https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/plzensky-zkusebni-ustav-testuje-podvozky-pro-sanfranciske-vlaky
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Plzeňský zkušební ústav testuje podvozky pro sanfranciské vlaky

11.5.2016 14:55 | PLZEŇ (ČTK)
Je stále větší poptávka zákazníků po lepších parametrech strojů i jejich zatížení, ale přitom mají být stále lehčí. To vede k vyššímu namáhání konstrukcí, ale přitom rostou nároky na bezpečnost. Ilustrační obrázek
Je stále větší poptávka zákazníků po lepších parametrech strojů i jejich zatížení, ale přitom mají být stále lehčí. To vede k vyššímu namáhání konstrukcí, ale přitom rostou nároky na bezpečnost. Ilustrační obrázek
Foto | ekkun / Flickr
Plzeňský Výzkumný zkušební ústav (VZÚ) testuje podvozky pro americkou MHD, aktuálně pro příměstské vlaky v sanfranciském zálivu Bay Area Rapid Transit. Zakázku pro veřejnou dopravu získala firma díky obdobným projektům například ve městech Detroit a Dayton. Jde o kontrakty za jednotky až desítky milionů korun. ČTK to řekl Jan Chvojan, vedoucí zkušebny VZÚ, dceřiné firmy ÚJV Řež.
 

"Rám a kolébka vlaku projdou několikaměsíčními náročnými statickými, vibračními a únavovými zkouškami," řekl.

Podle Chvojana je stále větší poptávka zákazníků po lepších parametrech strojů i jejich zatížení, ale přitom mají být stále lehčí. To vede k vyššímu namáhání konstrukcí, ale přitom rostou nároky na bezpečnost. VZÚ doporučí optimální konstrukci podle místních standardů a předpisů. "Předvídaví zákazníci si u nás objednají testování, které chování vyprojektovaného modulu prověří v praxi. Výrobce může výrobu i konstrukci včas optimalizovat," řekl.

Odborníci z VZÚ Plzeň při testech simulují podmínky provozu pomocí speciálních zatěžovacích strojů, takzvaných zkušebních standů, které vytvoří "na míru" konkrétní zakázce. Obsahují snímače všech parametrů včetně zatěžovacích hydromotorů. Tím se získají tisíce důležitých dat, které vyhodnotí a předají zákazníkovi.

Důraz na různé homologace kolejových vozidel kladou hlavně regule a předpisy EU. Zakázky z EU tvoří 60 procent prací. Testování podvozků si u VZÚ Plzeň objednávaly kromě ČR výrobci dopravních systémů pro Helsinky, Rigu, Paříž, Graz, Linec, Veronu, Cagliari, Petrohrad, Poprad, Bratislavu a Vratislav. Další skupinu tvoří výrobci ze zemí mimo EU, kteří chtějí uspět na evropském trhu. Jde například o australské šestinápravové lokomotivy pro posun a přetahování až kilometr dlouhých souprav plně naložených nerostnými surovinami. Ve VZÚ Plzeň dělali také testy pro dopravní podnik z Istanbulu, který pro město vyvinul vlastní tramvaj. Plzeňskou zkušebnou prošly také tramvaje z tureckého města Kayseri.


reklama

 
Václav Prokš
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist