https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/pochodu-za-humanizaci-magistraly-se-zucastnilo-30-aktivistu-byl-bez-konfliktu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Pochodu za humanizaci magistrály se zúčastnilo 30 aktivistů, byl bez konfliktů

4.10.2023 09:39 (ČTK)
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Licence | Volné dílo (public domain)
Foto | ulleo / Pixabay
Pochodu za humanizaci magistrály a plnění klimatického závazku, který pořádala organizace Poslední generace, se včera v Praze zúčastnilo zhruba 30 aktivistů. Jejich cílem je podpořit zavedení maximální rychlosti 30 kilometrů v hodině. Nesli transparenty například "Dálnici tu nechceme" nebo "Magistrálu pro lidi". Akce byla bez větších konfliktů, svůj nesouhlas ale projevovali troubením nebo nadávkami projíždějící řidiči. Za aktivisty šla také malá skupina odpůrců s transparentem "Stop ekoterorismu".
 

Pochod šel po oznámené trase po magistrále a skončil zhruba po hodině před Národním muzeem. Původně se měl uskutečnit již v září, avšak magistrát zakázal účastníkům jít po magistrále a trasu jim povolil jen po chodnících. Organizátoři se proto obrátili na soud, který jejich námitce vyhověl. "Rozsudek soudu nám v pondělí dorazil. Máme teď dva týdny na přípravu kasační stížnosti," řekl ČTK mluvčí magistrátu Vít Hofman.

Pochod šel po magistrále jedním pruhem a bez zablokování provozu. "Standardně jsme zkoordinováni s policií. Shromáždění se tedy uskuteční obdobně jako ta před prázdninami," uvedl před zahájením dnešní akce Hofman.

Ekologičtí aktivisté chtěli již 12. září pochodovat po magistrále z Bubenské ulice k Národnímu muzeu, kde plánovali blokovat dopravu kreslením na vozovku. Magistrátní odbor živnostenský a občanskosprávní jim však tehdy přikázal uskutečnit průvod podél magistrály po chodnících a v místech, kde nejsou, jít po náhradní trase mimo vytíženou komunikaci. Rovněž uložil zdržet se plánovaného blokování dopravy před muzeem.

Aktivisté začali s pořádáním pochodů po dopravních tepnách v Praze 1. března a zatím jich byly téměř dvě desítky, většinou na magistrále. Požadují plošné snížení nejvyšší povolené rychlosti v metropoli na 30 kilometrů v hodině, což má snížit emise a zvýšit bezpečnost v ulicích. Zástupci vedení Prahy argumentaci odmítli s tím, že se nebrání omezení rychlosti v rezidenčních oblastech.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (11)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

4.10.2023 11:15
Humanizace magistrály nastane, až tihle aktivisti odejdou do panenské přírody a jenom s 1krabičkou sirek tak na 1rok.
Pokud přežijí, budou mít mnohé srovnané v hlavě.
No a magistrát Prahy se musí starat o urychlené dokončení pražských okruhů a jejich propojení + pár dalších mostů přes Vltavu - a se starat o sochy a přejmenovávání ulic !
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

4.10.2023 11:31 Reaguje na smějící se bestie
víte co je humanizace? to jinak znamená zlidštění, tedy vytvořit prostředí, které je uživatelsky přívětivé. To, jakým způsobem si to kdo jak představuje je další.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

4.10.2023 11:54 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Jak je vidět, tak ti aktívisti všelijací, o tom nemají vůbec ponětí !
Odpovědět

Jirka Černý

4.10.2023 12:25
Magistrálu pro lidi 😁🤦
Začíná to působit dojmem že se někdo snaží veškerou ekologii, ochranu přírody a klimatu úplně zdiskreditovat před veřejností. Vždyť Už je nikdo nebere vážně a považují se za normální snad jen sami mezi sebou.
Odpovědět

Radek Čuda

4.10.2023 14:30
Celých 30 kusů ... koukám, že už jde o vyloženě masové hnutí:-).
Odpovědět
RV

Richard Vacek

4.10.2023 17:08
Jedná se o blázny, kteří nepochopí, že jsou silnice, kde chodec nemá co dělat. Účelem takové silnice je umožnit rychlý přesun vozidel.
Pak máme chodníky, kde zase nejsou vozidla.
Jde o úpadek společnosti, když blázni nejsou izolováni od společnosti, které škodí.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

4.10.2023 18:02 Reaguje na Richard Vacek
1*
Odpovědět
Pe

Pepa

4.10.2023 20:03 Reaguje na Richard Vacek
A pak tu máme arogantniho kasparka Vacka, kterej ani za boha nepochopí, že pokud by tam chodec neměl co dělat, tak by byl odsunut a pokutovan. Nic z toho se nestalo a vše proběhlo v naprostem pořádku dle zákonů to země.
Tím vůbec neobhajuji to co prosazovali, ono se na magistrále víc jak 30 km/h jet ani nedá a až se přeruší pár prechodama a tratí, tak magistrátu budou lidé stejně odjíždět.
Odpovědět
AL

Alena Lyskova

5.10.2023 07:52
Jako malé dítko jsem se učila, že chodník je pro chodce a silnice je pro motorová vozidla a pro cyklisty. Nově mají cyklisté vybudovány stezky pro cyklisty za miliardy. Chodci mají chodníky také za miliardy jen ti řidiči se nějak těch lepších silnic stále nedočkali. Vraťme se zpět a používejme každý to svoje k účelu ke kterému je určen. Chodci ať se vrátí na chodníky.
cyklisté na stezky pro cyklisty a silnice.
Soudy by se měly zabývat důležitými případy. Občansko-právní spory ať řeší
úřady, které mají toto v kompetenci.
Vzpamatujte se aktivisté používejte selský rozum.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

5.10.2023 09:05
Na dovolené v Jihovýchodní Asii se jim asi líbilo popojíždění troubících aut mezi kterými se proplétají chodci a cyklisté. Takový nádherný chaos je prostě pastva pro oko Evropana, kde má každý vyčleněnou svoji dopravní tepnu a kde dopravu řídí dopravní značky a semafory. Pročpak neprotestovali
o prázdninách, ale až teď? Aha, to by se nesešli vůbec, protože létali po
světě a sbírali zkušenosti. 30 lidem ustupuje celé město a co až zbude jen
jeden? Ten bude taky beztrestně blokovat nesmyslně dopravu? Blokací se nic
neřeší, ale pouze jednáním a vlastním příkladem. Co tak zavést registr
ekologistů, kde bude potvrzeno, že koná vše, za co protestuje. Chodí kam
to jde pěšky, nebo na kole, auta nepoužívá stejně jako letadla, doma topí
na 10 stupňů, nejí maso, neprodukuje odpadky atd. Ti pak budou mít právo
protestovat a ostatní pokrytci budou mít právo tak leda přihlížet. Zbude
jich hrstka stejně, jako zarputilých ekologistů na Ekolistu, pokud se
ale nepřetvařují a nekonají jinak, než prohlašují.
Odpovědět
AL

Alena Lyskova

5.10.2023 11:50 Reaguje na Břetislav Machaček
1*****
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist