Počet nejstarších dovážených ojetin se za dekádu zdesetinásobil
Do ČR bylo jen letos do konce listopadu dovezeno 166.000 ojetých aut, z toho polovina byla starší deseti let. Zhruba 40 procent dovážených aut má stočený tachometr a 18 procent je po havárii. Velké procento ojetin má rovněž odstraněný filtr pevných částic a nově se množí případy vyřazeného systému, který redukuje zplodiny ze vstřikování močoviny.
Podle europoslance Tomáše Zdechovského (KDU-ČSL) je Česko na evropské špičce v počtu aut se stočeným tachometrem. Se stáčením má bojovat evropská iniciativa tzv. car-passu, který by zaznamenával stav počtu ujetých kilometrů. Systém funguje v Belgii, Nizozemsku nebo na Slovensku. Česko se k němu nepřihlásilo. V pilotním provozu sdílení informací o ojetých vozidlech je v současnosti sedm zemí, systém odstartuje příští rok.
Zdechovský v Evropském parlamentu inicioval úpravu pro jednotnou povinnou výbavu vozidel v jednotlivých členských zemích. Řidiči by se tak vyhnuli postihům při cestách do zahraničí kvůli chybějící výbavě požadované místními předpisy.
V Česku je Z 5,9 milionu registrovaných osobních aut o průměrném stáří 14,8 roku. Například v Německu je vozový park starý v průměru 8,9 roku.
reklama
Další informace |
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (6)
Katka Pazderů
9.12.2019 05:34Richard Vacek
9.12.2019 06:23 Reaguje na Katka PazderůČeši si nevozí z ciziny starší auta protože v nich mají zálibu a baví je je opravovat. Češi to dělají proto, že nejsou tak bohatí, aby si pořídili nové auto a dovezenou ojetinou nahrazují svůj ještě starší vrak, který už nejede.
Petr Dvořák
9.12.2019 10:42 Reaguje na Katka PazderůOdstraňovat DPF aj. není zrovna košer praxe, ale pokud je tu auto v pořádku, tak proč ho nedojezdit..?
Čech M.
9.12.2019 23:49 Reaguje na Katka PazderůParadoxně to ukončil náš vstup do EU , jelikož to odporovalo unijním pravidlům, tak to skončilo a rázem byla přeplněná šrotoviště těmi Š 120.
Ale protože se vždy najde nějaký nový spasitel, tak před pár týdny přišel p. Prouza (Svaz obchodu a cestovního ruchu) s návrhem na zdvojnásobení ekopoplatku za převod aut. Důsledek bude stejný , nebo ještě horší.



Evropská komise zvažuje pětiletý odklad zákazu spalovacích motorů pro hybridní vozy
Výrobci elektromobilů naléhají na Brusel, aby se držel cíle nulových emisí
Evropská komise by mohla 16. prosince představit zmírnění zákazu spalovacích motorů