Premiér odpůrce výstavby spalovny u Mělníka nepodpoří
"Premiérova odpověď nás velmi zklamala. Jsme přesvědčeni, že spalovna a zvýšená doprava budou pro velmi zkoušený region znamenat další zátěž. To rozhodně není environmentálně akceptovatelné řešení," uvedla Hana Beranová z Ekozahrady Pod Věží, členka petičního výboru STOP spalovně Mělník.
Premiér v březnu přislíbil respektovat názor obyvatel a řekl: "Když to ty obce nebudou chtít, tak se to tam nepostaví." V regionu jsou proti stavbě tisíce obyvatel, často se však neobávají přímo samotného zařízení, ale nárůstu nákladní dopravy, která s jeho provozem bude souviset. Ministerstvo životního prostředí vydalo souhlas s posudkem vlivu na životní prostředí (EIA) pro stavbu spalovny. Posudek připouští, že v místě není k dispozici vyhovující silniční dopravní infrastruktura. "Mohu Vás ujistit, že jako předseda vlády budu nadále celou situaci monitorovat a sledovat, zdali jsou přísně nastavené limity EIA v plném rozsahu dodržovány," napsal v odpovědi Beranové Babiš. Zástupci obcí u Mělníka se obávají, že nové silnice nebudou dřív než plánovaná spalovna, která má začít fungovat od roku 2024.
Kapacita spalovny má být 320.000 tun ročně. Středočeské hejtmanství dalo zpracovat studii dopravního řešení. Vyplynulo z ní, že stavba spalovny by si vyžádala vznik nových silnic i mostu přes Labe. Pro ty se také chystá dokumentace, ale podle zástupců obcí nejsou nové dopravní projekty zanesené v územních plánech a chybí projektová dokumentace pro stavbu silnic, proto jsou zástupci obcí k jejich dokončení před rokem 2024 skeptičtí.
reklama
Další informace |
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (4)
Lukáš Kašpárek
14.12.2018 13:12Jaroslav Štemberk
14.12.2018 18:35 Reaguje na Lukáš KašpárekJan Šimůnek
15.12.2018 09:37Pokud bude teplo využíváno k dálkovému vytápění a odpadne tím provoz lokálních topenišť s daleko horšími exhalacemi, tak by to mohlo řádově sedět. Záleží taky na tom, jak ty exhalace počítáte.