Platforma Munch, jejíž součástí je i české Nesnězeno, rozšiřuje své aktivity v Rumunsku

Munch je původně maďarská platforma, české Nesnězeno se stalo její součástí v roce 2022. Nyní se tak stává součástí i rumunská platforma, díky čemuž mohou spotřebitelé zamezit plýtvání v Česku, na Slovensku, v Maďarsku a v Rumunsku. Letos chtějí zakladatelé expandovat ještě do Bulharska, Chorvatska, Řecka, Srbska a Slovinska.
Plýtvání jídlem je celosvětový problém. Údaje o plýtvání v Česku jsou různé. Například výzkum Mendelovy univerzity uvádí, že člověk v domácnosti ročně vyhodí průměrně 37 kilogramů potravin, podle ministerstva životního prostředí je to dokonce 60 kilogramů. Kromě toho se vyhazují i prošlé a zkažené potraviny v supermarketech či v restauračních zařízeních. Díky platformám Munch a Nesnězeno se podařilo zachránit, tedy nevyhodit, několik milionů balíčků.
Fúzí platforem Bonappo a Munch vzniká jediná, která má více než 3,5 milionu stažení aplikace a 6000 partnerských prodejních míst. "Rumunsko je jedním z největších a nejdynamičtějších trhů v regionu střední a východní Evropy a Bonapp si v této zemi vybudoval silnou značku. Spolupracuje s významnými partnery, jako jsou Penny či Starbucks. Má rozsáhlou síť kontaktů v celém regionu, což otevírá obrovské možnosti pro další expanzi do celé Evropy," uvedl spoluzakladatel Munchu Kirill Perepelica. Fúze zároveň otevírá novou možnost i pro zapojení dalších subjektů v podobě mezinárodních řetězců, které mohou využít regionální dosah platformy.
reklama