https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/skoda-zacina-vyrabet-v-boleslavi-nove-elektricke-kupe-enyaq
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Škoda začíná vyrábět v Boleslavi nové elektrické kupé Enyaq

11.2.2022 01:11 | MLADÁ BOLESLAV (ČTK)
Enyaq Coupé se bude vyrábět společně s Enyaqem iV v Mladé Boleslavi. Jsou to jediné modely v Evropě na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen, které nejsou vyráběny v Německu.
Enyaq Coupé se bude vyrábět společně s Enyaqem iV v Mladé Boleslavi. Jsou to jediné modely v Evropě na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen, které nejsou vyráběny v Německu.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
V hlavním závodě Škody Auto v Mladé Boleslavi začíná výroba nového elektrického vozu Enyaq Coupé. První půlrok bude firma prodávat pouze sportovnější verzi RS, která je zároveň dosud nejvýkonnějším modelem této řady značky. Při představení vozu to uvedl člen představenstva Škody Martin Jahn.
 

"Coupé verze by podle našich odhadů měla tvořit zhruba 30 procent prodejů Enyaqu. Podíl RS verze pak bude mezi deseti a 20 procenty," uvedl Jahn.

Enyaq Coupé se bude vyrábět společně s Enyaqem iV v Mladé Boleslavi. Jsou to jediné modely v Evropě na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen, které nejsou vyráběny v Německu. Díky své konstrukci a velkému rozvoru nabízí platforma MEB nové možnosti konfigurace proporcí a designu karoserie.

Umístění vysokonapěťové baterie v podlaze mezi přední a zadní nápravou a absence středového tunelu pak stojí za velkým prostorem pro všechny cestující. Objem zavazadlového prostoru je 570 litrů, což je jen o 15 litrů méně, než u standardního Enyaqu.

Nové elektrické kupé o délce 4,65 metru disponuje třemi výkonovými stupni od 150 kW až po 220 kW ve vrcholné sportovní variantě RS. Nabízí pohon zadních nebo všech kol, dojezd až 545 kilometrů v režimu WLTP (metodika měření emisí a spotřeby automobilů) a krátké dobíjecí časy. Rychlodobíjení baterie z deseti na 80 procent kapacity trvá 29 minut. Dobití přes takzvaný wallbox nebo klasické dobíjecí stanice trvá šest až osm hodin.

"Nová vrcholná verze je zároveň prvním čistě elektrickým vozem RS značky Škoda. Enyaq Coupé s velmi elegantní karoserií dokonale spojuje emotivní vzhled a vysokou účinnost a nabízí velkorysý prostor typický pro vozy značky," uvedl předseda představenstva Thomas Schäfer. Enyaq Copé RS zvládá zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,5 vteřiny. Maximální rychlost dosahuje 180 km/h a je tedy o 20 km/h vyšší než u ostatních výkonových verzí.

Schäfer doplnil, že Škoda plánuje v roce 2030 prodávat 50 až 70 procent vozů v Evropě na elektrický pohon. V současnosti pracuje na vývoji dalších tří elektromobilů. Zároveň uvedl, že ještě není rozhodnuto o jeho nástupci v čele Škody po jeho oznámeném odchodu do Volkswagenu.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (3)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

SP

Svatá Prostoto

11.2.2022 14:12
Ehm, to je jako nějaký ekopočin, jo:-)???

A líbí se mi, jak v článku není taktně uvedena cena, tohoto lidového vozítka které je bezpochyby tou správnou vlaštovkou mezi cenově dostupnými nízkoemisními vozy:-))).
Odpovědět
ss

smějící se bestie

11.2.2022 14:38 Reaguje na Svatá Prostoto
1*
Odpovědět
DB

Darth Bane

13.2.2022 21:47 Reaguje na Svatá Prostoto
Když se to sejde, tak to bude začínat dvojkou.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist