https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/pariz-chce-zakazat-komercni-lety-na-nejkratsi-vnitrostatni-linky
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Paříž chce zakázat komerční lety na nejkratší vnitrostátní linky

22.6.2020 17:48 | PAŘÍŽ (ČTK)
Francie leteckou společnost Air France požádal, aby uspíšila přechod k ekologičtějšímu provozu. Zahrnuje to i citelnou redukci letů, u nichž existuje alternativní spojení vysokorychlostní železnicí kratší než dvě a půl hodiny.
Francie leteckou společnost Air France požádal, aby uspíšila přechod k ekologičtějšímu provozu. Zahrnuje to i citelnou redukci letů, u nichž existuje alternativní spojení vysokorychlostní železnicí kratší než dvě a půl hodiny.
Licence | Volné dílo (public domain)
Francie se chystá zakázat komerční lety na nejkratší vnitrostátní linky. Chce tak předejít situaci, že nízkonákladové letecké společnosti obsadí linky, které musela opustit Air France, když chtěla získat záchranný balík. Vlajkový letecký přepravce dostane státní pomoc v objemu sedmi miliard eur (téměř 187 miliard Kč), a to v podobě státních půjček i státem garantovaných úvěrů od bank. Za to musí zeštíhlit vnitrostátní lety o 40 procent.
 

"Jestliže něco žádáme po Air France, neznamená to, že se pak objeví nízkonákladové aerolinky a začnou nabízet své služby," konstatovala v rozhlasové stanici RMC francouzská ministryně životního prostředí Élisabeth Borneová. Ve Francii působí mimo jiné irský Ryanair a britský easyJet.

Komentář francouzské ministryně ilustruje případnou řetězovou reakci v oblasti ekologie, která je spjatá se záchranným balíkem letecké skupině Air France-KLM. Tento přístup by postavil Francii po bok Rakouska, které státní pomoc tamní divizi letecké společnosti Lufthansa podmínilo omezením krátkých letů.

Borneová zopakovala, že francouzský stát leteckou společnost Air France požádal, aby uspíšila přechod k ekologičtějšímu provozu. Zahrnuje to i citelnou redukci letů, u nichž existuje alternativní spojení vysokorychlostní železnicí kratší než dvě a půl hodiny.

Francouzská ministryně také řekla, že by ráda sledovala příklad Rakouska, které zvažuje zavést pravidla ohledně cen letenek. Cestu letadlem za jedno či 15 eur považuje francouzská ministryně za skandální, je pro stanovení minimální ceny letenky.

Rakousko zavede na krátké lety pod 350 kilometrů příplatek 30 eur. Cena letenky nemůže být podle Vídně nižší než poplatky a daně, a neměla by tak klesnout zhruba pod 40 eur (téměř 1100 Kč).


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (6)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

JD

Jiří Daneš

22.6.2020 20:27
Se záměrem zákazu vnitrostátní letecké přepravy na krátké vzdálenosti, lze jen nadšeně souhlasit, bez ohledu na to,zda jsem, nebo nejsem, nakloněn ekologickým aktivistům.
Odpovědět
ig

23.6.2020 00:42 Reaguje na Jiří Daneš
Já bych zrovna moc nadšený nebyl. Letadlo spotřebuje 4 L / 100 km na osobu, automobil 6 a více. A altenativou k letadlu je auto, ne vlak, jak už asi zjistil každý, kdo se chtěl chovat ekologicky a jet někam vlakem (s výjimkou opravdu profláknutých spojů, jako Praha - Ostrava nebo Paříž - Lyon).
Odpovědět
LB

Lukas B.

23.6.2020 11:14 Reaguje na
železnice je alternativou na vzdálenost 200-800 km, na menší vzdálenost nedokáže konkurovat autu (první a poslední míle *), na větší vzdálenost letadlu.

*) samozřejmě s výjimkou kapacitní příměstské dopravy a dopravy centrum-centrum, případně nehraje-li cena roli a taxík či auto z půjčovny není problém.
Odpovědět

Viktor Šedivý

23.6.2020 07:45 Reaguje na Jiří Daneš
Nadšeně souhlasit?
Když se jiným lidem vezme možnost výběru a vnutí se jim to, co Vy pokládáte za správné, je to pro Vás důvod k nadšení? Smutné.
Odpovědět
SC

Stanislav Chytrý

26.6.2020 19:30 Reaguje na Viktor Šedivý
Asi tak nějak pane Šedivý. Nechme to na lidech ať si vyberou pro ně nejlepší druh dopravy, který jim vyhovuje. Proč něco co funguje zakazovat.
Odpovědět
SC

Stanislav Chytrý

26.6.2020 19:29
A už je to tady. Někdo "chytřejší" ve jménu dobra lidem zakazuje co mají a co nemají dělat. Prostě když chce někdo letět, tak ať letí. Už stačí, že ve Francii značně omezili rychlost na dálnicích a všude po silnicích je to samá kamera a radar.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist