https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/po-magistrale-opet-prosel-pochod-aktivistu-pozadujicich-omezeni-rychlosti
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Po magistrále opět prošel pochod aktivistů požadujících omezení rychlosti

18.10.2023 23:15 | PRAHA (ČTK)
Doprava v pražských ulicích
Doprava v pražských ulicích
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Po pražské magistrále dnes opět prošel pochod aktivistů, kteří požadují omezení rychlosti na 30 kilometrů v hodině na pražských silnicích. Chtějí také, aby se na silnice doplnily chybějících přechody, odstranily ploty a svodidla nebo přibyly pruhy pro cyklisty a autobusy. Za doprovodu policie se ho zúčastnilo zhruba 30 lidí včetně několika dětí. Začal u Kongresového centra v 18:00 a skončil po zhruba 40 minutách u obchodního centra na Pankráci. Průvod doprovázel jeden odpůrce aktivistů a hlasitě kritizoval hnutí Poslední generace, které protesty od března pořádá.
 

Protestní akce provoz na magistrále příliš neomezila. Aktivisté šli v jednom ze tří pruhů, přesto někteří řidiči, kteří jeli kolem, na ně troubili nebo volali. Po skončení organizátoři uvedli, že další pochod bude 31. října a následně každých čtrnáct dní až do konce roku. Aktivisté nesli transparenty s nápisy například Dálnici tu nechceme či Neboj se MHD. Do megafonu volali hesla jako Je tu moc aut nebo Bezpečné ulice pro děti a důchodce.

Celý protest doprovázel muž, který novinářům řekl, že je profesionální řidič. Na zádech nesl reproduktor a do mikrofonu protestní akci kritizoval. Mluvil například o tom, že aktivisté patří mezi hnutí, které v zahraničí poničilo památky, nazýval je zelenými extremisty a řekl, že jim jde pouze o pozornost. S účastníky pochodu se několikrát navzájem překřikoval.

Protestu se zúčastnil i jeden z organizátorů prvních pochodů po magistrále Arne Springorum. Řekl, že v řadě měst v západní Evropě i například ve slovenských Košicích se již omezení rychlosti zavedlo. Podotkl, že aktivisté nechtějí auta zakazovat, ale omezovat.

V září aktivistům magistrát zakázal pochod po silnici a happening před Národním muzeem, kde chtěli blokovat dopravu kreslením na vozovku. Magistrátní odbor živnostenský a občanskosprávní jim však přikázal uskutečnit průvod podél magistrály po chodnících a v místech, kde nejsou, jít po náhradní trase mimo vytíženou komunikaci. Rovněž uložil zdržet se plánovaného blokování dopravy před muzeem. Organizátoři se obrátili na soud, který jejich námitce vyhověl. Praha následně proti rozsudku městského soudu podala kasační stížnost, uvedl minulý týden mluvčí magistrátu Vít Hofman.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (4)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RV

Richard Vacek

19.10.2023 12:50
Brzy budou mít aktivisté příležitost seznámit se s tím, jaký vliv má snížení rychlosti na plynulost dopravy.
Jakmile začne sněžit, auta sníží rychlost a doprava se změní v popojíždění v nekonečných kolonách. Více emisí, více spotřebovaného paliva, více nehod, větší ztráta času.
Aktivisté nejsou schopni pochopit proč k tomu došlo, protože namísto školní docházky protestovali.
Odpovědět
ig

19.10.2023 13:48 Reaguje na Richard Vacek
Já se spíš obávám, že oni to chápou a právě proto to dělají.
Odpovědět
PJ

Pavel Jeřábek

19.10.2023 22:21 Reaguje na
Obávám se, že vědí jen teorie, ale ne praxi.
Dnešní motory nejsou nastaveny, aby dlouho pracovaly v nízkých otáčkách. Pokud jezdíte delší dobu, postupně se snižuje účinnost filtrů, katalyzátorů atd.
Takže pokud mám je třicet či padesát, a nechci, abych vyřadil třeba katalyzátor, potřebuji, aby na něj "šly" horké spaliny z motoru.
Takže musím si zařadit takovou rychlost, aby mi motor pracoval v jeho optimálních otáčkách.
Elektro auta je hudba budoucnosti, zatím musíme vycházet z toho co je k dispozici. A přiznejme, že značná část dopravy ve městech je "pracovní" - rozvoz zboží, služební jízdy, komerční přeprava osob atd.
Takže - myslíte, že skutečně třicet kilometrů za hodinu prospěje čistotě ovzduší, když stejně řidič pojede na třeba 2000 otáček, stejně jako kdyby jel padesát?
Jedině o čem se můžeme bavit, tak, při třiceti srážka chodce není tak zranitelná. Jenže tady je otázkou, kdy je ta srážka vinou řidiče a kdy chodce.
Odpovědět

Radek Čuda

19.10.2023 14:57 Reaguje na Richard Vacek
"Podotkl, že aktivisté nechtějí auta zakazovat, ale omezovat." ... ale prd. Chtějí. Jenže nemohou. Min zatím. A tak aspoň škodí jak se dá.

Jsem zvědav na to rozhodnutí NSS.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist