https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/pocet-elektromobilu-se-zvysuje-rekordnim-tempem-cesko-jich-ma-pres-8500
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Počet elektromobilů se zvyšuje rekordním tempem, Česko jich má přes 8500

13.8.2021 00:41 | BRUSEL (ČTK)
Nejprodávanějším elektrickým vozem na světě je Tesla Model 3, kterého se loni prodalo přes 365 000.
Nejprodávanějším elektrickým vozem na světě je Tesla Model 3, kterého se loni prodalo přes 365 000.
Elektromobilita je jedním z hlavních trendů, který aktuálně hýbe automobilovým průmyslem. Zatímco ještě před několika lety elektromobily představovaly zajímavou a také nepříliš rozšířenou alternativu k vozidlům s konvenčním pohonem, v současnosti v nich řada automobilek vidí jednu z možných cest budoucnosti automobilové dopravy. Přinášíme výběr informací o elektromobilech:
 

Mezi hlavní výhody aut s elektrickým pohonem patří levnější a ekologičtější provoz, jednodušší motor i úspora při servisu a údržbě. Automobilky nutí k výrobě elektromobilů především zpřísňující se požadavky EU na emise CO2, které už nelze splnit výrobou konvenčních aut. Evropská komise v rámci přelomového takzvaného klimatického balíčku navrhla, aby nové automobily od roku 2035 nemohly produkovat žádné emise oxidu uhličitého, což by zásadně prodražilo jejich výrobu. Unijní exekutiva také chce výrazně podpořit prodej elektromobilů, pro něž by měly členské země budovat podstatně více dobíjecích stanic. Plán musí nejprve schválit členské státy a Evropský parlament, což může podle unijních činitelů i kvůli očekávaným námitkám části automobilové lobby trvat až několik let.

Počet elektromobilů ve světě v uplynulých deseti letech výrazně roste. Zatímco v roce 2013 jich ve světě bylo přes 400 000, o dva roky později už jejich počet přesáhl milion. V roce 2018 překonal hranici pěti milionů a v loňském roce celkový počet elektromobilů přesáhl deset milionů.

Prodej aut s čistě elektrickým pohonem se loni v Evropě ztrojnásobil, jejich tržní podíl se zvýšil na 10,5 procenta. Ve srovnání s předešlým rokem se ale v EU za rok 2020 kvůli krizi v důsledku šíření nového typu koronaviru prodalo celkově zhruba o tři miliony vozů méně. Důvodem nárůstu počtu aut na elektrický pohon byla snaha automobilek zvýšit podíl ekologických vozidel na celkovém prodeji kvůli snížení průměrných emisí na produkci. Za nesplnění limitů jim poprvé hrozily pokuty od EU. Několik vlád unijních zemí také zahrnulo subvence na elektromobily do programů oživení ekonomiky zasažené pandemií.

Počet elektromobilů se zvyšuje i v tuzemsku, proti dalším evropským státům ale Česká republika výrazně zaostává. Zájem českých motoristů brzdí hlavně vysoké ceny elektromobilů. Prodej aut s čistě elektrickým pohonem se v Česku v roce 2020 zvýšil o 331 procent na 3262 aut. V letošním prvním pololetí odbyt elektromobilů v porovnání s loňskem stagnoval na 1262 vozech, což bylo jen o osm více než loni. Vozy s plně nebo částečně elektrickým pohonem se na celkovém prodeji nových aut v ČR podílely téměř 11 procenty. Podle serveru ekovozy.cz bylo ke konci letošního června registrováno v ČR přes 8500 elektromobilů. Podle dat Svazu dovozců automobilů bylo začátkem roku v zemi zhruba 8,3 milionu vozidel všech kategorií.

Světovým lídrem na trhu elektromobilů je americká značka Tesla, která v roce 2020 meziročně zvýšila odbyt o 36 procent na 499 500 aut. Nejprodávanějším elektrickým vozem na světě je Tesla Model 3, kterého se loni prodalo přes 365 000.

Budoucí orientaci pouze na elektrické modely už potvrdilo i několik evropských značek. Přechod k ryze elektrickým autům oznámila v poslední době například automobilka Jaguar Land Rover, a to do roku 2025, nebo švédské Volvo, které má v plánu této mety dosáhnout o pět let později. Cílem největší evropské automobilky Volkswagen je do roku 2025 překonat Teslu a stát se největším výrobcem elektrických aut na světě. Do roku 2035 hodlá německé automobilka v Evropě přestat prodávat auta se spalovacím motorem. Francouzská automobilka Renault chce, aby plně na elektřinu do roku 2030 jezdilo 90 procent jejích hlavních modelů. Expandovat v oblasti elektromobilů bude také automobilka Škoda Auto, která plánuje do roku 2030 prodávat v Evropě 50 až 70 procent elektromobilů a která kvůli tomu chystá nejméně tři další čistě elektrické modely vedle už v současnosti vyráběného sportovně-užitkového vozu (SUV) Enyaq.

Klíčovou součástí každého elektromobilu je baterie, nejpoužívanější jsou nyní lithium-iontové akumulátory. K jejich výhodám patří relativně vysoká hustota energie (kolem 200 Wh/kilogram), vysoká dobíjecí účinnost i dlouhá životnost, která se odhaduje minimálně na deset let. Dojezd u těchto typů baterií činí v současnosti zhruba 300 až 500 kilometrů. Důležitým faktorem ovlivňujícím dojezd elektromobilu je přitom kapacita baterie, která se pohybuje v rozmezí od 16 kWh u těch nejmenších elektromobilů až po 100 kWh u luxusního sedanu Tesla Model S.

Evropské země nyní investují miliardy do podpory prodeje elektrických aut i na instalaci veřejných dobíjecích stanic a jedním z hlavních úkolů automobilek i výrobců baterií je nyní uspokojit rostoucí poptávku po bateriích pro elektromobily. Prim v produkci baterií hraje Čína, kde budou mít podle odhadů továrny na baterie do roku 2025 maximální výrobní kapacitu zhruba 1,1 terawatthodin za rok, což je téměř dvojnásobek kapacity zbytku světa.

Ekologičtější a úspornější provoz nabízejí také hybridní vozy, které lze ve verzích plug-in také dobíjet ze zásuvky a s nimiž je možné ujet delší vzdálenost čistě na elektřinu než s klasickými hybridy. V dalších letech by se mohly více prosadit automobily na vodíkové palivové články, které dosud brzdila chybějící infrastruktura čerpacích stanic. Letos v Česku vzniknou první tři veřejné plnicí stojany s vodíkem pro dopravu a už v dubnu se v tuzemsku začal prodávat první osobní automobil na vodíkové palivové články Toyota Mirai s cenou od 1,7 milionu korun. Konkurenční vůz Hyundai Nexo bude na český trh uveden ve druhém pololetí.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (130)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

MU

Michal Ukropec

13.8.2021 07:49
Vzhledem k elektrickému mixu, vyprodukuje elektromobil 300 g CO2 moje auto cca polovinu a nové auto na benzín/ naftu cca 100 mg. Opravdu ekologismus devastuje přírodu neskutečným způsobem.
Odpovědět
VK

Václav Kain

13.8.2021 08:08 Reaguje na Michal Ukropec
To nemá s ekologií vůbec nic společného je to stejný nesmysl jako oteplování planety.Bude to stát obrovské peníze které se vezmou lidem a nakonec to skončí obrovským krachem.Končí uhelky kvůli úmyslně se zvyšujícím cenám emisních povolenek.Rovněž i jádro nenív programu.To se jenom kecá.A jak to dopadne? El.energie bude málo a bude drahá.Čím budou chtět krmit ty elobludy to mě není jasné.A to se nezmiňuji o nebezpečí požáru takového auta.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

13.8.2021 14:21 Reaguje na Václav Kain
Tak jest ! Kecy v kleci od pisálka.


Kolik že je aut celkem v provozu v ČR ?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.8.2021 09:09 Reaguje na Michal Ukropec
Elektroauto je technologie 21. století a není stavěno na to, aby bylo živeno uhelnou elektřinou, tj. technologií 19. stol.
Do dýzlového motoru taky necpete seno, určené pro koně.
Odpovědět
VK

Václav Kain

13.8.2021 12:26 Reaguje na Pavel Hanzl
A jaký je rozdíl mezi el.energií z uhel.elektrárny a fotovoltaiky?Těším na váš další neskutečný blábol.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.8.2021 15:31 Reaguje na Václav Kain
Asi jste neslyšel nikdy pojem fosilní uhlík, že? Neskutečný.
Odpovědět
KT

Karel Tejkal

13.8.2021 12:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Seno je biomasa. Brzy budeme automobily pohánět senem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.8.2021 21:02 Reaguje na Karel Tejkal
Jistě. Musí se jen prohnat přes bioplynku a dodat do toho zelený vodík, tím vzniká syntetické palivo a to žere i dýzl. Pokrok se prostě zastavit nedá.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

16.8.2021 17:07 Reaguje na Pavel Hanzl
https://www.msn.com/cs-cz/zpravy/v%C4%9Bda-a-technika/pr%C5%AFmyslov%C4%9B-vyr%C3%A1b%C4%9Bn%C3%BD-hn%C4%9Bd%C3%BD-a-modr%C3%BD-vod%C3%ADk-m%C5%AF%C5%BEe-m%C3%ADt-je%C5%A1t%C4%9B-v%C4%9Bt%C5%A1%C3%AD-ekologickou-stopu-ne%C5%BE-spalov%C3%A1n%C3%AD-uhl%C3%AD/ar-AANnyty?ocid=msedgntp

Zaujala mne myšlenka , že to bude rentabilní s technologií kolem poloviny století :-))) . Ten zbytek vám asi oči neotevře, hmm :-(
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.8.2021 07:23 Reaguje na Petr Pekařík
Informace o tom, že je zelený vodík příliš drahý na komerční použití, asi nebude úplně přesná:
"Norská společnost NEL, zabývající se výrobou elektrolyzérů, cílí na to, aby se výroba zeleného vodíku dostala do roku 2025 na úroveň okolo 1,5 USD/kg a byla tak schopná konkurovat vodíku vyrobenému pomocí fosilních zdrojů".
https://oenergetice.cz/plyn/nel-roku-2025-chceme-stlacit-cenu-zeleneho-vodiku-k-15-usd-kg
Odpovědět
ji

13.8.2021 10:16 Reaguje na Michal Ukropec
Zde jsou data: https://www.theguardian.com/football/ng-interactive/2017/dec/25/how-green-are-electric-cars

Elektrická auta, pluginhybridy atd., vše stále vychází lépe, než auto na benzin či naftu.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

13.8.2021 10:34 Reaguje na
A to nemluvím o tom, že výroba elektromobilu je mnohem energetický náročnější. A novinářů kteří chválili komunismus a fašismus byla také řada.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.8.2021 21:03 Reaguje na Michal Ukropec
Není a s fašismem to nic společného nemá, ten je ryze ropácký.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pihrt

14.8.2021 00:41 Reaguje na Michal Ukropec
Nějak vám ty počty nevychází. Elektromobil vyprodukuje jízdou 0g co2. U spalovaku to máte správně.
Odpovědět
ig

14.8.2021 12:02 Reaguje na Jaroslav Pihrt
Elektromobil jezdí za 20 kg hnědého uhlí / 100 km. Ta nula se týká vzdálené budoucnosti, která ale - pokud si dobře všímám - ještě nenastala.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.8.2021 16:01 Reaguje na
Elauto jezdí za nula uhlí a nula emisí, do baterie fakt většinou necpete hnědý uhlí.
Odpovědět
ig

14.8.2021 18:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Aha, jasně. Ev jezdí na čistou energii a ta z uhelných elektráren napájí klimatizace, myčky nádobí a eskalátory v metru.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.8.2021 21:53 Reaguje na
V normálních zemích je elektřina i ze sítě z minimálně dvou třetin?? bezuhlíková, půlka je přímo z OZE.
Největší špinavci jsou Poláci a zcela vyjímečně zase babišistán.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.8.2021 22:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Mezi další vaše špinavce ovšem musíte uvést i Německo, dále např. Itálii a Estonsko.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.8.2021 07:28 Reaguje na Jaroslav Studnička
Psal jsem o těch největších.
Dost důležitý je ale vývoj v čase, v Německu jdou emise každoročně výrazně dolů, protože je nahrazují OZE.
Poláci mohutně rozjíždí budování OZE i jádra, jen u nás se jen žvaní a nic. Emise jdou taky trochu dolů, ale jen tím, že vypínáme uhláky kvůli rentabilitě a méně vyvážíme.
Odpovědět
ig

14.8.2021 22:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Aha, takže problém je vyřešen? ČR se svými 78 TWh dělá v rámci EU (3200 TWh) pár procent (skoro doslova - 2.4 %), což je prakticky zanedbatelné a ty celkové dvě třetiny to neovlivní. Uf, to jsem si oddechl.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.8.2021 07:29 Reaguje na
Není vyřešen, zvláště ne u nás. Od září se očekává velmi masivní zdražování elektřiny, už dnes zdražujeme nejvíc v Evropě.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

14.8.2021 17:46 Reaguje na
Plus to OZE a jádro.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

14.8.2021 16:54 Reaguje na Jaroslav Pihrt
Ale na výrobu elektřiny. Elektromobily jezdí na elektriku. A ta se musí vyrobit. Třetina OZE, třetina jádro a třetina uhlí. Je vidět, že jste ekologista. Lžete.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

13.8.2021 08:23
Další důkaz jak lze společnost ovládat zjevně nedemokratickým přístupem. Neexistuje žádná právní norma, která by řádně prošla parlamenty států EU a ukotvila společenský zájem na elektromobilitě.

Vše se děje pouze a jenom na základě rozhodnutí Evropské komise v čele s Uršulou von der Leyen, nejhorší ministryní bundeswehru v dějinách Spolkové republiky Německo.
Tedy orgánu nikým nevoleného ,bez jakékoli osobní odpovědnosti vůči občanům EU.
Bylo doloženo, že elektromobilita , přesněji řečeno její masívní zavádění na úkor veřejných rozpočtů je ve svých důsledcích horší než problémy s exhalacemi spalovacích motorů pro ŽP.

Je mi k zblití, když se opakují stejné postupy jako za bolševika. Osvícení soudruzi rozhodli a národ byl donucen předstírat jak je nadšen budováním světlých zítřků.
Problém je o to horší, že tehdy socialismus vedl pouze k materiálním problémům, kdežto současnost spěje nejen k materiálním problémům ale i nevratnému poškození již velmi vratké globální ekologické stability.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.8.2021 09:20 Reaguje na Miroslav Vinkler
Tohle jsou už ale čisté lži a nesmysly.
Celý green deal (jejíž součástí je podpora elektromobility) byl zcela demokraticky schválen VŠEMI členskými státy EU (včetně nás), pouze Polsku si vymínilo nějakou přechodnou dobu.

Benzínová a naftová auta vám nikdo nezakazuje a nebude zakazovat ani po roce 35, pouze se nebudou v EU už vyrábět. Automobilky s tím problém nemají, nikdo v EU s tím problém nemá, jen naši ropáčci zase šílí hrůzou.

Elektroauto má daleko čistší provoz a nulové exhalace, jenom se nesmí nabíjet z uhláku!!
Jenže to se děje pouze v ČR a pár zaostalých Východních zemích a EU skutečně nebude čekat, až naši zaprdění ropáci (pro které nejde nic), se ráčí zrušit uhelky.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

13.8.2021 10:37 Reaguje na Pavel Hanzl
303 gramů na km je z Německa. V Polsku je to 600 - 700.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pihrt

14.8.2021 00:56 Reaguje na Michal Ukropec
Pořád v tom máte zmatek. Ty gramy jsou na kWh, nikoliv na km. EV žere 0,15kWh/km. Výsledek je 303x0,15=45g/km. To už jsme řádově jinde co? No a když vám ještě prozradím, že ještě porovnáváte rozdílná data, tak se z toho osypete. EV totiž při jízdě má 0g/km, spalovak těch 70-200g/km. Ty emise EV jsou až výroba elektřiny. Takže si k tomu spalovaku ještě přečtěte emise z výroby benzínu. Abystecto nemusel počítat, tak to dělá dalších 30g/km.
Odpovědět
ig

14.8.2021 12:06 Reaguje na Jaroslav Pihrt
A není úplně jedno, jestli to CO2 vyprodukuje za jízdy z vlastního výfuku nebo před jízdou z komína elektrárny? Ta "nula za jízdy" je údaj naprosto bez jakéhokoliv významu. Když porovnávat emise, tak celé a ne si vybírat to co zrovna vypadá opticky dobře.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

14.8.2021 17:54 Reaguje na Jaroslav Pihrt
Četl jsem něco jiného. Asi jsem blb jak Porsche že elektromobilitě moc nevěřím. Nevíte kolik bude nabíječek v Táboře na sídlišti nad Lužnicí? Abych se zapsal do pořadníku až budu mít auto na baterky?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.8.2021 18:15 Reaguje na Michal Ukropec
Zdravím táboráka :-). Bude to chtít Temelína natáhnout přímou linku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.8.2021 16:18 Reaguje na Michal Ukropec
Zkuste se naučit číst:
Elektroauto má daleko čistší provoz a nulové exhalace, jenom se nesmí nabíjet z uhláku!!
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

13.8.2021 11:31 Reaguje na Pavel Hanzl
"Benzínová a naftová auta vám nikdo nezakazuje a nebude zakazovat ani po roce 35, pouze se nebudou v EU už vyrábět."

Ehm ... nebudou se smět primárně prodávat, takže si nové takové auto nekoupíte.

O tom, že se nutně začnou utahovat šrouby pro vlastníky aut se spalovacím motorem nemá cenu diskutovat ... vy to stejně popřete a ostatní vědí.

Takže takto se věci mají.

A nebo se to celé podělá. S čím já počítám a vy klasicky popřete:-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.8.2021 15:33 Reaguje na Svatá Prostoto
V roce 35 se bude asi na dýzláky vzpomínat jak na sentinely v 60.letech.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

13.8.2021 18:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Možná v Evropě ... a se slzou v oku ... i když tedy já zrovna moc na naftu nejsu, rozhodně ne v osobácích (ale taky nenajezdím 5 tis za měsíc).

Ale že bych věřil, že někde v Montaně nebo Wisconsinu bude v těch jejich zapadákovech vládnout elektromobilta, tak to fuck ne:-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.8.2021 21:05 Reaguje na Svatá Prostoto
Pokud to bude výhodnější, pojede to i tam. Se sentinelem tam nikdo nejezdil nikdy.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

14.8.2021 14:13 Reaguje na Pavel Hanzl
No a až vlády dají na elektřinu novou spotřební daň, aby vyrovnaly ten propad z fosilů , tak to se teprve prohnete. Nekoukáte náhodou na Star Wars? Tam vystačí s trochou vody a panýlkem FTV nabít hvězdolet klidně za půl dne :-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.8.2021 15:19 Reaguje na Petr Pekařík
No a až vlády dají na elektřinu novou spotřební daň......
až to bude, tak se ozvěte.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.8.2021 18:20 Reaguje na Pavel Hanzl
To bude co nevidět, nebojte...
Stejně tak jsem před půl rokem psal, že se zavedou emisní povolenky pro vytápění v domácnostech a malých výtopnách a již to plánují.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.8.2021 21:55 Reaguje na Jaroslav Studnička
Plánují taky osady na Marsu, jenže Jyrka Plyskéř se už nechal slyšet, že je tam ropa a nikoho cizího tam nechce.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.8.2021 22:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Jste na drogách?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.8.2021 11:29 Reaguje na Jaroslav Studnička
Zajímalo by mě, jak někdo zdaní elektřinu, kterou mi vyrobí střešné fve a já si s ní nabiju auto.
Odpovědět

Viktor Šedivý

16.8.2021 13:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Auto bude zaznamenávat výkon při nabíjení a při nejbližší příležitosti to práskne finančáku.
Anebo podle najetých kilometrů.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.8.2021 13:18 Reaguje na Viktor Šedivý
To je příliš Hi-tech a toho bych se nebál, spíš si to na nás vyberou jinak.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

18.8.2021 22:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Zavedou povinnou evidenci FTV a co vyrobíte , půjde přes elektroměr :-). Pro Evropskou komisi není nic nemožné
Odpovědět
VK

Václav Kain

13.8.2021 12:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle vy skutečně nezklamete.Ale nesmějí se nabíjet z uhláku,ale podle vás zásadně z fotovoltaiky nejlépe v zimě a nebo vrtulemi když nebude foukat.Vám a vám podobným s tak pošahanými názory bych okamžitě zakázal odebírat el.energii ze stávajících spolehlivých zdrojů.To byste asi začali zpívat jinou.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

13.8.2021 14:25 Reaguje na Václav Kain
Tihle si zřejmě pořídí z Rakouska tu krabičku do zásuvky, která nepustí do baráku/el. auta ten vošklivej proud z uhelek a JE.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.8.2021 15:35 Reaguje na Václav Kain
V zimě pojede jiná energie, máme stále jádro a rozjedou se paroplyny na zemní plyn, později na vodík. Co na tom pořád nechápete? Nic jednoduššího neznám.
Samozřejmě je velká šance, že se objeví nové možnosti akumulace i výroby čisté energie, třeba tokamak.
Odpovědět
Pe

Petr

13.8.2021 18:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Zaujal mne ten vodík v plynových elektrárnách. Kde ho budeme brát?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.8.2021 21:06 Reaguje na Petr
Z vodíkových vyvíječkách živených elektřinou z OZE.
Odpovědět
Pe

Petr

13.8.2021 22:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Neumím si představit, že budeme mít OZE o tak velké kapacitě, že v létě vyrobí elektřinu nejen pro běžnou spotřebu, ale ještě i pro výrobu vodíku na zimu a jeho stlačení a skladování po dobu půl roku (energeticky velice náročný proces). A ani kde ho tak obří množství a tak dlouho uskladnit, aby mezitím nevyfičel pryč.
Odpovědět
Pe

Petr

13.8.2021 23:46 Reaguje na Petr
Ve skutečnosti by to celé bylo ještě mnhem složitější. Tak jako jadernou elektrárnu nelze "zapnout" jen od října do dubna, ale běží trvale, tak předpokládám, že i hypotetické parovodíkové elektrárny běží v určitém trvalém provozu, což zvyšuje potřebné množství v létě vyráběného vodíku, a tedy dál výrazně zvyšuje potřebnou letní kapacitu OZE. Zároveň toto snižuje účinnost a celkovou ekonomiku OZE, kdy se část vyrobené elektřiny použije na výrobu a stlačení vodíku a jeho přepravu někam, kde se z něj ihned zase složitě, draze a s malou účinností vyrobí elektřina.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.8.2021 15:27 Reaguje na Petr
Němčouři staví už dnes jakési "vyrovnávací" elektrárny, které běží jen při určité ceně elektřiny (u nás by to bylo v zimě) a jinak stojí.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.8.2021 18:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Tyto elektrárny neběží při určité ceně. Jejich výroba bude hrazena za zcela specifických podmínek.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.8.2021 21:58 Reaguje na Jaroslav Studnička
Všechno je specifické, třeba 44 miliard našich dotací do OZE, které se prakticky vůbec nestaví.
Tohle Němčour prostě není schopen pochopit.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.8.2021 22:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Jak to souvisí s vašim předchozím příspěvkem a mou reakcí na něj???
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.8.2021 15:25 Reaguje na Petr
Velké stlačování není potřeba, jen v plynových zásobnících pod Pálavou máme už dnes asi 12 TWh energie v zemním plynu. Nic náročného na tom není, vodík prolíná všemi materiály pouze při vysokých tlacích, problém je v objemu nezkapatilného vodíku.
Ovšem vývoj se zastavit nedá a daleko lepší by bylo vyrábět syntetické palivo a to skldovat.
Než my postavíme tolik OZE, bude to dávno vyřešeno.
Odpovědět
ig

14.8.2021 18:29 Reaguje na Petr
Ze zemního plynu. Doteď hlavní zdroj. Sice neefektivní, ale přesto je vodík z něj nejlevnější.
Odpovědět
ig

14.8.2021 12:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Až se rozjede ta fúze (všímejte si mého optimismu, nepíšu "pokud") a elektřiny bude dost (což se pozná podle toho, že bude levná) a baterky vydrží třeba 20 let, tak se všichni rádi dobrovolně zbaví klasických aut a přejdou na ev. Ale teď to ještě nenastalo a násilné protlačování technologie jejíž doba ještě nepřišla je otravné, nákladné a směřující proti deklarovanému účelu. Jestli chcete podpořit ev, tak konečně publikujte ten objev principu studené fúze (který máte jistě v šuplíku, protože jinak byste takto nehovořil).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.8.2021 16:09 Reaguje na
Až se tokamak rozjede, bude produkovat extrémně drahou elektřinu, protože žádný zdroj na světě nebude tak drahý.
Ale to se nějak zadotuje a upraví, k tomu zase magaposílení přenosoví sítě atd. atd. nic levného to rozhodně nebude.
Ale mohlo by to nahradit problémové jaderky, uhláky už budou dávno v dupě.

Jenže do té doby nás dožene klimatická tragédie a všechno bude úplně jinak.
Odpovědět
ig

14.8.2021 18:09 Reaguje na Pavel Hanzl
I když se něco drahého zadotuje, tak to pořád zůstává drahé :-) O klimatickou tragédii se nebojte, on se zastaví Golfský proud, v Evropě se ochladí a v Česku budou žít rosomáci, což jsem si vždycky přál. Za mě žádný problém.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.8.2021 22:03 Reaguje na
Pokud se zastaví Golfský proud, v Evropě se neochladí a uvaří se tu nejen rosomák, ale i normální kráva.

Ten proud jede na rozdílu teplot a pokud bude hic úplně všude, zastaví se, ale u nás se skutečně neochladí.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

16.8.2021 10:16 Reaguje na Pavel Hanzl
" ... a v Evropě by ochladilo počasí ..."

https://www.idnes.cz/cestovani/kolem-sveta/golfsky-proud-kolaps-zpomaleni-studie.A210811_145530_kolem-sveta_hig

Ale Hanzl to ví líp:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.8.2021 11:35 Reaguje na Svatá Prostoto
Dobře, ví celkově kulový a možná by se ochladilo a setinu stupně, možná by se neoteplovalo jen tak rychle.
Každopádně by nám to skutečně nepomohlo.
Odpovědět
JO

Jarka O.

13.8.2021 16:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Současná auta se přestanou prodávat, někdo si je stihne rychle před konce prodeje koupit,jenže další problém bude, až se kratce poté začnou rušit benzínky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.8.2021 21:07 Reaguje na Jarka O.
Zkuste se zeptat za 15 let. Dnes je to jen čistě demagogicky vytvořená hysterie.
Odpovědět
JO

Jarka O.

14.8.2021 08:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Kdo vi, co bude v září a vy mluvíte o tom, co bude za 15 let? Třeba se el.auta už zase nebudou vyrábět. Nebo vůbec nebude pomyšlení na ekologismus. Vidím, že i vy spoléháte na jaderky, to je správný myšlenkový posun, i když ne originální. Na nahrazení uhelek za JE pracovali už komunisté v 80. Letech. U Slováků se to povedlo, ti jsou zajištění, zatím. Česko musí čekat, až přestanou vládnout šílenci. Pak dojde i na rozvoj el.aut.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.8.2021 15:29 Reaguje na Jarka O.
To vy tu šermujete zákazem dýzlů za 15 let....
Šílenci vyhrají i podzimní volby, čímž můžeme jádro definitivně odpískat. Doufejme.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

14.8.2021 17:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Začátkem 40 tvých let byly všechny státy pro fašismus. To ale neznamená, že byl přínosem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.8.2021 13:21 Reaguje na Michal Ukropec
Toho jsem si skutečně nevšiml, fašismus vládl jen v Itálii, Španělsku a Portugalsku, pokud vím.
Odpovědět

Jirka Černý

13.8.2021 08:59
Je to jen hra s čísly a statistikou. Když bude celá osada používat oštěpy a někdo koncem roku vymyslí luk bude další rok nárůst počtu luků v tisících procent. Pokud budou mít v osadě ekology tak ti začnou prosazovat úplné zrušení oštěpů, protože je na ně potřeba moc dřeva a na břit spoustu bronzu což vše neúměrně zatěžuje přírodu. V osadě kde nemají ekology ale rozum budou mít luk i oštěp současně protože každá varianta má své výhody.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.8.2021 09:25 Reaguje na Jirka Černý
Proboha kdo kde ruší jaké oštěpy? (dýzlová auta)?
Jděte se podívat kamkoliv a můžete si nakoupit dýzlů kolik chcete!!!
V Evropě samozřejmě fungují luky a oštěpy zaráz a budou fungovat tak dlouho, dokud to bude výhodné!! Jenom za 15 (slovy PATNÁCT!!) let se nebudou vyrábět. Možná si na to nikdo už ani nevzpomene.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

13.8.2021 11:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Můžete si jich koupit kolik chcete ... i když jen zatím, jaký podíl si MUSÍTE koupit nízkoemisních vozů je už dnes v některých segmentech stanoveno.

Ale rozhodně si už dávno nemůžete koupit jaké opravdu chcete, bo se povinně do těch aut montuje tolik kravin, že to hezké není, o tom, že sílící lak na emise nepřímo posílá spalovací motory do kopru ani nemluvě.

Je to podobně jako za totáče ... do SSM, ROH nebo dokonce strany jste taky nemusel. Ale řadě případů to pro vás mělo poměrně velmi zásadní důsledky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.8.2021 15:37 Reaguje na Svatá Prostoto
Mám malé, úsporné auto staré 14 let a nemám na emisích ani na technické žádné problémy, žádně kraviny tam nemám.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

13.8.2021 18:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Cywe, tak si něco podobného té vaší jedničkové Fábii zkuste DNES koupit jako nové. A ta vaše F taky jednou dojezdí ... ale je fakt, že s váma to možná dřív sekne:-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.8.2021 21:09 Reaguje na Svatá Prostoto
A kdyby neseklo, koupil bych si v Evropě malý elektroauto, ovšem v ropákistánu nevím.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

13.8.2021 21:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak proč jste se již neodstěhoval? Z Ruska vás nepustí?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.8.2021 15:31 Reaguje na Jaroslav Studnička
Celý život jsem pracoval pro tuhle zemi a nejsem zvyklý utíkat z boje, zvláště, když nemám kam a za co.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

16.8.2021 10:13 Reaguje na Pavel Hanzl
No, podle toho to tady vypadá:-))).

Kua drát ... co jsme vám udělali?
Odpovědět
JZ

Jaroslav Zapletal

13.8.2021 16:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Presne tak. Až všichni ropaci sednou do EV, nebbudou se chtit vvratit.
Odpovědět
ig

14.8.2021 12:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Jak jste přišel na to, že se diesely nebudou vyrábět? Samozřejmě, možné to je, lidstvo už prokázalo, že když přijde nový vynález, umí zahodit zastaralou infrastrukturu během pár let i když do ní investovalo bilióny, ale já ten vynález nějak pořád nevidím.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

16.8.2021 09:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Dýzlů si můžete nakoupit jen tolik, kolik automobilky prodají, aby se jim příliš nezvýšily flotilové emise a nedostaly likvidační pokuty z Brusele.
A těch dýzlů moc k prodeji není, protože na cca dvě auta se spalovacím motorem musí automobilky prodat jeden elektromobil, aby flotilové emise byly pod limitem a automobilky nedostaly ty pokuty od Brusele.
A elektromobily se moc neprodávají, ani ve vyspělých státech EU, kde jsou lidi bohatí. Pokud na ně ten příslušný stát nenapaří brutální dotace a auta s e spalovacím motorem naopak neznevýhodní brutálním zdaněním, viz třeba Norsko. Natož pak v zemích, jejichž občané jsou chudší, jako u nás.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

13.8.2021 09:02
Doporučuji přečíst:
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/nova-studie-hajici-elektromobilitu-je-plna-prestrelenych-udaju-rika-vedec-proc-asi/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=601311&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=daiNBfIOv4r-202108101019&dop_id=12951270
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.8.2021 09:37 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Tohle je silně dezinformační web, normálně tam lžou.
Nedávno tam psali, že elektroauta mají problémy s brzdami (sic!), protože se prakticky nepoužívají (proto brzdové obložení vydrží celou životnost - to tam ale nepsali), jenže tam zarezávají hydraulické válečky a musí se servisovat!!! Kolik takových blbostí se ještě dočtu??
10x vyměněné obložení a 3x kotouče u klasických aut jsou asi levnější a ekologičtější, ne?
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

13.8.2021 09:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Někdo tomu říká lež, jiný tomu říká nepříjemná pravda. Nebo se mám snad chovat jako Vy a naslouchat jenom těm, kteří vynášejí elektromobily až do nebes? Je to stejné jako se OZE. Pějete ódy na solární energii, ale taknějak jste zapomněl zmínit, že v našich klimatických podmínkách je minimálně čtvrt roku nevyužitelná. Bohužel zrovna v zimě, kdy je té energie zapotřebí nejvíce.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.8.2021 10:18 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Nic nevynáším do nebes, ale vím, že elektromobilita a OZE je jen další vývijový krok, stejně jak dýzl nahradil páru.
Taky se šlo k čistší a levnější mobilitě.

Já samozřejmě vím, že fve je v našich podmínkách 1/4 roku k ničemu, jenže na rozdíl od vás vím, že těch 3/4 roku produkuje velmi čistou a levnou elektřinu.

Tohle vy odmítáte uznat, podle vás se má jít odzdi-kezdi a pokud OZE nedá 100% energie vždy, kdy si vzpomenu, tak radši budu celý rok čadit z uhláku.

Téhle aroganci nějakých "paranároků" se musí člověk velmi svižně odnaučit, jinak ho ten netvor zabije.
Odpovědět
ig

14.8.2021 12:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, já jsem pro - využívat sluneční energii když je. Jenže ona je málokdy (v Praze 17 % času a to je v Česku spousta lokalit i s kratší roční dobou slunečního svitu). To na provoz ev nestačí, takže každý další elektromobil se bude krmit z uhelné elektřiny. Stačí to vidět reálně a reálně na to reagovat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.8.2021 15:35 Reaguje na
Zcela reálný výpočet vám říká, že malé elauto nabijete z fve na 100 km jízdy za průměrný den z 30m2 fve panelů.
Plus mínus něco málo. To je parkovací místo s příjezdovou komunikací.
Samozřejmě v zimě to nedá, takže 3 měsíce v roce byste potřeboval dodačný zdroj, nebo méně jezdit.
Odpovědět

Jirka Černý

13.8.2021 10:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Co je na tom za dezinformaci? Na náklaďáku jsem přehnaným používáním motorové brzdy oddělal kompletní zadní brzdy, od předních kol na ně lítá svinstvo, voda atd. a protože kvůli chlazení nejdou zakrýt tak je nedostatečné používání za provozu úplně zničí. Teď je občas pomorduju obvzlasť při jízdě v dešti a vše ok. Njaké konzervování je blbost, existují situace kdy se brzy rozpálí na stovky stupňů, na vojně při noční jízdě v terénu občas i bubny svítí to jakoukoliv konzervaci spálí. Když do kotouče vyreznou díry což je raz dva má povrch jinou tvrdost než kde koroze není a vše se začne nestejnoměrně opotřebovávat takže jediné řešení je kompletní výměna. Jediný kdo tu o tom ví úplně nic jste evidentně vy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.8.2021 15:43 Reaguje na Jirka Černý
Pláčete hezky, ale na nesprávném hrobě. Tesla není váš náklaďýk a ty brzdy se u ní skutečně neopotřebovávají, protože se brzdí rekuperací. Takže brzdy používá minimálně, ale vůbec není žádný problém je před jízdou promáčknout.
To se hledají hnidy, jen aby se mohlo hlupáčkům vysvětlovat, že elauto je zgřap.
Odpovědět

Jirka Černý

13.8.2021 16:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale vy je v případě např navlhnutí potřebujete ohřát ke konci jízdy aby se vlhkost odpařila, samozřejmě nemá smysl mačkat brzdu před jízdou tj na stojícím vozidle, tím se nic neohřeje, rekuperace neubrzdí všechno stejně jako ta motorová brzda, s vámi nemá smysl diskutovat, máte tak mizerné vědomosti že vám ani nemůže dojít jak jste mimo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.8.2021 21:13 Reaguje na Jirka Černý
Jel jste někdy v elektroautě? Nikdy, že? Já v těch vašich nákladácích ANO, i když jsem to neřídil. Jsme v jiném století, koňský potah je taky něco jiného, než traktor.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.8.2021 15:37 Reaguje na Jirka Černý
Myslíte, že pár let budou mít elektroauta vůbec kotoučové brzdy? Takový těžký a složitý (drahý) krám.....
Odpovědět

Jirka Černý

14.8.2021 16:09 Reaguje na Pavel Hanzl
To vám trvalo celý den vypotit další odpověď? Kotoučové brzdy jsou složité? No možná pro vás. Drahé? Jistě máte vhodnější řešení.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.8.2021 16:13 Reaguje na Jirka Černý
To jako mám sedět furt u komplu a čekat, až něco vypotíte??
Kotoučáky jsou prakticky jen pojistné řešení, možná vymyslí něco jednoduššího, manuálního (jako třeba motorová brzda další generace) pro případ poruchy elektroniky. Nejsem konstruktér, tak se zeptejte jich.
Odpovědět

Jirka Černý

14.8.2021 19:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale to celou dobu děláte, sedíte u kompu a potíte, když jsou ke komenům i časy dá se docela dobře vypozorovat na co zvládáte odpovídat a kde potřebujete spoustu času, občas zvolíte taktiku rychlé odpovědi což je obvykle katastrofa. Manuální motorová brzda? Na elektromotoru? Zjistěte si princip funkce motorové brzdy než se budete dál ztrapňovat.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

13.8.2021 18:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Řekl Hanzl s Fóbií v základu:-).
Odpovědět
ji

13.8.2021 10:18 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Doporučuji přečíst zase pro změnu toto ;-) :-D

https://www.theguardian.com/football/ng-interactive/2017/dec/25/how-green-are-electric-cars

Elektroauta jsou stále prostě ekologičtější než ta benzínová a naftová.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.8.2021 09:40
"Západní svět sleduje se znepokojením rekordní zabijácká vedra, devastující záplavy, ničivá tornáda, suché řeky a přemýšlí o tom, jak klimatické problémy řešit. Evropská unie kvůli tomu navrhla několik kroků, na kterých se dohodli i představitelé členských států. Reakcí je v Česku panika. Hrozí nám armagedon, lepší je vystoupit z EU, vládnou tam maoisti, svět se zhroutí. Automobilky jsou tlačené k výrobě šetrnějších vozů, což je opět inspirace k láteření, že konec se blíží. Zaznívá volání: ochraňme automobilky, ačkoli ty samotné říkají, že se nic neděje".
https://www.respekt.cz/tydenik/2021/30/pozor-evropsky-maoista
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

13.8.2021 11:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Respekt a Tabery = konec jednoho z nejkvalitnějších týdeníků, které tu od 89 vycházely (svého času dle mého soudu dokonce plně nej).

BTW ... že se rovna vy, který o sobě prohlašujete jak jste umírněný pravicový volič/občan a furt vzpomínáte se slzou v oku na ODS ve vládě, shodnete s neomarxistou Taberym ... to jsou věci.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.8.2021 15:47 Reaguje na Svatá Prostoto
Respekt považuji za snad náš nejlepší časák, Taberyho si vážím, určitě jste od něho nic nečetl, třeba Opuštěnou zemi.
Není jednoduchý a prvoplánový, ale jde do hloubky (podobně jak Havel) a netuším, co vy považujete za "neomarxismus". Marxe jste taky nečetl, že?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

13.8.2021 18:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Respekt stojí poslední léta za pikaču. T jde tam, kam se mu to hodí a nějaká byť snaha o objektivitu šla za něj ... a už to bylo znát v době, kdy byl zástupcem šéfredaktora ... totál do kopru.

Na rozdíl od vás ano ... Karla, Bedřicha i Vladimíra Iljiče ... měl jsem toho plný index;-P. Na rozdíl od vás. Takže taky na rozdíl od vás poznám, jak se to vrací ...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.8.2021 21:16 Reaguje na Svatá Prostoto
Poznáte kulový. Marx je teorie stará 150 let z úplně jiné doby, v indexu jsem taky měl zkoušky z marxáku, jenže já jsem to fakt četl, prozože jsem chtěl znát teorii nepřítele.
Dnes se tím ohání každý neználek, který vůbec neví, o čem to je.
Odpovědět
ig

14.8.2021 12:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Konstrukce elektromobilu je stará 185 let a taky furt nic...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.8.2021 15:40 Reaguje na
Omyl jak dycky.
Dnešní elauto nemá vůbec nic společného s tehdejším, to spíš poslední model BMW připomíná aerovku cililink.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

16.8.2021 10:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Jasně, asi jako princip spalovacího motoru nemá nic společného s tím, co má vaše Fabka pod kapotou.

Vy jste fakt exemplář ... jako když toho Kocába slyším ... https://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/prazsky-vyber/snazivec-56494

:-))).
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

16.8.2021 10:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Když o něčem až tak moc nevím, tak mne ty vaše bláboly často pobaví, ale není to ono.

Pokud ale ano, tak je to s vámi úplně jiný level ... jen ta dál ... make my day:-).

Pokud jste to fakt četl, tak zrovna ve vašem případě jste marnil čas ... holt komu není shůry dáno ... :-))).
Odpovědět
ig

14.8.2021 12:32 Reaguje na Svatá Prostoto
Vrací se to ... jenže to poznáme my tady, ale třeba Američani (s pár jedinci jsem měl dlouhou, k ničemu nevedoucí debatu) nemají ponětí a vůbec nechápou, čeho že se to bojíme.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

13.8.2021 11:57 Reaguje na Pavel Hanzl
V minulosti zaniklo mnoho civilizací v důsledku klimatických změn, obávám se, že naše civilizace mrhá prostředky na zastavení současné klimatické změny, tyto prostředky budou v budoucnu chybět na přispůsobení se těmto neodvratným změnám.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

14.8.2021 14:24 Reaguje na Milan Dostál
No , Aztékové to třeba řešili obětováním zajatců a stejně to nepomohlo ke změně a usmíření bohů. Koho obětujeme letos ? :-)
Pár tipů bych měl
Odpovědět
RP

Radim Polášek

16.8.2021 09:55 Reaguje na Petr Pekařík
Hm, řekl bych, že Aztékové často obětovali imigranty. Například v případě první neúspěšné Cortezovy výpravy to bylo jasně vidět.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

18.8.2021 22:48 Reaguje na Radim Polášek
Navrhuji změnu. Co ekotlupy ? Pak by ta civilizace přežít mohla.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.8.2021 09:38 Reaguje na Milan Dostál
Podstaný rozdíl vidím v tom, že ty staré civilizace byly zničeny lokální klimatickou změnou, ovšem dnes je to globální a není úniku.
Odpovědět
VK

Václav Kain

13.8.2021 12:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Se znepokojením budeme sledovat pošuky jako jste vy.Stejně prohrajete.To, co byste vy chtěli zavádět je v naprostém rozporu se zdravým rozumem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.8.2021 15:48 Reaguje na Václav Kain
Jak dycky.
Vy vůbec netušíte, co já bych zavádět, ale moudro se z vás sype.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

13.8.2021 16:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Pane Hanzle, jestli se nepletu zůstali pouze dva nadšenci elektromobility v této diskuzi , vy a zase vy.

Hoďte ručník do ringu a nedělejte tady vlny.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.8.2021 21:21 Reaguje na Miroslav Vinkler
Proč? Ekolist je platforma ropáků a to mě baví.
Skutečně nerad se zařazuji do řady troubelínů, kteří odkývají každou cypovinu jen proto, že ji jim nakecali primitivní demagogové.

Pokud by mě ale natahovali na skřipec a pálili mi boky žhavým železem, odvolal bych okamžitě.
Mám svoje zkušenosti.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

13.8.2021 21:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Primitivní demagogii a absolutní neznalost v mnohých tématech tu předvádíte právě vy.

To co popisujete ve druhém odstavci, to vám dělají v Černovicích?
Odpovědět
pp

pavel peregrin

14.8.2021 10:21
Pro pana Hanzla, vážně míněno- jak zajistíte elektrotraktory, elektrokamiony, elektrolodě a elektroletadla? Předpokládám, že vyjmenované se podílí na emisích dost podstatným způsobem.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

14.8.2021 14:27 Reaguje na pavel peregrin
... a tahače generátorů na dobití elektroaut uvázlých v dopravních špičkách. No dobrá , tedy místo šálku horkého čaje dostanou panel FTV a oni si nějak poradí. :-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.8.2021 15:48 Reaguje na Petr Pekařík
Dnes jezdí nějaké mobilní čerpačky benzínu pro auta uvízlé v zácpách?? Nic o tom nevím.
Ovšem pokud by se výrazně zvýšila účinnost fve panelů, můžou jimi být pokryty karoserie aut a pak se bude i v koloně nabíjet baterie. To u benzíňáku skutečně nedáte.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

16.8.2021 09:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Mobilní čerpačky benzínu nebo nafty není třeba. V jednom doneseném plném kanystru je energie víc než je jedna plně nabitá baterie jakéhokoliv elektromobilu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.8.2021 11:41 Reaguje na Radim Polášek
V životě jsem neviděl někoho s kanystrem běhat mezi auty v zácpě.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

18.8.2021 22:51 Reaguje na Pavel Hanzl
No protože se odpadní teplo použije na vytápění auta. A když benzín dojde , lehce v kanystru od čerpačky donesu jiný. Vám těch 500 m prodlužky asi nikdo nepůjčí
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.8.2021 15:45 Reaguje na pavel peregrin
Vše je dávno vymyšlené a něco se už začíná vyrábět, kamiony se testují převážně na vodík, letadla na syntetické palivo, elektrolodě budou mít paluby pokryté fve panely. Spočítané atd. je vše, jen to vyrobit....ale tady máte zajímavý a hlavně realizovtelný produkt, vyráběný přímo v Africe:

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/na-par-minut-oracem-sef-vw-herbert-diess-vyzkousel-elektrick/r~4bd7af00edf211eb9106ac1f6b220ee8/?utm_source=mediafed&utm_medium=rss&utm_campaign=mediafed
Odpovědět

Jirka Černý

14.8.2021 19:11 Reaguje na Pavel Hanzl
V podmínkách severního Atlantiku budou ty lodě úplný terno.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.8.2021 22:08 Reaguje na Jirka Černý
Tam skoro nic nejezdí. Prakticky veškerá velkoobjemová doprava probíhá kolem rovníku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.8.2021 11:44 Reaguje na Jirka Černý
Tam by jezdily na náhradní pohon, který stejně musí nějaký mít. I u rovníku by to nebyla žádná supr rychlost, jak dnes u dýzláků, ropa má prostě obrovskou vydatnost a to nás zabije.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

18.8.2021 22:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Zlatej Nautilus a jeho baterky :-)) Úplně vás vidím u kormidla , pane Nemo
Odpovědět
PD

Pavel Dudr

19.8.2021 17:13
Takže se v zimě dočkáme prvního blackoutu. Ještě se ovšem bude muset zrušit pár uhelek. A staré heslo Zima, největší nepřítel socialismu se změní na "Zima, největší nepřítel EU:"
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist