https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/rakouska-vlada-zvysuje-podporu-pri-nakupu-elektromobilu
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Rakouská vláda zvyšuje podporu při nákupu elektromobilu

29.6.2020 14:37 | VÍDEŇ (ČTK)
Více peněz dostanou také ti lidé, kteří si koupí motocykly a mopedy s elektrickým pohonem.
Více peněz dostanou také ti lidé, kteří si koupí motocykly a mopedy s elektrickým pohonem.
Licence | Volné dílo (public domain)
Rakousko od 1. července zvyšuje příspěvek při nákupu elektromobilu ze současných 3000 eur (80 550 korun) na 5000 eur (134 250 korun). Dnes to oznámila ministryně životního prostředí Leonore Gewesslerová za Zelené.
 

"Na cestě z krize vyvolané koronavirem chceme investovat do budoucnosti," řekla ministryně. Podle agentury Reuters se na příspěvku bude částkou 2000 eur podílet automobilová branže.

Více peněz dostanou také ti lidé, kteří si koupí motocykly a mopedy s elektrickým pohonem. Půjde o zvýšení z 1000 na 1200 eur, respektive ze 700 na 800 eur. Vzroste též podpora pro nová dobíjecí místa. Těch je v současnosti v Rakousku 5500 a vláda chce, aby se jejich počet co nejrychleji zvýšil.

Ke konci května bylo v Rakousku registrováno 33.000 elektromobilů, což podle tamního statistického úřadu představuje jen 0,7 procenta všech aut.

Rakousko na podporu elektromobility vyčlenilo pro období 2019-2020 celkem 93 milionů eur, píše agentura APA.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (19)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PH

Pavel Hanzl

29.6.2020 16:12
Rakušáci už vypnuli poslední uhlák, tak má cenu dotovat elektroauta. U nás je to k ničemu, pokud máme 60% elektřiny z uhlí, můžeme rovnou jezdit na benzín. Elektrika je jen pro lidi, co mají doma na střeše fve. Už se zase propadáme mezi zavíjející se ekonomiky.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.6.2020 16:49 Reaguje na Pavel Hanzl
U nás to hlavně znamená, že značná část daňových poplatníků, kteří mají horko těžko (pokud vůbec) na Fabii v holobytu by se ze svých daní skládala na podporu těm, kteří si mohou dovolit dát za auto minimálně víc.

Což je sociální prasárna jak vyšitá.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.6.2020 17:00 Reaguje na Svatá Prostoto
... minimálně dvakrát víc.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.6.2020 18:46 Reaguje na Svatá Prostoto
Ti, kdo bydlí v holobytu se na nikoho neskládají, žádné daně z příjmu neplatí. Ovšem nejvíc doplácíme na Agrofert a vůbec vládní mafii nejen penězi, ale daleko horším způsobem.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.6.2020 22:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Doporučuji si ten příspěvek přečíst ještě jednou.
Odpovědět
ig

30.6.2020 08:15 Reaguje na Svatá Prostoto
A tak to má být. Celý ten zelený program má jediný hlavní cíl a to, aby chudí podpořili bohaté. A chudí je ještě radostně podporují a hádají se, když jim to chce někdo vymluvit.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.6.2020 21:31 Reaguje na Svatá Prostoto
Soudruh přece už dávno říkal "bude líp". Tak už snad bude, ne? Soudruzi zásadně nelžou.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.6.2020 22:02 Reaguje na Pavel Hanzl
On tam byl původně otazník, ale nějak se na něj pozapomnělo:-). O tom ostatně svědčí i to, že do dějin vešla i navazující odpověď ... Líp už bylo. :-)))
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

29.6.2020 16:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Když jim přestane ČR a ostatní "uhláci" a provozovatelé JE prodávat el.proud, tak budou muset jezdit na kole, nebo chodit pěšky, protože ty jejich hydroelektrárny budou stěží stačit pokrýt spotřebu průmyslu a na svícení.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.6.2020 18:47 Reaguje na Jiří Daneš
Zase nesmysl, jak dycky.
Odpovědět
ig

30.6.2020 08:18 Reaguje na Jiří Daneš
K čemu průmysl? Nějaké velké hlučné rumplováky, určitě ještě umazané od oleje, to by se už beztak mělo zrušit. Fabriky se natřou na duhovo a budou se v nich scházet lidi a poslouchat etno hudbu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.6.2020 21:30 Reaguje na
Průmysl v dnešní době skutečně není špianvý rumplovák jak za komára. Kdy jste viděl naposled nějakou normální fabriku zevnitř?
Odpovědět
SC

Stanislav Chytrý

6.7.2020 13:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Elektrika by měla být pro všechny lidi co ji chtějí, co na ní mají. Není důvod je jakkoli dotovat. Navíc v současnosti, kdy má automobilový průmysl velké problémy by bylo lepší jej podpořit než elektro auta, jejíž přínos je více než sporný.
Odpovědět
SC

Stanislav Chytrý

6.7.2020 13:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Elektrika by měla být pro všechny lidi co ji chtějí, co na ní mají. Není důvod je jakkoli dotovat. Navíc v současnosti, kdy má automobilový průmysl velké problémy by bylo lepší jej podpořit než elektro auta, jejíž přínos je více než sporný.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.6.2020 18:49
Skutečný problém ale vidím v tom, že na elektroauta nejsou stavěné komunikaci. To auti je drahé ale provoz skoro zadamo, takže každý bude mít snahu jezdit úplně všude a furt. A to se na silnice už nevlezeme, tento stát to řešit neumí.
Odpovědět
ig

30.6.2020 10:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Nebude, chudší lidi na to auto nebudou mít. Možná je to celé jen spiknutí bohatých proti chudým. Bohatí to ustojí, chudí na tom budou ještě hůř, ale přestanou se motat po silnicích a bohatí se nebudou muset cestou do St. Moritz zdržovat v zácpách.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.6.2020 21:28 Reaguje na
Obávám se, že to bude zase celé naopak, jak dycky. Elauta půjdou cenou dolů, limitou je dnes baterie. Elon Musk už dodělává velmi zajímavou baterii zalevno? s garancí milión kilometrů. Tam se bude lámat eloktroauto a benzín a s palivem skoro zadamo je jasné, kdo vyhraje i u normálních, tj. chudších lidí. Kteří navíc třeba denně jezdí do práce. Elektrokola jsou nejrychleji se rozvíjející segment v kolech.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.6.2020 22:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak až ji dodělá, tak se uvidí. Zatím to beru jako ty vaše kapesné reaktory. Bylo by to fajn, na tom se shodneme, ale já ... asi už věkem ... dokud to neuvidím komerčně funkční, tak to neřeším.

U e-kol je rozdíl v ceně, ostatně, když jsem viděl v Globusu e-babetu za nějakých 23 litrů ... jezdit častěji v létě na chalupu, tak jsem ji rovnou bral. Jenže u e-mobilu jste furt na 3/4 mega ... za Zoe:-(.

A co se týče té ceny, jak by se to začalo lámat, tak se na to napráskne spotřebka jen to fikne. O to strach nemám. Nakonec, tento národ přestat na měsíc dva chlastat a kouřit, tak si v Letenské budou podřezávat žíly:-). I když je fakt, že Alenka se toho deficitu nebojí:-)))
Odpovědět
SC

Stanislav Chytrý

6.7.2020 13:22
Rakousko pokud by těmi 5000 € podpořila nákup klasických aut udělalo by mnohem lépe. Nehledě na to, že by hodně automotive pomohlo, kdyby Brusel pozdržel, nejlépe zrušil svá nesmyslná rádoby eko nařízení, které zabily nejeden dobrý motor.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist