https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/prodej-aut-s-hybridnim-pohonem-v-cesku-za-ctyri-mesice-stoupl-o-41-5-procenta
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Prodej aut s hybridním pohonem v Česku za čtyři měsíce stoupl o 41,5 procenta

10.5.2023 18:08 (ČTK)
Palubní deska hybridního automobilu Fisker.
Palubní deska hybridního automobilu Fisker.
Prodej aut s hybridním pohonem v Česku za čtyři měsíce letošního roku meziročně stoupl o 41,5 procenta na 12 637 vozů. Z toho počet plug-in hybridů do zásuvky vzrostl o 71,7 procenta na 1691 vozů. Počet registrovaných elektromobilů se zvýšil o 72,8 procenta na 1788 vozidel. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů. Centrum dopravního výzkumu (CDV) nicméně už dříve uvedlo, že v podílu elektromobilů mezi nově registrovanými osobními auty Česko zaostává.
 

Celkově počet registrovaných nových aut na alternativní pohon včetně vozů na plyn vzrostl o 36 procent na 15.760 vozidel. Dominantní je stále benzín s 66,4 procenta trhu, podíl nafty tvoří 25,6 procenta.

V registracích nových vozů na hybridní pohon v Česku nadále podle svazu dovozců dominuje Toyota s 3173 auty, druhý Ford prodal 1370 hybridů a třetí příčka patří značce BMW s 1278 vozy na kombinovaný pohon. Nejprodávanějším elektromobilem se díky pokračujícímu zlevňování stala Tesla se 445 prodanými vozy, na druhém místě skončila domácí Škoda Auto s 302 elektromobily Enyaq a třetí je Volkswagen, který prodal 221 elektrických aut ID.

"Poměr prodaných hybridů vůči spalovacím motorům dlouhodobě roste a podobný trend je patrný i u elektromobilů, i když v této oblasti český trh stále zaostává. Hybridní technologie, kterou Toyota využívá již v páté generaci, se v současnosti jeví jako ideální krok pro přechod k případné budoucí plné elektromobilitě," uvedl generální ředitel značek Toyota a Lexus v ČR Martin Peleška.

V evropském srovnání skončilo Česko v prvním čtvrtletí v podílu registrací nových elektromobilů na předposledním místě před Slovenskem, uvedlo v polovině dubna CDV. Zatímco v EU bylo v prvním čtvrtletí ze všech nově registrovaných aut 12,1 procenta elektromobilů, v Česku to bylo 2,4 procenta. Z členských zemí je za Českem pouze Slovensko s 1,8 procenta elektromobilů mezi nově registrovanými auty, upozornilo centrum.

"I přes ne zcela lichotivé evropské srovnání jezdí po českých silnicích již 16.000 osobních bateriových elektromobilů. K dispozici mají přibližně 3650 veřejných dobíjecích bodů, z nichž 72 procent slouží pro pomalé AC dobíjení, 23 procent pak pro rychlejší DC dobíjení a pět procent pak tvoří ultra rychlé dobíjecí body s výkonem 150 a více kW," uvedl ředitel Centra dopravního výzkumu Jindřich Frič.

Automobily na částečný nebo úplný bateriový pohon tvoří 19,3 procenta celkových prodejů nových osobních aut na českém trhu. Celkově se od ledna do konce dubna prodalo 74.770 nových vozů, tedy o pětinu meziročně více.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (3)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Viktor Šedivý

11.5.2023 18:31
No tak co jiného čekat, když automobilky přestávají normální auta vyrábět a nabízejí jen tyhle paskvily.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

12.5.2023 22:15
V zaplave procentnich udaju nesmyslne "presnosti" typu "počet plug-in hybridů do zásuvky vzrostl o 71,7 procenta na 1691 vozů" se nejak ztraci jednoduchy udaj, kolik se v CR za rok ted zhruba proda hybridu a elektromobilu... :) Ale dodam - ac presvedceny a rozhorceny odpurce gryndylu a nasilneho zavadeni dotovane elektromobility - tak hybridy nejsou spatna vec. Sam jsem si nedavno jednu takovou Toyotu koupil a docela mne to bavi - napr. koukat kdyz jedu z kopce na displeji jak elektrina z brzdeni motorem utika do akumulatoru :) no a pohled na spotrebu benzinu (mene nez 5 litru na 100 km - min nez u predchoziho auta prestoze tohle moje nove auto je proti staremu docela tezka krava)) mne tez uspokojuje. Je fakt, ze neni to levna hracka a kdyz se podivam, zo vsechno je tam vedle sebe napechovano v motorovem prostoru tak mam trochu strach, jak to auto bude spolehlive, az prestane byt nove a kolik budou stat pripadne opravy. Zatim je to ale pohoda, napriklad pokud se octnu v zacpe a moje nove auto si tise, ciste a poklidne pomalu jede na baterii, aniz bych musel jakkoliv slapat na spojku a menit prevody (ma to automatickou prevodovku) to je prijemny rozdil proti drivejsku. Nepatrim k ridicum, ktere laka obcas jet na dalnici 180 km/hod a prijde mi tak, ze i pro kategorii spis venkovskych uzivatelu aut, jako jsem ja je hybrid idealni vec. A jeste lepsi vec je to urcite pro ty, co hodne jezdi po velkomeste
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

13.5.2023 14:28 Reaguje na Miloš Zahradník
Podlehl jste ideologii......moderní benzín za 5 dokáže jezdit i bez hybridizace, a diesel ještě za méně.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist