček
12.11.2024 10:31 Reaguje na Pavel Hanzlnetočí týden a při inverzi jsme už týden neviděli slunce.
Fosil fičí na plné pecky včetně ruského plynu přes neruské
překupníky prodávaný jako jejich. Momentálně opět zataženo,
bezvětří , sychravo a spoléhat se na OZE, tak netopím,
nesvítím, mrznu a sedím při svíčkách. Jděte vy i EU s
těmi OZE k šípku! Týden to nezachrání ani baterie a jiné
nesmysly mimo fosilu a jádra.