Škoda Auto přestane kvůli emisním limitům vyrábět model Fabia Combi
Škoda loni celosvětově dodala zákazníkům 39 589 fabií v provedení kombi, což představuje meziroční pokles o 31 procent. Prodloužená verze se na celkovém prodeji modelu podílela 37,5 procenta. Model Fabia loni zaznamenal celkově pokles odbytu o 39 procent. Důvodem mohlo být podle expertů očekávání nové generace, kterou Škoda uvedla letos, i růst prodejů dalších menším modelů Scala a Kamiq. Prodej Scaly loni rostl o 62 procent a v případě Kamiqu se zdvojnásobil.
Evropská komise v červenci představila takzvanou Zelenou dohodu pro Evropu, plán na ochranu klimatu, který má unijní státy nasměrovat ke splnění přísnějších emisních cílů v roce 2030. Obsahuje mimo jiné i cíle pro zavedení elektromobility.
Dodržení nové emisní normy je podle automobilky spjato s velmi vysokými náklady. "Společně jsme se proto rozhodli, že budeme důsledně investovat do budoucnosti a že se včas rozloučíme s modely se spalovacím motorem, jako je Škoda Fabia Combi," stojí v dopise zaměstnancům.
Člen představenstva Škoda Auto Martin Jahn řekl dnes v rozhovoru pro Lidové noviny, že v automobilce má od roku 2030 připadat 50 až 70 procent prodejů na auta s elektrickým pohonem. Připustil ale, že na některých trzích škodovky bude nástup elektromobility pomalejší. Předpokládá, že cena elektromobilů se bude postupně snižovat, naopak jejich uživatelská přívětivost vzroste.
Poprvé v historii ponese Škoda Auto v koncernu Volkswagen v budoucnu odpovědnost za vývoj celé jedné platformy, která se uplatní na celém světě – jedná se o platformu MQB-A0 Global. Pokračovat bude také v produkci elektromobilů. Začátkem příštího roku chce představit elektromobil Enyaq iV Coupe. Plánuje uvedení také tří dalších elektromobilů.
Emisním limitům se musí přizpůsobovat také jihokorejská automobilka Hyundai ve svém závodě v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. "V Nošovicích jsme v loňském roce inovovali celou modelovou řadu včetně zahájení výroby čistě elektrického modelu Kona i nové generace SUV Tucson s hybridním i plug-in hybridním pohonem a všechny naše modely splňují nejpřísnější emisní limity," řekl ČTK mluvčí Hyundai v Nošovicích Petr Michník.
Hyundai má podle něj v oblasti bezemisní mobility nejširší nabídku pohonných jednotek, elektrických či vodíkových. "Počínaje letos představeným revolučním elektromobilem Ioniq 5 plánuje značka Hyundai uvést na trh do roku 2025 nejméně 12 nových čistě elektrických modelů," dodal.
Škoda Auto loni dodala celosvětově přes jeden milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (39)
smějící se bestie
24.8.2021 17:20Ne trh/zájem zákazníků. Smutné !
Petr
24.8.2021 17:37 Reaguje na smějící se bestiesmějící se bestie
24.8.2021 17:59 Reaguje na Petrsmějící se bestie
24.8.2021 18:01 Reaguje na smějící se bestiePetr
24.8.2021 18:04 Reaguje na smějící se bestiesmějící se bestie
24.8.2021 18:23 Reaguje na PetrPetr
24.8.2021 19:18 Reaguje na smějící se bestieKdyby vše řešil jen ten váš trh, máme tu dnes jedovatý vzduch, otrávenou vodu, žádné lesy, a všude jen odpadky. Jsem rád, že to tak není.
smějící se bestie
24.8.2021 19:32 Reaguje na PetrDražší auto bych si pořizoval, kdybych ho nutně potřeboval pro své potřeby, podnikání. A i u toho bych se obešel bez mnoha vnucovaných " vymožeností ". Katalyzátor beru dnes jako standartní vybavení.
Petr
24.8.2021 19:40 Reaguje na smějící se bestiesmějící se bestie
24.8.2021 19:52 Reaguje na PetrSvatá Prostoto
25.8.2021 12:51 Reaguje na PetrPokud v řádu jednotek tisíc, tak věřím, že většina lidí by si připlatila. Pokud desítek tisíc, bylo by to zejména v segmentu malých vozů a vozů nižší střední třídy horší.
Je to jako s DPF filtry. Když za ně chtěli raketu, tj. cena se blížila 100 t Kč, opravdu hodně lidí se snažilo s tím nějak vyjebat, bo koupě/výměna nového u ojetého vozu byla docela smrt. Když dnes stojí u řady vozů okolo 15 t, tak už je pro většinu lidí výhodnější s tím moc neblbnout a filtr vyměnit za nový, bo z životností okolo 200 t km už je to v podstatě spotřební položka.
Va Shek
25.8.2021 06:48 Reaguje na smějící se bestieVa Shek
25.8.2021 06:48 Reaguje na smějící se bestieVa Shek
25.8.2021 07:47 Reaguje naProč tu strašit konspirační teorii?
Svatá Prostoto
25.8.2021 12:54 Reaguje na Va Shekhttps://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/ceny-auta-zdrazeni-ojetina.A210526_173152_automoto_fdv
... nebo že by ... ???
Va Shek
25.8.2021 15:06 Reaguje na Svatá ProstotoZbyněk Šeděnka
24.8.2021 20:20Va Shek
25.8.2021 06:51 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaŽádná a to proto, že o ně není dostatečný zájem.
To je ten důvod, ne konspirace co zde píšete.
smějící se bestie
25.8.2021 10:50 Reaguje na Va ShekZ toho by měla ŠKODA udělat výhodu, že by je vyráběla jediná.
Va Shek
25.8.2021 11:52 Reaguje na smějící se bestieJen nevím jestli je řešení dělat jako jediný něco o co není zájem.
Svatá Prostoto
25.8.2021 12:45 Reaguje na Va ShekZájem o tyto vozy za ceny, které jsou způsobeny EU regulací není.
To je ovšem hodně jiný příběh, že.
Va Shek
25.8.2021 13:20 Reaguje na Svatá ProstotoTo nedává logiku.
Zbyněk Šeděnka
25.8.2021 12:22 Reaguje na Va ShekPeugeot 207 SW
Škoda Fabia Combi
Seat Ibiza STPeugeot 308 SW
Opel Astra Classic Caravan
Kia Cee´d SW
.
.
.
Mám pokračovat?
Svatá Prostoto
25.8.2021 12:43 Reaguje na Zbyněk Šeděnka207 se ještě prodává? Max doprodej něčeho na skladě.
V nabídce je už jen 208 a ta v kombi není.
Ibiza to samé.
Zbytek je o třídu výš než fabia.
smějící se bestie
25.8.2021 13:08 Reaguje na Svatá ProstotoVa Shek
25.8.2021 13:17 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaZbytek už se neprodává a nemá nastupce=malé kombi prostě není pro výrobce a zákazníky zajímavé.
Va Shek
25.8.2021 14:23 Reaguje naO tento typ karoserie zájem v této třídě není a proto je Fabia poslední kombi této třídy.
Prodejně je kombi u Fabie asi na 1/3 prodejů.
Ale bude líp. EU rozhodla, že bude podporovat prospekci a těžbu ložisek neodymu na evropském území, abychom nebyli závislí na dovozu :-) A hned první dotace bude 100000000 Eur. Už se těším. Jen doufám, že mě tu jeden místní entuziasta neokřikne, že v Německu už dávno běží výroba magnetů z bramborové natě a rybího slizu bez lanthanoidů.
Va Shek
26.8.2021 14:55 Reaguje naTakže oba vaše předchozí příspěvky obsahují špatná data.
Můj závěr: já mám pravdu a Vy ji nemáte. Ale v poho, na to jsem už dlouho zvyklý.