https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/odevni-retezec-primark-chce-do-roku-2030-zlepsit-svou-ekologickou-stopu
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Oděvní řetězec Primark chce do roku 2030 zlepšit svou ekologickou stopu

16.9.2021 16:45 | LONDÝN (ČTK)
Od nynějška ale budou výrobky muset být navrženy tak, aby měly do roku 2025 delší životnost a do roku 2027 budou muset být recyklovatelné. K používání udržitelnějších surovin se před nedávnem zavázaly i konkurenční firmy H&M a Zara.
Od nynějška ale budou výrobky muset být navrženy tak, aby měly do roku 2025 delší životnost a do roku 2027 budou muset být recyklovatelné. K používání udržitelnějších surovin se před nedávnem zavázaly i konkurenční firmy H&M a Zara.
Foto | Jason Leung / Unsplash
Irský oděvní řetězec Primark chce do roku 2030 zlepšit svou ekologickou stopu. Bude vytvářet udržitelnější módu, aniž by výrazně zvedl ceny, a lépe také hodlá platit zaměstnance, uvedla jeho mateřská společnost Associated British Foods. Firma reaguje na měnící se nároky zákazníků a na kritiku, že oděvní průmysl je jedním z největších znečišťovatelů planety.
 

Primark, který ročně prodá více než miliardu kusů oděvů včetně svetrů a džín za sedm liber (207 Kč), se zavázal, že zboží bude napříště z udržitelnějších materiálů. Uvedl také, že ve svém výrobním řetězci sníží o polovinu emise uhlíkových plynů.

Společnost bývá řazena do kategorie takzvané rychlé módy. Od nynějška ale budou výrobky muset být navrženy tak, aby měly do roku 2025 delší životnost a do roku 2027 budou muset být recyklovatelné. K používání udržitelnějších surovin se před nedávnem zavázaly i konkurenční firmy H&M a Zara.

Oděvní průmysl čelí také časté kritice, že nechává své zaměstnance pracovat za mzdy, které jim neumožňují důstojný život, a někdy se musejí vyrovnávat se špatnými hygienickými podmínkami. Primark ujistil, že všichni pracovníci jeho globálního řetězce by měli do roku 2030 pobírat důstojnou mzdu.

Tato nová strategie bude podle vedení firmy znamenat jen mírný růst cen. Naopak jde podle něj o příležitost, jak zvýšit prodej. "Naší ambicí je poskytnout spotřebitelům dostupné ceny, díky kterým nás znají a milují, ale s produkty, které se vyrábějí způsobem lepším pro planetu a pro ty, kteří je vytvářejí," uvedl Marchant v tiskovém prohlášení. "Věříme, že udržitelnost by neměla být tak drahá, aby si ji mohla dovolit jen menšina,“ dodal.

Primark v červnu otevřel obchod i v centru Prahy, kde zatím nepůsobil. Češi do té doby jezdili za jeho zbožím do Drážďan. V Evropě a Spojených státech má řetězec dohromady asi 400 obchodů.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist