https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/proti-dotacim-do-zivocisne-vyroby-protestovaly-stovky-lidi?fbclid=IwAR2cmp1IMJk4xjnP5EJMoq5KytEuPyVffYgHRILlok0Kvzyjh4-bzdVsH-k
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Proti dotacím do živočišné výroby protestovaly stovky lidí

15.8.2020 14:47 | PRAHA (ČTK)
Cílem akce je upozornit na vysoké dotace do živočišného průmyslu z peněz daňových poplatníků, které však podle organizátorů zvířatům nijak nepomáhají.
Cílem akce je upozornit na vysoké dotace do živočišného průmyslu z peněz daňových poplatníků, které však podle organizátorů zvířatům nijak nepomáhají.
Foto | Otto Normalverbraucher / Wikipedia Commons
Na Václavském náměstí v centru Prahy v sobotu dopoledne demonstrovalo několik set převážně mladých lidí proti dotacím do živočišného průmyslu. Vytvořili lidský řetěz od sochy svatého Václava k budově Státního zemědělského intervenčního fondu. Akci pořádal spolek Otevři oči. Na jeho facebookové stránce se k účasti na akci přihlásilo téměř 500 lidí.
 

Cílem akce je upozornit na vysoké dotace do živočišného průmyslu z peněz daňových poplatníků, které však podle organizátorů zvířatům nijak nepomáhají. Mezi roky 2015 a 2017 bylo podle spolku do živočišné výroby vyplaceno celkem 21 miliard Kč. I přes velké částky, které do živočišné výroby plynou, zvířata podle aktivistů stále trpí, jsou zneužívána a zabíjena. Ročně je v ČR zabito kolem 124 milionů chovných zvířat, upozornili.

"Rozhodli jsme se uspořádat tuto akci nejen proti obrovským dotacím do živočišné výroby, ale také pro podporu dotací do výroby rostlinné. Stále více lidí vynechává živočišné výrobky ze svého jídelníčku, o to dostupnější by měly být kvalitní rostlinné potraviny. Věřím, že budoucnost je v rostlinných potravinách a jejích podpora je nanejvýš důležitá," uvedla předsedkyně spolku Otevři oči Olga Nema.

Spolek chce demonstrací dosáhnout zastavení dotací do živočišné výroby, vytvoření nového podpůrného programu pro přechod dotčených chovatelů k rostlinné výrobě a vytvoření rekvalifikačních programů pro pracovníky a pracovnice v živočišné výrobě.

Otevři oči je nezisková organizace usilující o zlepšení postavení zvířat ve společnosti prostřednictvím podpory a propagace veganství.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (71)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

VK

Václav Kain

15.8.2020 16:05
Ta zfanatizovaná mládž se může cpát např. gulášem z řepy.Já si dám dobrý steak z hovězího.Maso je stejně nutné k výživě jako zelenina.Hospodářská zvířata sloužila od nepaměti k výživě obyvatel,nevím proč bychom měli poslouchat nějaké rozjívence.
Odpovědět
JS

Jiří S

15.8.2020 16:46
Prý dotace jim nepomáhají? Tak to jde vidět, že v chovech nebyli a o dotacích neví nic. Například dotace 19.A neboli Q CZ mléko, která se váže k dotaci 20 A,B,C,D,E. Jsou to dotace propojené ke zlepšení kvality mléka a za dodrženou kvalitu dostane hospodář tu ,,výraznou,, dotaci na splněný welfare, takže dvě mouchy jednou ranou. Opravdu dotace na živočišnou mají velký dopad na jejich welfare, takže by se asi děcka měli nad sebou zamyslet, nebo si alespon něco přečíst.
Odpovědět
VK

Václav Kain

15.8.2020 17:44 Reaguje na Jiří S
Kdo ví jestli nemají se čtením problémy.Ono se dneska moc nečte a khihy jsou pro dnešní founaře naprosto jedna velká neznámá.Stál jsem u jednoho pomníku kde byl celkem jednoduchý nápis.Přikvačila rodinka s dětmi.Ta nejstarší začala ten nápis přkoktávat.16 letá a měla problém se čtením.Co z takové husy může vyrůst?
Odpovědět
KS

Krejcar Stanislav

15.8.2020 20:56 Reaguje na Václav Kain
Mládež je pokračováním dospělých předků. Je to tedy přednost nebo ostuda ?? Já jsem také proti dotacím ale ve větším měřítku v českmoravské ekonomice !!! Přestanme dotovat školství, dopravu , zdravotnictví a obchod. Jak by asi dopadl expředseda bez dotace od maminky na koupi ruiny . A jak by dopadl v praxi mi....ř bez my....ře, v praktickém životě ?? Jak by asi dopadli potomci pokud by do nich i po dosažení plnoletosti nestrkali rodiče miliony na ... výlohy ??
Odpovědět
KS

Krejcar Stanislav

15.8.2020 20:59 Reaguje na Krejcar Stanislav
Vládo a politici - ukažte svoje vzdělanostní schopnosti bez bruselských dotací ! Není to totiž jen a pouze o Agrofertu ale Brusel třicet let po sjednocení Evropy dotuje v postsocialistickém ČR vše !
Odpovědět
PJ

Pavel Jeřábek

20.8.2020 01:28 Reaguje na Krejcar Stanislav
Oddělte politickou stranu od spolků které si vymýšlí šílené akce.
Pokud rodiče cpou peníze do svých potomků po ukončení školy, je to jejich problém. Mají vzít hůl, vyhnat je z baráku aby se sami o sebe postarali, maximálně někde v pozadí být připraven pomoci, když ty první kroky selžou.

A pokud jde o tu zrušenou živočišnou výrobu - ať se ti chytrolíni podívají jak vypadají pole, kam se roky nedal kousek organického hnojiva. Zejména na chudších půdách mělčího profilu je to znát, že v půdě schází humus, který zadržuje vodu v půdě, přispívá i ke snížení eroze atd.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

16.8.2020 15:39 Reaguje na Václav Kain
Nesmysl co říkáte. To samé říkali staříci i no vaší generaci. A i o generaci před tím...před tím, před tím ...

Odpovědět

Jan Šimůnek

17.8.2020 15:31 Reaguje na Petr Eliáš
Problém je, že mladší generace nečte, a tudíž má problém se čtení, zejména delšího a souvislého textu. Sleduje jen několikasekundové až několika málo minutové klipy na sociálních sítích, a výsledek jsou poruchy soustředění (zejména na delší dobu).
Už se tím zabývají (přinejmenším jako definování problému) kompetentní odborníci.

Jistěže tomu přispívá i rozšíření angličtiny, protože běžná angličtina jsou primitivní skřeky s velmi chudou slovní zásobou, navíc bez použitelných pravidel pro převod psané formy na mluvenou a opačně. Na své stáži jsem viděl v textech anglických studentů (vyšší ročníky tamních obdob naší pedagogické a lékařské fakulty) hrubé chyby, které jsem našel i já.
Jsou také snahy převzít z angličtiny "celostní čtení", přestože se pro češtinu s téměř fonetickým zápisem (a pravidelnými výjimkami z něj) naprosto nehodí.
Odpovědět

Jan Šimůnek

16.8.2020 09:05 Reaguje na Jiří S
Je to produkt z humanitních studií. To nečte a není s to porozumět přeslabikovanému.
Odpovědět
ig

15.8.2020 19:14
"I přes velké částky ... jsou zvířata zabíjena."

No toto a já myslel, že peníze se do živočišné výroby dávají právě proto, aby byla zvířata zabíjena :D

Ale jinak souhlas, jsem též proti dotacím - ale proti všem dotacím do běžného provozu živočišné i rostlinné výroby, energetiky, strojírenství, automobilového průmyslu a vůbec generálně všeho.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

15.8.2020 20:42 Reaguje na
Ano, souhlasím, dotace by neměly být, křiví charaktery podnikatelů všeho druhu, tedy i těch v zemědělství. Paní předsedkyně spolku Otevři oči Olga Nema, musí být pořádně zfanatizovaná a i jinak tupá ....
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.8.2020 22:04 Reaguje na
No jo, ale ještě vám tam něco chybí ... všude.

Odpovědět
MU

Michal Ukropec

15.8.2020 21:00
Opravdu je nutno zrušit dotace na živočišnou výrobu, skot zlikvidovat a tak ukončit produkci chlévské mrvy. Jedině tak dokončíme totální ekologizaci naší krajiny. Na rostlinnou výrobu použijeme ekologická certifikovaná hnojiva, pesticidy, herbicidy, insekticidy a rodencicity vyráběná společnostmi sdruženými ve svěřeneckého fondu. Za to nás platí. S ekologismem na věčné časy a nikdy jinak!
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.8.2020 22:09
Tohle je opět krásný příklad legendární medvědí služby. Zcela legitimní diskuzi o způsobu rozdělování dotací do zemědělské výroby prezentovat stylem, který si říká tak maximálně o hospitalizaci v Bohnicích.

Fakt materiál, tohle to ...
Odpovědět
B5

Bohumil 56gogo

15.8.2020 22:27
TO JE VIDĚT KAM TO TADY SPĚJE , CO SE TY DĚTI VE ŠKOLE UČÍ , CO BUDOU JÍST TY TELATA ,ASI SE Z NICH STANOU LIDOJEDI !!!BUDOU POŽÍRAT JEDEN DRUHÉHO . I DOMA BY JIM MĚLI VYSVĚTLIT ŽE V PRVNÍ ŘADĚ JE SE NAJÍST NAPÍT A PAK JSOU OSTATNÍ VĚCI JAKO ZÁBAVA ATD.JESTLI ALE UŽ NENÍ POZDĚ !!
Odpovědět
Zd

Zdeněk

16.8.2020 08:28
úplně souhlasím ta zfanatizovaná mládež by měla začít pořádně pracovat a ne jenom žvanit nesmysli .At si to jdou zkusit pracovat v zemědělství je to práce v létě od rána do večera a ne jezdit na dovolenou a sedět v baru.Ty študáci co stávkovali za lepší podnebí ,když sem se zeptal at jdou sázet stromky ,nejezdí na dovolenou nejí exotické ovoce které je nákladné sem dovést ,odpověd byla takhle si to nepředstavujem .Tohle všechno je dopad blahobytu lidé nevědí roupama co dělat.Když nemá práci dostane podporu ,nic ani korunu di makat práce je dost.A dotce sem pro at se zruší všem a uvidíte potom ceny jídla hodně lidí se půjde pást.A poslední kapka ppřejezdy sklízecích strojú nám skoro zakázali a po telefonátu z úředníkem byla odpověd zemědělci nám potraviny nedělají my je chodíme kupovat do marketu. ASI ROSTOU V REGALE.
Odpovědět

Jan Šimůnek

16.8.2020 09:08
Ty dotace bychom nemuseli do zemědělství vkládat, pokud by na náš trh neměly otevřené dveře produkty z daleko silněji dotovaných chovů ze starých zemí EU. Odchod z EU by tento problém vyřešil, pak bychom mohli na dotované potraviny nasadit cla, nebo je na náš trh vůbec nepustit.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

16.8.2020 15:35 Reaguje na Jan Šimůnek
A budeš se tu pást co ty chytráku? :D
Odpovědět

Jan Šimůnek

16.8.2020 16:43 Reaguje na Petr Eliáš
Potraviny pro svou potřebu i pro směnu za další, např. exotické ovoce, jsme schopni vypěstovat i vychovat v dostatečném množství. Brání nám v tom EU požadavky na produkci řepky a dalších "ekopaliv" i kriplením tržních vztahů v zemědělství vůbec.
Ano, některé potraviny by šly cenově nahoru, ale řada jiných tržních komodit, včetně některých dovozových potravin, by šla naopak s cenami dolů.
Zrušení podpory OZE a některých dalších nesmyslů by navíc nechalo lidem v kapsách víc peněz.
Odpovědět
JS

Jiří S

16.8.2020 17:00 Reaguje na Jan Šimůnek
Pane Šimůnku, to by jste musel clo uvalit na celý svět, S a J Amerika, Austrálie, Nový Zéland a podobně dotují stejně a možná i více než staré země EU.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

16.8.2020 23:27 Reaguje na Jiří S
Pan Šimůnek navíc jaksi abstrahuje od toho, že pokud bychom napálili cla na zemědělskou produkci, tak nám je ostatní s chutí napálí taky ... a prakticky jistě na vše.

Odpovědět

Jan Šimůnek

17.8.2020 08:09 Reaguje na Svatá Prostoto
Jenže clo musí mít nějaké odůvodnění. V opačném případě zasahuje sankcemi WTO. Takže můžete chránit svůj trh před dotovaným zbožím, ale cla proti vašemu nedotovaně vytvářenému zboží by se prosazovala daleko obtížněji.
Odpovědět
JS

Jiří S

17.8.2020 11:28 Reaguje na Jan Šimůnek
Tak to neznáte např. jižní Ameriku, taková Brazílie na WTO již dlouho hází z vysoka slušný bobek a nikoho to nes..e.
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.8.2020 12:09 Reaguje na Jiří S
Jsem toho názoru, že s jihoamerickými státy bychom se domluvili relativně snadněji než třeba s Německem.
Odpovědět
MG

Milan G

18.8.2020 17:46 Reaguje na Jan Šimůnek
Ano biftek z argentinského hovězího, souhlas.
Odpovědět

Petr Šrámek

16.8.2020 09:38
Mladí krásní pražstí naivové, kteří o zemědělství nemají ani šajn, dali najevo svůj názor hodný jesliček nebo mateřské školky. Navrhují rozvrátit zemědělskou soustavu... rostlinná a živočišná výroba vcelku, protože mají dojem. Ono i psát o té akci a nápadech demostrantů mě přestalo bavit, jak je to hloupounké a blbounké. Celý problém naší společnosti je ten že každý kecá úplně do všeho a nemá za to žádnou zodpovědnost
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

16.8.2020 11:00 Reaguje na Petr Šrámek
Ať si děcka zaprotestují,zakřičí,když už mají ruce levé jako šavle.
Zemědělci potřebují každou ruku na sklizeň ovoce a zeleniny a oni
pokřikují bez užitku na náměstí.Prostě nová generace nefachčenků
s tituly před i za jmény ohánějící se pochybným vzděláním.Práce je
pro ně neznámý pojem a nemají představu o chovu zvířat a produkci
potravin.Oni je vidí pouze na pultě či na talíři,ale nepřičichli
ke hnoji a k půdě.Chybí povinné brigády v zemědělství,kdy museli
ohýbat hřbety při sklizni brambor a na chmelových brigádách.Tam
teprve mnozí poprvé viděli živou krávu,cítili hnůj a poznali,že
potraviny pocházejí z lidské práce.Dnes je chráníme před prací,
aby si neublížili a dovezeme na práci cizince.Styďte se lidé,že
nejste schopni pomoci sklízet potraviny bez práce Ukrajinců.
Jednou dojdou i ty levné pracovní síly,jako v době corony v
Anglii a produkce shnije na poli.Mládež bude jako ve Španělsku
bez práce a na podporách zevlovat po městě,když jim produkci
sklízejí Maročané a Rumuni.Odnaučit lidi práce je největší zlo
této společnosti.Naše generace brigádníků si práce zemědělců váží,
ale ty rozmazlené dětičky ji pouze umí kritizovat.Rodičové mějte
rozum i vy a pošlete je si vydělat kapesné na pole,aby poznali
cenu práce,pokud ji ale znáte i vy samotní.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

16.8.2020 12:47 Reaguje na Břetislav Machaček
"Chybí povinné brigády v zemědělství,..." ... ale figu borovů chybí, tohle je typické vyhánění čerta ďáblem, s tím jděte někam.

Odpovědět
Hu

Hunter

16.8.2020 18:59 Reaguje na Svatá Prostoto
No já jsem jak student VŠZ absolvoval brigády na bramborách, chmelu, jako dojička v kravíně, následně jako zootechnik, k tomu brigády jako strojník na česačce chmelu, a ve volném čase brigády s pilou na polesí při těžbě nebo prořezávkách. Nemám dodnes pocit, že by mě to nějak ublížilo. Naopak.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

16.8.2020 23:35 Reaguje na Hunter
Já jen chmel v prváku vš v osmdesátkách, bramborám na gymplu jsem se taktně vyhnul. Bylo mi to úplně k ničemu. Jako všechno povinné. Jedinou výjimku spatřuji u povinné praxe, kdy v rámci výuky člověk dělá něco, co bezprostředně souvisí s tím, co studuje.

Dobrovolné brigády, to je samozřejmě něco zcela jiného. Ty byly jsou a budou a díky za ně.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

16.8.2020 15:42 Reaguje na Břetislav Machaček
Ano ano, kdo nemáká rukama, ten nepracuje. To už tu jednou bylo ... .-)
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

17.8.2020 08:52 Reaguje na Petr Eliáš
Nepřekrucujte co jsem napsal.Vážím si všech,kteří pracují,byť ne právě rukama.Pouze píšu to,že by jim
neškodilo si to zkusit a poznat,že se potraviny
pěstují a chovají.Tak si myslí,že rostou v regálech
obchodů a tak se k nim i chovají.V akci koupí,nesní,zahodí,obchody jich vyhazují tuny jen
proto,že regál musí být vždy plný.Nikomu by jednou
v životě za dva týdny placené brigády neupadly na
poli ruce.Pokud ano,tak může pracovat tou hlavou.
Na brigádách vyrostly generace lidí a mají z nich
často celoživotní zkušenosti.Pouze líní lidé si
dodnes stěžují na ty brigády v zemědělství.Až dojdou
"otroci"z východu,tak jsem zvědav,kdo to bude pěstovat a sklízet.Pracující důchodci vymřou taky
a mládež umí pouze protestovat.Vám asi manuální
práce moc nevoní a své děti bezpracně odměníte,
aby si neohnuli hřbet a nezašpinili ruce.Venkov
si o tom myslí své a tak se nedivte i těm reakcím,
když vidí podobné demonstrace.Ať si mládež zakřičí,pak tu akci zapije a nadává na cenu třešní,
které bez sběračů padají ze stromu bez užitku.Já
je nabízel lidem,ať si je oberou zdarma,ale čekali,
až po deštích přezrále shnily na stromech.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

17.8.2020 11:40 Reaguje na Břetislav Machaček
"Na brigádách vyrostly generace lidí a mají z nich
často celoživotní zkušenosti.Pouze líní lidé si
dodnes stěžují na ty brigády v zemědělství." ... to je pravda, někteří na ty zkušenosti měli i papíry, většinou se jednalo o dva listy, oddací a rodný:-).

A ne, na to stěžuje každý, komu se nelíbí, že ho naženou jako nevolníka, aniž by měl možnost si vybrat co, kde a za jakých podmínek bude dělat.

Příště zkuste napsat něco o umístěnkách, ty byly taky fajn.
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.8.2020 12:17 Reaguje na Svatá Prostoto
Je docela zajímavé, že podobné aktivity existovaly i za První republiky. Jen byly na ekonomickém principu (to, co si dorostenci na té brigádě vydělali, se stalo cennou položkou domácího rozpočtu.
Je spíš výsledek zbohatnutí společnosti, že museli být později na ty brigády nahánění "násilím", protože na výdělku z nich neviselo přežití rodinného rozpočtu.

A, MMCH, brigáda v ZKL, kterou jsem absolvoval jako vysokoškolský student, byla perfektní korekcí bludů marxismu - leninismu z výuky, protože člověk viděl na vlastní oči, jak se ti "roboši" (termín mého laboranta z vojny) celý den flákají a od jedné stojí frontu před píchačkami, až jim ve dvě zahouká odchod z fabriky.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

17.8.2020 16:25 Reaguje na Jan Šimůnek
Ne, byla to potřeba dodat pracovní sílu za nadiktovaných podmínek.

Jinak jít si přivydělat na brigošu je něco tak samozřejmého, že o tom snad ani nemá cenu diskutovat. Ale ně že tam někoho naženu a budu za to dávat zápis do indexu.
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.8.2020 12:18 Reaguje na Svatá Prostoto
Jinak na ty vaše papíry bohatě stačil pionýrský tábor.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

18.8.2020 16:46 Reaguje na Svatá Prostoto
A víte že ano.Učeň se musí upsat podniku,aby
dostal nějaké to stipendium a jeho učení
stojí zlomek toho,co studium vysokoškoláka,
který není vázán ani nějakou krátkou pomocí
tam,kde je lékařů nedostatek.Pokud nejde
rovnou do zahraničí,tak se tlačí do velkých
měst a hlavně do Prahy.Tam je předoktorováno
a do pohraničí je nikdo nenaláká ani na byt
a vybavenou ordinací.Místo Hipokratovy přísahy
asi přísahali na modlu peněz a kariéry.Doktor či učitel býval na venkově celebrita
a určitě nestrádal,ani když tam byl nuceně
na pár let.Mnozí se uchytili a zůstali navždy.
Povýšenost vzdělanců nad lidmi práce se nyní
stala stejnou přehradou mezi lidma,jaká byla mezi šlechtou a poddanými.Když ještě slyším slovo lůza z úst politiků s tituly a komediantů,tak se nedivím těm prostým lidem,koho volí.To si prosím neberte osobně,ale pocit nadřazenosti z pohledu vzdělanosti jsem z vás vycítil.Od tohoto okamžiku tak chápu všechny vaše příspěvky.
Sytý hladovému nevěří a nikdy nepochopí,že
bez té "lůzy"by se nenajedl,neoblékl,
nebydlel atd.,tak jako se ta lůza neobejde
bez těch lékařů v nějaké Horní-Dolní.
Pokud tam jít nemusí,tak je k tomu asi
nepřinutí ani jejich svědomí,protože ho
asi nemají.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

19.8.2020 12:40 Reaguje na Břetislav Machaček
Co že to máme za rok.
Se mi zdá že jsem omládl ... tak o 40 let.

A ty variace na studování za dělnické peníze, ty mám obzvlášť rád:-). Ještě mi tam chybí, že po dostudování by měli všichni tihle vzdělanci jít tak na rok dva do hutí a dolů (nebo aspoň do šroubárny), aby si vybudovali řádný vztah k dělnické třídě. A pak šup na umístěnky.

Falt škoda, že je Milouš už v pánu, tady by si početl.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

19.8.2020 12:56 Reaguje na Břetislav Machaček
BTW ... asi 10 let jsme měli takovou malou výrobní firmu (3-5 lidí). Co jsem uměl, to jsem dělal. Ať už to znamenalo stát u mašiny v dílně, vozit materiál, shánět materiál, rozvážet zboží, jednat se zákazníky a dodavateli a cokoli jiného, včetně úklidu a podobně. Prostě jsem dělal cokoli, co bylo zrovna potřeba. Že bych si pověsil na zeď diplom a čekal, až se něco udělá samo, to mne tak nějak nenapadlo. Ale byl jsem to já, kdo se pro to rozhodl, ne nějaký výbor nebo kádrovák.

Akorát že tenhle rozdíl vy už asi nepochopíte.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

20.8.2020 10:23 Reaguje na Svatá Prostoto
Nikde jsem nepsal,že bych umístěnky
rozdával povinně i nyní,ale pouze
poukazuji na to,že společnost bez
lékařů a jiných vzdělaných lidí se neobejde ani na venkově či v pohraničí.Nelíbí se mi,že to oni
při svém vzdělání nechápou a nechtějí pomoci dobrovolně tyto
pozice obsadit.Jinak na umístěnku
dnes jdou i vojáci,policisté a nebo pouze nezaměstnaní hledající práci.I oni musí za prací,když práce nejde za nima.Čekat v Praze na pacienta z pohraničí je nesmysl,ale jít do
připravené ordinace s bytem by bylo asi moudřejší.Policisté z celé
republiky musí po škole vypomáhat v Praze a taky se jim nechce.Bez nich by si ale Praha s kriminalitou nedala rady a tak tam pomáhají oni.Ale ona to vzdělání nemusí být pouze o moudrosti,ale i o pouhém vlastním prospěchu.Jinak vám vaši snahu dělat od píky chválím,ale o to více se divím,že nechápete stále to,že každý člověk má na světě své místo.Jeden dělá to a jiný tohle a dohromady uděláme moc,jak už zpíval Werich v Císařově pekaři.
Možná to byla ideologická píseň tehdejší doby,ale moudrá na rozdíl od sobeckosti některých čerstvých
vzdělanců s ještě mokrým diplomem.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.8.2020 17:03 Reaguje na Břetislav Machaček
Ta píseň je moudrá pokud akceptuje, že co kdo bude dělat, si svobodně vybere on sám. Což je to, co tu celou dobu tvrdím. V okamžiku kdy to začne někdo "osvíceně" rozhodovat za druhé, tak tu máme totalitu jak vyšitou.

Oni ty pozice zcela dobrovolně obsadí, pokud jim budou vytvořeny takové podmínky, aby se jim to vyplatilo. Viz ti vaši policajti a vojáci. Pokud vytvořeny nebudou, tak je chyba u těch, co ty podmínky vytváří, ne u těch, co je nehodlají akceptovat. A to potom smolík, fakt netuším, proč bych měl jít hákovat někam, kam se mi jít nechce a navíc se mi to nevyplatí.

Jinak vy mátě o těch vysokoškolácích fakt divné představy, valná část z nich mimo studium dělala a dělá, akorát si sami rozhodují, co, kde a za jakých podmínek. To jenom vy máte představu, že se přes rok flákají ve škole, o prázdkách doma a rodiče (nebo zejména u některých sličných studentek někdo jiný:-) do nich celí nadšení rvou peníze horem dolem:-). Tací také jsou, ale je jich sakra málo. Ostatní se musí docela otáčet.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

20.8.2020 23:46 Reaguje na Svatá Prostoto
Píšete,že volné pozice se obsadí,když budou vytvořeny pro
ně podmínky a budou dobře hodnoceni.Co je to být dobře hodnoceni a co jsou to dobré
podmínky?To má být praktik
v pohraničí zaplacen jako primář kliniky a má mít k ruce nejmodernější vybavení?A kolik
má mít plat ten policajt v Praze,aby to dělali Pražáci?
Víte někteří budou mít málo vždy a ani je nenalákáte na
byt v pohraničí,za který
v Praze zaplatí několik miliónů.Prostě si zvykli na
velkoměsto a nepůjdou tam ani
za ten byt a jistou práci.
Navrhněte motivaci,jak tato
volná místa obsadit,když už
selhává lákání na byt a ordinaci.Plat bude samozřejmě
podle sazeb pojišťoven a možná
králík jako všimné.To jim máme
dát náborové jako za socíku,aby sem šli.To je přece přežitek
komunismu nějaké náborové a nakonec i to lákání na byt.Z jakých peněz to má město zafinancovat,aby ho NKÚ neroznesl na kopytech?Jak se
na to budou dívat ti,kteří tam
šli z přesvědčení o svém poslání léčit lidi tam,kde je
to potřeba?Zatím jste nenavrhl nic konkrétního,jak je dostat tam,kde chybí a pouze mne
stavíte do pozice diktátora.
Já jim nechci nic diktovat,já
jen apeluji na jejich svědomí,
že někde na ně čekají pacienti.
Takže jaké máte řešení?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.8.2020 14:53 Reaguje na Břetislav Machaček
Co je přežitek komunismu? Že někoho zaplatím za to, že je ochoten jít kam se někomu nechce, nebo dělat něco, co se jiným nechce? Jste normální? To je absolutní základ tržní ekonomiky.

Pokud bydlíte někde na konci světa, tak holt musíte zaplatit něco navíc, aby vám tam řemeslník přijel. Nikdo z toho není nadšený, ale kdo není úplně retardovaný to chápe. A proč by to mělo být třeba u těch doktorů jinak? Protože to Macháček chce?

A to u nás je to více méně teoretická diskuze, protože tady je všude blízko a všude celkem veget, ale dostat někoho do fakt díry na konci světa třeba v Kanadě nebo USA, to je teprve výzva. Drahá:-). Stejně jako když za totáče naše podniky posílali lidi třeba do Sojuzu, tak to taky nebylo za stejné prachy jako doma a diplom k tomu.

Mně ty vaše posty přijdou jako Honzíkova cesta, vy jste tak mimo, že nemá cenu se s vámi o tom dál bavit.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

21.8.2020 21:20 Reaguje na Svatá Prostoto
Vaše rada, ať ještě chudý region zaplatí náborové, je rada nad zlato. Jinak jste neodpověděl jaká částka by měla být dostatečně motivující. Nic zlého vám nepřeji, ale lékaře v dosahu oceníte až třeba
s úrazem na výletě v tom zapadákově.
Odpovědět
IM

Ivan Malík

16.8.2020 12:16
Včera pochodovali za demokracii v Bělorusku, dnes za veganství, zítra se také něco najde. Před tím Čína, Zeman, Babiš a tak stále dokola. Téměř vždy v Praze převážně stále stejní aktivisté jdou v jednom šiku za světlou budoucností. Ukazují nám správnou cestu. Stačí na to pár transparentů, občas něco zahulákat a nadšení se dostaví samo. Poté dostudují, najdou si práci, ožení se, pořídí děti, vezmou si vysoké půjčky. Teprve poté zjistí, že jsou pro život důležitější věci a mnoho z nich se bude pravidelně cpát vepřovým, knedlíkem a zelím a hovězími steaky. A tak to má být.
Odpovědět
ig

16.8.2020 13:00 Reaguje na Ivan Malík
Nevím, jestli se dá očekávat, že to budou titíž lidé. Pochod za Bělorusko je demonstrace za svobodu, ty ostatní zmíněné jsou za omezení svobody.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

16.8.2020 15:34 Reaguje na
Tohle by bylo zajímavé zjistit ... a jako opravdu. Protože samozřejmě máte pravdu, ale je otázka, kolik existuje jedinců pro jednoduše protestují proti všemu, stejně kolik kusům:-) hrozně vadí osekávání svobod někde jinde, ale vůbec ne u nás, pokud je to ve jménu toho jejich vyššího dobra.
Odpovědět
ig

18.8.2020 00:08 Reaguje na Svatá Prostoto
Zjistit se to dá, objednáte si u telefonních operátorů analýzu "big data" a oni vám to řeknou :-) A když připlatíte, možná dají i jmenný seznam :-)
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

16.8.2020 15:45 Reaguje na Ivan Malík
No jo, vepřový se zelím a knedlíkem. K tomu pivo, pak se převalit k TV. Občas proplesknout manželku a děcka. A je na světě krásně. Takový český ideál. :D
Odpovědět

Jan Šimůnek

16.8.2020 16:45 Reaguje na Petr Eliáš
Co máte proti vepřovému, knedlíku a zelí? Je to v podstatě vyvážená strava, obsahující dostatek nutrientů a dokonce v poměrech blízkých potřebným. Jistěže líp to vychází s bramborovým knedlíkem.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

17.8.2020 10:36 Reaguje na Jan Šimůnek
Jojo, ideální vyvážená a nad Slunce zdravější strava. :D :D Doporučuji tuto ,,léčebnou kůru,, aplikovat každý den. Uvidíte, jak vám doktor poděkuje. :D :D
Odpovědět
JS

Jiří S

17.8.2020 11:32 Reaguje na Petr Eliáš
Ve skutečnosti má pan Šimůnek pravdu. Je to vyvážená strava, záleží jen na energetickém příjmu, tzn. když by jste si k tomu dal 2 knedlíky namísto 6, tak nebudete ani přibírat a tělo bude v pořádku. To je stejné, jako když někdo tvrdí, že veganství je lepší, no vlastně není, ale energeticky to skoro nikdo není schopen nahradit.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

17.8.2020 12:55 Reaguje na Jiří S
Nezáleží jen na e. příjmu, ale i na e. výdeji a složení stravy. Považovat VKZ za vyváženou stravu je s prominutím kokotina. Tučné těžké jídlo, po kterém funíte ještě dvě hodiny po tom, co ho dojíte není vyvážená strava. Můžete být jako docent níže a vyjmenovat dobré složky VKZ a úmyslně vynechat ty hnusné. Všechny dobré složky získáte z jiných potravin (nebo i ze způsobu přípravy), než je VKZ. ;)

Jen tak pro zajímavost: https://www.denik.cz/zdravi/cesi-jsou-nejtlustsi-v-historii-deti-nevyjimaje-20180206.html
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

17.8.2020 16:19 Reaguje na Petr Eliáš
"Tučné těžké jídlo, po kterém funíte ještě dvě hodiny po tom, co ho dojíte ..." ... neberte to osobně, ale fakt to nemusíte vařit jak prase a k tomu se tím přežrat.
Odpovědět
JS

Jiří S

18.8.2020 06:08 Reaguje na Petr Eliáš
Pokud si myslíte, že VKZ je tučné těžké jídlo, pak nevíte, jak má vypadat. Pokud dokážete vybalancovat energetický příjem, pak je to vyvážené jídlo. Je to tak měsíc zpátky co jsem ho měl u nás v jídelně s osmi knedlíkama a musím říct, že jsem ve vinohradě neměl problém při zastrkování letorostů, byl jsem rád, že jsem si dodal toliko energie.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

18.8.2020 18:02 Reaguje na Jiří S
Ten kdo těžce pracuje se musí taky najíst kaloricky hodnotné stravy.Ten
kdo pouze mudruje by to dělat neměl,
aby se časem neunes.Máte pravdu,že vám to prospělo a váš kritik ať si papá salátek a mrkvičku,když mu to
chutná a k životu postačí.Kdyby byl ve vinohradu s vámi,tak by si těch knedlí dal možná ještě více než vy.
Odpovědět

Jan Šimůnek

18.8.2020 18:56 Reaguje na Petr Eliáš
Nikdo vás nenutí toho sežrat tolik, abyste funěl. A funět klidně můžete i po dostatečném množství na tuku opečeného naklíčeného obilí se "zdravými škvarky" ze zuhelnatělých kostek celeru (makrobiotici).
Záleží taky na poměru zelí, masa a knedlíků.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

17.8.2020 11:44 Reaguje na Petr Eliáš
Já se musím pana Šimůnka překvapivě:-) zastat, pokud je to VKZ:-) z kvalitních surovin a dobře připraveno, tak je to zcela vyhovující jídlo proti kterému vám neřekne dobrý výživový poradce ani popel.

Nacpat se tím jak ten vepř je samozřejmě věc jiná, stejně jako to jíst denně. Ale to je tak všechno.
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.8.2020 12:35 Reaguje na Petr Eliáš
Jsou tam vysoce hodnotné živočišné bílkoviny, jsou tam relativně slušné tuky (záleží na úpravě), jsou tam polysacharidy, které jsou hodnotnější než oligo nebo monosacharidy, je tam vláknina, je tam spousta klíčových minerálních látek, případně dalších nutrientů.
Jistě to nemůžete jíst denně (ale to platí prakticky pro jakékoli jídlo mimo speciálních blívajzů, co se prodávají v lékárnách), jistě záleží konkrétní hodnota porce na tom, co máte na talíři (poměr masa, knedlíků i zelí) i na přípravě těchto složek, ale přípravou se dá zprasit v podstatě jakékoli jídlo.
A pivo vám k tomu dodá vitamíny skupiny B (a několik dalších, včetně kyseliny listové, které máme jako populace deficit). A z toho zelí, není-li vařeno zvlášť prasácky máte desítky procent doporučené denní dávky vitamínu C, a pokud jsou knedlíky bramborové, nebo místo nich třeba halušky, máte nějaký vitamín C i z nich). A pokud část zelí nasekáte na velmi drobno a přidáte až na konci tepelné úpravy, budete tam mít i sulforafan.

Buďte ujištěn, že vepřo knedlo zelo, speciálně se zelím českým (což přiznávám kajícně coby "Moravák jak poleno") vám coby víkendový oběd přinese více benefitů než tradiční vídeňský řízek s bramborem.

Konec konců, naši předkové nebyli blbí, když tahle jídla vynalézali, ale vycházeli z mnohasetleté zkušenosti.
Stejně tak jsou velmi vyváženým jídlem třeba brynzové halušky.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

17.8.2020 11:56 Reaguje na Jan Šimůnek
Samozrejme že je to v pohode, nemusím to predsa jesť každý den. Ako všežravec nemám problém sa živiť niekedy vegetariánskou stravou a inokedy zase mäsom. Tým pádom môže byť moja strava pestrejšia ako majú vegetariáni.
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.8.2020 12:36 Reaguje na Vladimir Mertan
Některé veganské recepty se dají docela dobře vylepšit mlékem, vajíčky nebo masem :-)
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

16.8.2020 19:46
https://plus.sme.sk/c/22456702/podliehame-kolektivnym-preludom-pretoze-sme-spolocenske-tvory-hovori-psycholog.html
Odpovědět
MJ

Marcela Jezberová

17.8.2020 11:06
Díky dotacím do živky se zlepšuje prostředí pro zvířata, i když si to zákazníci nehodlají v ceně produktů platit. Kdyby se chov zvířat měl financovat jen z ceny produktů, zvířata by byla chována, jako v hlubokém socialismu. Kdo to pamatuje, nikdy nemůže tvrdit, že se úroveň chovu a péče nezlepšuje. Naše mládež sice samozřejmě nejlíp ví, co se v zemědělství děje a jak by mělo vypadat, ale naprosto mizivé procento z nich bylo na nějaké farmě byť jen na exkurzi. A to se neodvážím uvažovat nad tím, že by šli přes prázdniny třeba na dojírnu. Představovala bych si, že zahltí zemědělské školy, aby to mohli vzít po absolvování do ruky po svém a ukázat, jak se to má správně dělat. Bohužel, zemědělské školy umírají na úbytě, dojičky jsou kriticky ohrožený druh, traktoristi jsou nedostatkové zboží. A údernická mládež dřepí u sociální sítě a u zprostředkovaných zážitků se pořád dokola se utvrzuje v tom, jak jsou ti zemědělci krutí. Bohužel vypadá to, že důležité není, kdo co umí a dělá, ale jak intenzivně žvaní.
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.8.2020 12:37 Reaguje na Marcela Jezberová
Problém je v tom, že tihle demonstranti velice často prosazují naprosté nesmysly typu zrušení klecových chovů.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

20.8.2020 13:57 Reaguje na Marcela Jezberová
Velmi výstižné.Bohužel pravdivé a smutné.
Odpovědět
BP

Bohdan Podlena

17.8.2020 11:43
jsem pro guláš!
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.8.2020 12:38 Reaguje na Bohdan Podlena
Viz diskuse výše - zase tradiční jídlo, které dobře upravené má i docela slušnou nutriční hodnotu.
Odpovědět
MJ

Marcela Jezberová

17.8.2020 15:07
Ještě výzva demonstrantům
1. prosím nastudujte si dotační politiku, než začnete za něco demonstrovat.
2. nejlepší podporou pro pěstování toho, co chcete jíst je, že to budete od českých výrobců kupovat. Tedy české brambory, ovoce, zeleninu, pohanku, proso a já nevím, co ještě.
Já fakt nevím, jestli se mám smát, nebo brečet.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

18.8.2020 08:59 Reaguje na Marcela Jezberová
Já si stejně myslím,že ta demonstrace nebyla až tak z jejich hlavy.
Ona zase hlavně posloužila k negaci současné snahy podpořit místní
produkci,což někomu leží setsakra v žaludku.Konkurence nespí,
sleduje,co se zde děje a tak využije protestující k naplnění svých
cílů započatý trend zvrátit.Nadprodukce potravin v EÚ a dotační
politika starých zemí narazila na strop a jakákoliv nová konkurence
ji nevoní.Možná by stálo za to vědět,za koho doopravdy organizátoři a vůdci demonstrace kopou.Asi bychom se divili i té"spontánnosti"
mnoha jiných demonstrací,ale to už zacházím do politiky.Jinak jedny
dotace jim vadí a druhé né.Je to asi pouze od větru z které strany fouká.
Odpovědět
DV

Daniel Vondrouš

20.8.2020 17:23 Reaguje na Břetislav Machaček
Tajná organizace českých farmářů provozujících rostlinnou výrobu určitě tahá za nitky, aby omezila svou masnou konkurenci. A jak je vidět řídí i část diskutujících na Ekolistu, kteří jsou proti dotacím :)
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

20.8.2020 21:16 Reaguje na Daniel Vondrouš
Milý pane tu nejde o tajný spolek rostlinářú,protože
zemědělec v normálních podmínkách nebyl nikdy pouze chovatel a nebo pouze rostlinář.Dobytek potřeboval potravu a dodával zpětně hnůj pro výživu rostlin.Vy asi nevíte,že pole je třeba hnojit a že dobytek žere rostlinnou potravu.Pokud se nebude podporovat chov dobytka,tak budete muset o to více používat umělá hnojiva.Ten vítr fouká ze starých zemí EÚ,kde se chove daleko více dobytka,než spotřebují.Od nás
skupují zrniny a vykrmují jimi dobytek,který nám
pak nabízejí.My vyvážíme surovinu a oni takzvanou přidanou hodnotu ve formě již zpracovaného masa.
Podpořit dotací znovu chov zvířat,zpracování masa a nakonec tak i hnojení polí hnojem je smysluplnější, než podporovat pouze produkci zrnin pro vývoz.Takže ty nitky bych viděl tam a pokud jde o jakékoliv dotace,tak bych se přimlouval za to,aby neexistovaly vůbec a nikde v celé EÚ,ale zkuste to říci zemědělcům ve starých zemích EÚ.Ti by s vámi vyběhli.Kdyby jejich mládež demonstrovala proti
dotacím do jejich zemědělství,tak by je zasypali
hnojem a shnilou zeleninou,jak mívají ve zvyku.
Naši zemědělci tak radikální nejsou a pouze se
nevěřícně dívají na takovou demonstraci mládeže,
která by je jednou měla nahradit.To se ale od těch
křiklounů nedá čekat,protože dobytek i hnůj smrdí
a práce bolí.Lépe je mudrovat a chodit s transparenty.To ale národ neuživí!
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist