Spolky nebudou pokračovat v soudní při o obchvat Břeclavi
Spolky mohly podat kasační stížnost proti rozsudku Krajského soudu v Brně z loňského listopadu, avšak neudělaly to. Soud už totiž rozhodoval podruhé právě na základě rozhodnutí Nejvyššího správního soudu (NSS) a žalobu spolků zamítl. Ani konec soudní pře však neznamená, že by se mělo začít v dohledné době stavět. Kompenzační opatření mají vyvážit negativní vliv stavby na přírodu a jsou nutná pro stavbu obchvatu. Začala se dělat v roce 2016 a nejdříve po pěti letech jejich existence je nutné vyhodnotit, zda plní svůj účel. Pak teprve bude možné zahájit stavební řízení.
Spolky se dožadovaly takzvaného naturového hodnocení, protože silnice má vést chráněným územím Natura 2000. Jde o systém lužních lesů jižně od Břeclavi. Obchvat se zde přitom plánuje již řadu let, má odvést dopravu z města z přetížené silnice I/55. Obecné posuzování vlivu staveb na životní prostředí se nazývá EIA, naturové hodnocení se provádí stejným způsobem, ale je zaměřené na ochranu evropsky významných lokalit nebo ptačích oblastí.
NSS loni v dubnu konstatoval, že naturové hodnocení není nutné provést, protože se povinnost nevztahuje na projekty s podanou žádostí před vstupem členského státu do Evropské unie. U obchvatu Břeclavi byl formálně projekt zahájen v listopadu roku 2003, Česká republika vstoupila do EU až v květnu 2004.
reklama
Další informace |
Online diskuse
Všechny komentáře (1)
Jan Šimůnek
16.1.2019 06:16Legislativu je třeba upravit tak, aby spolky z druhého konce republiky nebo jednotlivci v místě, vydávající se za "sdružení občanů" neměli možnost do těchto věcí vůbec žádným způsobem kecat.
IMHO se v místě mělo udělat referendum se zapojením všech občanů, což by různým aktivistickým skupinám zavřelo ústa.