Počet elektromobilů se zvyšuje rekordním tempem, Česko jich má přes 8500
Mezi hlavní výhody aut s elektrickým pohonem patří levnější a ekologičtější provoz, jednodušší motor i úspora při servisu a údržbě. Automobilky nutí k výrobě elektromobilů především zpřísňující se požadavky EU na emise CO2, které už nelze splnit výrobou konvenčních aut. Evropská komise v rámci přelomového takzvaného klimatického balíčku navrhla, aby nové automobily od roku 2035 nemohly produkovat žádné emise oxidu uhličitého, což by zásadně prodražilo jejich výrobu. Unijní exekutiva také chce výrazně podpořit prodej elektromobilů, pro něž by měly členské země budovat podstatně více dobíjecích stanic. Plán musí nejprve schválit členské státy a Evropský parlament, což může podle unijních činitelů i kvůli očekávaným námitkám části automobilové lobby trvat až několik let.
Počet elektromobilů ve světě v uplynulých deseti letech výrazně roste. Zatímco v roce 2013 jich ve světě bylo přes 400 000, o dva roky později už jejich počet přesáhl milion. V roce 2018 překonal hranici pěti milionů a v loňském roce celkový počet elektromobilů přesáhl deset milionů.
Prodej aut s čistě elektrickým pohonem se loni v Evropě ztrojnásobil, jejich tržní podíl se zvýšil na 10,5 procenta. Ve srovnání s předešlým rokem se ale v EU za rok 2020 kvůli krizi v důsledku šíření nového typu koronaviru prodalo celkově zhruba o tři miliony vozů méně. Důvodem nárůstu počtu aut na elektrický pohon byla snaha automobilek zvýšit podíl ekologických vozidel na celkovém prodeji kvůli snížení průměrných emisí na produkci. Za nesplnění limitů jim poprvé hrozily pokuty od EU. Několik vlád unijních zemí také zahrnulo subvence na elektromobily do programů oživení ekonomiky zasažené pandemií.
Počet elektromobilů se zvyšuje i v tuzemsku, proti dalším evropským státům ale Česká republika výrazně zaostává. Zájem českých motoristů brzdí hlavně vysoké ceny elektromobilů. Prodej aut s čistě elektrickým pohonem se v Česku v roce 2020 zvýšil o 331 procent na 3262 aut. V letošním prvním pololetí odbyt elektromobilů v porovnání s loňskem stagnoval na 1262 vozech, což bylo jen o osm více než loni. Vozy s plně nebo částečně elektrickým pohonem se na celkovém prodeji nových aut v ČR podílely téměř 11 procenty. Podle serveru ekovozy.cz bylo ke konci letošního června registrováno v ČR přes 8500 elektromobilů. Podle dat Svazu dovozců automobilů bylo začátkem roku v zemi zhruba 8,3 milionu vozidel všech kategorií.
Světovým lídrem na trhu elektromobilů je americká značka Tesla, která v roce 2020 meziročně zvýšila odbyt o 36 procent na 499 500 aut. Nejprodávanějším elektrickým vozem na světě je Tesla Model 3, kterého se loni prodalo přes 365 000.
Budoucí orientaci pouze na elektrické modely už potvrdilo i několik evropských značek. Přechod k ryze elektrickým autům oznámila v poslední době například automobilka Jaguar Land Rover, a to do roku 2025, nebo švédské Volvo, které má v plánu této mety dosáhnout o pět let později. Cílem největší evropské automobilky Volkswagen je do roku 2025 překonat Teslu a stát se největším výrobcem elektrických aut na světě. Do roku 2035 hodlá německé automobilka v Evropě přestat prodávat auta se spalovacím motorem. Francouzská automobilka Renault chce, aby plně na elektřinu do roku 2030 jezdilo 90 procent jejích hlavních modelů. Expandovat v oblasti elektromobilů bude také automobilka Škoda Auto, která plánuje do roku 2030 prodávat v Evropě 50 až 70 procent elektromobilů a která kvůli tomu chystá nejméně tři další čistě elektrické modely vedle už v současnosti vyráběného sportovně-užitkového vozu (SUV) Enyaq.
Klíčovou součástí každého elektromobilu je baterie, nejpoužívanější jsou nyní lithium-iontové akumulátory. K jejich výhodám patří relativně vysoká hustota energie (kolem 200 Wh/kilogram), vysoká dobíjecí účinnost i dlouhá životnost, která se odhaduje minimálně na deset let. Dojezd u těchto typů baterií činí v současnosti zhruba 300 až 500 kilometrů. Důležitým faktorem ovlivňujícím dojezd elektromobilu je přitom kapacita baterie, která se pohybuje v rozmezí od 16 kWh u těch nejmenších elektromobilů až po 100 kWh u luxusního sedanu Tesla Model S.
Evropské země nyní investují miliardy do podpory prodeje elektrických aut i na instalaci veřejných dobíjecích stanic a jedním z hlavních úkolů automobilek i výrobců baterií je nyní uspokojit rostoucí poptávku po bateriích pro elektromobily. Prim v produkci baterií hraje Čína, kde budou mít podle odhadů továrny na baterie do roku 2025 maximální výrobní kapacitu zhruba 1,1 terawatthodin za rok, což je téměř dvojnásobek kapacity zbytku světa.
Ekologičtější a úspornější provoz nabízejí také hybridní vozy, které lze ve verzích plug-in také dobíjet ze zásuvky a s nimiž je možné ujet delší vzdálenost čistě na elektřinu než s klasickými hybridy. V dalších letech by se mohly více prosadit automobily na vodíkové palivové články, které dosud brzdila chybějící infrastruktura čerpacích stanic. Letos v Česku vzniknou první tři veřejné plnicí stojany s vodíkem pro dopravu a už v dubnu se v tuzemsku začal prodávat první osobní automobil na vodíkové palivové články Toyota Mirai s cenou od 1,7 milionu korun. Konkurenční vůz Hyundai Nexo bude na český trh uveden ve druhém pololetí.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (130)
Michal Ukropec
13.8.2021 07:49Václav Kain
13.8.2021 08:08 Reaguje na Michal Ukropecsmějící se bestie
13.8.2021 14:21 Reaguje na Václav KainKolik že je aut celkem v provozu v ČR ?
Pavel Hanzl
13.8.2021 09:09 Reaguje na Michal UkropecDo dýzlového motoru taky necpete seno, určené pro koně.
Václav Kain
13.8.2021 12:26 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
13.8.2021 15:31 Reaguje na Václav KainKarel Tejkal
13.8.2021 12:44 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
13.8.2021 21:02 Reaguje na Karel TejkalPetr Pekařík
16.8.2021 17:07 Reaguje na Pavel HanzlZaujala mne myšlenka , že to bude rentabilní s technologií kolem poloviny století :-))) . Ten zbytek vám asi oči neotevře, hmm :-(
Pavel Hanzl
17.8.2021 07:23 Reaguje na Petr Pekařík"Norská společnost NEL, zabývající se výrobou elektrolyzérů, cílí na to, aby se výroba zeleného vodíku dostala do roku 2025 na úroveň okolo 1,5 USD/kg a byla tak schopná konkurovat vodíku vyrobenému pomocí fosilních zdrojů".
https://oenergetice.cz/plyn/nel-roku-2025-chceme-stlacit-cenu-zeleneho-vodiku-k-15-usd-kg
Elektrická auta, pluginhybridy atd., vše stále vychází lépe, než auto na benzin či naftu.
Michal Ukropec
13.8.2021 10:34 Reaguje naPavel Hanzl
13.8.2021 21:03 Reaguje na Michal UkropecJaroslav Pihrt
14.8.2021 00:41 Reaguje na Michal UkropecPavel Hanzl
14.8.2021 16:01 Reaguje naPavel Hanzl
14.8.2021 21:53 Reaguje naNejvětší špinavci jsou Poláci a zcela vyjímečně zase babišistán.
Jaroslav Studnička
14.8.2021 22:04 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
17.8.2021 07:28 Reaguje na Jaroslav StudničkaDost důležitý je ale vývoj v čase, v Německu jdou emise každoročně výrazně dolů, protože je nahrazují OZE.
Poláci mohutně rozjíždí budování OZE i jádra, jen u nás se jen žvaní a nic. Emise jdou taky trochu dolů, ale jen tím, že vypínáme uhláky kvůli rentabilitě a méně vyvážíme.
Pavel Hanzl
17.8.2021 07:29 Reaguje naMichal Ukropec
14.8.2021 16:54 Reaguje na Jaroslav PihrtMiroslav Vinkler
13.8.2021 08:23Vše se děje pouze a jenom na základě rozhodnutí Evropské komise v čele s Uršulou von der Leyen, nejhorší ministryní bundeswehru v dějinách Spolkové republiky Německo.
Tedy orgánu nikým nevoleného ,bez jakékoli osobní odpovědnosti vůči občanům EU.
Bylo doloženo, že elektromobilita , přesněji řečeno její masívní zavádění na úkor veřejných rozpočtů je ve svých důsledcích horší než problémy s exhalacemi spalovacích motorů pro ŽP.
Je mi k zblití, když se opakují stejné postupy jako za bolševika. Osvícení soudruzi rozhodli a národ byl donucen předstírat jak je nadšen budováním světlých zítřků.
Problém je o to horší, že tehdy socialismus vedl pouze k materiálním problémům, kdežto současnost spěje nejen k materiálním problémům ale i nevratnému poškození již velmi vratké globální ekologické stability.
Pavel Hanzl
13.8.2021 09:20 Reaguje na Miroslav VinklerCelý green deal (jejíž součástí je podpora elektromobility) byl zcela demokraticky schválen VŠEMI členskými státy EU (včetně nás), pouze Polsku si vymínilo nějakou přechodnou dobu.
Benzínová a naftová auta vám nikdo nezakazuje a nebude zakazovat ani po roce 35, pouze se nebudou v EU už vyrábět. Automobilky s tím problém nemají, nikdo v EU s tím problém nemá, jen naši ropáčci zase šílí hrůzou.
Elektroauto má daleko čistší provoz a nulové exhalace, jenom se nesmí nabíjet z uhláku!!
Jenže to se děje pouze v ČR a pár zaostalých Východních zemích a EU skutečně nebude čekat, až naši zaprdění ropáci (pro které nejde nic), se ráčí zrušit uhelky.
Michal Ukropec
13.8.2021 10:37 Reaguje na Pavel HanzlJaroslav Pihrt
14.8.2021 00:56 Reaguje na Michal UkropecMichal Ukropec
14.8.2021 17:54 Reaguje na Jaroslav PihrtJaroslav Studnička
14.8.2021 18:15 Reaguje na Michal UkropecPavel Hanzl
14.8.2021 16:18 Reaguje na Michal UkropecElektroauto má daleko čistší provoz a nulové exhalace, jenom se nesmí nabíjet z uhláku!!
Svatá Prostoto
13.8.2021 11:31 Reaguje na Pavel HanzlEhm ... nebudou se smět primárně prodávat, takže si nové takové auto nekoupíte.
O tom, že se nutně začnou utahovat šrouby pro vlastníky aut se spalovacím motorem nemá cenu diskutovat ... vy to stejně popřete a ostatní vědí.
Takže takto se věci mají.
A nebo se to celé podělá. S čím já počítám a vy klasicky popřete:-).
Pavel Hanzl
13.8.2021 15:33 Reaguje na Svatá ProstotoSvatá Prostoto
13.8.2021 18:46 Reaguje na Pavel HanzlAle že bych věřil, že někde v Montaně nebo Wisconsinu bude v těch jejich zapadákovech vládnout elektromobilta, tak to fuck ne:-)
Pavel Hanzl
13.8.2021 21:05 Reaguje na Svatá ProstotoPetr Pekařík
14.8.2021 14:13 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
14.8.2021 15:19 Reaguje na Petr Pekaříkaž to bude, tak se ozvěte.
Jaroslav Studnička
14.8.2021 18:20 Reaguje na Pavel HanzlStejně tak jsem před půl rokem psal, že se zavedou emisní povolenky pro vytápění v domácnostech a malých výtopnách a již to plánují.
Pavel Hanzl
14.8.2021 21:55 Reaguje na Jaroslav StudničkaPavel Hanzl
16.8.2021 11:29 Reaguje na Jaroslav StudničkaViktor Šedivý
16.8.2021 13:37 Reaguje na Pavel HanzlAnebo podle najetých kilometrů.
Pavel Hanzl
17.8.2021 13:18 Reaguje na Viktor ŠedivýPetr Pekařík
18.8.2021 22:43 Reaguje na Pavel HanzlVáclav Kain
13.8.2021 12:32 Reaguje na Pavel Hanzlsmějící se bestie
13.8.2021 14:25 Reaguje na Václav KainPavel Hanzl
13.8.2021 15:35 Reaguje na Václav KainSamozřejmě je velká šance, že se objeví nové možnosti akumulace i výroby čisté energie, třeba tokamak.
Petr
13.8.2021 18:21 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
13.8.2021 21:06 Reaguje na PetrPetr
13.8.2021 22:00 Reaguje na Pavel HanzlPetr
13.8.2021 23:46 Reaguje na PetrPavel Hanzl
14.8.2021 15:27 Reaguje na PetrJaroslav Studnička
14.8.2021 18:24 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
14.8.2021 21:58 Reaguje na Jaroslav StudničkaTohle Němčour prostě není schopen pochopit.
Jaroslav Studnička
14.8.2021 22:06 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
14.8.2021 15:25 Reaguje na PetrOvšem vývoj se zastavit nedá a daleko lepší by bylo vyrábět syntetické palivo a to skldovat.
Než my postavíme tolik OZE, bude to dávno vyřešeno.
Pavel Hanzl
14.8.2021 16:09 Reaguje naAle to se nějak zadotuje a upraví, k tomu zase magaposílení přenosoví sítě atd. atd. nic levného to rozhodně nebude.
Ale mohlo by to nahradit problémové jaderky, uhláky už budou dávno v dupě.
Jenže do té doby nás dožene klimatická tragédie a všechno bude úplně jinak.
Pavel Hanzl
14.8.2021 22:03 Reaguje naTen proud jede na rozdílu teplot a pokud bude hic úplně všude, zastaví se, ale u nás se skutečně neochladí.
Svatá Prostoto
16.8.2021 10:16 Reaguje na Pavel Hanzlhttps://www.idnes.cz/cestovani/kolem-sveta/golfsky-proud-kolaps-zpomaleni-studie.A210811_145530_kolem-sveta_hig
Ale Hanzl to ví líp:-))).
Pavel Hanzl
16.8.2021 11:35 Reaguje na Svatá ProstotoKaždopádně by nám to skutečně nepomohlo.
Jarka O.
13.8.2021 16:37 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
13.8.2021 21:07 Reaguje na Jarka O.Jarka O.
14.8.2021 08:23 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
14.8.2021 15:29 Reaguje na Jarka O.Šílenci vyhrají i podzimní volby, čímž můžeme jádro definitivně odpískat. Doufejme.
Michal Ukropec
14.8.2021 17:49 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
17.8.2021 13:21 Reaguje na Michal UkropecJirka Černý
13.8.2021 08:59Pavel Hanzl
13.8.2021 09:25 Reaguje na Jirka ČernýJděte se podívat kamkoliv a můžete si nakoupit dýzlů kolik chcete!!!
V Evropě samozřejmě fungují luky a oštěpy zaráz a budou fungovat tak dlouho, dokud to bude výhodné!! Jenom za 15 (slovy PATNÁCT!!) let se nebudou vyrábět. Možná si na to nikdo už ani nevzpomene.
Svatá Prostoto
13.8.2021 11:35 Reaguje na Pavel HanzlAle rozhodně si už dávno nemůžete koupit jaké opravdu chcete, bo se povinně do těch aut montuje tolik kravin, že to hezké není, o tom, že sílící lak na emise nepřímo posílá spalovací motory do kopru ani nemluvě.
Je to podobně jako za totáče ... do SSM, ROH nebo dokonce strany jste taky nemusel. Ale řadě případů to pro vás mělo poměrně velmi zásadní důsledky.
Pavel Hanzl
13.8.2021 15:37 Reaguje na Svatá ProstotoSvatá Prostoto
13.8.2021 18:42 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
13.8.2021 21:09 Reaguje na Svatá ProstotoJaroslav Studnička
13.8.2021 21:38 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
14.8.2021 15:31 Reaguje na Jaroslav StudničkaSvatá Prostoto
16.8.2021 10:13 Reaguje na Pavel HanzlKua drát ... co jsme vám udělali?
Jaroslav Zapletal
13.8.2021 16:54 Reaguje na Pavel HanzlRadim Polášek
16.8.2021 09:50 Reaguje na Pavel HanzlA těch dýzlů moc k prodeji není, protože na cca dvě auta se spalovacím motorem musí automobilky prodat jeden elektromobil, aby flotilové emise byly pod limitem a automobilky nedostaly ty pokuty od Brusele.
A elektromobily se moc neprodávají, ani ve vyspělých státech EU, kde jsou lidi bohatí. Pokud na ně ten příslušný stát nenapaří brutální dotace a auta s e spalovacím motorem naopak neznevýhodní brutálním zdaněním, viz třeba Norsko. Natož pak v zemích, jejichž občané jsou chudší, jako u nás.
Zbyněk Šeděnka
13.8.2021 09:02https://www.autoforum.cz/zajimavosti/nova-studie-hajici-elektromobilitu-je-plna-prestrelenych-udaju-rika-vedec-proc-asi/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=601311&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=daiNBfIOv4r-202108101019&dop_id=12951270
Pavel Hanzl
13.8.2021 09:37 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaNedávno tam psali, že elektroauta mají problémy s brzdami (sic!), protože se prakticky nepoužívají (proto brzdové obložení vydrží celou životnost - to tam ale nepsali), jenže tam zarezávají hydraulické válečky a musí se servisovat!!! Kolik takových blbostí se ještě dočtu??
10x vyměněné obložení a 3x kotouče u klasických aut jsou asi levnější a ekologičtější, ne?
Zbyněk Šeděnka
13.8.2021 09:46 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
13.8.2021 10:18 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaTaky se šlo k čistší a levnější mobilitě.
Já samozřejmě vím, že fve je v našich podmínkách 1/4 roku k ničemu, jenže na rozdíl od vás vím, že těch 3/4 roku produkuje velmi čistou a levnou elektřinu.
Tohle vy odmítáte uznat, podle vás se má jít odzdi-kezdi a pokud OZE nedá 100% energie vždy, kdy si vzpomenu, tak radši budu celý rok čadit z uhláku.
Téhle aroganci nějakých "paranároků" se musí člověk velmi svižně odnaučit, jinak ho ten netvor zabije.
Pavel Hanzl
14.8.2021 15:35 Reaguje naPlus mínus něco málo. To je parkovací místo s příjezdovou komunikací.
Samozřejmě v zimě to nedá, takže 3 měsíce v roce byste potřeboval dodačný zdroj, nebo méně jezdit.
Jirka Černý
13.8.2021 10:59 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
13.8.2021 15:43 Reaguje na Jirka ČernýTo se hledají hnidy, jen aby se mohlo hlupáčkům vysvětlovat, že elauto je zgřap.
Jirka Černý
13.8.2021 16:09 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
13.8.2021 21:13 Reaguje na Jirka ČernýPavel Hanzl
14.8.2021 15:37 Reaguje na Jirka ČernýJirka Černý
14.8.2021 16:09 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
14.8.2021 16:13 Reaguje na Jirka ČernýKotoučáky jsou prakticky jen pojistné řešení, možná vymyslí něco jednoduššího, manuálního (jako třeba motorová brzda další generace) pro případ poruchy elektroniky. Nejsem konstruktér, tak se zeptejte jich.
Jirka Černý
14.8.2021 19:07 Reaguje na Pavel Hanzlhttps://www.theguardian.com/football/ng-interactive/2017/dec/25/how-green-are-electric-cars
Elektroauta jsou stále prostě ekologičtější než ta benzínová a naftová.
Pavel Hanzl
13.8.2021 09:40https://www.respekt.cz/tydenik/2021/30/pozor-evropsky-maoista
Svatá Prostoto
13.8.2021 11:40 Reaguje na Pavel HanzlBTW ... že se rovna vy, který o sobě prohlašujete jak jste umírněný pravicový volič/občan a furt vzpomínáte se slzou v oku na ODS ve vládě, shodnete s neomarxistou Taberym ... to jsou věci.
Pavel Hanzl
13.8.2021 15:47 Reaguje na Svatá ProstotoNení jednoduchý a prvoplánový, ale jde do hloubky (podobně jak Havel) a netuším, co vy považujete za "neomarxismus". Marxe jste taky nečetl, že?
Svatá Prostoto
13.8.2021 18:40 Reaguje na Pavel HanzlNa rozdíl od vás ano ... Karla, Bedřicha i Vladimíra Iljiče ... měl jsem toho plný index;-P. Na rozdíl od vás. Takže taky na rozdíl od vás poznám, jak se to vrací ...
Pavel Hanzl
13.8.2021 21:16 Reaguje na Svatá ProstotoDnes se tím ohání každý neználek, který vůbec neví, o čem to je.
Pavel Hanzl
14.8.2021 15:40 Reaguje naDnešní elauto nemá vůbec nic společného s tehdejším, to spíš poslední model BMW připomíná aerovku cililink.
Svatá Prostoto
16.8.2021 10:11 Reaguje na Pavel HanzlVy jste fakt exemplář ... jako když toho Kocába slyším ... https://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/prazsky-vyber/snazivec-56494
:-))).
Svatá Prostoto
16.8.2021 10:07 Reaguje na Pavel HanzlPokud ale ano, tak je to s vámi úplně jiný level ... jen ta dál ... make my day:-).
Pokud jste to fakt četl, tak zrovna ve vašem případě jste marnil čas ... holt komu není shůry dáno ... :-))).
Milan Dostál
13.8.2021 11:57 Reaguje na Pavel HanzlPetr Pekařík
14.8.2021 14:24 Reaguje na Milan DostálPár tipů bych měl
Radim Polášek
16.8.2021 09:55 Reaguje na Petr PekaříkPetr Pekařík
18.8.2021 22:48 Reaguje na Radim PolášekPavel Hanzl
17.8.2021 09:38 Reaguje na Milan DostálVáclav Kain
13.8.2021 12:37 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
13.8.2021 15:48 Reaguje na Václav KainVy vůbec netušíte, co já bych zavádět, ale moudro se z vás sype.
Miroslav Vinkler
13.8.2021 16:09 Reaguje na Pavel HanzlHoďte ručník do ringu a nedělejte tady vlny.
Pavel Hanzl
13.8.2021 21:21 Reaguje na Miroslav VinklerSkutečně nerad se zařazuji do řady troubelínů, kteří odkývají každou cypovinu jen proto, že ji jim nakecali primitivní demagogové.
Pokud by mě ale natahovali na skřipec a pálili mi boky žhavým železem, odvolal bych okamžitě.
Mám svoje zkušenosti.
Jaroslav Studnička
13.8.2021 21:42 Reaguje na Pavel HanzlTo co popisujete ve druhém odstavci, to vám dělají v Černovicích?
pavel peregrin
14.8.2021 10:21Petr Pekařík
14.8.2021 14:27 Reaguje na pavel peregrinPavel Hanzl
14.8.2021 15:48 Reaguje na Petr PekaříkOvšem pokud by se výrazně zvýšila účinnost fve panelů, můžou jimi být pokryty karoserie aut a pak se bude i v koloně nabíjet baterie. To u benzíňáku skutečně nedáte.
Radim Polášek
16.8.2021 09:59 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
16.8.2021 11:41 Reaguje na Radim PolášekPetr Pekařík
18.8.2021 22:51 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
14.8.2021 15:45 Reaguje na pavel peregrinhttps://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/na-par-minut-oracem-sef-vw-herbert-diess-vyzkousel-elektrick/r~4bd7af00edf211eb9106ac1f6b220ee8/?utm_source=mediafed&utm_medium=rss&utm_campaign=mediafed