https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/prodej-elektromobilu-v-britanii-silne-roste-ceka-se-pokles-spotreby-benzinu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Prodej elektromobilů v Británii silně roste, čeká se pokles spotřeby benzinu

7.12.2024 01:03 | LONDÝN (ČTK)
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Prodej nových bateriových elektromobilů v Británii se v listopadu meziročně zvýšil o 58 procent, růst zaznamenal jedenáctým měsícem v řadě. Oznámil to britský svaz výrobců a prodejců motorových vozidel SMMT. K růstu prodeje pomohly výrazné slevy ve snaze splnit vládou nařízené cíle, uvedla agentura Reuters. Zpráva přichází krátce po zveřejnění analýzy, podle které spotřeba benzinu v Británii letos dosáhne vrcholu, protože bude rychle klesat prodej aut s benzinovým motorem.
 
Celkový prodej nových aut se však v listopadu meziročně o 1,9 procenta snížil a dosáhl 153 610 kusů. Příčinou je klesající poptávka mezi soukromými zájemci.

Organizace Auto Trader předpokládá, že spotřeba benzinu v Británii letos dosáhne vrcholu. Ve středu k této problematice vydala analýzu, podle které se počet benzinových aut na britských silnicích za deset let sníží skoro o polovinu s tím, jak lidé budou více nakupovat elektromobily.

"Očekáváme, že v příštích deseti letech uvidíme na silnicích v Británii seismický posun," řekl podle serveru televize CNBC Ian Plummer z Auto Trader.

Přísné požadavky na vozidla s nulovými emisemi v Británii vyžadují, aby výrobci aut každý rok prodávali vyšší podíl elektromobilů, jinak jim hrozí pokuta za každé prodané auto, které nesplňuje požadavky.

Zatímco slevy pomohly k tomu, aby podíl bateriových elektromobilů na trhu v listopadu vzrostl na 25 procent, čímž překročil požadované úrovně, stále se očekává, že za celý letošní rok bude pod stanoveným cílem 22 procent, uvádí SMMT.

Nová britská vláda v listopadu uvedla, že tato pravidla přehodnotí. Firmy z odvětví totiž varovaly, že kvůli velmi přísným požadavkům bude nutné zavírat továrny a propouštět, jestliže na trhu nebude po elektromobilech dostatečně silná poptávka.

"Pragmatický přístup k požadavkům na vozidla s nulovými emisemi spolu s pobídkami pro výrobce i spotřebitele bude zásadní pro zvýšení zájmu o elektromobily,“ řekl Jamie Hamilton, který se v konzultační společnosti Deloitte věnuje elektromobilům. "Nicméně klíčové ekonomické ukazatele, jako je spotřebitelská důvěra, inflace a úrokové sazby, budou při rozhodování o nákupu i nadále hrát významnou roli," dodal.

Vláda také oznámila další opatření na podporu prodeje elektromobilů. Ministryně financí Rachel Reevesová ve svém prvním rozpočtu v říjnu uvedla, že majitelé vozidel s nulovými emisemi budou od 1. dubna 2025 platit nejnižší daně za první rok. Listopad je teprve druhým měsícem, kdy britský automobilový průmysl splnil předepsané úrovně.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (21)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

SV

Slavomil Vinkler

7.12.2024 08:31
Jak uvádí výše.
Dotace, dotace, dotace, jen aby se posunul výfuk do elektrárny.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.12.2024 15:26 Reaguje na Slavomil Vinkler
V Británii už skončili s uhlím úplně. čus.
Odpovědět

Viktor Šedivý

10.12.2024 08:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Pokud pálí plyn, jsou emise o něco vyšší, než u uhlí. A doprava štěpky, kterou také krmili elektrárny, je ještě mnohem horší.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.12.2024 21:56 Reaguje na Viktor Šedivý
Totální pitomost, jak dycky. Zemní plyn má asi třetinovou produkci CO2, bo velký výkon dělá vodík. Navíc má v Británii obrovský výkon VE i jádro. čus.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

7.12.2024 09:08
Vnutit spotřebitelům něco, o co nemají zájem, je pěkně drahé.
Odpovědět
Anyr

Anyr

7.12.2024 14:18 Reaguje na Richard Vacek
Ano. Je to stejné, jako nutit Čechy jíst zeleninu. :D Dotace producentům, dotace do systému, a kolik tun se jí vždycky vyhodí.

Žel lidé, i když vědí, co je dobré a jak by se měli chovat, dobří nejsou a dobře se nechovají. :) Proto se do toho musí nutit, stimulovat, přemlouvat. Od počátku civilizace.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

7.12.2024 14:28 Reaguje na Anyr
Je pravda, že totalitní systémy jsou založeny na tom, že vládnoucí vrstva ví nejlépe, co je nejlepší pro ty dole.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.12.2024 16:17 Reaguje na Richard Vacek
Omyl. Ta vrstva ví, co je dobré pro ni, lidi ji nezajímají. V Rusku nebo v Severní Koreji je to dotaženo do dokonalosti, tam jsou lidé jen obtížný hmyz.
Odpovědět
Pe

Petr

7.12.2024 17:24 Reaguje na Pavel Hanzl
V každém systému je role lidí přesně určena. Například v kapitalismu má název lidské zdroje.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.12.2024 19:57 Reaguje na Petr
A nebo taky spotřebitel. Totalita nic nevyrábí, nepotřebuje tak spotřebitele. Kapitalismu bez toho být nemůže.
Odpovědět
ig

9.12.2024 09:42 Reaguje na Anyr
Donucováním ke šťastné budoucnosti. Gewalt macht frei.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.12.2024 16:20 Reaguje na Richard Vacek
V Británii to asi nefunguje. O žádných dotacích se nepíše a poplatky za špinění prostředí logicky neplatí.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

7.12.2024 18:52 Reaguje na Pavel Hanzl
"K růstu prodeje pomohly výrazné slevy ve snaze splnit vládou nařízené cíle, uvedla agentura Reuters."
A to je co?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.12.2024 19:58 Reaguje na Slavomil Vinkler
Slevy na daních za špinění vzduchu.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

7.12.2024 19:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Jste hloupý, pane Hanzle. Anebo ze sebe soustavně hlupáka děláte, což je ještě horší.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.12.2024 20:01 Reaguje na pavel peregrin
Lepší. Hlupák to má blbý, svobodu nemá, nemůže se chovat jinak. Chytrák předstírající hlupství si může vybrat.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

7.12.2024 21:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Což ve vašem případě neplatí. Vy jste jen ten obyčejný hlupák.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.12.2024 08:26 Reaguje na Jaroslav Studnička
Zvláště od vás to potěší.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

8.12.2024 09:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Proč se ztrapňujete těmi bláboly? Nebo si
opravdu myslíte, že to jsou moudra? Tak to vás lituji, ale budiž blahoslaveni chudí duchem. Kdo si svoji hloupost neuvědomuje, je vlastně šťastný člověk
a to vy jste!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.12.2024 21:57 Reaguje na Břetislav Machaček
Taky si toho užívám. Když se dívám na vaše nenávistné urážky a bezradné blábolení, jsem rád že nejsem cha cha "chytrý" jako vy.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

8.12.2024 09:58
Je to stejné, jako všude, kde narostly prodeje elektromobilů. Dotace na úkor ostatních, ale pouze pro některé. Bohatým ochotným koupit si drahý elektromobil ho sleví o dotaci a levné elektromobily z Číny pro méně bohaté zatíží cly. Z těch cel dotují drahou západní produkci a zároveň ty, kteří
dotace nepotřebují. Je to socialismus naruby, kdy chudí dotují bohaté,
aby byli ještě bohatší a oni ještě chudší. Je vrcholem idiotismu, když si lidé sami volí tuto sebedestruktivní cestu. Vzdělávání selhává a nebo
pouze plní úkol udělat z lidí masu idiotů? Má obavu, že "B" je správně,
když vidím jaké "vzdělance" chrlí VŠ a jací lidé s tituly směřují naši
zemi ke skanzenu bývalé vzdělanosti a prosperity.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist