https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/praha-da-do-lamp-s-nabijeckami-elektromobilu-az-880-milionu-kc
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Praha dá do lamp s nabíječkami elektromobilů až 880 milionů korun

24.2.2021 17:41 | PRAHA (ČTK)
V následujících dvou letech budou nabíjecí lampy stavěny zejména mimo širší centrum Prahy.
V následujících dvou letech budou nabíjecí lampy stavěny zejména mimo širší centrum Prahy.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | praha.eu
Pražský magistrát vloží do rozvoje lamp veřejného osvětlení s nabíječkami pro elektromobily postupně až 880 milionů korun. V následujících šesti letech by mohlo vzniknout až šest tisícovek dobíjecích míst v lampách. Při jejich budování bude rekonstruováno veřejné osvětlení, sdělil mluvčí městské společnosti Technologie hlavního města Prahy (THMP) Martin Drozd. Prvních 13 tzv. EV ready lamp instalovala THMP loni. Rozšíření elektromobility má pomoci zlepšit kvalitu ovzduší v Praze.
 

"Podle odhadů víme, že by v roce 2030 mělo být v republice zhruba 500 000 až 700 000 elektromobilů. Dá se předpokládat, že nejméně pětina z nich bude jezdit v Praze," uvedl radní Jan Chabr (TOP 09).

V následujících dvou letech budou nabíjecí lampy stavěny zejména mimo širší centrum Prahy. "Výběr lokalit koordinujeme s dalšími městskými subjekty. Je pro nás důležité, aby dobíjecí místa vznikala tam, kde to dává po všech stránkách smysl," uvedl předseda představenstva THMP Tomáš Jílek.

Nové stožáry s dobíjecími stanicemi začnou vznikat například v Kamýku, Chodovci, Hájích a na levém břehu Vltavy pak třeba na Veleslavíně, Velké Ohradě nebo ve Vokovicích. V širším centru města budou na pomezí Vinohrad a Žižkova nebo ve Dvorcích. Jedná se také o Kobylisích a Černém Mostu.

Z celkových 880 milionů korun nepůjdou všechny peníze pouze na nákup nabíječek, ale i na úpravu okolí a obnovu osvětlení. "V této částce nejsou zahrnuté jen výdaje na pořízení nabíječek, ale i na kompletní modernizaci dotčeného veřejného osvětlení, výměnu kabelové sítě nebo třeba obnovu komunikací," uvedl Jílek.

Vedení města v pondělí schválilo koncepci rozvoje nabíjecích míst. Navrhuje pětici možností, jak síť vybudovat. Liší se jak ve výši nákladů, tak množství snížených emisí. Jako nejlepší strategie vycházejí založení společného podniku města s některou z firem nebo koncese na vybudování a provoz stanic. Městská společnost Operátor ICT dostala za úkol obě rozpracovat. Kvůli vytvoření dostatečného příkonu zahájilo město a THMP loni obnovu sítě veřejného osvětlení.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (16)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PB

Petr Blažek

24.2.2021 17:53
Minimálně ještě 10 let bude daleko ekologičtější jezdit s autem na plyn než s autem na uhlí, což dnešní elektroauta jsou. Jestli by nebylo efektivnější pohnout s parkovištěmi na okraji Prahy, o kterých se léta mluví, ale nikdo je ještě neviděl.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

25.2.2021 08:13 Reaguje na Petr Blažek
Čím dřív v ČR přestane desinformační kampaň ohledně OZE a začne se intenzivně využívat, tím dřív naplní elektromibilita svůj smysl....

Máme na tuto transformaci i peníze z EU, takže není o čem.... ale já vím... okolo JE se lépe korumpuje...
Odpovědět
PB

Petr Blažek

25.2.2021 11:37 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Jelikož my máme tak málo OZE, že to ještě dlouho nepokryje současnou spotřebu elektřiny v ČR tak každé elektrické auto jezdí na uhlí. A to nejenom u nás, ale i v sousedním Rakousku.
Počítejte se mnou: na výrobu 1 kwh spotřebujete zhruba 0,8 kg uhlí. Přenos elektřiny a nabíjení vykazuje ztráty cca 35-50% což je dalších 0,2-0,4 kg uhlí. Průměrná spotřeba elektroautomobilu se pohybuje od 15 do 25 kwh na 100 km na dálnici i přes 30 kwh na 100 km.
Takže sečteno podtrženo spotřeba elektroauta u nás je 20-40kg uhlí na 100 km.
Dnešní moderní auta na plyn za sebou zanechávají podstatně menší stopu CO2. Dokonce i 15 let stará oktávie jezdila za 5,5 l nafty.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.2.2021 11:57 Reaguje na Petr Blažek
Rakousko nespaluje uhlí k výrobě elektřiny už žádně.

Živit elektroauto uhelnou elektřinou je skutečně pitomost, technologie 19. a 21. století se prostě kombinovat nedají. Na nabíjení aut se hodí nejlépe fve tam, kde auto přes den stojí. Buď v práci (panely nad parkovišti pro zaměstnance) nebo domáci fve.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

25.2.2021 12:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Přesně tak. To je značka ideál... :)
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

25.2.2021 12:57 Reaguje na Pavel Hanzl
A když náhodou nesvítí, tak z té práce půjdete pěšky, že jo:-).

Jako nic proti FVE, ale ty jsou díky svojí nestabilitě právě pro tento účel úplně na pikaču, takže vytváření nějakých "ostrovů" je blbost. FVE by vždy měly být zapojeny do soustavy, tak aby odběratelé neriskovali, že prostě energie nebude.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.2.2021 15:02 Reaguje na Svatá Prostoto
To přece úplná ptákovina, panely pod mraky taky dávají výkon, ale menší. A k pumpě taky nedojíždíte s posledním deci v nádrži.

Já jezdím na elerokole a miluji dotazy typu: "co uděláte, když vám dojde uprostřed kopce elektřina". Odpověď je přece úplně jednoduchá:
"Nikdy se mi to nestalo úplně stejně, jako mi nikdy uprostřed kopce nedošel v autě benzín. Vám se to stává běžně?"
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

26.2.2021 10:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Cywe ... šlapadlo vs auto ... mně snad jebne:-DDD.

Ne, k pumpě jedu, když na mě začně svítit hladový voko ... což znamená, že mi zbývá tak 100 km min. Kdybych měl cpát auto do nabíječky v okamžiku, kdy mi spadne dojezd pod 100 km, tak bych toho s e-mobilem do 1 mega moc nenajezdil:-DDD.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.2.2021 15:05 Reaguje na Svatá Prostoto
FVE je naopak velmi stabilní, vždy přesně víte, kdy slunce vyjde i kady zajde. A pod mraky se nabíjí taky.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

25.2.2021 14:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Auto přes den stojí a po nocích jezdí,to se Vám povedlo, Hanzl. Skoro jako s tím pětisetletým suchem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.2.2021 15:03 Reaguje na Jiří Daneš
Normální auto stojí asi 90% své životnosti na parkovišti. A to musí být i fakt ve dne.
Odpovědět
PB

Petr Blažek

25.2.2021 16:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Rakousko sice uhlí nespaluje, ale dlouhodobě nakupuje elektřinu právě od nás a hádejte kde se ta elektřina bere. Jakékoliv navýšení rakouské spotřeby znamená také navýšení nákupu. Oni jsou na tom podobně jako my sice něco udělají Fve, ale na VE nemají šanci takže zbývá plyn a nebo tolik diskutovaná biomasa.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.2.2021 19:58 Reaguje na Petr Blažek
Náš vývoz elektřiny každoročně klesá a vyvážíme hlavně do Němcka. Nakolik Rakušákům pomůžeme fakt nevím, ale odhaduji jen pár procent, v žádném případě je "nezachraňujeme."
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

24.2.2021 18:41
Jednak na to pár let nebudou prachy. I když samo vedení se měnit bude tak jako tak, to jo.
Jednak jsou ani ne za 2 roky volby.
A jednak zrovna kvůli těmhle hnusům řve IPR jak vzteký.

Takže bych nevolal hop, dokud ...
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

25.2.2021 08:07
Dvě mouchy jednou ranou... tak se mi to líbí.

Jednak dojde k většímu posunu v před v náhradě starých pouličních lamp za nové (velká úspora za svícení), a pak se (mimo jiné i tato uspořená energie) využije k nabíjení elektromobilů tam, kde lidé nemají možnost nabíjet ze svého.

Jen tak dál!
Odpovědět
JM

Joska Malý

9.3.2021 01:15
Někdo mě tady zcenzuroval. Dovolil jsem si poznamenat, že blbost světu vládne a vyjmenoval několik daleko závažnějších problémů, na které by se ty peníze hodili a to: PR parkoviště, severní obchvat, posílení příměstké dopravy, snad ještě něco. Každopádně nechápu důvod cenzury, snad, že jsem poukazoval na hipsterský zelený populismus, který se v Praze bohužel rozvíjí pod taktovkou novopražáků, kteří chtějí být více nežli Pražané.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist