https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/odpurci-d3-podaji-kasacni-stiznost-kvuli-zamitnuti-zaloby-plzenskym-soudem
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Odpůrci D3 podají kasační stížnost kvůli zamítnutí žaloby plzeňským soudem

12.10.2023 11:57 (ČTK)
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Odpůrci výstavby dálnice D3 přes Posázaví podají kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu kvůli zamítnutí žaloby proti výjimkám pro zvlášť chráněné druhy živočichů v úseku mezi Václavicemi a Voračicemi. Rozsudek Krajského soudu v Plzni považují za nezákonný a věcně nesprávný, uvedl spolek Alternativa středočeské D3. Kritici trasy dálnice doporučují spíše zvýšit kapacitu silnice I/3 a budovat obchvaty měst. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a ministerstvo dopravy takzvanou západní variantu obhajují. Poukazují na to, že povede méně zalidněnými oblastmi, což by mělo způsobit méně problémů v zastavěných aglomeracích.
 

Krajský soud v Plzni zamítl žalobu proti výjimkám pro zvlášť chráněné druhy živočichů pro výstavbu úseku označovaného číslem 304. Generální ředitel ŘSD Radek Mátl ve středu na síti X uvedl, že jde o klíčové rozhodnutí po pěti letech od podané žádosti a na úseky dálnice 304 a 305/I o délce 33 kilometrů jsou tak kompletní doklady pro vydání územního rozhodnutí.

Roman Andres z Alternativy středočeské D3 připomněl, že zhruba pro polovinu trasy ministerstvo životního prostředí (MŽP) ve stejné věci již dvakrát uznalo námitky spolků a ŘSD tedy ve věci udělení výjimek neuspělo. "Rozhodnuto ve smyslu správních procesů ještě zdaleka není," upozornil Andres.

O výjimkách ze zákonné ochrany zvláště chráněných druhů živočichů na části středočeské dálnice D3 rozhodoval kvůli případné podjatosti Středočechů plzeňský krajský úřad. Ministerstvo životního prostředí jeho verdikt letos v lednu zrušilo, a podruhé tak vyhovělo odpůrcům trasy, kteří se proti výjimkám odvolali. Takto rozhodlo MŽP už v roce 2020. Důvodem byly nejasnosti týkající se například početnosti ohrožených druhů. Schvalovací proces tak nemohl pokročit k územnímu řízení. Žádosti o územní rozhodnutí jsou podány i na tři stavby v severní části středočeské dálnice D3. ŘSD u všech pěti dálničních úseků očekává vydání územního rozhodnutí v první polovině roku 2024.

D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Středočeská část by měla měřit 58,5 kilometru. Má umožnit alternativní spojení Benešovska s Prahou a odlehčit dálnici D1 a silnici I/3. Zatímco v jižních Čechách se staví, ve Středočeském kraji se dosud nezačalo.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (1)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

12.10.2023 13:05
Má spojit ?
D3 měla spojit Prahu s Č. Budějovicemi a s rakouskými hranicemi už před 25roky !
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist