NP Šumava čistí Schwarzenberský kanál, což přináší omezení pro turisty
Schwarzenberský plavební kanál začal vznikat podle návrhu Josefa Rosenauera v roce 1789. V šumavských pralesích ho stavělo 1200 mužů. Byl dlouhý téměř 52 kilometrů. Dopravoval palivové dřevo ze Šumavy k rakouské řece Grosse Mühl a po ní k Dunaji. Tam dělníci dřevo přeložili na lodě či vory, aby se dostalo do Vídně. Naposled se unikátní stavba používala pro přepravu dřeva v roce 1961. Nyní je kanál technickou památkou a Národní kulturní památkou České republiky.
Čištění začalo v červenci a potrvá do konce září. Naváže na něj obnova stavidla, plavebního tunele a propustků. Projekt potrvá do podzimu příštího roku a bude stát 28 milionů. "Z toho 11 milionů korun je dotace z integrovaného regionálního operačního programu EU a další milion korun je pak příspěvek do státu," uvedla Slonková.
reklama



Turistická trasa na Modrý Sloup se otevře nejdříve v létě příštího roku
Monitoring na Šumavě potvrdil výskyt výjimečného brouka trnoštítce horského
Teplou Vltavu splulo letos kvůli nedostatku vody nejméně lodí za poslední roky