https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/nove-pozadavky-evropske-komise-na-kotle-ohrozuji-trh-mini-vyrobci.cr-s-navrhem-nesouhlasi
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Nové požadavky Evropské komise na kotle ohrožují trh, míní výrobci. ČR s návrhem nesouhlasí Aktualizováno

4.2.2025 19:08 (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Nové emisní a technické požadavky Evropské komise (EK) pro kotle a kamna na biomasu ohrožují trh, tvrdí tuzemští výrobci. Podle nich by návrh vyřadil až 90 procent produktů na současném trhu, další by pak výrazně zdražil. Apelují proto na významnou revizi návrhu. V tiskové zprávě to dnes uvedli zástupci oborových svazů a asociací. Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) k tomu ČTK sdělilo, že s návrhem EK nesouhlasí a bude prosazovat jeho revizi.
 

Nové požadavky na emisní a technické normy kotlů a kamen jsou součástí návrhu EK na novou směrnici o Ekodesignu, která mimo jiné výrazně zpřísňuje limit pevných částic nebo snižuje emisní limity oxidu uhelnatého a oxidů dusíku. Konkrétně se vztahuje na kotle s tepelným výkonem do 1000 kW a méně a na lokální topidla do 50 kW.

Česko s návrhem nesouhlasí. "Zpřísnění požadavků by mohlo omezit dostupnost či zakázat uvádění určitých typů výrobků na trh a zvýšit jejich cenu. Proto s návrhem nesouhlasíme a své připomínky představíme na jednání v Bruselu už v příštím týdnu," řekl mluvčí MPO Marek Vošahlík.

Cílem ČR podle něj bude, aby požadavky odpovídaly technologickému vývoji a ekonomickým možnostem. "Nesmí ale vést k neúměrnému dopadu na peněženky českých domácností a firem. Tento typ kotlů by měl zůstat na trhu jako jedna z možných alternativ způsobu vytápění," podotkl Vošahlík. Upozornil na to, že zatím jde o první návrh, o kterém se bude dál jednat. Ministr průmyslu a obchodu Lukáš Vlček (STAN) následně zdůraznil, že ČR bude prosazovat revizi návrhu, aby odpovídal reálným možnostem.

S návrhem EK nesouhlasí ani ministerstvo životního prostředí. "Dřevo je obnovitelný zdroj a představuje také energetickou nezávislost. Proto také v programu Nová zelená úsporám podporujeme výměnu starých uhelných kotlů za modernější kotle na biomasu - na kusové dřevo nebo třeba pelety. Je potřeba tento domácí zdroj podporovat," řekl ČTK ministr životního prostředí Petr Hladík (KDU-ČSL)

Podle oborových zástupců jsou navržené limity pro současný trh devastující. "Nereálný nápad Evropské komise hází klády pod nohy všem výrobcům kotlů a kamen v Česku i celé Evropě. Navržené parametry popírají samotné fyzikální zákony a jsou mnohdy nesplnitelné," řekl ČTK předseda klastru Česká peleta Vladimír Stupavský.

Podle něj by nové podmínky mohly z trhu vyřadit 90 procent kotlů a kamen na tuhá paliva, zatímco zbylé by výrazně zdražily. "Komise navrhuje emisní limity, které nejsou technicky dosažitelné ani při využití nejmodernějších technologií. Například limit pevných částic je výrazně přísnější než současné standardy a není reálně splnitelný. Výroba kotlů podle těchto požadavků by znamenala obrovské náklady na nové technologie, které se promítnou do pořizovacích cen pro domácnosti," dodal Stupavský.

Jako kritické vidí také navrhované snížení emisních limitů oxidu uhelnatého a oxidů dusíku, které by vedlo k vyřazení většiny současných spotřebičů. Dalším zásadním problémem pak podle kritiků návrhu představuje povinné zavedení automatického řízení spalování u všech lokálních ohřívačů prostoru na pevná paliva, což by z trhu vyloučilo jednoduchá kamna i krby na dřevo.

"Za posledních deset let došlo díky inovacím a probíhající výměně zastaralých kotlů a kamen k rapidnímu snížení emisí. Stávající přísné legislativní prostředí už zajišťuje dostatečné regulace. Namísto dalšího zpřísňování by měly evropské instituce konečně podpořit edukaci uživatelů a důslednější kontrolu skutečně problematického spalování," podotkl prezident Asociace podniků topenářské techniky Zdeněk Lyčka.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (56)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Zejména Zájmena

Zejména Zájmena

5.2.2025 01:38
Tohle už je totální šílenství. Mám tepelné čerpadlo, ale od podzimu do jara si několikrát týdně vždy navečer přitápím dřevem jak v kachlových kamnech, tak menších plechových. Mám totiž na pozemcích hodně stromů, částečně i les hned u baráku a tedy hromady dřeva a to téměř živé nekácím. Víc ekologické a stejně tak ekonomické pro mě tedy topení dřevem už výhodnější být nemůže. Zároveň mít možnost nezávislého topení považuji za absolutní nutnost, neboť vždy tak jednou či dvakrát do roka se stane, že vypadnou pojistky a elektřina několik hodin nejde, většinou z důvodu nějaké vichřice a následné havárie. Jednou se to stalo v zimě a elektřina nešla celou noc. Kdybych v tu chvíli neměl možnost si zatopit v kamnech dřevem, tak bych asi umrzl. Takže jestli tohle projde a člověk si od roku 2027 nebo od kdy nekoupí normální kamna, tak tohle už je fakt na opuštění toho zbytečného škodlivého kvazimegastátu.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

5.2.2025 05:09 Reaguje na Zejména Zájmena
Čím dřív bruselský diktát padne, tím lépe. Nikdo rozumný by nebyl proti spolupráci zemí řekněme dle modelu EHS, ale tohle bruselské samozvané tupohlavé stádo nikým nevolených byrokratů je neštěstí. No, ať už je Trump jaký chce, je jen dobře, že se teď začínají trochu třást.
Odpovědět
Zejména Zájmena

Zejména Zájmena

5.2.2025 10:42 Reaguje na pavel peregrin
Souhlas. Trump má své chyby (i pozitiva), ale každopádně se mu nedá upřít, že jako protipól těmto bruselským extrémistům funguje dobře. Nicméně to vypadá, že v europarlamentu teď v rámci určité křeče budou ještě víc zatápět pod kotlem. Tedy pod elektrokotlem maximálně.
Odpovědět
sv

s v

6.2.2025 18:29 Reaguje na pavel peregrin
Tak to ovšem tvůj guru na dotacích závislý podepisovač green dealu bureš půjde po žebrotě, peregrinku.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

6.2.2025 19:37 Reaguje na s v
Představ si, nulo, že mi je to ale úúplně jedno.To čumíš, co?
Odpovědět
sv

s v

7.2.2025 08:48 Reaguje na pavel peregrin
Popírání je první fázi smutku, peregrinku. Takže ano, čumím jaký jsi exemplární případ.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

5.2.2025 05:48
V Bruselu se zbláznili a je jen dobře, že to nemaskují, ale dávají širokému okolí vědět.
Jen když si člověk vezme kolik je u nás rekreačních objektů navštěvovaných zřídka a byrokraté nemají problém do nich umisťovat drahé zdroje tepla.
Odpovědět
Zejména Zájmena

Zejména Zájmena

5.2.2025 11:24 Reaguje na Richard Vacek
A to ani leckdy nemají v těch rekreačních objektech elektřinu. Takže když tam přijedou od podzimu do jara na víkend nebo i v létě, když se ochladí a prší a potřebují se usušit, tak budou dělat co když stará kamna na dřevo doslouží a nová neseženou? Navíc i kdyby tam nakrásně elektřinu měli a měli peníze na "elektrická" kamna, tak nechat tam takhle drahou věc dlouhodobě nehlídanou je prostě pozvánka pro zloděje. V těhle objektech se drahé věci nenechávají.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.2.2025 09:44
Ta bruselská byrokracie je skutečně děsivá a hlavně totálně zkostnatěná, to tam fakt nikdo nepřemýšlí hlavou? Vidí přece nástup totálně destruktivních proruských parastran, které byly strčeny do "cordon sanitare", ale tím je to snad vyřešeno??
Jaké je teda řešení?
Zvolit si (nebo v první fázi vyvinout tlak) na revizi grýndýlu, kdy by zásady zůstaly, ale silně by se omezily buzerace a regulace.
Urychleně pracovat na integraci EU do federativního státu.
Vydatně podpořit Ukrajinu, abychom se zbavili ruského nebezpečí a rozvratného tlaku putinových pátých kolon, prosadit migrační pakt, možná i v přísnější variantě.
Já ale nevidím žádnou politickou sílu, která by chtěla tohle prosazovat, možná snad do značné míry německý Merz, čort znajet.
Odpovědět
DM

Dalibor Motl

5.2.2025 11:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Do značné míry sdílím Vaše obavy. Tyhle tupé pitomosti ženou voliče od systémových k antisystémovým stranám, z větší části proruským a ze 100% ekonomicky a sociálně negramotným nebo přímo nebezpečným až destruktivním. Jenže jaksi v míře politické a ekonomické hlouposti se momentálně značně stírá rozdíl mezi rudozelenou a modrohnědou alternativou :( !!!. Modro-červená kombinace je taky spíš nic-moc až bezmoc. Obávám se, že Evropa již plnou parou směřuje k nové diktatuře a záminkou bude nezvládnutá exploze byrokracie a přepálený Zelený úděl. Takže ať to dopadne jakkoliv tak jednoduchá a efektivní kamna na dříví a funkční komín bych si opatroval jako oko v hlavě. Je to nezávislost a alternativa pokud civilizace trochu zakolísá nebo rovnou škobrtne.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

5.2.2025 12:39 Reaguje na Dalibor Motl
Tyhle tupé pitomosti ženou voliče od systémových k antisystémovým stranám, z větší části proruským .......

Takže strany, které prosazují kdejaké pitomosti a věrně papouškují a ještě "přepalují" bruselské nápady jsou "správně systémové", zatímco strany, jejichž názory jsou v souladu s obyčejným rozumem jsou antisystémové?
Odpovědět
DM

Dalibor Motl

5.2.2025 13:42 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Pokud se bavíme o evropské politice tak jsou v ní momentálně významní socialisté, konzervativci, potom zelení a liberálové. Uvedené strany +- nechtějí stávající demokratický systém (i přes osobní nebo systémové excesy a mnohé nedokonalosti) demontovat nebo přímo torpedovat. Dále napravo jsou strany typu AfD, PiS a vlevo postkomunisti jako BSW, Die Linke, Nepoddajná Francie atp. Momentálně jsou tyto považovaní za antisystémové (s čímž se ztotožňuji). Socialisté a zelení se momentálně z mého pohledu zkompromitovali ale bohužel stále mají reálnou moc. Liberálové a konzervativci přicházejí k rozumu příliš pomalu a asi příliš pozdě. Oba tábory kopou hluboké příkopy a polarizují společnost. Takže u naštvaných, zklamaných a drahotou sužovaných voličů získává podporu extrémní pravice i extrémní levice. Podobné strany už k moci přišly ve 30. a 40. letech minulého století. Výsledkem byly války, ekonomický rozvrat nebo alespoň zaostávání zemí, ve kterých podobní politici vládli (východoevropské státy, Jugoslávie, Řecko, Španělsko...nemluvě o smutných koncích Německa, Itálie během 30. a 40. let). Budeme muset tu historii opakovat?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.2.2025 15:03 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Strany, které tvoří a organizují EU a řeší tisíce denních problémů a tlačí na nějaký rozvoj jsou strany systémové. To, že zabředávají do buzerací a regulací problém skutečně je, ale tam je potřeba reforma, nikoliv zničení celého systému.
Strany antisystémové, dezolátní, proruské se snaží o rozvrat celé EU a nejlépe její rozpad.
Proč?
Putin se na jednotnou EU netroufne (a je úplně fuk, jestli s grýndýlem nebo bez grýndýlu), potřebuje zabíjet odpadlé kusy. Koho napadne první, kdyby prohrála Ukrajina? Útočí vždy na nejslabší článek a ten máme přímo na hranicích.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

5.2.2025 12:42 Reaguje na Pavel Hanzl
A kdo by ten evropský federativní stát měl vést? Nenapadá vás, že vydatná podpora Ukrajiny, aby Rusko konečně prohrálo, může vést k použití jaderných zbraní? Ten "správný migrační pakt" a jeho přísnější variantu, byste si představoval jak?
Nevidíte žádnou politickou sílu, a co třebas ty antisystémové strany, které kritizuje a zavrhuje pan Motl?
Odpovědět
DM

Dalibor Motl

5.2.2025 14:13 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Dobře a jaká je pro Evropu alternativa k významné podpoře Ukrajiny? Silné po zuby ozbrojené Rusko na Slovenské hranici? Vojensky a populačně slabé Pobaltí a Moldavsko první na ráně? Dosud ta podpora Ukrajiny z Evropy a USA vedla ke zničení významné části Ruských vojenských kapacit a ekonomickému vyčerpání Ruska. Takže Evropa si (za nějaké peníze a vesměs starou vojenskou techniku) minimálně koupila čas na znovu vyzbrojení a vybudovaní obraných kapacit. Nevím jestli to bude stačit ale je lepší zapálit lampu než věčně proklínat temnotu.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

5.2.2025 14:39 Reaguje na Dalibor Motl
Alternativou je přestat blbnout a dohodnout se s Ruskem na vytyčení cesty s cílem jednotného ekonomického prostoru.
Škubat se budou země orientované na Ameriku (Polsko), ale EU potřebuje zdroj levných surovin a prostor k expanzi, jinak se bude dál potápět k bezvýznamnosti. Amerika nám už není schopna levné suroviny zajistit a sama potřebuje podporu od zemí v jejím vlivu.
Odpovědět
DM

Dalibor Motl

5.2.2025 14:52 Reaguje na Richard Vacek
Dohodnout se s Ruskem :D :D :D Tak to by hlavně Rusko muselo "přestat blbnout" a vyměnit si komplet vládnoucí věrchušku. Ono totiž s benzínkou ovládanou krvelačnou a všehoschopnou mafií, která navíc porušuje i smlouvy, které sama podepsala se opravdu špatně jedná.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

5.2.2025 15:40 Reaguje na Dalibor Motl
Tak Rusko porušuje smlouvy? Máte to nějak popletené. Minské dohody porušilo Rusko? To asi sotva. Sama frau Merkel bez uzardění přiznala, že Minské dohody nebyly myšleny nikdy vážně a jen sloužily jako zástěrka pro to, aby Západ mohl do Ukrajiny napumpovat co nejvíce zbraní. To je veřejně dohledatelné, tak tady nešiřte bludy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.2.2025 17:51 Reaguje na pavel peregrin
Čistá lež. Minské dohody byly naprosto napytel, měly legalizovat ruskou agresi a porušovali ji první Rusi.
A kdo garantoval Ukrajinu v jejích hranicích včetně Krymu v Bělověžské smouvě, která je uložena v OSN? A kdo to potvrdil v Budapešti?
Odpovědět
pp

pavel peregrin

6.2.2025 19:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Porušil ji první Západ a Merkelová to jako nána ještě veřejně potvrdila. Nebuďte za hlupáka.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.2.2025 08:41 Reaguje na pavel peregrin
Lžete jak Lavrov. Minské dohody byly mezi Ruskem a Ukrajinou, nikdo jiný tam nebojovat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.2.2025 17:00 Reaguje na pavel peregrin
Rusko porušuje smlouvy vždycky a zcela běžně, pokud mu nevyhovují.
Víte, co je raketa orešnik? To je ta technologie, která se nesměla vyvíjet podle smluv SATL. Tady Američané zaostávají, bo to dodržovali.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

6.2.2025 19:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, vy jste hlupák. Orešnik je asi tak dvacet let před technologií USA a NATO je z něj celé připosr... protože moc dobře vědí, že jsou v koncích.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.2.2025 08:39 Reaguje na pavel peregrin
Orešniik se vyvíjel za dobu platnosti SALT. Američani na něj mají samozřejmě protizbraň, ale jde o to, že Rusi NIKDY smlouvy nedodržují.
Odpovědět
sv

s v

6.2.2025 18:45 Reaguje na pavel peregrin

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
pp

pavel peregrin

6.2.2025 19:41 Reaguje na s v

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JH

JH

6.2.2025 20:15 Reaguje na pavel peregrin
Vy nějaký dokument máte? Těžko. Jen papouškujete nějakou ruskofašistickou propagandu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.2.2025 08:42 Reaguje na pavel peregrin
To vám nakukali dezoláti, je to zcela vylhaný, normálka.
Odpovědět
sv

s v

7.2.2025 08:59 Reaguje na pavel peregrin
Koukám, že jsi přeskočil do fáze 2 fáze hněvu, peregrinku. Tím by se to tvé hysterické blábolení bez hlavy a paty vysvětlovalo. Ale v jednom máš pravdu. Protože jak jsme si vysvětlili výše tzv dnr a lnr je rusácko, tak došlo k porušení minských dohod... rusáckem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.2.2025 17:43 Reaguje na Richard Vacek
Muhehehhehee vy jste komik - eskamotér, že?
To se domluvíte spíš s vycpaným mamutem v Anthroposu v Pisárkách.
Putin ZÁSADNĚ jednat nebude, chce z nás mít zase votroky a čus.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

5.2.2025 15:38 Reaguje na Dalibor Motl
pane Motle, právě opak je pravdou- ta podpora Ukrajiny vedla ke zničení podstatné části výzbroje NATO a ekonomickému vyčerpání EU. To nejsou informace ze Sputniku, ale z amerických zdrojů. Rusko naopak posílilo jak ekonomicky, tak vojensky. Ono se to nerado slyší, ale je to holý fakt.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.2.2025 17:49 Reaguje na pavel peregrin
Pořád věříte dezolátům i když zcela evidentně lžou. Proč to děláte? Eu má 10x větší HDP a roste asi +2% ročně, má asi 3x silnější armádu.
V Rusku mají 21% úrokovou sazbu, inflaci asi 18%, dolar za 400 rublíků a dochází mu rezervy, na které doposud jeli.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

6.2.2025 19:48 Reaguje na Pavel Hanzl

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.2.2025 08:44 Reaguje na pavel peregrin
Kdo vám zase nakukal, že Ukrajina postupuje a Rusko ustupuje? Dezoláti lžou taky tak, že nakdákají nesmysly a prohlásí, že to řekla protistrana.
Odpovědět
sv

s v

7.2.2025 09:12 Reaguje na pavel peregrin
Ty vidíš peregrinku? Koukám, že se z tebe stal zkušený frontový reportér, ... a nebo je taky možný, že sis jen nechal natlouct do hlavy rusácké bláboly takže realitu tedy tisíc rusáckých mrtvol výměnou za deset metrů čtverečních ukrajinské půdy a nutnost najímat tisíce soudruhů z KLDR, aby se rusáci vůbec někam pohnuli, nevidíš.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.2.2025 09:17 Reaguje na pavel peregrin
Sputnik není americký zdroj? Určitě ne? Russia Today je jasně americký server, už podle názvu, ne?
Odpovědět
sv

s v

6.2.2025 18:56 Reaguje na pavel peregrin

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
pp

pavel peregrin

6.2.2025 19:52 Reaguje na s v

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JH

JH

6.2.2025 20:18 Reaguje na pavel peregrin
Jestli jste si nevšiml, tak jiný vítr fouká i v Rusku. A když už jste jejich fanoušek, tak si občas přečtěte názory někoho jiného než Putina - třeba předsedkyně jejich centrální banky je mnohem méně optimistická ohledně ruské ekonomiky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.2.2025 08:28 Reaguje na JH
Paní Elvíra kritizuje ruskou vládu a věští bankrot ruské ekonomiky, otázka ale zní, proč to dělá a proč dávno nevypadla z okna. Asi to bude taky součást jejich propagandy.
Odpovědět
JH

JH

10.2.2025 08:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Protože bez ní by asi vypadla z okna ta ekonomika.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.2.2025 08:02 Reaguje na JH
Tomu nevěřím, tak daleko Putin nemyslí.Stačí přece jen pohrozit, kdyby se mu to nelíbilo.
Odpovědět
sv

s v

7.2.2025 09:17 Reaguje na pavel peregrin

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.2.2025 08:37 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Evropský stát by vedl EP a jím postavená vláda, jako v každé normální demokracii. Mrkněte si na to video, tam je to hezky popsané. Putin je psychopat a může použít AZ kdykoliv, kolik jasně červených linií, které to spouští, jsme už překročili?
Ten pakt je jasný, detenční centra atd. detaily neřeším.
Antisystémové strany mají zcela zásadní chybu, bo jsou putinovou pátou kolonou a EU se snaží rozvrátit, ne posílit.
Patrioti a Suverenisti chtějí návrat k nacionalismu, který způsobil dvě nejhorší světové války historie. To by bylo pro EU Konečná, Stačilo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.2.2025 08:45 Reaguje na Pavel Hanzl
https://www.stream.cz/kdyby/co-kdyby-se-evropska-unie-sjednotila-do-evropske-federace-64748167#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=videoportal.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest240_dop_cizich_clanku_varCC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.2.2025 20:16
" Developeři v aukci nesoutěžili o garantované výkupní ceny pro své zdroje, ale naopak měli soutěžit o to, kdo státu nabídne více za možnost svůj projekt realizovat." Dánsko, aukce se nějak nepovedla.
Jenže je to tam normální a naši ropáčci bečí, jak jsou všude OZE šíleně drahé a dotované. Normálka.
Odpovědět
MM

Milan Milan

5.2.2025 22:24
Je to absolutní hloupost, nejen lidsky, technicky ale i zdravotními důsledky. Před lety jsem tady poukázal na nesmyslnost dotací na tzv. ekologičtější kotle z hlediska možné vyšší škodlivosti při produkce jemnějších prachových částic zejména PM 2,5 na lidské zdraví. A ejhle najednou dnes na jinem místě netu je studie nějakých lékařů, že rakovin u kuřáků ubývá a přibývá rakovin právě z vdechování těchto jemných prachových části jež pronikají do hlubších plicních partií. A bude to ještě horší, protože částice co byly nedokonalejším spálením "tlusté" a zastavily se někde v horních dýchacích partiích, navíc většina spadla blízko zdroje kouře a příroda je hravě zlikvidovala. Ale kýžené malinké jedovaté spaliny a prach z tzv. nízkoemisních spalovacích zdrojů poletují vesele hnány větrem a pronikají hluboko do plic a těla, dostávají se i do krve...... Vše je pouze dobrý kšeft, a velmi laciná lež jako věž. Evropa je otrávené prosazováním nesmyslů a je z podivem, že ještě nikde, kromě politické revolty v USA po nástupu D.J.Trumpa, v zemích EU nepropukla nějaká občanská revolta proti těmto nesmyslům.. Odkazy nedávám je potřeba hledat.
Odpovědět
AN

Aleš Nebáznivý

6.2.2025 07:22 Reaguje na Milan Milan
1******
Odpovědět
MM

Milan Milan

6.2.2025 09:27
To nejsou gramotné a potřebou podložené požadavky, to je choroba mozků, necháváme se řídit partou hlupáků, spíše šílenců. Co začalo úsměvně a nenápadným oťukáváním od zahnutí okurek a banánů, přes teploměry, olověné broky,.....až po šílenosti s dotací OZE, pokračuje v tažení proti svobodě občana. To již nemá s ochranou klimatu nic společnáho.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.2.2025 10:09 Reaguje na Milan Milan
Zklidněte hormon a nenechte se strašit prodavači strachu, svobodu občana nám chtějí sebrat dezoláti, nikdo jiný.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.2.2025 10:12 Reaguje na Milan Milan
"..v tažení proti svobodě občana?" Fakt?
Sednete do auta, jedete kamkoliv až k moři, přespíte v cimrfráji, najíte se v hospůdce, zastavíte se kde chcete a zaplatíte kartou. Nepootkáte celníka ani jiného opruzéra. Takovou svobodu Evropan historicky neměl NIKDY!!
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

9.2.2025 15:29
No vraťme se k tematu. Topení dřevem je na jedné straně velice laciné a pohodlné a historicky zvykem. Ale pokud u nás na dědine v době inverze zatopí třeba jen 10 komínů, je to deka k nedýchání. Optimum je laciná energie z JE a tepelné čerpadlo. Kouř nedělá ani plyn. Takže zatím plyn a honem stavět JE.
Dřevo průmyslově zplynovat a biouhel používat jako hnojivo do polí. Navíc je to výborné dlouhodobé ukládání uhlíku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.2.2025 08:22 Reaguje na Slavomil Vinkler
Máte pravdu, ale nesedí mi tam cha cha ta "laciná" elektřina z JE.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

11.2.2025 16:26 Reaguje na Pavel Hanzl
No levnější nízkouhlíkovou než v JE nevyrobíte. Jen z uhlí nebo ropy by byla ješte levnější.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.2.2025 08:03 Reaguje na Slavomil Vinkler
Na to jste přišel jak? Elektřina z FVE i VE je výrazně levnější, jediný problém je nestabilita.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.2.2025 08:05 Reaguje na Slavomil Vinkler
Takže my máme elektřinu především z jádra a uhlí a máme ji nějakou brutálně levnou?
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist