Proti dotacím do živočišné výroby protestovaly stovky lidí
Cílem akce je upozornit na vysoké dotace do živočišného průmyslu z peněz daňových poplatníků, které však podle organizátorů zvířatům nijak nepomáhají. Mezi roky 2015 a 2017 bylo podle spolku do živočišné výroby vyplaceno celkem 21 miliard Kč. I přes velké částky, které do živočišné výroby plynou, zvířata podle aktivistů stále trpí, jsou zneužívána a zabíjena. Ročně je v ČR zabito kolem 124 milionů chovných zvířat, upozornili.
"Rozhodli jsme se uspořádat tuto akci nejen proti obrovským dotacím do živočišné výroby, ale také pro podporu dotací do výroby rostlinné. Stále více lidí vynechává živočišné výrobky ze svého jídelníčku, o to dostupnější by měly být kvalitní rostlinné potraviny. Věřím, že budoucnost je v rostlinných potravinách a jejích podpora je nanejvýš důležitá," uvedla předsedkyně spolku Otevři oči Olga Nema.
Spolek chce demonstrací dosáhnout zastavení dotací do živočišné výroby, vytvoření nového podpůrného programu pro přechod dotčených chovatelů k rostlinné výrobě a vytvoření rekvalifikačních programů pro pracovníky a pracovnice v živočišné výrobě.
Otevři oči je nezisková organizace usilující o zlepšení postavení zvířat ve společnosti prostřednictvím podpory a propagace veganství.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (71)
Václav Kain
15.8.2020 16:05Jiří S
15.8.2020 16:46Václav Kain
15.8.2020 17:44 Reaguje na Jiří SKrejcar Stanislav
15.8.2020 20:56 Reaguje na Václav KainKrejcar Stanislav
15.8.2020 20:59 Reaguje na Krejcar StanislavPavel Jeřábek
20.8.2020 01:28 Reaguje na Krejcar StanislavPokud rodiče cpou peníze do svých potomků po ukončení školy, je to jejich problém. Mají vzít hůl, vyhnat je z baráku aby se sami o sebe postarali, maximálně někde v pozadí být připraven pomoci, když ty první kroky selžou.
A pokud jde o tu zrušenou živočišnou výrobu - ať se ti chytrolíni podívají jak vypadají pole, kam se roky nedal kousek organického hnojiva. Zejména na chudších půdách mělčího profilu je to znát, že v půdě schází humus, který zadržuje vodu v půdě, přispívá i ke snížení eroze atd.
Petr Eliáš
16.8.2020 15:39 Reaguje na Václav KainJan Šimůnek
17.8.2020 15:31 Reaguje na Petr EliášUž se tím zabývají (přinejmenším jako definování problému) kompetentní odborníci.
Jistěže tomu přispívá i rozšíření angličtiny, protože běžná angličtina jsou primitivní skřeky s velmi chudou slovní zásobou, navíc bez použitelných pravidel pro převod psané formy na mluvenou a opačně. Na své stáži jsem viděl v textech anglických studentů (vyšší ročníky tamních obdob naší pedagogické a lékařské fakulty) hrubé chyby, které jsem našel i já.
Jsou také snahy převzít z angličtiny "celostní čtení", přestože se pro češtinu s téměř fonetickým zápisem (a pravidelnými výjimkami z něj) naprosto nehodí.
Jan Šimůnek
16.8.2020 09:05 Reaguje na Jiří SNo toto a já myslel, že peníze se do živočišné výroby dávají právě proto, aby byla zvířata zabíjena :D
Ale jinak souhlas, jsem též proti dotacím - ale proti všem dotacím do běžného provozu živočišné i rostlinné výroby, energetiky, strojírenství, automobilového průmyslu a vůbec generálně všeho.
Jiří Daneš
15.8.2020 20:42 Reaguje naMichal Ukropec
15.8.2020 21:00Svatá Prostoto
15.8.2020 22:09Fakt materiál, tohle to ...
Bohumil 56gogo
15.8.2020 22:27Zdeněk
16.8.2020 08:28Jan Šimůnek
16.8.2020 09:08Jan Šimůnek
16.8.2020 16:43 Reaguje na Petr EliášAno, některé potraviny by šly cenově nahoru, ale řada jiných tržních komodit, včetně některých dovozových potravin, by šla naopak s cenami dolů.
Zrušení podpory OZE a některých dalších nesmyslů by navíc nechalo lidem v kapsách víc peněz.
Jiří S
16.8.2020 17:00 Reaguje na Jan ŠimůnekSvatá Prostoto
16.8.2020 23:27 Reaguje na Jiří SJan Šimůnek
17.8.2020 08:09 Reaguje na Svatá ProstotoJiří S
17.8.2020 11:28 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
17.8.2020 12:09 Reaguje na Jiří SMilan G
18.8.2020 17:46 Reaguje na Jan ŠimůnekPetr Šrámek
16.8.2020 09:38Břetislav Machaček
16.8.2020 11:00 Reaguje na Petr ŠrámekZemědělci potřebují každou ruku na sklizeň ovoce a zeleniny a oni
pokřikují bez užitku na náměstí.Prostě nová generace nefachčenků
s tituly před i za jmény ohánějící se pochybným vzděláním.Práce je
pro ně neznámý pojem a nemají představu o chovu zvířat a produkci
potravin.Oni je vidí pouze na pultě či na talíři,ale nepřičichli
ke hnoji a k půdě.Chybí povinné brigády v zemědělství,kdy museli
ohýbat hřbety při sklizni brambor a na chmelových brigádách.Tam
teprve mnozí poprvé viděli živou krávu,cítili hnůj a poznali,že
potraviny pocházejí z lidské práce.Dnes je chráníme před prací,
aby si neublížili a dovezeme na práci cizince.Styďte se lidé,že
nejste schopni pomoci sklízet potraviny bez práce Ukrajinců.
Jednou dojdou i ty levné pracovní síly,jako v době corony v
Anglii a produkce shnije na poli.Mládež bude jako ve Španělsku
bez práce a na podporách zevlovat po městě,když jim produkci
sklízejí Maročané a Rumuni.Odnaučit lidi práce je největší zlo
této společnosti.Naše generace brigádníků si práce zemědělců váží,
ale ty rozmazlené dětičky ji pouze umí kritizovat.Rodičové mějte
rozum i vy a pošlete je si vydělat kapesné na pole,aby poznali
cenu práce,pokud ji ale znáte i vy samotní.
Svatá Prostoto
16.8.2020 12:47 Reaguje na Břetislav MachačekHunter
16.8.2020 18:59 Reaguje na Svatá ProstotoSvatá Prostoto
16.8.2020 23:35 Reaguje na HunterDobrovolné brigády, to je samozřejmě něco zcela jiného. Ty byly jsou a budou a díky za ně.
Petr Eliáš
16.8.2020 15:42 Reaguje na Břetislav MachačekBřetislav Machaček
17.8.2020 08:52 Reaguje na Petr Eliášneškodilo si to zkusit a poznat,že se potraviny
pěstují a chovají.Tak si myslí,že rostou v regálech
obchodů a tak se k nim i chovají.V akci koupí,nesní,zahodí,obchody jich vyhazují tuny jen
proto,že regál musí být vždy plný.Nikomu by jednou
v životě za dva týdny placené brigády neupadly na
poli ruce.Pokud ano,tak může pracovat tou hlavou.
Na brigádách vyrostly generace lidí a mají z nich
často celoživotní zkušenosti.Pouze líní lidé si
dodnes stěžují na ty brigády v zemědělství.Až dojdou
"otroci"z východu,tak jsem zvědav,kdo to bude pěstovat a sklízet.Pracující důchodci vymřou taky
a mládež umí pouze protestovat.Vám asi manuální
práce moc nevoní a své děti bezpracně odměníte,
aby si neohnuli hřbet a nezašpinili ruce.Venkov
si o tom myslí své a tak se nedivte i těm reakcím,
když vidí podobné demonstrace.Ať si mládež zakřičí,pak tu akci zapije a nadává na cenu třešní,
které bez sběračů padají ze stromu bez užitku.Já
je nabízel lidem,ať si je oberou zdarma,ale čekali,
až po deštích přezrále shnily na stromech.
Svatá Prostoto
17.8.2020 11:40 Reaguje na Břetislav Machačekčasto celoživotní zkušenosti.Pouze líní lidé si
dodnes stěžují na ty brigády v zemědělství." ... to je pravda, někteří na ty zkušenosti měli i papíry, většinou se jednalo o dva listy, oddací a rodný:-).
A ne, na to stěžuje každý, komu se nelíbí, že ho naženou jako nevolníka, aniž by měl možnost si vybrat co, kde a za jakých podmínek bude dělat.
Příště zkuste napsat něco o umístěnkách, ty byly taky fajn.
Jan Šimůnek
17.8.2020 12:17 Reaguje na Svatá ProstotoJe spíš výsledek zbohatnutí společnosti, že museli být později na ty brigády nahánění "násilím", protože na výdělku z nich neviselo přežití rodinného rozpočtu.
A, MMCH, brigáda v ZKL, kterou jsem absolvoval jako vysokoškolský student, byla perfektní korekcí bludů marxismu - leninismu z výuky, protože člověk viděl na vlastní oči, jak se ti "roboši" (termín mého laboranta z vojny) celý den flákají a od jedné stojí frontu před píchačkami, až jim ve dvě zahouká odchod z fabriky.
Svatá Prostoto
17.8.2020 16:25 Reaguje na Jan ŠimůnekJinak jít si přivydělat na brigošu je něco tak samozřejmého, že o tom snad ani nemá cenu diskutovat. Ale ně že tam někoho naženu a budu za to dávat zápis do indexu.
Jan Šimůnek
17.8.2020 12:18 Reaguje na Svatá ProstotoBřetislav Machaček
18.8.2020 16:46 Reaguje na Svatá Prostotodostal nějaké to stipendium a jeho učení
stojí zlomek toho,co studium vysokoškoláka,
který není vázán ani nějakou krátkou pomocí
tam,kde je lékařů nedostatek.Pokud nejde
rovnou do zahraničí,tak se tlačí do velkých
měst a hlavně do Prahy.Tam je předoktorováno
a do pohraničí je nikdo nenaláká ani na byt
a vybavenou ordinací.Místo Hipokratovy přísahy
asi přísahali na modlu peněz a kariéry.Doktor či učitel býval na venkově celebrita
a určitě nestrádal,ani když tam byl nuceně
na pár let.Mnozí se uchytili a zůstali navždy.
Povýšenost vzdělanců nad lidmi práce se nyní
stala stejnou přehradou mezi lidma,jaká byla mezi šlechtou a poddanými.Když ještě slyším slovo lůza z úst politiků s tituly a komediantů,tak se nedivím těm prostým lidem,koho volí.To si prosím neberte osobně,ale pocit nadřazenosti z pohledu vzdělanosti jsem z vás vycítil.Od tohoto okamžiku tak chápu všechny vaše příspěvky.
Sytý hladovému nevěří a nikdy nepochopí,že
bez té "lůzy"by se nenajedl,neoblékl,
nebydlel atd.,tak jako se ta lůza neobejde
bez těch lékařů v nějaké Horní-Dolní.
Pokud tam jít nemusí,tak je k tomu asi
nepřinutí ani jejich svědomí,protože ho
asi nemají.
Svatá Prostoto
19.8.2020 12:40 Reaguje na Břetislav MachačekSe mi zdá že jsem omládl ... tak o 40 let.
A ty variace na studování za dělnické peníze, ty mám obzvlášť rád:-). Ještě mi tam chybí, že po dostudování by měli všichni tihle vzdělanci jít tak na rok dva do hutí a dolů (nebo aspoň do šroubárny), aby si vybudovali řádný vztah k dělnické třídě. A pak šup na umístěnky.
Falt škoda, že je Milouš už v pánu, tady by si početl.
Svatá Prostoto
19.8.2020 12:56 Reaguje na Břetislav MachačekAkorát že tenhle rozdíl vy už asi nepochopíte.
Břetislav Machaček
20.8.2020 10:23 Reaguje na Svatá Prostotorozdával povinně i nyní,ale pouze
poukazuji na to,že společnost bez
lékařů a jiných vzdělaných lidí se neobejde ani na venkově či v pohraničí.Nelíbí se mi,že to oni
při svém vzdělání nechápou a nechtějí pomoci dobrovolně tyto
pozice obsadit.Jinak na umístěnku
dnes jdou i vojáci,policisté a nebo pouze nezaměstnaní hledající práci.I oni musí za prací,když práce nejde za nima.Čekat v Praze na pacienta z pohraničí je nesmysl,ale jít do
připravené ordinace s bytem by bylo asi moudřejší.Policisté z celé
republiky musí po škole vypomáhat v Praze a taky se jim nechce.Bez nich by si ale Praha s kriminalitou nedala rady a tak tam pomáhají oni.Ale ona to vzdělání nemusí být pouze o moudrosti,ale i o pouhém vlastním prospěchu.Jinak vám vaši snahu dělat od píky chválím,ale o to více se divím,že nechápete stále to,že každý člověk má na světě své místo.Jeden dělá to a jiný tohle a dohromady uděláme moc,jak už zpíval Werich v Císařově pekaři.
Možná to byla ideologická píseň tehdejší doby,ale moudrá na rozdíl od sobeckosti některých čerstvých
vzdělanců s ještě mokrým diplomem.
Svatá Prostoto
20.8.2020 17:03 Reaguje na Břetislav MachačekOni ty pozice zcela dobrovolně obsadí, pokud jim budou vytvořeny takové podmínky, aby se jim to vyplatilo. Viz ti vaši policajti a vojáci. Pokud vytvořeny nebudou, tak je chyba u těch, co ty podmínky vytváří, ne u těch, co je nehodlají akceptovat. A to potom smolík, fakt netuším, proč bych měl jít hákovat někam, kam se mi jít nechce a navíc se mi to nevyplatí.
Jinak vy mátě o těch vysokoškolácích fakt divné představy, valná část z nich mimo studium dělala a dělá, akorát si sami rozhodují, co, kde a za jakých podmínek. To jenom vy máte představu, že se přes rok flákají ve škole, o prázdkách doma a rodiče (nebo zejména u některých sličných studentek někdo jiný:-) do nich celí nadšení rvou peníze horem dolem:-). Tací také jsou, ale je jich sakra málo. Ostatní se musí docela otáčet.
Břetislav Machaček
20.8.2020 23:46 Reaguje na Svatá Prostotoně podmínky a budou dobře hodnoceni.Co je to být dobře hodnoceni a co jsou to dobré
podmínky?To má být praktik
v pohraničí zaplacen jako primář kliniky a má mít k ruce nejmodernější vybavení?A kolik
má mít plat ten policajt v Praze,aby to dělali Pražáci?
Víte někteří budou mít málo vždy a ani je nenalákáte na
byt v pohraničí,za který
v Praze zaplatí několik miliónů.Prostě si zvykli na
velkoměsto a nepůjdou tam ani
za ten byt a jistou práci.
Navrhněte motivaci,jak tato
volná místa obsadit,když už
selhává lákání na byt a ordinaci.Plat bude samozřejmě
podle sazeb pojišťoven a možná
králík jako všimné.To jim máme
dát náborové jako za socíku,aby sem šli.To je přece přežitek
komunismu nějaké náborové a nakonec i to lákání na byt.Z jakých peněz to má město zafinancovat,aby ho NKÚ neroznesl na kopytech?Jak se
na to budou dívat ti,kteří tam
šli z přesvědčení o svém poslání léčit lidi tam,kde je
to potřeba?Zatím jste nenavrhl nic konkrétního,jak je dostat tam,kde chybí a pouze mne
stavíte do pozice diktátora.
Já jim nechci nic diktovat,já
jen apeluji na jejich svědomí,
že někde na ně čekají pacienti.
Takže jaké máte řešení?
Svatá Prostoto
21.8.2020 14:53 Reaguje na Břetislav MachačekPokud bydlíte někde na konci světa, tak holt musíte zaplatit něco navíc, aby vám tam řemeslník přijel. Nikdo z toho není nadšený, ale kdo není úplně retardovaný to chápe. A proč by to mělo být třeba u těch doktorů jinak? Protože to Macháček chce?
A to u nás je to více méně teoretická diskuze, protože tady je všude blízko a všude celkem veget, ale dostat někoho do fakt díry na konci světa třeba v Kanadě nebo USA, to je teprve výzva. Drahá:-). Stejně jako když za totáče naše podniky posílali lidi třeba do Sojuzu, tak to taky nebylo za stejné prachy jako doma a diplom k tomu.
Mně ty vaše posty přijdou jako Honzíkova cesta, vy jste tak mimo, že nemá cenu se s vámi o tom dál bavit.
Břetislav Machaček
21.8.2020 21:20 Reaguje na Svatá Prostotos úrazem na výletě v tom zapadákově.
Ivan Malík
16.8.2020 12:16Svatá Prostoto
16.8.2020 15:34 Reaguje naPetr Eliáš
16.8.2020 15:45 Reaguje na Ivan MalíkJan Šimůnek
16.8.2020 16:45 Reaguje na Petr EliášPetr Eliáš
17.8.2020 10:36 Reaguje na Jan ŠimůnekJiří S
17.8.2020 11:32 Reaguje na Petr EliášPetr Eliáš
17.8.2020 12:55 Reaguje na Jiří SJen tak pro zajímavost: https://www.denik.cz/zdravi/cesi-jsou-nejtlustsi-v-historii-deti-nevyjimaje-20180206.html
Svatá Prostoto
17.8.2020 16:19 Reaguje na Petr EliášJiří S
18.8.2020 06:08 Reaguje na Petr EliášBřetislav Machaček
18.8.2020 18:02 Reaguje na Jiří Skdo pouze mudruje by to dělat neměl,
aby se časem neunes.Máte pravdu,že vám to prospělo a váš kritik ať si papá salátek a mrkvičku,když mu to
chutná a k životu postačí.Kdyby byl ve vinohradu s vámi,tak by si těch knedlí dal možná ještě více než vy.
Jan Šimůnek
18.8.2020 18:56 Reaguje na Petr EliášZáleží taky na poměru zelí, masa a knedlíků.
Svatá Prostoto
17.8.2020 11:44 Reaguje na Petr EliášNacpat se tím jak ten vepř je samozřejmě věc jiná, stejně jako to jíst denně. Ale to je tak všechno.
Jan Šimůnek
17.8.2020 12:35 Reaguje na Petr EliášJistě to nemůžete jíst denně (ale to platí prakticky pro jakékoli jídlo mimo speciálních blívajzů, co se prodávají v lékárnách), jistě záleží konkrétní hodnota porce na tom, co máte na talíři (poměr masa, knedlíků i zelí) i na přípravě těchto složek, ale přípravou se dá zprasit v podstatě jakékoli jídlo.
A pivo vám k tomu dodá vitamíny skupiny B (a několik dalších, včetně kyseliny listové, které máme jako populace deficit). A z toho zelí, není-li vařeno zvlášť prasácky máte desítky procent doporučené denní dávky vitamínu C, a pokud jsou knedlíky bramborové, nebo místo nich třeba halušky, máte nějaký vitamín C i z nich). A pokud část zelí nasekáte na velmi drobno a přidáte až na konci tepelné úpravy, budete tam mít i sulforafan.
Buďte ujištěn, že vepřo knedlo zelo, speciálně se zelím českým (což přiznávám kajícně coby "Moravák jak poleno") vám coby víkendový oběd přinese více benefitů než tradiční vídeňský řízek s bramborem.
Konec konců, naši předkové nebyli blbí, když tahle jídla vynalézali, ale vycházeli z mnohasetleté zkušenosti.
Stejně tak jsou velmi vyváženým jídlem třeba brynzové halušky.
Vladimir Mertan
17.8.2020 11:56 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
17.8.2020 12:36 Reaguje na Vladimir MertanVladimir Mertan
16.8.2020 19:46Marcela Jezberová
17.8.2020 11:06Jan Šimůnek
17.8.2020 12:37 Reaguje na Marcela JezberováBřetislav Machaček
20.8.2020 13:57 Reaguje na Marcela JezberováJan Šimůnek
17.8.2020 12:38 Reaguje na Bohdan PodlenaMarcela Jezberová
17.8.2020 15:071. prosím nastudujte si dotační politiku, než začnete za něco demonstrovat.
2. nejlepší podporou pro pěstování toho, co chcete jíst je, že to budete od českých výrobců kupovat. Tedy české brambory, ovoce, zeleninu, pohanku, proso a já nevím, co ještě.
Já fakt nevím, jestli se mám smát, nebo brečet.
Břetislav Machaček
18.8.2020 08:59 Reaguje na Marcela JezberováOna zase hlavně posloužila k negaci současné snahy podpořit místní
produkci,což někomu leží setsakra v žaludku.Konkurence nespí,
sleduje,co se zde děje a tak využije protestující k naplnění svých
cílů započatý trend zvrátit.Nadprodukce potravin v EÚ a dotační
politika starých zemí narazila na strop a jakákoliv nová konkurence
ji nevoní.Možná by stálo za to vědět,za koho doopravdy organizátoři a vůdci demonstrace kopou.Asi bychom se divili i té"spontánnosti"
mnoha jiných demonstrací,ale to už zacházím do politiky.Jinak jedny
dotace jim vadí a druhé né.Je to asi pouze od větru z které strany fouká.
Daniel Vondrouš
20.8.2020 17:23 Reaguje na Břetislav MachačekBřetislav Machaček
20.8.2020 21:16 Reaguje na Daniel Vondroušzemědělec v normálních podmínkách nebyl nikdy pouze chovatel a nebo pouze rostlinář.Dobytek potřeboval potravu a dodával zpětně hnůj pro výživu rostlin.Vy asi nevíte,že pole je třeba hnojit a že dobytek žere rostlinnou potravu.Pokud se nebude podporovat chov dobytka,tak budete muset o to více používat umělá hnojiva.Ten vítr fouká ze starých zemí EÚ,kde se chove daleko více dobytka,než spotřebují.Od nás
skupují zrniny a vykrmují jimi dobytek,který nám
pak nabízejí.My vyvážíme surovinu a oni takzvanou přidanou hodnotu ve formě již zpracovaného masa.
Podpořit dotací znovu chov zvířat,zpracování masa a nakonec tak i hnojení polí hnojem je smysluplnější, než podporovat pouze produkci zrnin pro vývoz.Takže ty nitky bych viděl tam a pokud jde o jakékoliv dotace,tak bych se přimlouval za to,aby neexistovaly vůbec a nikde v celé EÚ,ale zkuste to říci zemědělcům ve starých zemích EÚ.Ti by s vámi vyběhli.Kdyby jejich mládež demonstrovala proti
dotacím do jejich zemědělství,tak by je zasypali
hnojem a shnilou zeleninou,jak mívají ve zvyku.
Naši zemědělci tak radikální nejsou a pouze se
nevěřícně dívají na takovou demonstraci mládeže,
která by je jednou měla nahradit.To se ale od těch
křiklounů nedá čekat,protože dobytek i hnůj smrdí
a práce bolí.Lépe je mudrovat a chodit s transparenty.To ale národ neuživí!