https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/pocet-hybridu-ve-firmach-se-loni-zdvojnasobil
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Počet hybridů ve firmách se loni zdvojnásobil

20.3.2020 00:09 (ČTK)
Počet hybridních aut ve firemních flotilách se loni téměř zdvojnásobil o 1505 na 3262 vozů. / Ilustrační foto
Počet hybridních aut ve firemních flotilách se loni téměř zdvojnásobil o 1505 na 3262 vozů. / Ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Počet hybridních aut ve firemních flotilách se loni téměř zdvojnásobil o 1505 na 3262 vozů. Množství provozovaných elektromobilů vzrostlo o 631 na celkových 2709 vozů na elektřinu. Vyplývá to z databáze Merk.cz. Počet pořizovaných hybridů a elektromobilů je v porovnáním s vozy na konvenční benzinový nebo dieselový pohon ale stále zanedbatelný. Do firem loni mířilo kolem 180.000 nových osobních aut, tedy 72,5 procenta jejich celkového prodeje.
 

Hybridní vozy si stále častěji pořizují například taxislužby místo aut s dieselovým motorem. Důvodem jsou nižší provozní náklady i nižší náročnost na údržbu. Výhody hybridních vozů pro podnikové vozové parky vnímá podle průzkumu NMS Market Research 58 procent manažerů firemních flotil v Česku. O přechodu na hybridní vozy uvažuje 55 procent firem.

Hybridní auta využívají i obce či městští strážníci. Státní organizace a místní samospráva může na jejich nákup čerpat dotaci. Ministerstvo průmyslu a obchodu chce prostřednictvím aktuální výzvy rozdělit až 100 milionů korun. Na hybridy je možné čerpat 50.000 Kč na vůz.

Vozy na hybridní pohon dokážou podle nedávného testu po Praze jezdit až ze dvou třetin bez emisí, čistě na elektrický pohon. Úspornost hybridů prokázal také nedávný test Toyoty Prius v Římě a jeho okolí. Prius jezdil v městském provozu ze čtyř pětin pouze na elektřinu a během této doby neprodukoval žádné emise.

Hybridy v Česku prodává zejména Toyota, u které tvoří hybridní pohon 40 procent prodejů. Dále například Audi, Mercedes nebo Mazda. Letos se očekává výraznější nástup Škody s jejím Superbem iV a novou hybridní Octavií.

Vedle ekologičnosti a nízké spotřeby patří mezi další benefity hybridů nízké náklady na servis, protože se skládají z méně dílů. Cena je téměř srovnatelná s konvenčními vozy, výhodou je pak vysoká zůstatková hodnota nebo až desetiletá výdrž baterie. Například hybridní Toyota Yaris stojí kolem 400.000 Kč, což je o 80.000 Kč pod startovací cenou nového VW Golf a zhruba na úrovni přeplňované benzinové Fabie v provedení Monte Carlo.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (1)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jan Šimůnek

20.3.2020 08:54
Dovolím si připomenout asi rok starý (třeba to redakce upřesní) článek zde na Ekolistu o tom, jak kontroloři zjistili, že některé firmy dotované elektromobily za léta jejich používání ani jednou nenabily a jezdily na nich jako benzíňácích se slevou.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist