Paříž chce zakázat komerční lety na nejkratší vnitrostátní linky
"Jestliže něco žádáme po Air France, neznamená to, že se pak objeví nízkonákladové aerolinky a začnou nabízet své služby," konstatovala v rozhlasové stanici RMC francouzská ministryně životního prostředí Élisabeth Borneová. Ve Francii působí mimo jiné irský Ryanair a britský easyJet.
Komentář francouzské ministryně ilustruje případnou řetězovou reakci v oblasti ekologie, která je spjatá se záchranným balíkem letecké skupině Air France-KLM. Tento přístup by postavil Francii po bok Rakouska, které státní pomoc tamní divizi letecké společnosti Lufthansa podmínilo omezením krátkých letů.
Borneová zopakovala, že francouzský stát leteckou společnost Air France požádal, aby uspíšila přechod k ekologičtějšímu provozu. Zahrnuje to i citelnou redukci letů, u nichž existuje alternativní spojení vysokorychlostní železnicí kratší než dvě a půl hodiny.
Francouzská ministryně také řekla, že by ráda sledovala příklad Rakouska, které zvažuje zavést pravidla ohledně cen letenek. Cestu letadlem za jedno či 15 eur považuje francouzská ministryně za skandální, je pro stanovení minimální ceny letenky.
Rakousko zavede na krátké lety pod 350 kilometrů příplatek 30 eur. Cena letenky nemůže být podle Vídně nižší než poplatky a daně, a neměla by tak klesnout zhruba pod 40 eur (téměř 1100 Kč).
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (6)
Jiří Daneš
22.6.2020 20:27Lukas B.
23.6.2020 11:14 Reaguje na*) samozřejmě s výjimkou kapacitní příměstské dopravy a dopravy centrum-centrum, případně nehraje-li cena roli a taxík či auto z půjčovny není problém.
Viktor Šedivý
23.6.2020 07:45 Reaguje na Jiří DanešKdyž se jiným lidem vezme možnost výběru a vnutí se jim to, co Vy pokládáte za správné, je to pro Vás důvod k nadšení? Smutné.