https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/skoda-auto-prestane-kvuli-emisnim-limitum-vyrabet-model-fabia-combi-2
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Škoda Auto přestane kvůli emisním limitům vyrábět model Fabia Combi

24.8.2021 16:53 | MLADÁ BOLESLAV (ČTK)
Škoda loni celosvětově dodala zákazníkům 39 589 fabií v provedení kombi, což představuje meziroční pokles o 31 procent.
Škoda loni celosvětově dodala zákazníkům 39 589 fabií v provedení kombi, což představuje meziroční pokles o 31 procent.
Foto | M.Rejha / Wikimedia Commons
Automobilka Škoda Auto přestane vyrábět model Fabia ve variantě kombi. Důvodem jsou přísné emisní limity, kvůli kterým musí vyrábět více elektromobilů. Firma to oznámila v dopise zaměstnancům, který má ČTK k dispozici. Kdy se přestane Fabia Combi vyrábět, není zřejmé. Další podrobnosti ČTK zjišťuje.
 
"Extrémně přísná emisní norma EU7 nyní ještě dále dramaticky zrychluje transformační proces směrem k elektromobilitě. Potřebujeme proto nejen více elektromobilů, ale musíme se také rychleji, než se plánovalo, rozloučit s některými produkty se spalovacím motorem," uvedla Škoda Auto.

Škoda loni celosvětově dodala zákazníkům 39 589 fabií v provedení kombi, což představuje meziroční pokles o 31 procent. Prodloužená verze se na celkovém prodeji modelu podílela 37,5 procenta. Model Fabia loni zaznamenal celkově pokles odbytu o 39 procent. Důvodem mohlo být podle expertů očekávání nové generace, kterou Škoda uvedla letos, i růst prodejů dalších menším modelů Scala a Kamiq. Prodej Scaly loni rostl o 62 procent a v případě Kamiqu se zdvojnásobil.

Evropská komise v červenci představila takzvanou Zelenou dohodu pro Evropu, plán na ochranu klimatu, který má unijní státy nasměrovat ke splnění přísnějších emisních cílů v roce 2030. Obsahuje mimo jiné i cíle pro zavedení elektromobility.

Dodržení nové emisní normy je podle automobilky spjato s velmi vysokými náklady. "Společně jsme se proto rozhodli, že budeme důsledně investovat do budoucnosti a že se včas rozloučíme s modely se spalovacím motorem, jako je Škoda Fabia Combi," stojí v dopise zaměstnancům.

Člen představenstva Škoda Auto Martin Jahn řekl dnes v rozhovoru pro Lidové noviny, že v automobilce má od roku 2030 připadat 50 až 70 procent prodejů na auta s elektrickým pohonem. Připustil ale, že na některých trzích škodovky bude nástup elektromobility pomalejší. Předpokládá, že cena elektromobilů se bude postupně snižovat, naopak jejich uživatelská přívětivost vzroste.

Poprvé v historii ponese Škoda Auto v koncernu Volkswagen v budoucnu odpovědnost za vývoj celé jedné platformy, která se uplatní na celém světě – jedná se o platformu MQB-A0 Global. Pokračovat bude také v produkci elektromobilů. Začátkem příštího roku chce představit elektromobil Enyaq iV Coupe. Plánuje uvedení také tří dalších elektromobilů.

Emisním limitům se musí přizpůsobovat také jihokorejská automobilka Hyundai ve svém závodě v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. "V Nošovicích jsme v loňském roce inovovali celou modelovou řadu včetně zahájení výroby čistě elektrického modelu Kona i nové generace SUV Tucson s hybridním i plug-in hybridním pohonem a všechny naše modely splňují nejpřísnější emisní limity," řekl ČTK mluvčí Hyundai v Nošovicích Petr Michník.

Hyundai má podle něj v oblasti bezemisní mobility nejširší nabídku pohonných jednotek, elektrických či vodíkových. "Počínaje letos představeným revolučním elektromobilem Ioniq 5 plánuje značka Hyundai uvést na trh do roku 2025 nejméně 12 nových čistě elektrických modelů," dodal.

Škoda Auto loni dodala celosvětově přes jeden milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (39)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

24.8.2021 17:20
Velí majitel - VW/Němci + papaláši z Bruseli.

Ne trh/zájem zákazníků. Smutné !
Odpovědět
Pe

Petr

24.8.2021 17:37 Reaguje na smějící se bestie
Zkuste si představit, že máte možnost výběru - levnější a jednodušší auto bez katalyzátoru a dražší a složitější s katalyzátorem. Které auto si koupíte?
Odpovědět
ss

smějící se bestie

24.8.2021 17:59 Reaguje na Petr
Levnější a jednodušší auto a katalyzátorem, 4válec 1,2/1,4l. Samozřejmě bez těch mnohých rádoby " vymožeností ", zvyšující cenu auta. Též bez té obrazovky počítače, mimo zorné pole řidiče - nebezpečnější než mobil u ucha.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

24.8.2021 18:01 Reaguje na smějící se bestie
Na delší cesty/vyšší nájezd km, 1,5l naftový motor.
Odpovědět
Pe

Petr

24.8.2021 18:04 Reaguje na smějící se bestie
Nerozumím. Levnější bez katalyzátoru, nebo dražší s katalyzátorem?
Odpovědět
ss

smějící se bestie

24.8.2021 18:23 Reaguje na Petr
Píšu to jasně - s katalyzátorem a bez činčurádiček !
Odpovědět
Pe

Petr

24.8.2021 18:46 Reaguje na smějící se bestie
Dál netřeba rozvádět, každý pochopil.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

24.8.2021 19:02 Reaguje na Petr
to to trvalo
Odpovědět
Pe

Petr

24.8.2021 19:18 Reaguje na smějící se bestie
Každý pochopil, že byste si dražší auto s katalyzátorem dobrovolně nekoupil, jen to nepřiznáte. Trh a zájem zákazníků vyřeší věci, které zákazníci chtějí, ne které nechtějí.
Kdyby vše řešil jen ten váš trh, máme tu dnes jedovatý vzduch, otrávenou vodu, žádné lesy, a všude jen odpadky. Jsem rád, že to tak není.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

24.8.2021 19:32 Reaguje na Petr
Fabie má být lidové auto a podle toho má vypadat s vybavením, motorem, užitkovostí.

Dražší auto bych si pořizoval, kdybych ho nutně potřeboval pro své potřeby, podnikání. A i u toho bych se obešel bez mnoha vnucovaných " vymožeností ". Katalyzátor beru dnes jako standartní vybavení.
Odpovědět
Pe

Petr

24.8.2021 19:40 Reaguje na smějící se bestie
Katalyzátor je vymoženost vnucená nějakými papaláši, jak píšete. Není to trh a zájem lidí už vůbec ne.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

24.8.2021 19:52 Reaguje na Petr
Svým způsobem ano. Japonci vyrábějí motory atmosférické 2 -2,5l, šestiválcové, které se plně vyrovnají emisemi těm současným litrovým tříhrnkům. Papaláši především vnucují všemožné činčurádičky, které patří do drahých aut. Takže ne do Fabie.
Odpovědět
ig

24.8.2021 21:20 Reaguje na Petr
Já jsem si auto s katalyzátorem koupil dřív než to bylo povinné. Vadilo mi, že auta smrdí a bylo mi trapné jen držkovat a nic pro to neudělat.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

25.8.2021 12:51 Reaguje na Petr
Chybí vám tam taková drobnost ... jaký by byl rozdíl v ceně.
Pokud v řádu jednotek tisíc, tak věřím, že většina lidí by si připlatila. Pokud desítek tisíc, bylo by to zejména v segmentu malých vozů a vozů nižší střední třídy horší.

Je to jako s DPF filtry. Když za ně chtěli raketu, tj. cena se blížila 100 t Kč, opravdu hodně lidí se snažilo s tím nějak vyjebat, bo koupě/výměna nového u ojetého vozu byla docela smrt. Když dnes stojí u řady vozů okolo 15 t, tak už je pro většinu lidí výhodnější s tím moc neblbnout a filtr vyměnit za nový, bo z životností okolo 200 t km už je to v podstatě spotřební položka.
Odpovědět
VS

Va Shek

25.8.2021 06:48 Reaguje na smějící se bestie
Ne, je to na základě nezájmu zákazníků.
Odpovědět
VS

Va Shek

25.8.2021 06:48 Reaguje na smějící se bestie
Ne, je to na základě nezájmu zákazníků.
Odpovědět
ig

24.8.2021 19:14
Nj, prostému lidu je potřeba odebrat schopnost individuální mobility. To by ještě tak hrálo, aby si vybírali, kde budou pracovat a obtěžovali korporace tím, že budou dojíždět za lepším platem...
Odpovědět
VS

Va Shek

25.8.2021 07:47 Reaguje na
Auta jsou dnes dostupnější než kdykoliv předtím.
Proč tu strašit konspirační teorii?
Odpovědět
ss

smějící se bestie

25.8.2021 10:48 Reaguje na Va Shek
No, když myslíš.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

25.8.2021 12:54 Reaguje na Va Shek
Jj, furt zlevňují ...

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/ceny-auta-zdrazeni-ojetina.A210526_173152_automoto_fdv

... nebo že by ... ???

Odpovědět
VS

Va Shek

25.8.2021 15:06 Reaguje na Svatá Prostoto
Vlna zdražení na základě naprosto výjimečné situace s pandemii je způsobena spíš obrovskou poptávkou. To jen potvrzuje jak dosažitelné jsou dnes auta.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

24.8.2021 20:20
Škodovka tím dobrovolně uvolňuje trh konkurenci. Aspoň je vidět, že díky aféře dieselgate má Brusel fabriku VW v hrsti, protože dobrovolně by to žádný výrobce neudělal.
Odpovědět
VS

Va Shek

25.8.2021 06:51 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
A která jiná automobilka dělá malé kombi?
Žádná a to proto, že o ně není dostatečný zájem.
To je ten důvod, ne konspirace co zde píšete.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

25.8.2021 10:50 Reaguje na Va Shek
Není zájem ?

Z toho by měla ŠKODA udělat výhodu, že by je vyráběla jediná.
Odpovědět
VS

Va Shek

25.8.2021 11:52 Reaguje na smějící se bestie
Můžete ji to poradit.
Jen nevím jestli je řešení dělat jako jediný něco o co není zájem.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

25.8.2021 12:45 Reaguje na Va Shek
Zájem obecně o kombi ve třídě malých vozů by byl.

Zájem o tyto vozy za ceny, které jsou způsobeny EU regulací není.

To je ovšem hodně jiný příběh, že.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

25.8.2021 13:07 Reaguje na Svatá Prostoto
A o tomto celé je.
Odpovědět
VS

Va Shek

25.8.2021 13:20 Reaguje na Svatá Prostoto
A proto se krátká Fabia prodává?
To nedává logiku.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

25.8.2021 12:22 Reaguje na Va Shek
Dacia Logan MCV
Peugeot 207 SW
Škoda Fabia Combi
Seat Ibiza STPeugeot 308 SW
Opel Astra Classic Caravan
Kia Cee´d SW
.
.
.
Mám pokračovat?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

25.8.2021 12:43 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Čistě technická.

207 se ještě prodává? Max doprodej něčeho na skladě.
V nabídce je už jen 208 a ta v kombi není.
Ibiza to samé.
Zbytek je o třídu výš než fabia.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

25.8.2021 13:08 Reaguje na Svatá Prostoto
ještě budou " hrabat špendlíčkem "
Odpovědět
VS

Va Shek

25.8.2021 13:17 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Kia je o třídu větší.
Zbytek už se neprodává a nemá nastupce=malé kombi prostě není pro výrobce a zákazníky zajímavé.
Odpovědět
ig

25.8.2021 13:24 Reaguje na Va Shek
Není zájem, protože "dodržení této emisní normy je spjato s velmi vysokými náklady" (Thomas Schäfer, ředitel Škodovky). Proto by byl drahý, jinak je to typově oblíbené auto, kterého se v současné generaci prodá víc než hatchbacků.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

25.8.2021 13:49 Reaguje na
befel z Němec/Bruseli je jiný
Odpovědět
ig

25.8.2021 14:06 Reaguje na smějící se bestie
Vypadá to tak :-)
Odpovědět
VS

Va Shek

25.8.2021 14:23 Reaguje na
Opet kombinace špatných údajů.
O tento typ karoserie zájem v této třídě není a proto je Fabia poslední kombi této třídy.
Prodejně je kombi u Fabie asi na 1/3 prodejů.
Odpovědět
ig

25.8.2021 17:06 Reaguje na Va Shek
V ČR víc než 50 %, celosvětově 40 % - data podle Škody.
Ale bude líp. EU rozhodla, že bude podporovat prospekci a těžbu ložisek neodymu na evropském území, abychom nebyli závislí na dovozu :-) A hned první dotace bude 100000000 Eur. Už se těším. Jen doufám, že mě tu jeden místní entuziasta neokřikne, že v Německu už dávno běží výroba magnetů z bramborové natě a rybího slizu bez lanthanoidů.
Odpovědět
VS

Va Shek

26.8.2021 14:55 Reaguje na
Dle výročních zpráv které jsou volně dostupné na internetu je podíl kombi u fábie kolem 30%.
Takže oba vaše předchozí příspěvky obsahují špatná data.
Odpovědět
ig

29.8.2021 16:56 Reaguje na Va Shek
Doporučuji uvádět zdroje, protože pak se může stát, že si najdu vlastní zdroj (https://cdn.skoda-storyboard.com/2021/03/210324-10-00_Annual_Report_2020.pdf) a tam se dočtu, že Fabií bylo loni vyrobeno celkem 100425, z toho verze Combi 38522, což je hezkých 38.3 %. Kdybyste bral předloňský rok, tak tam by to skutečně bylo 34 %, ale to ukazuje spíš na to, že oblíbenost verze Combi roste :-)
Můj závěr: já mám pravdu a Vy ji nemáte. Ale v poho, na to jsem už dlouho zvyklý.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist