Silničáři provedli první etapu obnovy starobylé aleje z Bohdanče do Neratova
Podle Vojáčka se letos povedlo pokácet stromy, které byly v nejhorším stavu, dřeviny ošetřit a vysázet nové, to vše v úseku od areálu Rybničního hospodářství k odbočce k restauraci u Čochtana. Část měří 381 metrů. Obnova aleje, kde žijí i vzácní živočichové, zajímá ekologické aktivisty. Spolek Chráníme stromy se jí věnuje od roku 2013.
"V té době se objevil ze strany správy silnic první návrh, který tehdy znamenal téměř plošné vykácení aleje. Do řízení jsme se tehdy zapojili a s pomocí řady odborníků na ochranu přírody i s pomocí veřejnosti se podařilo tento brutální návrh zarazit," řekl ČTK Miroslav Seiner ze spolku.
Spolek se opakovaně odvolával, ale podle Seinera se postupně podařilo dojít ke kompromisům. Aktuálně městský úřad v Bohdanči opakuje správní řízení kvůli poslednímu odvolání, které spolek podal. "V něm už ale aktuálně řešíme jen detaily, to podstatné je už rozhodnuto," řekl Seiner.
Aktivisté v minulosti žádali o to, aby spojka mezi Neratovem a Bohdančí vedla jinudy, aby silničáři zhruba 600 metrů komunikace vybudovali jinde. "Navrhli jsme konkrétní trasu a stále si myslíme, že by byla nejlepším řešením. Současná cesta by měla ideálně zůstat jen pro cyklisty a pěší. Bylo by to řešení vhodné pro lidi z Neratova i pro ochranu technické památky i pro přírodu v cenné aleji," řekl Seiner.
Podle starosty Josefa Štěpanovského (ODS) je jízda po silnici nebezpečná. Hodně času se promarnilo odvoláváním. "Je to tam nebezpečné. Aby se silničáři nedivili, až to tam někoho zabije. Jel jsem tam autem a spadla na mě větev. Kdybych jel na kole, mohlo se mi něco stát. Ekologické spolky si asi tohle neuvědomují," řekl ČTK starosta.
Silničáři mají na opravu komunikace udělanou projektovou dokumentaci a čekají, jak dopadne odvolání. Silnice je úzká a dvě protijedoucí auta se na ni nevejdou. To by měly vyřešit výhybny. Druhá plánovaná část obnovy aleje je v části od odbočky u restaurace u Čochtana po centrum obce Neratov, délka je 780 metrů.
"Celková oprava komunikace může začít až s časově dostatečným odstupem od provedené revitalizace, a to po odsouhlasení příslušných odborů životního prostředí," řekl Vojáček. Termíny silničáři zatím nedovedou odhadnout, dodal.
reklama