Prodejci: Na domácích mazlíčcích Češi šetřit neplánují, kupují i chytrá zařízení
O novinkách na trhu produktů pro domácí zvířata se mohou lidé dozvědět až do neděle na veletrhu For Pets. Akce se koná na pražském výstavišti PVA Expo v Letňanech. Lidé mají kromě jiného možnost zhlédnout ukázky první pomoci pro zvířata nebo práci psovodů při odhalování pašeráků.
Nejsilnější kategorií v chovatelských potřebách jsou podle dat nákupního rádce Heureka.cz krmiva pro psy a kočky, vitamíny a veterinární přípravky. "Po potřebách pro psy a kočky se nejčastěji nakupuje vše pro hlodavce, křečci a morčata patří k vděčným a poměrně náročným zvířecím členům rodiny," uvedl šéf analytiků portálu Heureka Michal Buzek.
E-shop Alza.cz eviduje podle svého obchodního ředitele Ondřeje Hnáta vyšší poptávku po prémiových a dražších krmivech pro kočky a psy. Průměrná česká domácnost utratí podle něj za produkty pro psa 15.000 korun ročně, náklady na kočku jsou zhruba poloviční.
Internetový prodejce Mall.cz sleduje u prodejů krmiv pro psy meziročně srovnatelné hodnoty, u krmiv pro kočky je patrný nárůst, a to hlavně u takzvaných kapsiček. O ně podle mluvčí e-shopu Pavly Hobíkové vzrostl zájem o 30 procent proti loňskému roku. "O 80 procent vzrostl také zájem o veterinární diety a každodenní doplňky stravy, které podporují imunitu a slouží jako prevence různých onemocnění," doplnila.
Na Alze stále více zákazníků podle Hnáta kupuje takzvané chytré produkty. Jsou to třeba automatická krmítka s kamerou s možností propojení s mobilním telefonem. Trendem jsou také obojky s GPS, interaktivní hračky nebo samočisticí toalety.
Data Heureky ukazují na rostoucí zájem o potřeby na cestování se psem i psí kosmetiku všeho druhu, zastřihovače nebo oblečky pro psy. S ohledem na roční období stoupají podle Buzka prodeje antiparazitik pro psy a kočky a dalších veterinárních přípravků.
Dřívější průzkumy odhadovaly, že psa má až 40 procent Čechů, další pětina domácností se stará o kočku.
reklama