Prodej hybridů loni stoupl o polovinu na 12 674 aut
Prodeje hybridních aut táhla snaha automobilek snížit průměrné emise vozů nabízených v Evropě, aby se vyhnuly pokutám od EU. Vedle prodeje elektromobilů bylo hlavní cestou právě rozšiřování nabídky hybridních pohonů.
Nejprodávanější hybridní značkou byla Toyota se 4046 prodanými vozy. Hybridy tvořily u japonského výrobce zhruba 40 procent prodejů a pomohly mu jako jediné značce na trhu loni zvýšit prodej a posunout se tak z osmého na čtvrté místo. Na druhém místě skončil Ford se 1746 prodanými hybridy a třetí je Suzuki s 1570 vozy. Domácí Škoda Auto prodala přes 1000 hybridních superbů a v závěru roku i octavií.
"Prosinec 2020 byl u nás z pohledu objednávek nejsilnější v historii. Počet objednaných vozů se proti stejnému měsíci 2019 zvýšil o 26 procent a přesáhl 1200 aut," uvedl generální ředitel Toyoty v ČR Martin Peleška.
Nejprodávanějším hybridním modelem byla Toyota Corolla se 1385 vozy, následuje Toyota RAV4 s 1207 prodanými kusy a Škoda Superb s 807 hybridy.
Prodej nových osobních aut v Česku loni klesl o 18,8 procenta na 202.971 vozů. Je to o téměř 47.000 aut méně než o rok dříve. Důvodem byla opatření proti koronavirové epidemii.
Nejprodávanější Škoda Auto zaznamenala loni pokles registrací o 13 procent na 74.786 vozů, druhý je Volkswagen s poklesem o 19,7 procenta na 16.767 prodaných aut a třetí Hyundai, která prodala 16.030 vozů, tedy o 17 procent meziročně méně. Na čtvrté místo postoupila Toyota s 10.023 vozy a pátá je Dacia s 9751 auty.
reklama