https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/slovensko-a-madarsko-nepodpori-energeticke-sankce-eu-proti-rusku
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Slovensko a Maďarsko nepodpoří energetické sankce EU proti Rusku

4.5.2022 01:45 | KYJEV (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zástupci Slovenska a Maďarska uvedli, že jejich země nepodpoří energetické sankce, které proti Rusku kvůli jeho invazi na Ukrajinu připravuje Evropská unie. Bratislava a Budapešť jsou totiž na ruských dodávkách příliš závislé a neexistují za ně žádné okamžité alternativy, napsala agentura AP. Evropská komise vypracovala nové návrhy sankcí, které by mohly zahrnovat postupné zavedení embarga na ruskou ropu. Sedmadvacet členských zemí o nich pravděpodobně začne jednat ve středu, ale může trvat několik dní, než opatření vstoupí v platnost.
 

Šéf unijní diplomacie Josep Borrell na twitteru uvedl, že komise chce zasáhnout více bank, zaměřit se na osoby obviněné z šíření dezinformací o válce a "zabývat se dovozem ropy". Není jasné, zda Slovensko a Maďarsko získají výjimky.

Slovenský ministr hospodářství Richard Sulík podle AP uvedl, že jediná rafinerie v zemi, Slovnaft, nemůže okamžitě přejít z ruské na jiný druh ropy. Změna technologie by trvala několik let, dodal. "Na výjimce určitě budeme trvat," řekl novinářům.

Maďarský ministr zahraničí Péter Szijjártó prohlásil, že jeho země nebude hlasovat pro žádné sankce, "které by znemožnily přepravu zemního plynu nebo ropy z Ruska do Maďarska". "Je to jednoduché: dodávky energie do Maďarska nemohou být ohroženy. Nikdo nemůže očekávat, že dopustíme, aby cenu války (na Ukrajině) platili Maďaři," řekl maďarský ministr zahraničí. "V současné době je pro Maďarsko a jeho ekonomiku fyzicky nemožné fungovat bez ruské ropy," uzavřel.

V případě úplného unijního embarga by maďarské ropné a plynárenské společnosti MOL trvalo až čtyři roky a stálo až 700 milionů dolarů (16,4 miliardy Kč), kdyby měla plně nahradit dovoz ropy z Ruska. Na výroční valné hromadě to minulý týden řekl šéf podniku Zsolt Hernádi.

"Střední Evropa a Maďarsko nejsou v situaci, kdy by mohly nahradit ruskou ropu a ropné produkty ze dne na den. (Embargo) by způsobilo velmi vážné problémy celému regionu," řekl. Není to podle něj otázka ideologie, ale technologie a chemie, protože rafinerie společnosti MOL v Maďarsku a na Slovensku jsou uzpůsobeny práci s ruskou ropou.

Maďarský premiér Viktor Orbán si vybudoval pověst nejbližšího spojence ruského prezidenta Vladimira Putina v EU. Usiloval o hluboké diplomatické a hospodářské vztahy s Moskvou a prohloubil závislost své země na ruských fosilních palivech. Z Ruska pochází 85 procent maďarského plynu a více než 60 procent ropy.

Předseda Evropské rady Charles Michel navzdory neshodám mezi jednotlivými členy sedmadvacítky ohledně nových energetických sankcí slíbil, že "rozbije ruskou válečnou mašinérii" tím, že unijní země odkloní od ruských dodávek zemního plynu. Blok se snaží zajistit alternativní dodávky a upřednostňuje dovoz zkapalněného zemního plynu (LNG) ze zemí, mezi něž patří velcí producenti, jako je Alžírsko, Katar a Spojené státy.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (85)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RV

Richard Vacek

4.5.2022 05:47
EU si stále neuvědomuje, že Rusko je stát, který je téměř ve všem soběstačný. Jakpak by chtěl předseda Evropské rady Charles Michel rozbít ruskou válečnou mašinérii, když si Rusko vše vyrábí ze svých surovin? V oblasti zbraní patří mezi největší exportéry. Odstřihnutím se od ruských surovin naopak EU brzy zavře i své zbrojovky. A nejen je.
Namísto snah o rozbíjení "válečné mašinérie" by se EU mělo snažit o ukončení bojů a zahájení jednání. Eskalace vede k posílení spolupráce Ruska s Čínou a Indií, kde rovněž chtějí ruské suroviny. Stačí se podívat, jak letos zatím vzrostla vzájemná výměna. A třeba se podívat i do komentářů, co si Indové myslí:
https://timesofindia.indiatimes.com/business/india-business/india-plans-2-billion-more-of-exports-to-sanctions-hit-russia/articleshow/90802494.cms

Odpovědět

Jaroslav Řezáč

4.5.2022 07:29 Reaguje na Richard Vacek
vy komentujete jen to, co je kdesi vidět ale nekomentuje se to, co je ve smlouvách ono ten západ je pro Russko zlatá kasička. Oni to sice prodají jinde ale o 30-50% levněji než západu. Russko rozhodně soběstačné není a jediné v čem převyšuje je míra korupce a dlouhodobého rozkrádání oligarchickou chobotnicí.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

4.5.2022 07:32 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Russko je říše zla a hlouposti, oni se jednoho dne do svých sítí lži chytí sami ale nečekejme, že Russko bude někdy něco jiného...zkrátka míra hlouposti a trapnosti je tak velká, že si zvolí po Putinovi dalšího magora
Odpovědět
ss

smějící se bestie

4.5.2022 08:06 Reaguje na Jaroslav Řezáč
magory občas volí i jinde ve světě
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.5.2022 08:23 Reaguje na smějící se bestie
To jistě, ale žádný (ani Zeman, nebo Orbán) nedosahují Putinovi ani po podrážky na botách.
Jediný se mohl trochu blížit byl Trump, ale s ním velmi svižně vymetli.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

4.5.2022 14:05 Reaguje na Pavel Hanzl
S Trumpem vymetli:-)? Tak schválně, o kolik že to Biden vyhrál:-)?

A srovnávat DT s Putinem může fakt jen lopata z Brna.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.5.2022 19:35 Reaguje na Svatá Prostoto
O pár set tisíc hlasů? Drobnost. Ale lhal velmi úspěšně, ale vždy mu to otloukli fest o hlavu, mají tam demokracii a svobodná média. S Putinem ho srovnávat fakt nejde....
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

5.5.2022 15:20 Reaguje na Pavel Hanzl
K tomu prvnímu ... https://www.politico.com/news/2022/05/05/trump-influence-over-gop-elections-00030161

A kdybyste uměl anglicky, tak vám k tomu poradím, ať si pustíte třeba Fox news:-))).

A s Putinem jste DT srovnával vy, nikoho jiného taková pitchovina nenapadla.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

4.5.2022 08:05 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Nemusí být,
Západ může přece nakupovat jinde - mohl už dávno !
A uvidíme, jak to dopadne.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

4.5.2022 08:17 Reaguje na smějící se bestie
no ano, jen se ukazuje zkostnatělost toho, co považujeme za " západ" ostatně naše rafinerky má PKN Orlen, tedy Polsko...což může být určitá výhoda, Polsko nevěří Rusku ani Němcům a tak budovalo systém pro odpojení od Ruska dlouhé roky...Babiš zaseknul STORK II a tím, to celé podělal, plyn nemáme napojený na Polské terminály. Když blbost kvete, tak se může stát, že z toho budeme všichni kejchat a je potřeba říci, že Babiš toho podělal hodně včetně dostavby Dukovan, kdy jsme to už mohli skoro spouštět.
Odpovědět
AN

Aleš Nebáznivý

4.5.2022 08:13 Reaguje na Richard Vacek
Pane Vacku, domnívám se, že chtít zde od některých diskutujících aby si rošířili obzory na tento konflikt o pohledy a fakta, která lze najít v zahraničních medií. Či zajímavé analýzy od amerických nezávislých novinářů, které jdou skutečně do hloubky geopolitiky je nesplnitelný sen. Kdo chce hledá a zatím najde. Kdo nechce mnohdy jede jen na emocích.
Odpovědět
DA

DAG

4.5.2022 09:12 Reaguje na Aleš Nebáznivý
Takže člověk který věří v Ruskou soběstačnost a podporuje to nějakou indickou diskusí má rozšířené obzory a ostatní co nechtějí vidět ruskou dokonalost jsou hlupáci?
Vtipné. Jestli náhodou vy nevyhledáváte jen údaje stranící rusku a pak si v nich ve své hlavě neděláte jednosměrku.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

4.5.2022 09:57 Reaguje na DAG
Odkaz je na významné indické médium (dlouholetá tradice, v anglickém jazyce největší). A Indie je země na konfliktu nezainteresovaná - nebojuje ani na straně západu, ani na straně Ruska. Její význam vyplývá i z toho, jak se ji západ snaží zatáhnout na svou stranu. Mezitím za první čtvrtletí stoupl ruský export do Indie o 58%.
https://timesofindia.indiatimes.com/business/india-business/indian-exporters-head-to-russia-eye-food-chemicals/articleshow/91245036.cms
Odpovědět
DA

DAG

4.5.2022 10:22 Reaguje na Richard Vacek
A co znamená že stoupl o 58% Čeho v jakých cenách a kde Rusko ztratilo.
Jasně, že se to Rusko snaží nahradit a spousta zemí toho využívá, ale to je dobře pro Rusko?
Příklad super titulek. Vývoz plynu z Ruska do Číny v roce 2022 stoupl o 65%
Až na to, že vloni do Číny přiteklo cca 5 mld.m3 plynu. Spotřeba ČR je 9 mld.m3.
Takže podle Vás je Rusko spaseno a my zatraceni.
A navrhujete co. Rozsekat Ukrajinu na kousky a nechat ji v Ruském hnoji? A my budeme vesele dělat byznys s Ruskem?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.5.2022 11:20 Reaguje na DAG
Ti proruští nešťasníci prostě vůbec nevidí o co jde.
Putin jasně vždy říkal. "Evropa mi prodá provaz, na kterém ji oběsím".
A o to přece jde v první řadě.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

4.5.2022 12:13 Reaguje na DAG
Máme politiky, které si platíme za to, aby se starali nejen o sebe, ale aby zajišťovali i naši perspektivu. A ta zajisté není v tom, že se kousek od nás stále intenzivněji válčí, že přicházíme o ruské suroviny a ruský trh. Pokud současní politici nejsou schopni překročit svůj stín, tak ať jdou od válu a nechají to na jiných, kteří toho jsou schopni. Válečníci nejsou jen na straně Ruska, máme je i mezi sebou a i mezi našimi vysokými politiky.
Odpovědět
DA

DAG

4.5.2022 12:36 Reaguje na Richard Vacek
Právě to přizdisrá..... může za to, že je konflikt čím dál intenzivnější a blíže.
Putin je diktátorskej magor jako Hitler a má svůj sen obnovit ruskou velikost. Je mu úplně u pr, že rusové budou žrát hlínu.
Nikdy ho nezastaví nic než síla.
My můžeme být Ukrajincům vděční, že na rozdíl od nás zdegenerovaných pose.ů, jsou ochotní umírat.
Jak to říkali naši legionáži. Lépe zemřít než být otrokem. A o to teď na Ukrajině jde a jsou jen dvě možnosti konce. Buď Ukrajina padne nebo umře Putin. Teď už není nic mezi a my se musíme připravit na dlouhý konflikt a hold to bude bolet i nás.
Neříkám, že souhlasím s embargy na ropu a plyn, ale rozhodně vím, že ustupovat diktátorům je špatně.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.5.2022 09:19 Reaguje na Aleš Nebáznivý
Američtí nezávislí novináři jsou hlavně ruští trollové, už podle názvu.
Žádný americký novinář by nikdy nenapsal, že je nezávislý, protože je to přímo princip jeho práce.
Pouze totalitář to chce zdůrazňovat a tím se demaskuje.

Např: nějaký obskurní felčar napíše, že je lékař se skutečným lékařským diplomem. Tohle by si přece žádný chirurg z nemocnice nenapsal.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

4.5.2022 12:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy zase nevíte co v rámci USA znamená freelance journalist, co:-)))?

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.5.2022 08:20 Reaguje na Richard Vacek
Hluboký omyl. Paní Elvíra N. (šéfka ruské centrální banky) je tam snad jediný člověk, který nelže.
A jasně říkala, že Rusko jde do bankrotu, pokud si zásadně nezreformuje celé hospodářství. Což je se stávájícím vedením zcela iluzorní.
Rusko není soběstačné prakticky v ničem, vyváží kromě surovin pouze zbraně a podle předvedených výkonů to bude asi taky končit.
Navíc jejich nezničitelné tanky mají převodovky BMW, noční vidění a jinou elektroniku z Francie atd. atd.
Surovin prodávají stále méně (na ropu dávají slevu 30%) a to většina sankcí ještě nezačala působit.
Z rezerv se nedá žít věčně (pí. Elvíra N.) a Rusko vyrábí ze spotřebního zboží minimum, vše dováží.
Rusko spoléhá na Čínu, jenže ta se chová "pragmaticky", tj. bude ho krutě vydírat. Už za plyn přes Sílu Sibiře platí zlomek světové ceny.
Už se veřejně mluví o tom, že Čína možná Rusku sebere původně čínské Mandžusko a Východní oblasti, armáda byla odvolána na Ukrajinu.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

4.5.2022 09:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Šéfka ruské centrální banky je člověk na svém místě. Kdyby nebylo jí, tak se už Rusko dávno položilo. Ta si může dovolit říkat pravdu, i když učesaně. Je jasné, že kremelští jestřábi budou vykládat podle Putinových not a obyčejní lidé jednak nemají informace a taky se bojí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.5.2022 09:11 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Já jen doufám, že paní Elvíra má celou rodinu už na Západě a před domem trvale nastartované evakuační vozidlo.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

4.5.2022 11:33 Reaguje na Pavel Hanzl
Tohle má asi Putin pod palcem. Jak by ji jinak mohl donutit podepsat pětiletou smlouvu, když za ním přišla s rezignací? A je zajímavé, že jak rusáky nemusím, tak téhle ženské by podle mě byla škoda.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.5.2022 14:41 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Jistě, ta ženská zachránila rubl a tím celé hospodářství, ale nikdo neví kdy zrůdě rupne v kuli a nechá ji popravit za to, že zničila ruské hospodářství. K čemuž zákonitě dojde s Elvírou nebo bez ní.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

4.5.2022 17:21 Reaguje na Pavel Hanzl
A kdo by ji nahradil? Že by Šojgu? Na ministerstvo obrany už nemá pevné zdraví, ale ty finance by při troše dobré vůle ukočírovat mohl. Ostatně, komunisti říkají, že člověk roste s funkcí, tak by Šojgu na staré roky vyrostl. _)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.5.2022 19:37 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Jakýkoliv kejvač. Za Stalina by si tohle fakt nedovolila a Putin se v něm vidí.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

4.5.2022 12:47 Reaguje na Pavel Hanzl
"Surovin prodávají stále méně (na ropu dávají slevu 30%)" ... ale za stále vyšší ceny, takže bych si to zas tak nemaloval.

A s tím zlomkem ceny bych se tu taky moc neoháněl, s ohledem na ceny v poslední době i při slevě okolo 30% vydělávají majlant.

Helejte, Ruskové jsou kurvy a je potřeba max pomáhat Ukrajině jim nakopat prdel, ale zase tu nepište takovéhle ptákoviny.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.5.2022 14:48 Reaguje na Svatá Prostoto
Většin sankcí ještě vůbec nezačala působit.
Především v klíčových energetických surovinách.
Svět byznysu je rozhozený a bude se rok usazovat, doufám, že bez Ruska.
Ukrajině teď nepomůžeme, ale zablokujeme Rusku možnost nazbrojit na útok ny Evropu.

Putin přece stíle říká: "Západ mi prodá provaz, na kterém ho oběsím".
A to se prostě nesmí stát.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

4.5.2022 15:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Až ten průser na Ukrajině skončí, tak na tom bude Rusko tak, že si nějakou podobnou kokotinu hooodně let rozmyslí. Nějaký útok na Evropu je holá blbost.

Ostatně, Rusko nikdy nechtělo Ukrajinu obsadit, bo věděli, že to by nedali. Předpokládali, že se Ukrajina podělá a bude z ní druhé Bělorusko. Už ten modifikovaný plán je podle mne vyhlašován proto, aby z něj mohli trochu couvnout a vydávat to za dobrou vůli.

A teď mají nej starost jak z toho aspoň trochu slušně vybruslit. Doufám, že jich při tom zařve co nejvíc.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.5.2022 19:41 Reaguje na Svatá Prostoto
Omyl. Hlavní útok byl veden na Kyjev a byla poslána komanda, která měla zabít Zelenského i jeho ženu. Taky se vyhrožovalo procesy s "nacisty a fašisty", totálními čistkami a prostě Hitlerovskými metodami.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

5.5.2022 15:24 Reaguje na Pavel Hanzl
No, to sice nebyl, ale jeden z hlavních směrů Kyjev byl. A jak dopadl.

Zase to Rusko tak nedémonizujte a z Ukrajinců nedělejte chudáky, kteří neví která bije.

A odstranění Zelenského mělo právě umožnit nastolit na Ukrajině proruskou vládu a tím to mít v kapse a bez větších bojů.
To vám nedochází ani tohle? Nebo zase píšete a nevíte co?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

4.5.2022 12:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Elvíra říká přesně to, co říkat smí ... a vy byste to na jejím místě dělal taky. Takže klid, disent proti Putinovi tady fakt nehrozí.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

4.5.2022 08:22 Reaguje na Richard Vacek
Téměř ve všem soběstačný. Dobrý vtip. :D :D
Odpovědět
DA

DAG

4.5.2022 08:33 Reaguje na Richard Vacek
Nikdo na světě není soběstačný. Ani USA ani Čína a už vůbec ne Rusko.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

4.5.2022 09:02 Reaguje na Richard Vacek
Pletete si pojmy těžba a výroba. Co se týče těžby, tam jsou skutečně soběstační, ale produkce špičkových výrobků není jejich doménou. Tam jsou těžce závislí na mnohem vyspělejší státy a pokud jim tyto výrobky okolní země neposkytnou, tak úroveň Ruska klesne někdo do první poloviny dvacátého století.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.5.2022 09:13 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
I v těžbě soběstační nejsou, jen ropu tam těží ze 30% Americké firmy.
Nikde jsem ale nečetl, že by tam končily.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

4.5.2022 11:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Shell bude brzy končit a někde jsem četl, že díky tomu poklesne ruská těžba o 10 - 20%.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.5.2022 14:49 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Dobrý počinek, mělo by to jít pak ráz na ráz.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

4.5.2022 10:08 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Myslím nezávislost na západu ve smyslu že přerušení obchodní výměny poškodí západ více než Rusko. Rusko valnou část technologií získá z nezávislých zemí jako Čína, zatímco západ suroviny nemá jak jednoduše nahradit. Jak tuto obchodní válku vyhodnocuje trh je vidět na kurzu rublu a slábnutí eura vůči dolaru. Navzdory očekáváním rubl nemá cenu toaletního papíru:
https://www.cnbc.com/quotes/RUB=
a přes zablokování devizových rezerv Rusko splácí své (malé) dluhy:
https://www.bbc.com/news/business-61313296
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

4.5.2022 10:13 Reaguje na Richard Vacek
Že by byl uměle udržovaný? Ale to je asi už moc vysoká ekonomie. :D
Odpovědět
RV

Richard Vacek

4.5.2022 12:27 Reaguje na Petr Eliáš
Podívejte se na komentáře ekonomů z počátku války. Jak odborníci předpokládali budoucí vývoj, protože západ Rusku zmrazil (znemožnil přístup) k valutám a tím mu znemožnil ovlivňovat aktivně kurz rublu.
https://www.finance.cz/541019-rusky-rubl-propad/
Přitom po počátečním šoku, kdy základní úrokovou míru zvedli na 20% ji snížili na 17% a minulý týden na 14%. Dále rusko experimentuje s přechodem na měnu krytou zlatem - nabízí bankám směnu 5000 rublů za 1 g zlata:
https://www.zlato.cz/zlato/analytik-rusky-rubl-je-nyni-pevne-spojen-se-zlatem-a-komoditami/
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

4.5.2022 13:02 Reaguje na Richard Vacek
To je tak hezké, jak jste naivní (nebo jen trollíte). Stále dokola, rubl není volně směnitelný - až bude, tak půjde jako šutr. :D Řídit základní úrokovou sazbu dle smyšleného kurzu rublu má opravdu závratnou vypovídací hodnotu. :D Ruský pokus o jakýsi zlatý standard je jen pohádka pro méně inteligentní a dopadne stejně jako u nás za komára. :D
Odpovědět
RV

Richard Vacek

4.5.2022 18:47 Reaguje na Petr Eliáš
??? A copak to experti nevěděli? Proč experti investorům tvrdili, že investice do rublu je nesmysl, protože rubl bude padat? Proč experti předpovídali, že rubl zůstane po zbytek roku někde na 105 RUB/1US$?
https://fortune.com/2022/03/15/russian-ruble-expert-opinion-invasion-ukraine-continues/
Co myslíte - bylo to proto, že se experti spletli, přání u nich bylo otcem myšlenky, nebo proto, že v Rusku mají geniální bankéře?
Já se domnívám, že se jednalo o "přání otcem myšlenky" a obávám se, že i řada EU politiků i voličů je ze stejného důvodu přesvědčena v tomto konfliktu o něčem, co se ukáže jako nesmysl.
Odpovědět
DA

DAG

5.5.2022 15:33 Reaguje na Richard Vacek
Však si vezměte rubly a jděte si je směnit do směnárny v ČR a uvidíte realitu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.5.2022 14:52 Reaguje na Richard Vacek
5000 rublů za gram zlata by byl skutečně úžasný tah, kdyby to bylo v bankovkách, tak by byl ten papír dražší, než to zlato.
Odpovědět
AN

Aleš Nebáznivý

4.5.2022 15:22 Reaguje na Richard Vacek
Pane Vacku tady už nemá cenu se dále vyjadřovat. Jste holt naivní proruský troll a já zase proruský hlupák. Je zajímavé jak se ta společnost rozdělila. Ti co nám vládnou si musí mlaskat blahem.
Odpovědět
DA

DAG

4.5.2022 16:48 Reaguje na Aleš Nebáznivý
Naopak společnost se stmelila. Zastánci ruska jsou považováni za blazny a je jich je trocha. Samozřejmě dalších pár zbaběleců to nepřizná a modlí se ke svemu komunistickému bohu, aby se Rusku začalo dařit.
Tak aspoň, že nehází klacky pod nohy, těm kteří chtějí v boji proti této ruské agresi pomahat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.5.2022 19:45 Reaguje na DAG
Jistě. Putinova hybridní válka solidně rozdělila naši společnost na demokratickou západní a totalitní východní. Jenže ten pitomec to celé tou válkou zdupal, takže jasně převážili západní a východní hlupáci se buď přešupačili, nebo bečí v rohu.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

4.5.2022 11:43 Reaguje na Richard Vacek
Špičkové technologie jim ale nikdo nedodá a jejich vlastní výroba tvrdě pokulhává. Domácí výroba a vývoj čipů je zhruba tam, kde byla Evropa v roce 2005 a bez těch špičkových budou v háji. Mimochodem, ani ty špičkové Čína neumí. A co se týče toho rublu, tak počkejte, až bude veřejně obchodovaný na mezinárodních trzích. Zatím jeho kurz administrativně určuje Putin a to je stejné, jako u nás před revolucí stál rubl 10 korun a když se s ním začalo obchodovat na burzách, spadl hluboko pod cenu jedné koruny. Počkejme pár měsíců a uvidíme, jak to ruská ekonomika zvládne.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

4.5.2022 12:49 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Malujete si to hezky, a bylo by to super, ale Čína je jim dnes schopna ledacos, pokud ne všechno.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

4.5.2022 13:07 Reaguje na Svatá Prostoto
Představte si - rusové vyvinuli dva čipy, Bajkal a Elbrus. Jsou otestované a fungují. Mají jen dva menší problémky - jsou založeny na zastaralé britské technologii a vyrábějí se na Tchaj-wanu, který se připojil k sankcím. :D
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

4.5.2022 14:06 Reaguje na Petr Eliáš
Jak to souvisí s tím, že si to mohou od někoho koupit?
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

4.5.2022 13:39 Reaguje na Svatá Prostoto
Čína není ve vývoji čipů tak daleko jako Taiwan, takže jim nemá co dodat.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

4.5.2022 14:09 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Tak zaprvé je to otázka, to neumím posoudit, za druhé je otázkou, zda Rusům nestačí to, co Čína umí. A za třetí mohou od Číny, nejen, koupit celý komponent, včetně toho čipu úplně odjinud ... klidně od toho Čankajška
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.5.2022 14:55 Reaguje na Svatá Prostoto
Za úplně prví není jasné, jestli chce Čína Rusům vůbec něco prodávat, zvláště do zbraní. Brousí si zuby na Sibiř a to by byla proti sobě.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

4.5.2022 15:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Píšu mohou, ne že to je sichr. Stejně jako fakt není sichr, že bývalá RA bude do měsíce v hajzlu.

Pokud jo, super, ale spíš bych si to tak nemaloval.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

4.5.2022 07:57
SR a HU mají své rafinerie postavené na zpracování ruské ropy a skutečně není možné najet na jiný druh ropy bez technologických úprav. Což by bylo otázkou nejméně dvou let a značných nákladů .

Škoda, že zapadl nápad předsedy PiS a místopředsedy polské vlády Jarosława Kaczyńského, který i s ostatními vč. českého premiéra Fialy Ukrajinu navštívil těsně po počátku ruské invaze.
Aktivní účast vojenských mírových sil , které by zajistily bezpečnost civilistů na Ukrajině, nejlépe pod hlavičkou OSN nebo nezúčastněných států.

Na straně EU pak postrádám jakoukoliv sebereflexi, kdo evropskou energetiku dostal do silné závislosti na fosilních palivech z Ruska a jak to hodlá napravit. / odpověď všichni známe Německo, které teď zarytě mlčí/

Odpovědět

Jaroslav Řezáč

4.5.2022 08:23 Reaguje na Miroslav Vinkler
asi lakmusový papír Slovenska je to, když Heger mohl jet na Ukrajinu do Kyjeva, tak mu si to zatrhl ono takové " bezpečí" je politika Slovenska. Maďaři jsou elementem sami pro sebe. Je nejspíš i to, že Slovensko je na tom ještě hůř, než my. Zkrátka Maďarsko :))

Odpovědět

Jaroslav Řezáč

4.5.2022 08:25 Reaguje na Miroslav Vinkler
uprchlíci v ČR jsou fain, systém na to připravený není a je otázka, co se dělá. Problém vidím, že i když je nezaměstnanost nízká, tak stejně pracuje jen 34 tisíc uprchlíků, to je strašně málo v tom množství a jen se ukazuje, že průmysl ženám nemá co nabídnout ale i to, že průmysl jde proti rodinám
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.5.2022 08:48 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Co chcete proboha změnit na byrokratickém pracovním trhu za 3 měsíce? Zákon, že Ukrajinci nemusí mít pracovní povolení a mají všedchna práva jako naši lidé je skutečný majstrštyk, solidně to eliminuje šedou a hlavně černou ekonomiku.
Problém je v tom, že připrchlíci jsou hlavně ženské s dětma, takže žádné závratné pracovní výkony nečekejte.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

4.5.2022 09:21 Reaguje na Pavel Hanzl
to ale přece není o nějakých uúprchlících ale to, že tato situace je lakmusový papír toho, jak je obtížné skloubit rodinný život s prací a jak na to zaměstnavatelé kašlou. Oni by museli udělat sdílené pozice ono bušit v práci na tři směny či dvanáctky a vychovávat samy děti POVAŽUJE DOST RODIČŮ ZA ZLÝ SEN ale ono to sen není, to je realita spousty lidí a teď je možnost něco změnit!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.5.2022 09:38 Reaguje na Jaroslav Řezáč
To je věc zaměstnavatelů a to je dost široká paleta postupů a benefitů.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

4.5.2022 09:08 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Pořád je těch 34 tisíc pracovníků o 34 tisíc více než když se sem hrnuly hordy migrantů ze Středního východu.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

4.5.2022 08:31 Reaguje na Miroslav Vinkler
Víte, ono je otázkou, zda je cílem rychlé ukončení konfliktu,
nebo naopak prodlužování. Čím déle bude trvat, tím déle budou rozkolísané trhy a pro některé tak možnost bohatnout. Historie novověkých válek je právě o tom, že nejistota žene ceny nahoru
a mír a spolupráce ceny dolů. Ten majstrštyk, kdy se perou jiní
bez vlastních obětí režisérů se podaří málokdy a tak ho budou
někteří mít zájem udržet co nejdéle. Takže žádné mírové mise,
ale pouze občas pošťouchnout, ať to trvá co nejdéle. Mi se tato
politika hnusí, ale koukejte na to mlaskání spekulantů s plynem,
ropou a zbraněmi. Takový kšeft tu nebyl desítky let. Jinde jsou
na kmenové bojůvky nasazené modré přilby a tu nic? Smutné, když
jde o životy nevinných lidí!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.5.2022 08:41 Reaguje na Břetislav Machaček
Takže si taky myslíte, že Vladimir Vladimirovič je jen loutkou "režisérů" a "spekulantů s plynem"? Že ze sebe udělal největšího zločince plnety a novodobého Hitlera v zájmu byznysových plánů imperialistických velmocí?
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

4.5.2022 09:00 Reaguje na Břetislav Machaček
To je zase moudro. :D
Odpovědět
DA

DAG

4.5.2022 09:17 Reaguje na Břetislav Machaček
Poděkujte Puňťovi.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.5.2022 08:37 Reaguje na Miroslav Vinkler
Německo to se závislostí na ruském plynu skutečně zdupalo, taky jim to Američané pořád otloukali o hlavu a snažili se zablokovat NS2.
Němci měli naivní představu, že Rusko právě přes obchod a blahobyt zcivilizují. Ale po napadení Krymu a Donbasu jim to mělo dojít celé.
Ale není to nic fatálního, Evropa brala z Ruska 40% plynu, meziročně to už výrazně kleslo a to žádná sankce ještě nenaběhla.

Žádný nápad na mírové síly nezapadl, Putin jasně řekl, že by je postřílel a považoval za napadení Ruska.
Němečtí kšeftaři s plynem žhaví dráty po celém světě, přeorganizovat celou infrasrukturu nejde rázem. Ale jak se to jednou podaří, Rusko jde do bankrotu.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

4.5.2022 09:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Máte pravdu jako vždy. Sice ji po pár měsících opravíte, nebo překroutíte a upnete se zase na něco jiného. Na vaše oslavné ódy na Německý energetický "mix" já nezapomínám a na to, jak jste tvrdil, že plyn nahradí výpadky OZE. Nyní jedou na plno staré uhláky a zázrak se nekoná, ale spíše naopak.
U spalování uhlí v Německu lámou rekordy a ostatní
podobní pomatenci je budou následovat. Jinak myslete a
nesnažte se mne vmanipulovat tam, kde si mne přejete mít.
Na to si vyberte někoho schopného papouškovat vše, co mu
kdo nakuká.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.5.2022 09:31 Reaguje na Břetislav Machaček
Já uznávám Němce za dost postupů, které zvládli a především za vyrovnání s nacismem. To bezesrandy klobouk dolů. Jejich ekonomická i politická stabilita, kdy silně podporují problémové členy (Řecko, východní státy) atd. atd.
Vždycky mi vadilo na nich odstavování jádra a závislost na ruském plynu, taky jsem psal proti NS2 - i Američani vám to rozmlouvají a blokují.
Nic nepřekrucuji, tohle jsem tvrdil vždycky, ale s tak brutálním útokem na Ukrajinu jsem skutečně nepočítal (a snad nikdo jiný).
Jestli jste si ale všiml, Putina jsem vždycky považoval za grázla a teroristu, taky jsem žádal rázné zakročení po anexi Krymu a Donbasu.
A právě tam to Západ fatálně prokaučoval, ta krutá válka vůbec nastat nemusela. Mnichov jak vyšitý.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

4.5.2022 14:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Uznávat germány za vyrovnání se s nacismem může fakt jen Hanzl. Oni s ním nejdřív rozjebali komplet celou Evropu, nejen, a vyrovnali se s ním především proto, že jim Sojuz a Spojenci fest nakopali prdel.

A pak se s tím vyrovnali ... no aby taky ne, bo jinak by pochcípali hlady. Navíc vyrovnání se s nacismem by DDR bylo takové ... zajímavé. Stasi rulezz:-))).

Vy jste fakt exot:-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.5.2022 19:48 Reaguje na Svatá Prostoto
Nemyslím Východní Německo jako kolonii Ruska. To je tragédi doposud.
Ale Západní se vyrovnalo tak, že ani v historii neznám podobný příklad.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

5.5.2022 15:27 Reaguje na Pavel Hanzl
A jak byste podobný příklad mohl znát, když v dějinách nic podobného nebylo?

A jak jsme psal, Němcům nic jiného nezbylo, to je prd zásluha.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.5.2022 09:36 Reaguje na Břetislav Machaček
Plyn se samozřejmě používá jako záloha pro OZE a celá infrastruktura se buduje jako použitelná i pro zelený vodík.
Jenže ani Němci nemají takové výkony v OZE a hlavně ve vodíku.
Nebýt Putinovy agrese, za 10 let by šel už ruský plyn výrazně dolů a energatické uhlí by bylo asi skoro na nule.
Jsem zvědavý, jak to dopadne s jejich odstavování posledních jaderek.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

4.5.2022 09:48 Reaguje na Břetislav Machaček
V podobném duchu jsem chtěl také reagovat :-).

Úplně stejně reagují "ekologické" organizace jako Hnutí Duha. Za mylnou prognózou se otočí list a jede se znova. Žádná sebereflexe.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

4.5.2022 14:14 Reaguje na Pavel Hanzl
" .... taky jim to Američané pořád otloukali o hlavu a snažili se zablokovat NS2."

V jednom postu děláte z Trumpa idiota, v tomhle pak píšete, jak byl prozíravý a na rozdíl od Němců měl rozum. Vy musíte být fakt nějaký počítačový program, takhle mimo člověk masa a kostí přeci nemůže být.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.5.2022 10:09 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pane Vinklere, zase jak dycky."Podle mluvčího České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu Václava Louly je provoz rafinerie v Kralupech na jinou než ruskou ropu uzpůsoben, zpracovává se tam i surovina z Ázerbáj­džánu, Kazachstánu i z USA".
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

4.5.2022 14:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Jasně, a jedna rafinérie nám jako bude stačit, jo? Prostě ten Litvínov je ale ouplně zbytečnej:-). Plus si zjistěte kolik a odkud dovážíme benzinu a nafty ... a odkud ty státy berou ropu:-))).
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

4.5.2022 14:33
Sankce jsou fajn a ty stávající bych nerušil, ale s nějakým flagelantstvím co se ropy a plynu týče bych fakt nespěchal. My potřebujeme fungovat a pokud možno hodně dobře a celá Evropa. Protože jinak jsme v nějakém nouzové ekonomice a v háji a švorc. A Ukrajina může na nějaké masivní dodávky zbraní zapomenout.

Sankce Rusko netěší, ale rozhodně ho v řádu týdnů a jednotek měsíců nezlomí. Současně ale Ukrajinci ukázali, že se toho nebojí a že mají na to Rusy slušně nakopat (i když do hranic 2014 to asi furt nepůjde). K tomu ale potřebují skutečně masivní přísun zbrojní techniky a munice, který jim nikdo jiný než Evropa a USA nezajistí. A toho nebude schopna, pokud bude ekonomicky v hajzlu. Takže místo špekulování jak vymyslet něco, co vypadá hrozně cool a uvědoměle, ale současně díky tomu nepůjde půlka ekonomiky do kopru, bych se soustředil na to poslat tam všechno, co má kola a lauf a klidně i křídla či vrtuli, plus samozřejmě vše potřebné, aby to tam k něčemu taky bylo. Ne jako ti Hanzlem opěvovaní Němci, co sice chcou poslat Gepardy ... konečně taky něco ... ale jaksi do nich nemají munici a ta se musí shánět v Brazílii. To prostě nevymyslíš:-))).
Obrazně řečeno, tahle válka se vyhraje v zákopech, ne v kanclu.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

4.5.2022 17:57 Reaguje na Svatá Prostoto
Nechci vám brát iluze, ale tuhle válku neukončí ničí vítězství,
protože jsme už prohráli všichni, když jsme tu válku dopustili.
Odpovědět
AN

Aleš Nebáznivý

4.5.2022 19:04 Reaguje na Břetislav Machaček
Asi tak. A není daleko ani od atomu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.5.2022 19:51 Reaguje na Břetislav Machaček
Jednoznačně musí zvítězit Západ, tj. Ukrajina. Jak to zrůda zdůvodní svým mužikům nás nemusí zajímat, nalže jim vítězství jak dycky.
Pokud by ale nezvítězil, máme tu vleklou krizi a sérii válek pořád.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

5.5.2022 09:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Vám podobní si libují v neustálém dělení zemí na
Západ, Východ, demokratické, nedemokratické atd. země. Toto je příčinou všech válek a nenávisti k druhým. Tu se po r. 1989 promarnila příležitost zapojit do "Evropy" i bývalý SSSR. Bohužel cílem
"Západu" bylo pouze čerpat zdroje a Jeltzinovi se
to hrubě vymstilo při nárůstu chudoby v Rusku. Ke
slovu tak přišel Putin, jako "spasitel" národa
a opravdu je vyhrabal ze srabu, do kterého je
dostal Jeltzin s výprodejem ložisek surovin. Od té
doby je Putin ďábel a Rusko peklo se kterým se
musí bojovat a nikoliv s nim spolupracovat. Ono
se nezapomíná na ty príma kšefty, kdy se ruské suroviny vyvážely za zlomek světových cen. O to
tu jde neustále a schizofrenie rozdělení se pouze
stupňovala až do nynější podoby. Cílem Západu je
odstranění Putina a instalace nového Jeltzina,
ale tuto chybu už Rusové nechtějí za ŽÁDNOU cenu
opakovat. Pro ně to je nepřekročitelná hranice
a raději padnou, než aby si to zopakovali. Za 2 sv.
války věřili dohodě a krutě na to zaplatili, pak
už věřili pouze síle a dohody byly cáry papíru.
Každý kdo má podobné zkušenosti věří pouze síle
a smůlou je válka lidí se stejnými zkušenostmi.
Ta nebude mít NIKDY vítěze a poraženého, který
by tu porážku někdy uznal. My dáváme přednost
dohodám a bílým vlajkám a bojujeme vždy až už
je jisté, kdo vyhraje. Pouze hlupák podceňuje
jiný národ a nazývá jeho občany mužíky a sám
se jako nesvéprávný mužík celý život chová.
Odpovědět
JO

Jarka O.

5.5.2022 18:10 Reaguje na Břetislav Machaček
P. Macháčku, tleskám. Vystihl jste to výborně, hlavně ten závěr. Mně je z blábolů PH od té doby, co se po krátké přestávce vrátil na ekolist, celkově fyzicky špatně, a u Vaší poznámky jsem se zasmála. Děkuji
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

5.5.2022 15:34 Reaguje na Břetislav Machaček
Zde je otázka co lze (ještě) považovat za vítězství a pro kterou stranu. Za mne by pro U byl max úspěch dokopat Rusko tam, kdy bylo před začátkem invaze. Víc nepovažuji za reálné. Kde by měla být hranice ještě nějakého přijatelného řešení ale netuším, to musí vědět v Kyjevě.

Pro Rusko bude vítězství to, co Voloďa za vítezství vyhlásí:-))) a současně politicky ustojí.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist