https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/prodej-hybridu-stoupl-do-listopadu-o-44-procent-na-10.900-vozu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Prodej hybridů stoupl do listopadu o 44 procent na 10 900 vozů

29.12.2020 15:11 | PRAHA (ČTK)
Nejvíce, přes 3500 hybridních vozů, prodala Toyota, následuje Ford s prodejem přes 1400 hybridů a těsně za ním je Suzuki.
Nejvíce, přes 3500 hybridních vozů, prodala Toyota, následuje Ford s prodejem přes 1400 hybridů a těsně za ním je Suzuki.
Prodej aut s hybridním pohonem letos za 11 měsíců meziročně vzrostl o 44 procent na 10 900 vozů. Z toho kategorie plug-in hybridů do zásuvky zaznamenala růst prodejů o 280 procent na zhruba 1600 aut. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.
 

Celý trh osobních aut přitom do listopadu o více než pětinu klesl. Zájmu o hybridní a elektrické vozy letos nahrávají přísnější emisní předpisy, které musí automobilky ve vyráběné produkci plnit, aby nemusely platit vysoké pokuty. Průměrné emise svých flotil snižují právě díky vozům na elektrický pohon.

Nejvíce, přes 3500 hybridních vozů, prodala Toyota, následuje Ford s prodejem přes 1400 hybridů a těsně za ním je Suzuki. Domácí Škoda dodala na trh 824 hybridních superbů a octavií.

Podle generálního ředitele Toyoty v ČR Martina Pelešky se v letošním roce výrazně rozšířila nabídka hybridních vozů. "Toyota, která je jedničkou na trhu hybridních vozů, nabízí v současnosti kombinovaný pohon se spalovacím motorem a elektromotorem téměř v každé modelové řadě. Příští rok navíc nabídku ještě rozšíří o další plug-in hybridy a také vodíkový pohon," uvedl Peleška.

Prodej vozů čistě na elektrický pohon se zvýšil trojnásobně na 2100 aut.

Prodej všech nových osobních aut za 11 měsíců klesl o 21 procent na 182 638 vozů. V listopadu, kdy byly kvůli protiepidemickým opatřením zavřeny autosalony, byl odbyt nižší o 13 procent. První je značka Škoda s 68 363 registrovanými vozy, druhý je Volkswagen s prodejem 14 657 aut a třetí Hyundai s 14 555 vozy. Na dalších místech jsou Dacia a Toyota. Firmy nakoupily 73,5 procenta prodaných aut.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (7)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

29.12.2020 18:06
Snobská atmosféra v Česku má již parametry západoevropských zemí.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

29.12.2020 18:32
Konec roku je období "optimalizace" daní. Je tak čas k nákupům zbytného
majetku a u hybridů a elektromobilů se dá očekávat i nějaká ta výhodička
při cestách do center měst omezujících vozidla se spalovacími motory,
nějaké ty úlevy na dálničních poplatcích atd. Hybrid navíc neomezuje vlastníka s dojezdem a nakonec co s příspěvky na kovid od státu, když je nemohu utratit cestováním, projíst a propít v luxusních hotelech. Spořit
nemá z hlediska inflace význam a ti kupci určitě spořit nemusí. Takže
vcelku očekávaná situace opakující se na podzim vždy, pouze se mění
druhy investic.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

29.12.2020 23:20 Reaguje na Břetislav Machaček
Popsal jste ty pohnutky k nákupu hybridů pravdivě,přesně a vyčerpávajícím způsobem.
Těch 1600 a 2100 aut je při celkovém prodeji 182 638 aut, je 0,87% a 1,15% z celkového prodeje, a to při jeho pokles o 21%.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

30.12.2020 11:22 Reaguje na Jiří Daneš
Víte já v tom ekologické myšlení nevidím, jak bylo nastíněno
v článku. Je to pouhá zištnost reagující na aktuální situaci
a na pravidelné daňové "optimalizace". Běžní spotřebitelé
tímto směrem dobrovolně nepůjdou, pokud to nebude nařízeno.
Odpovědět

Viktor Šedivý

2.1.2021 11:12 Reaguje na Břetislav Machaček
Běžný spotřebitel zanedlouho zjistí, že jiné auto prostě nekoupí. Tlak nesmyslných emisních limitů to spolehlivě zajistí.
Odpovědět

Jan Šimůnek

30.12.2020 15:25
Asi před rokem tu byl článek, konstatující že u velkého množství sledovaných hybridů nikdy nebyla zapnuta elektřina.
Odpovědět

Viktor Šedivý

2.1.2021 11:13 Reaguje na Jan Šimůnek
Ale to je přeci úplně jedno, na reálném provozu nezáleží, důležitý je papír.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist