Prodejce módy Zalando přestane používat zavádějící etikety o udržitelnosti
Namísto dosavadní praxe chce internetový prodejce v budoucnu poskytovat jasné informace o konkrétním výrobku, například procento použitých recyklovaných materiálů.
Síť pro spolupráci v oblasti ochrany spotřebitele (CPC), kterou koordinuje Evropská komise, se na společnost Zalando zaměřila v roce 2022. Podle právních předpisů EU musí firmy poskytovat spotřebitelům pravdivé informace a nesmí je uvádět v omyl s cílem ovlivnit jejich rozhodnutí.
Obchod Zalando dříve označoval výrobky stromy či listy, pokud splňovaly jedno z kritérií udržitelnosti. Mohly na příklad obsahovat ekologické nebo inovativní materiály, přírodní složky nebo to bylo zboží, které se netestovalo na zvířatech.
Zalando je největší internetový prodejce módy v Evropě. Od roku 2018 zasílá zboží i do České republiky.
reklama