https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/pwc-pocet-elektrickych-aut-se-do-roku-2027-temer-ztrojnasobi-na-57-milionu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Počet elektrických aut se do roku 2027 téměř ztrojnásobí na 57 milionů

16.2.2022 08:10 | PRAHA (ČTK)
Největším tahounem zájmu o elektroauta zůstává Čína, kde se prodají téměř dvě třetiny všech čistě elektrických aut.
Největším tahounem zájmu o elektroauta zůstává Čína, kde se prodají téměř dvě třetiny všech čistě elektrických aut.
Licence | Volné dílo (public domain)
V roce 2027 by mělo ve světě jezdit zhruba 57 milionů hybridních a elektrických aut, což je téměř trojnásobek proti 21 milionům, které se očekávají na konci letošního roku. Vyplývá to ze studie poradenské společnosti PwC. Nejrychleji se bude zvyšovat počet čistě elektrických aut, kterých by letos mohlo být přes šest milionů a na konci roku 2027 asi čtyřikrát tolik. Téměř tak doženou hybridy, které se za pět let posunou z letošních 12 na 30 milionů.
 
Loni se na nejvyspělejších světových trzích zvýšil prodej aut s elektrickým nebo hybridním motorem o 78 procent na 10,5 milionu. Téměř polovinu z nich už tvořila čistě elektrická auta. Na celkovém prodeji se tak loni elektrická a hybridní vozidla podílela 19 procenty.

"Největším tahounem zájmu o elektroauta zůstává Čína, kde se prodají téměř dvě třetiny všech čistě elektrických aut. Právě čínské automobilky se do elektromobility pustily ve velkém a už jasně deklarovaly, že se vydají dobýt i evropský trh,“ uvedl expert PwC na automobilový průmysl Pavel Štefek.

Poměrně pozitivní je i výhled na letošek, i když je podle Štefka obtížné odhadnout tempo růstu. "Na jedné straně budou pokračovat regulatorní tlaky, díky kterým je elektromobilita pro automobilky klíčová. Poroste také spontánní zájem spotřebitelů. Na druhé straně ale i letos přetrvá problém s nedostatkem čipů. A uvidíme, jak poptávku v některých zemích omezí snížení nebo omezení státních dotací,“ podotkl Štefek.

První velké země se totiž rozhodly dotace na elektromobilitu omezit. Ve Velké Británii nově dosahuje maximální podpora 1500 liber (asi 43 800 Kč), zatímco před rokem to byl dvojnásobek. Švýcarský kanton Valais pak zcela zastavil dotace na nákup plug-in hybridů, podle tamních úředníků není efekt snižování emisí u tohoto typu vozidel dostatečný. Německo zatím pokračuje ve stávající podpoře, ale už oznámilo, že zpřísní podmínky jejího poskytování a že zároveň omezí dotace na budování domácích dobíjecích stanic.

Naopak v České republice chce vláda nově elektromobilitu podpořit, zatím pouze ve firemním sektoru a pro živnostníky. Stát na podporu na letošní rok zatím vyčlenil téměř miliardu korun, kterou by se podpořilo asi 4500 nově prodaných elektromobilů. Český trh totiž stále výrazně zaostává. Loni se na něm prodalo jen 2600 čistě elektrických aut, což je na celkovém prodeji zhruba jednoprocentní podíl. Meziročně se prodej dokonce o pětinu snížil.

Zatímco ještě před dvěma lety tvořila plně elektrická nebo hybridní auta jen osm procent z celkového prodeje aut v Evropě, nyní je to 42 procent. Navzdory přetrvávajícím problémům s nedostatkem polovodičů a s vysokou inflací tak elektrická a hybridní auta budou i nadále podíl na trhu zvyšovat, očekávají experti.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (18)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ZW

Zdenek Wenzel

16.2.2022 09:17
Tento článek je vytrhnutý z kontextu a ještě z ČTK. Je o ničem a nikomu nic podstatného neřekne. Radovan Vávra o dotacích v cizině na BEV řekl, že tím stát pomáhá udržet vlastní továrny, takže bych pochopil novou vládu, která by zveřejnila na jaká konkrétní auta ( vyrobené v CZ ) naši podnikatelé dostanou příspěvek. Jestli to bude plošné snižování daní na jakékoliv BEV auta, tak v tom nevidím logiku. Jen se napakují spekulanti a zvýhodní bohatí lidé, kterým je ekologie víte, kde. Nějak se začít musí, ale proč u toho neuvažovat hlavou?
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

16.2.2022 09:58 Reaguje na Zdenek Wenzel
Celá elektromobilita v podání EU je doslova imbecilní, stejně tak jako celý Green Deal v oblasti energetiky.
Až tenhle opilecký večírek jednou skončí , tak jsem zvědavý, kdo ho zaplatí. Nápověda: Evropská komise určitě ne.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

16.2.2022 12:25 Reaguje na Miroslav Vinkler
1*
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.2.2022 15:19 Reaguje na Miroslav Vinkler
Kdo zaplatí ty tisíce kilometrů železných cest, až to celé řachne a vrátíme se ke štýrským valachům?
Zvláštní je, že v elektromobilitě EU spíš zaostává, EU asi daleko imbecilně působí v Číně nebo USA.
To máme štěstí, můžeme čadit dýzly až do roku 35, na celém světě v té době už budou mít utrum.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

16.2.2022 15:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy jste takový znalec ... mohl byste se trochu rozepsat o tom dramatickém nástupu e-mobility v USA?
Já si rád rozšířím obzory ...
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

16.2.2022 16:04 Reaguje na Svatá Prostoto
Bo když na to tak koukám ...

https://www.goodcarbadcar.net/2022-us-vehicle-sales-figures-by-brand/

Že byste zase kecal ... jako vždycky???
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.2.2022 19:40 Reaguje na Svatá Prostoto
https://oenergetice.cz/elektromobilita/usa-behem-5-let-investuje-5-miliard-dolaru-nabijecek-elektromobily

https://oenergetice.cz/elektromobilita/lges-a-gm-postavi-v-usa-zavod-na-baterie-pro-elektromobily-za-21-mld-usd

https://oenergetice.cz/elektromobilita/kalifornsky-vyrobce-uzitkovych-elektrovozidel-proterra-planuje-otevrit-dalsi-tovarnu-baterie

https://oenergetice.cz/elektromobilita/ford-chce-byt-do-dvou-let-druhym-nejvetsim-vyrobcem-elektromobilu-na-svete

Pořád málo, že? Kotrba tvrdá....
Odpovědět
JM

Josef Mozek

16.2.2022 22:53 Reaguje na Pavel Hanzl
články jsem nemusel ani číst, stačilo přeletět očima po těch odkazech - .....během 5ti let investuje......postaví v USA závod ......plánuje otevřít továrnu......chce být do dvou let ...... Tedy jen představy, utopie.....žádný důkaz, že elektromobilita v masovém měřítku bude fungovat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.2.2022 07:27 Reaguje na Josef Mozek
Tak si najdete článek, kolik elaut skutečně v USA už jezdí. Já vám to hledat nebudu.
Ale reaguji na příspěvek, kde se ptá na "dramatický nástup". To je ta blízká budoucnost.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

17.2.2022 14:21 Reaguje na Pavel Hanzl
5 giga na nabíječky ... ehm, Hanzl, já vím, že na vás je to vyšší dívčí, ale bavíme se o USA, ne Horní Dolní. To fakt není v tamních podmínkách žádná raketa.

A když koukám ny ty vaše odkazy ... "Americká automobilka Ford Motor očekává, že do dvou let bude druhým největším výrobcem elektroaut na světě. Roční výrobní kapacita firmy by měla být 600.000 vozů."

Hanzl, kua drát, Ford není Škodovka! Dyť se podívejte na prodeje jen v těch USA v tom odkazu, který jsem vám postnul.

A nebo nedívejte, u vás je to stejně jedno.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.2.2022 22:06 Reaguje na Svatá Prostoto
Ve všech odkazech se píše o "dramtickém nástupu elektromobility v USA", což vy jste zpochybňoval. To je celý.
Odpovědět
ms

17.2.2022 15:36 Reaguje na Miroslav Vinkler
Bjorn Lomborg s odvoláním na IEA v Daily Mail 7.2. napsal, že kdyby všechny země splnily do r. 2030 své plány na zavádění BEV, pak by se v roce 2100 snížila teplota na planetě o 0,0001 stupně Celsia. Tak hlavně že bojujeme s "klimatickou krizí".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.2.2022 22:09 Reaguje na
Tohle by bylo naprosto SUPER!
To bychom vyvázli s odřenýma ušma, ale vyvázli!!
Pokud to ale nesplní (jak to dnes vypadá), teplota stoupne o +5,7°C a to je pro lidstvo i celý ekosystém Zeměkoule konečná.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

16.2.2022 14:42 Reaguje na Zdenek Wenzel
Nelze dotovat konkrétní modely, to je porušení hospodářské soutěže jak prase a takto to udělat v EU jednoduše ani nelze.
Odpovědět
ZW

Zdenek Wenzel

16.2.2022 21:38 Reaguje na Svatá Prostoto
Máš pravdu. Francouzi nedotovali Renault ZOE a Němci BMV i3.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

17.2.2022 14:24 Reaguje na Zdenek Wenzel
Ehm ... vláda v Říši poskytovala dotace těm, a jen těm, kteří si koupili i3 s tím, že to muselo být jen a jen i3?
Dejte zdroj, já se rád poučím.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

16.2.2022 12:26
A všechny budou v provozu/prodané ?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.2.2022 19:40 Reaguje na smějící se bestie
Jistě. Proč se ptáte??
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist