Po magistrále opět prošel pochod aktivistů požadujících omezení rychlosti
Protestní akce provoz na magistrále příliš neomezila. Aktivisté šli v jednom ze tří pruhů, přesto někteří řidiči, kteří jeli kolem, na ně troubili nebo volali. Po skončení organizátoři uvedli, že další pochod bude 31. října a následně každých čtrnáct dní až do konce roku. Aktivisté nesli transparenty s nápisy například Dálnici tu nechceme či Neboj se MHD. Do megafonu volali hesla jako Je tu moc aut nebo Bezpečné ulice pro děti a důchodce.
Celý protest doprovázel muž, který novinářům řekl, že je profesionální řidič. Na zádech nesl reproduktor a do mikrofonu protestní akci kritizoval. Mluvil například o tom, že aktivisté patří mezi hnutí, které v zahraničí poničilo památky, nazýval je zelenými extremisty a řekl, že jim jde pouze o pozornost. S účastníky pochodu se několikrát navzájem překřikoval.
Protestu se zúčastnil i jeden z organizátorů prvních pochodů po magistrále Arne Springorum. Řekl, že v řadě měst v západní Evropě i například ve slovenských Košicích se již omezení rychlosti zavedlo. Podotkl, že aktivisté nechtějí auta zakazovat, ale omezovat.
V září aktivistům magistrát zakázal pochod po silnici a happening před Národním muzeem, kde chtěli blokovat dopravu kreslením na vozovku. Magistrátní odbor živnostenský a občanskosprávní jim však přikázal uskutečnit průvod podél magistrály po chodnících a v místech, kde nejsou, jít po náhradní trase mimo vytíženou komunikaci. Rovněž uložil zdržet se plánovaného blokování dopravy před muzeem. Organizátoři se obrátili na soud, který jejich námitce vyhověl. Praha následně proti rozsudku městského soudu podala kasační stížnost, uvedl minulý týden mluvčí magistrátu Vít Hofman.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (4)
Richard Vacek
19.10.2023 12:50Jakmile začne sněžit, auta sníží rychlost a doprava se změní v popojíždění v nekonečných kolonách. Více emisí, více spotřebovaného paliva, více nehod, větší ztráta času.
Aktivisté nejsou schopni pochopit proč k tomu došlo, protože namísto školní docházky protestovali.
Pavel Jeřábek
19.10.2023 22:21 Reaguje naDnešní motory nejsou nastaveny, aby dlouho pracovaly v nízkých otáčkách. Pokud jezdíte delší dobu, postupně se snižuje účinnost filtrů, katalyzátorů atd.
Takže pokud mám je třicet či padesát, a nechci, abych vyřadil třeba katalyzátor, potřebuji, aby na něj "šly" horké spaliny z motoru.
Takže musím si zařadit takovou rychlost, aby mi motor pracoval v jeho optimálních otáčkách.
Elektro auta je hudba budoucnosti, zatím musíme vycházet z toho co je k dispozici. A přiznejme, že značná část dopravy ve městech je "pracovní" - rozvoz zboží, služební jízdy, komerční přeprava osob atd.
Takže - myslíte, že skutečně třicet kilometrů za hodinu prospěje čistotě ovzduší, když stejně řidič pojede na třeba 2000 otáček, stejně jako kdyby jel padesát?
Jedině o čem se můžeme bavit, tak, při třiceti srážka chodce není tak zranitelná. Jenže tady je otázkou, kdy je ta srážka vinou řidiče a kdy chodce.
Radek Čuda
19.10.2023 14:57 Reaguje na Richard VacekJsem zvědav na to rozhodnutí NSS.