Praha dá do lamp s nabíječkami elektromobilů až 880 milionů korun
"Podle odhadů víme, že by v roce 2030 mělo být v republice zhruba 500 000 až 700 000 elektromobilů. Dá se předpokládat, že nejméně pětina z nich bude jezdit v Praze," uvedl radní Jan Chabr (TOP 09).
V následujících dvou letech budou nabíjecí lampy stavěny zejména mimo širší centrum Prahy. "Výběr lokalit koordinujeme s dalšími městskými subjekty. Je pro nás důležité, aby dobíjecí místa vznikala tam, kde to dává po všech stránkách smysl," uvedl předseda představenstva THMP Tomáš Jílek.
Nové stožáry s dobíjecími stanicemi začnou vznikat například v Kamýku, Chodovci, Hájích a na levém břehu Vltavy pak třeba na Veleslavíně, Velké Ohradě nebo ve Vokovicích. V širším centru města budou na pomezí Vinohrad a Žižkova nebo ve Dvorcích. Jedná se také o Kobylisích a Černém Mostu.
Z celkových 880 milionů korun nepůjdou všechny peníze pouze na nákup nabíječek, ale i na úpravu okolí a obnovu osvětlení. "V této částce nejsou zahrnuté jen výdaje na pořízení nabíječek, ale i na kompletní modernizaci dotčeného veřejného osvětlení, výměnu kabelové sítě nebo třeba obnovu komunikací," uvedl Jílek.
Vedení města v pondělí schválilo koncepci rozvoje nabíjecích míst. Navrhuje pětici možností, jak síť vybudovat. Liší se jak ve výši nákladů, tak množství snížených emisí. Jako nejlepší strategie vycházejí založení společného podniku města s některou z firem nebo koncese na vybudování a provoz stanic. Městská společnost Operátor ICT dostala za úkol obě rozpracovat. Kvůli vytvoření dostatečného příkonu zahájilo město a THMP loni obnovu sítě veřejného osvětlení.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (16)
Petr Blažek
24.2.2021 17:53Lukáš Kašpárek
25.2.2021 08:13 Reaguje na Petr BlažekMáme na tuto transformaci i peníze z EU, takže není o čem.... ale já vím... okolo JE se lépe korumpuje...
Petr Blažek
25.2.2021 11:37 Reaguje na Lukáš KašpárekPočítejte se mnou: na výrobu 1 kwh spotřebujete zhruba 0,8 kg uhlí. Přenos elektřiny a nabíjení vykazuje ztráty cca 35-50% což je dalších 0,2-0,4 kg uhlí. Průměrná spotřeba elektroautomobilu se pohybuje od 15 do 25 kwh na 100 km na dálnici i přes 30 kwh na 100 km.
Takže sečteno podtrženo spotřeba elektroauta u nás je 20-40kg uhlí na 100 km.
Dnešní moderní auta na plyn za sebou zanechávají podstatně menší stopu CO2. Dokonce i 15 let stará oktávie jezdila za 5,5 l nafty.
Pavel Hanzl
25.2.2021 11:57 Reaguje na Petr BlažekŽivit elektroauto uhelnou elektřinou je skutečně pitomost, technologie 19. a 21. století se prostě kombinovat nedají. Na nabíjení aut se hodí nejlépe fve tam, kde auto přes den stojí. Buď v práci (panely nad parkovišti pro zaměstnance) nebo domáci fve.
Svatá Prostoto
25.2.2021 12:57 Reaguje na Pavel HanzlJako nic proti FVE, ale ty jsou díky svojí nestabilitě právě pro tento účel úplně na pikaču, takže vytváření nějakých "ostrovů" je blbost. FVE by vždy měly být zapojeny do soustavy, tak aby odběratelé neriskovali, že prostě energie nebude.
Pavel Hanzl
25.2.2021 15:02 Reaguje na Svatá ProstotoJá jezdím na elerokole a miluji dotazy typu: "co uděláte, když vám dojde uprostřed kopce elektřina". Odpověď je přece úplně jednoduchá:
"Nikdy se mi to nestalo úplně stejně, jako mi nikdy uprostřed kopce nedošel v autě benzín. Vám se to stává běžně?"
Svatá Prostoto
26.2.2021 10:17 Reaguje na Pavel HanzlNe, k pumpě jedu, když na mě začně svítit hladový voko ... což znamená, že mi zbývá tak 100 km min. Kdybych měl cpát auto do nabíječky v okamžiku, kdy mi spadne dojezd pod 100 km, tak bych toho s e-mobilem do 1 mega moc nenajezdil:-DDD.
Pavel Hanzl
25.2.2021 15:05 Reaguje na Svatá ProstotoJiří Daneš
25.2.2021 14:47 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
25.2.2021 15:03 Reaguje na Jiří DanešPetr Blažek
25.2.2021 16:42 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
25.2.2021 19:58 Reaguje na Petr BlažekSvatá Prostoto
24.2.2021 18:41Jednak jsou ani ne za 2 roky volby.
A jednak zrovna kvůli těmhle hnusům řve IPR jak vzteký.
Takže bych nevolal hop, dokud ...
Lukáš Kašpárek
25.2.2021 08:07Jednak dojde k většímu posunu v před v náhradě starých pouličních lamp za nové (velká úspora za svícení), a pak se (mimo jiné i tato uspořená energie) využije k nabíjení elektromobilů tam, kde lidé nemají možnost nabíjet ze svého.
Jen tak dál!