https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/putin-rusko-nema-problem-s-prodejem-svych-energii-poptavka-je-vysoka
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Putin: Rusko nemá problém s prodejem svých energií, poptávka je vysoká

8.9.2022 01:02 | VLADIVOSTOK (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Rusko nemá žádný problém s prodejem svých energetických surovin, poptávka je vysoká po celém světě a například vývoz energií z Ruska do Číny je na vzestupu. Na ekonomickém fóru ve Vladivostoku to řekl ruský prezident Vladimir Putin. Sankce, které západní státy na Rusko uvalily za jeho invazi na Ukrajinu, podle Putina nefungují.
 

Ruský prezident řekl, že Západ se sankcemi snažil Rusko odstřihnout od příjmů z prodeje rozsáhlých energetických zdrojů, jimiž Rusko disponuje, to se mu ale nepodařilo. Myšlenku lídrů Evropské unie zavést cenový strop na ruský plyn pak označil za hloupou. Takový krok by podle něj pouze vedl k dalšímu růstu ceny.

"Sankce na plynovod Nord Stream 2 zavedli Američané, protože chtějí prodávat více svého drahého plynu," řekl Putin. Nord Stream 2 už je dokončen, vede po dně Baltského moře z Ruska do Německa paralelně s plynovodem Nord Stream 1. Kvůli ruské invazi na Ukrajinu ale Německo odmítlo vydat provozovateli plynovodu povolení k zahájení komerční činnosti a zatím nic nenasvědčuje tomu, že by plynovod mohl být zprovozněn.

Návrh na zastropování cen ruského plynu chtějí v pátek v Bruselu projednat ministři zemí EU zodpovědní za energetiku. Český ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela dnes ale řekl, že Česká republika se otázku možného zastropování cen plynu z Ruska pokusí z programu jednání ministrů vyjmout.

Hlavní trasou pro přepravu ruského plynu do EU tak zůstává Nord Stream 1. Ten je ale od minulého týdne mimo provoz, podle Moskvy kvůli technickým problémům kolem jediné funkční kompresorové turbíny, jejíž servis zajišťuje německá společnost Siemens Energy. Údržbářské práce ale komplikují západní sankce zavedené vůči Rusku. Putin řekl, že další turbíny odeslané k údržbě by měly být vráceny přímo do Ruska, pak bude podle něj možné plynovod Nord Stream 1 znovu zprovoznit.

Provozovatelem plynovodu Nord Stream 1 je konsorcium Nord Stream AG se sídlem ve Švýcarsku, většinový podíl v něm ale drží ruská plynárenská společnost Gazprom. Nad ní má kontrolu Kreml. Za to, že Nord Stream 1 je mimo provoz, podle Putina mohou západní sankce a postoj Německa.

"Polsko zastavilo plynovod Jamal-Evropa," řekl Putin k plynovodu, který přiváděl ruský plyn přes Bělorusko do Polska a do Německa. Stejně tak Ukrajina se v květnu z vlastní iniciativy rozhodla zastavit tranzit ruského plynu přes měřicí stanici Sochranovka, což zdůvodnila ruskou invazí. Objem ruského plynu dodávaného do EU přes ukrajinské území se tak snížil zhruba o třetinu.

Putin řekl, že Gazprom stojí o dlouhodobé smlouvy na dodávky plynu a je připraven spolupracovat s jakoukoliv zemí, která projeví zájem. Zprovoznit je tak podle něj stále možné i plynovod Nord Stream 2, i když ruský plyn by měl být primárně určen k podpoře rozvoje Ruské federace.

Ruský prezident poznamenal, že spolupráce s Ruskem v energetice je pro Evropu prospěšná. Evropa měla konkurenční výhodu, když využívala levný ruský plyn. Evropský trh s energiemi už ale není výhodný, řekl Putin. Vzhledem k tomu, že poptávka po plynu a energiích obecně je ve světě obrovská, Rusko prodává svůj plyn do celého světa, zejména ale do Asie, dodal ruský prezident.

Premiér Petr Fiala v úterý řekl, že Česká republika a Polsko obnovily spolupráci na přípravě plynovodu Stork II, který by propojil obě země. Projekt byl připraven už před lety, podle médií o něj ale Poláci pak ztratili zájem. Situaci změnila až válka na Ukrajině a s ní související komplikace kolem dodávek ruských surovin.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (48)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

8.9.2022 06:53
Hanzle, s barvou ven.
Kdo tady tvrdil, že Rusové škrtí kohoutky ? Tady se píše také o Polsku a Ukrajině.
EU se prostě nechala nachytat u brodu se staženými kalhotami. Tento akt blbosti se jmenuje Green Deal a vedl k uzavírání zdrojů pro výrobu energie (uhlí, jádro) a sázce na plyn prosazenou Berlínem.
Teď je energie málo, její cena roste a divílkové v Bruselu se diví.
Nejlepším řešením by bylo usilovat o změnu kurzu EU. A pokud se to nepovede tuto loď bláznů opustit a zůstat alespoň přidruženou zemí s vlastní energetickou politikou.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

8.9.2022 07:54 Reaguje na Miroslav Vinkler
1*
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.9.2022 07:56 Reaguje na Miroslav Vinkler
Putin samozřejmě lže, nedělá poslední dobou vůbec nic jiného.
NS2 nebyl nerozběhnut kvůli válce na Ukrajině, byl hotový už rok před tím a Evropanům konečně došlo, že by si tím ještě zvýšili závislost na ruském plynu. Proto ho nespustili a Putin tak pochopil, že nemá na co čekat. Využil pocovidového oživení a zaútočil.

Zavírání jaderek v Německu nemá nic společného s grýndýlem, to probíhá už od Černobylu a rozhodnutí padlo po Fukušimě. Navíc je to pouze Německý problém.
Nejlepším řešením je nezmatkovat, nevymýšlet nějaké "změny kurzu" (nikdo neví co to má znamenat) a hlavně neopoštět EU, která nás dnes plynem stoprocentně živí.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

8.9.2022 08:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Blabla a zase blabla.

Němci jasně deklarovali, že tři nejmodernější JE odstaví koncem roku . A nechají je pouze jako tzv. zálohu.
Argumentem pro to rozhodnutí je realizace gryndýlu a duševní německá porucha, že je nahradí OZE.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.9.2022 08:33 Reaguje na Miroslav Vinkler
Lžete jak Lavrov, odstavení komplet jádra padlo za Merkelové po Fukušimě. Žádný grýndýl, ten naopak jádro pouvažuje za čistou energii (taxonomie).
Co udělají nebo neudělají Němčouři neřeším. To uvidíme.
Odpovědět
DB

Darth Bane

8.9.2022 13:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Od ČErnobylu, jo??? Kam na ty lži chodíte?
Odpovědět
ZK

Zan K.

9.9.2022 14:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Inu souhlas. Protože ve válečném stavu by odpojil všechny energie hned od začátku. A navíc - zřejmě opravdu neumí či je jako rus líný prodávat zprrřacované suroviny a tím zvvyšovat jejich hodnotu - ergo svou ekonomiku. Lidi na to určitě má a mohlů by i koupit v zahraničí jako USA Takže jsk říkám stále mentalita národů a jejich obyvatel se nemění, což platí pro všechny nejen ony rusy. I u nás je to typické. Pokud si odmyslíme ideologickou a technickou stránku, tak stále stejné jako v Rakousku, 1 republice, sociálizmu i dnes. Jen Němci jsou pio oné válce jaksi opatrnější, alespoň navenek. DO duší jim nevidět, ale tu svou německoui hrdost mají stále, tedy mohu jen podle těch, které znám ze svého okolí....
Odpovědět
sv

8.9.2022 09:00 Reaguje na Miroslav Vinkler
Nikoli "Píše" vinklere. Jen a pouze o tom žvaní covidový strašpytel, plynový vyděrač a válečný zločinec puťka. Věřit mu může pouze ten, co žere seno.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

8.9.2022 07:15
Tak když to říká degenerovaný dement a válečný zločinec v jedné osobě, tak to musí být pravda. :D :D
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.9.2022 08:36 Reaguje na Petr Eliáš

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PE

Petr Eliáš

8.9.2022 09:09 Reaguje na Pavel Hanzl
On totiž souhlasí se vším, co je proti jeho třídnímu nepříteli - ať už je to EU, nebo IPCC. ;) Je to fanatik.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.9.2022 09:48 Reaguje na Petr Eliáš

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
va

vaber

8.9.2022 09:21 Reaguje na Pavel Hanzl
tři spravedliví a dobří mužové SV,Eliáš a Hanzl ,co bojují za šťastné zítřky světa a přesně vědí kdo jim to kazí a až všechny ty co jim to kazí pobijou, přijde Království Nebeské,ve kterém se budou bít mezi sebou,
vše ví přesně ,protože mají neuvěřitelně vysokou inteligenci
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.9.2022 09:47 Reaguje na vaber
Jistě. Tihle tři to mají v hlavě srovnáno, myslí logicky a věří v normální lidskou náturu a demokracii.
Nikoho pobíjet nechtějí, jen mají obavu, že hlupáci a vohnouti sem dosmykají rusáky jak v roce 68 a ti pobijí je.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

8.9.2022 11:07 Reaguje na Pavel Hanzl
"myslí logicky a věří v normální lidskou náturu a demokracii". To je protimluv jako prase. Víte vůbec co je lidská přirozenost. Demokracie jako produkt rozumu, nemá s lidskou přirozeností nic společného, naopak. Nakonec vy jste toho příklad, totalitář, neschopný o jiném názoru alespoň přemýšlet.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.9.2022 11:16 Reaguje na Milan Dostál
Demokracie je zcela logický produkt vyspělé společnosti, které došlo, že mlátit se klacky po hlavách je fakt blbost.
Samozřejmě, předpokládá to všeobecně vzdělanou (především humanitně) společnost, která nemá v hlavách koblihy.
Já o všech názorech přemýšlím, ale tady se objevují především totální pitomosti, které jsou zcela jasné.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

8.9.2022 11:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Možná jste si nevšml, že vzdělanost společnosti v celém západním světě klesá, problé dnešních vládnoucích elit je, že demokracii skloňují v každé větě, ale myslí tím jen svou pravdu bez respektu k ostatním názorům. To,že vy něco máte za pitomost zdaleka neznamená, že to není pravda.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.9.2022 12:37 Reaguje na Milan Dostál
Nic takového neklesá (možná u nás, ale spíš se méně rychle zdvihá) a všechny možné pravdy (bohužel i lži) se zcela volně publikují, což je svoboda slova, ale má to jeden háček.
Veřejně se šíří neskutečné lži a nesmysly a hlavně velmi propracované demagogie, což je ruská doména. Na tohle téma můžu klidně dělat přednášky.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

8.9.2022 14:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Absolventů nejrůznějších škol sice přibývá a jejich znalosti jsou čím dál menší. To je potom snadné sousto pro šiřitele jediné pravdy. Jaký zmatek v jejich hlavách, dokáží tito dobroseři napáchat, je tragédie.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.9.2022 14:18 Reaguje na Milan Dostál
O těch znalostech bych silně pochyboval, když vidím, jaký přehled a znalosti mají moje děcka, (a to je asi VŠ průměr), tak se ničeho nebojím.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

8.9.2022 14:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Mýlíte se. Kamarádka, která učí na jedné vysoké škole, tvrdí, že současní středoškoláci mají asi stejnou úroveň znalostí jako před třiceti roky absolventi základní devítileté školy. Navíc je téměř plošný odpor k technickýcm vědám jako je matematika, fyzika, chemie, zatímco roste zájem o humanitní obory, protože studenti spoléhají na to, že problematiku nějak okecají. Jestli tohle chcete nazvat růstem vzdělání, tak byste se měl nechat vyšetřit.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.9.2022 14:49 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
A nebude ta kamarádka důchodového věku, které má potíže i s ovládáním jednoduchého mobilu?
Odpovědět
DB

Darth Bane

8.9.2022 16:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, přibývá vyučených na humanoida. Možná, že neklesá vzdělanost, ale kvalifikace uspět v čím dál konkurenčnějším prostředí určitě klesá. Stačí se podívat na to, jak Evropa opouští jedno odvětví za druhým.
Odpovědět
Anyr

Anyr

8.9.2022 10:34 Reaguje na vaber
Nezáviď jim. :*
Inteligenci lze pěstovat, tříbit a zvyšovat.
Ovšem, člověk musí chtít.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.9.2022 11:21 Reaguje na Anyr
Tyhle proruské názory nemají nic společného s inteligencí, to je záležitost čistě emociální. A jejich demagogové s tím dokážou výborně pracovat, proto to má takový úspěch.
Odpovědět
va

vaber

9.9.2022 08:48 Reaguje na Anyr
komu neni shůry dáno v apatice nekoupí,
lidé jsou malí, velcí ,zlí ,dobří, hloupí a chytří a změnit se nemohou,
chtít můžeš jak chceš
Odpovědět
sv

s v

11.9.2022 16:59 Reaguje na vaber
Takovou míru sebekritiky, bych od tebe nečekal, podržtaško.
Odpovědět
sv

s v

11.9.2022 16:58 Reaguje na vaber
No vypadá to, že k nekonečné hysterii místních rusáckých podržtašek, typu vaber, rusáci toho už mnoho nenabojují, takže jejich otrocké šťastné zítřky už nepřijdou.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

8.9.2022 11:50
Raději zmrzneme, než bychom otevřeli NS2. Tedy alespoň to tvrdí někteří z nás.
Odpovědět
sv

8.9.2022 11:58 Reaguje na Richard Vacek
Ty přece nezmrzneš, tobě je mezi puťkovýma půlkama teplo a další trubku, kterou nikdy nic nepřiteče, nepotřebuješ.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

8.9.2022 12:13 Reaguje na
Téměř jistě nezmrznu, protože jsem na zdrojích včetně plynu téměř nezávislý. A jak jste na tom vy?
Odpovědět
DB

Darth Bane

8.9.2022 13:40 Reaguje na Richard Vacek

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
RV

Richard Vacek

8.9.2022 14:49 Reaguje na Darth Bane
??? Zavčasu jsem vsadil na nezávislost na síťových dodavatelích. Ale přesto bych nerad, aby se životní podmínky těch okolo mě musely zhoršit.
A jak vy jste se postaral o svou nezávislost?
Odpovědět
DB

Darth Bane

8.9.2022 16:50 Reaguje na Richard Vacek
Já mám budget jak na ropné produkty, tak na plyn, jako jeden z benefitů zaměstnavatele. Ten ropný budget neprojezdím, ani když mám Small block pod kapotou, a najezdím 2000 mil/ měsíc. Samozřejmě, netýká se to cest na pracoviště, to obstarává Cougar Helicopters. A ještě něco.....menší válčička by Vám neuškodila, panýlky na střeše je dobrý cíl pro šutráky SPD a YESoidní lůzy. Budget na plyn v 300 metrovém domě neprotopím. Takže si válejte svou hovniválskou kuličku, a dívejte se na panýlky srdíčkem kadibudky, které Vám omezuje rozhled.
Odpovědět
DB

Darth Bane

8.9.2022 16:52 Reaguje na Richard Vacek
Jo, a ještě něco.....odhaduju, že nejpozději po týdnu blackoutu budete mít v ulicích doutnající sudy, a okolo těchto poházené dětské kosti. Což bude moc fajn :)
Odpovědět
sv

s v

11.9.2022 16:56 Reaguje na Richard Vacek
Chápu, puťkova zadnice ti zajistí dostatečnou izolaci i zdroj plynu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.9.2022 12:38 Reaguje na Richard Vacek
A otevřením NS2 by nastalo co? Ráj na zemi?
Odpovědět
RV

Richard Vacek

8.9.2022 12:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Zvýšila aby se pravděpodobnost toho, že ti, kteří nejsou tak dobře zajištěni jako já, by se vyhnuli zimě. Možná by ani nemuseli nosit druhý svetr jako některé političky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.9.2022 13:07 Reaguje na Richard Vacek
A japato? Jakým mechanismem by se to mohlo stát?
Peskov jasně řekl, že když nezrušíme sankce, nedodá ani kubík. A otevření NS2 není zrušení sankcí.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

8.9.2022 18:45
Za chvíli bude mít Putlernácek jiné starosti:

,,Obviňte Putina z vlastizrady, vyzvali ruský parlament petrohradští zastupitelé.,,

https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-obvinte-putina-z-vlastizrady-vyzvali-rusky-parlament-petrohradsti-zastupitele-40408138#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest196_discussion_timeline_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

:D :D :D
Odpovědět
ZK

Zan K.

8.9.2022 19:31 Reaguje na Petr Eliáš
Hmm - hdyž se to potáhne jako u nás s Babišem, takm může bejt v klidu. A to je u nás alespoň dle větčiny diskutujících demokracie a svoboda nepoměrně větší než v Rusku...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.9.2022 21:31 Reaguje na Zan K.
Rusko je úplně jiný level. velmi silný SSSR se sesypal za dva roky. Dnes má Rusko desetinovou sílu a prohra na Ukrajině to spustí. Jenom je dost velká obava, že ta země je nacpaná atomovými zbraněmi a scípající kobyla....
Odpovědět
ZK

Zan K.

9.9.2022 15:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Jo. Ale i tu platí ono biblické o snítce v oku svém a břevnu v oku cizím. Prostě stačilo se k Rusku chovat jinak a brát ho alespoň navenek jako velmoc. Vždyť v podstatě o tohle jim jde stále a nejvíc.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.9.2022 10:53 Reaguje na Zan K.
K Rusku se choval svět zceal ostudně tolerantně a stává se tak spoluviníkem.
Odpovědět
ZK

Zan K.

8.9.2022 19:28
To je řečí. Doporučuju sporným autorům uložit všechny komentáře (Tu by nemusely vydržet) a vyrukovat s debatou po zimě. Možná už v únoru. Časem se pravda ukáže sama.
Odpovědět
Václav Hellebrand

Václav Hellebrand

9.9.2022 05:40
Je třeba ještě více sankcí. Já bych to pojmenoval ekonomickou sebevraždou EU v přímém přenosu, ale lidé, kteří o tom rozhodují, to vidí jinak. Krátká budoucnost ukáže, jaký názor bude platit.
Odpovědět
ZK

Zan K.

9.9.2022 15:01 Reaguje na Václav Hellebrand
Řekl bych že nikoliv v sankcích, ale pravdivém informování všeho dění bez jakéhokoli ideologického zaměření. Vždyť spoustu pravdy lidé čerpají z medií zahraničních a to i v USA, Britanii, Francii. To u nás už léta nic nového pod sluncem. Lidé by pak vše chápali jinak..
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.9.2022 10:54 Reaguje na Václav Hellebrand
Jaké protiruská sance nás poškozují?
Odpovědět
 
reklama


Blíž přírodě

Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist