https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/pocet-nejstarsich-dovazenych-ojetin-se-za-dekadu-zdesetinasobil
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Počet nejstarších dovážených ojetin se za dekádu zdesetinásobil

9.12.2019 00:13 | PRAHA (ČTK)
Za posledních deset let vzrostl dovoz nejstarších ojetin nad 15 let věku desetinásobně. Jejich podíl na dovozech do Česka stoupl z 1,7 na současných 19 procent. / Ilustrační foto
Za posledních deset let vzrostl dovoz nejstarších ojetin nad 15 let věku desetinásobně. Jejich podíl na dovozech do Česka stoupl z 1,7 na současných 19 procent. / Ilustrační foto
Za posledních deset let vzrostl dovoz nejstarších ojetin nad 15 let věku desetinásobně. Jejich podíl na dovozech do Česka stoupl z 1,7 na současných 19 procent. Na páteční tiskové konferenci to uvedl tajemník Svazu dovozců automobilů Josef Pokorný.
 

Do ČR bylo jen letos do konce listopadu dovezeno 166.000 ojetých aut, z toho polovina byla starší deseti let. Zhruba 40 procent dovážených aut má stočený tachometr a 18 procent je po havárii. Velké procento ojetin má rovněž odstraněný filtr pevných částic a nově se množí případy vyřazeného systému, který redukuje zplodiny ze vstřikování močoviny.

Podle europoslance Tomáše Zdechovského (KDU-ČSL) je Česko na evropské špičce v počtu aut se stočeným tachometrem. Se stáčením má bojovat evropská iniciativa tzv. car-passu, který by zaznamenával stav počtu ujetých kilometrů. Systém funguje v Belgii, Nizozemsku nebo na Slovensku. Česko se k němu nepřihlásilo. V pilotním provozu sdílení informací o ojetých vozidlech je v současnosti sedm zemí, systém odstartuje příští rok.

Zdechovský v Evropském parlamentu inicioval úpravu pro jednotnou povinnou výbavu vozidel v jednotlivých členských zemích. Řidiči by se tak vyhnuli postihům při cestách do zahraničí kvůli chybějící výbavě požadované místními předpisy.

V Česku je Z 5,9 milionu registrovaných osobních aut o průměrném stáří 14,8 roku. Například v Německu je vozový park starý v průměru 8,9 roku.


reklama

Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (6)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Katka Pazderů

Katka Pazderů

9.12.2019 05:34
A přitom by stačilo přijmout legislativu, že auta nad 10 let se do republiky dovážet nesmějí.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

9.12.2019 06:23 Reaguje na Katka Pazderů
A to já bych klidně přijal zákon, že má být stále pěkné počasí.
Češi si nevozí z ciziny starší auta protože v nich mají zálibu a baví je je opravovat. Češi to dělají proto, že nejsou tak bohatí, aby si pořídili nové auto a dovezenou ojetinou nahrazují svůj ještě starší vrak, který už nejede.
Odpovědět
PD

Petr Dvořák

9.12.2019 10:42 Reaguje na Katka Pazderů
Otázka do pranice je, komu tím prospějete..
Odstraňovat DPF aj. není zrovna košer praxe, ale pokud je tu auto v pořádku, tak proč ho nedojezdit..?
Odpovědět
ig

9.12.2019 20:53 Reaguje na Katka Pazderů
A auta nad 12 let budou majitelům úředně zabavena a komisionálně sešrotována. Pak nastane ráj na zemi, ve kterém budou všichni jezdit v nových Mercedesech, ti chudší v třídě E, bohatší v GLE a těm nejužitečnějším z nás, čili ekologickým aktivistům, bude přidělen erární S-klasse :-)
Odpovědět
ČM

Čech M.

9.12.2019 23:49 Reaguje na Katka Pazderů
Ale to už tady přece bylo v 90. letech, když naší ohleduplní politici chtěli ochránit občany před vraky ze západu a důsledkem bylo, že jsme dalších 10 let zbytečně jezdili ve stodvacítkách.
Paradoxně to ukončil náš vstup do EU , jelikož to odporovalo unijním pravidlům, tak to skončilo a rázem byla přeplněná šrotoviště těmi Š 120.
Ale protože se vždy najde nějaký nový spasitel, tak před pár týdny přišel p. Prouza (Svaz obchodu a cestovního ruchu) s návrhem na zdvojnásobení ekopoplatku za převod aut. Důsledek bude stejný , nebo ještě horší.
Odpovědět
LB

Lukas B.

10.12.2019 15:16 Reaguje na Čech M.
to je daň z chudoby. tu mají levičáci rádi. ne, netýká se to těch nejchudších, ale těch, co něco mají, něco mále uškudlí, a rádi by si na těch 10 tisíc kilometrů ročně koupili nějaké postarší použitelné a na svůj věk spolehlivé auto, aby třeba mohli dojet z nějakého zapadákova někam k práci (aspoň tedy těch pár kilometrů k autobusu nebo k nádraží), v případě potřeby s dětmi k doktorovi, jednou za čas k babičce. mohli by mít poměrně bezpečné a zachovalé, leč patnáctileté auto za málo desítek tisíc, a takhle se buď budou dál hrkat v nějaké dvacetileté felícii nebo ještě starším, ještě nebezpečnějším a ještě smradlavějším, nebo holt budou muset vysolit o desítku víc. měli se líp učit.
Odpovědět
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist