Průměrné emise oxidu uhličitého u nových aut v ČR loni klesly jen o jeden gram na 137 g/km
Pod průměrnou hranici 137 g/km se loni dostalo 11 značek. Lídrem mezi nejregistrovanějšími značkami v České republice v oblasti průměrných emisí CO2 byl Citroën se 119 g/km, následoval Peugeot 122 g/km a Opel 123 g/km. Renault, který meziročně zvýšil průměrné emise CO2 o čtyři gramy na 127 g/km, klesl z prvního místa na pátou příčku.
Z 20 nejvíce prodávaných značek jich 12 emise CO2 meziročně snížilo, nejvíce Opel o 8,2 procenta. Škoda, která v Česku zaregistrovala nejvíce vozidel, zvýšila emise o jeden gram na 131 g/km.
"I přes nárůst počtu nových vozidel s nulovými lokálními emisemi jak těch bateriových, tak s vodíkovým palivovým článkem, tvořil jejich podíl pouze tři procenta, zatímco země EU dosáhly dvouciferného podílu už v roce 2022. Vliv na emise má bezesporu také obliba segmentu SUV a terénních vozidel, který vloni dosáhl dalšího historického maxima. V neposlední řadě lze uvést i vliv popularity naftových motorizací, které byly vloni u nás co do podílu registrací nejvyšší v zemích EU," uvedl Lukáš Kadula z Centra dopravního výzkumu.
Průměrné emise CO2 nových automobilů v zemích Evropské unie měly podle údajů z roku 2022 hodnotu 110 g/km, nejnižších dosáhlo Švédsko (66,6 g CO2/km), Finsko (85,3) a Dánsko (86,3), v zemích Visegrádské skupiny pak Maďarsko (131,6), Polsko (136,8), Česká republika (138,1) a Slovensko (138,5). Tyto výsledky do značné míry odpovídají podílům lokálně bezemisních vozidel.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (8)
smějící se bestie
16.1.2024 07:46vaber
16.1.2024 09:48spotřeba auta 5l/100km vyrobí ,tuším 100g/km emisí,
nebo počítají do průměru i elektroauta ale i ty mají emise při výrobě el, energie
Viktor Šedivý
16.1.2024 21:06 Reaguje na vaberKdyby se to počítalo doopravdy, tak v celém slavném Grýndýlu nevyjde vůbec nic.
pepa knotek
16.1.2024 12:38vaber
17.1.2024 09:45 Reaguje na pepa knotekjá dokážu se svým autem jet se spotřebou 4,5l/100km nebo 10l/100km, když pojedu úsporně nebo brzda-plyn, záleží to i na trase a zatížení auta,
podle spotřeby vyrobím emise,ne podle tabulek Centra dopravního výzkumu
Jaroslav Řezáč
16.1.2024 14:11Viktor Šedivý
16.1.2024 21:08 Reaguje na Jaroslav ŘezáčDokud jim to tupé stádo bude žrát a bude volit "pokrokové" strany a politiky, bude to stále výhodné. (Pro někoho.)
Ladislav Pícha
17.1.2024 10:22Komentář trochu ironizuji, ale autor píše smysluplně a k věci (čti: souhlasím s ním :-)).