Ivana Picková "> Telefonní automaty matou spotřebitele - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/telefonni-automaty-matou-spotrebitele
reklama
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Sdružení obrany spotřebitelů ČR: Telefonní automaty matou spotřebitele

23. května 2006 | Sdružení obrany spotřebitelů ČR
Autor: Ivana Picková, tel: 604 956 114
Sdružení obrany spotřebitelů ČR (SOS) podává podnět státním dozorovým orgánům na Český Telecom v souvislosti s opakovaným klamáním spotřebitele. Český Telecom účtuje hovory dražší, než je uvádí na svých informačních materiálech v budkách veřejných telefonních automatů. Ve spotřebitelích tak vzbuzuje zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti.

Od 10. května 2006 zvýšil Český Telecom základní cenu za volání z telefonních automatů na 10 Kč za jeden impulz, přičemž cena uváděná v oficiálních materiálech umístěných u telefonních automatů v různých regionech ČR je výrazně nižší, a to 4 Kč. Nejedná se přitom o první problém s účtováním cen v telefonních automatech, na který SOS upozornilo.*
V důsledku využívání mobilních telefonů v současnosti počet uživatelů telefonních automatů klesá. Tento fakt však nelze použít jako obranu pro používání zavádějících informací, zejména proto, že mezi uživatele, kteří telefonní automaty využívají, patří právě ti, kteří nemají přístup k moderním telekomunikačním zdrojům, které by jim umožnily průběžně sledovat ceník Českého Telecomu. „Nezanedbatelná je také skupina zákazníků, kteří využívají telefonní automat nárazově, např. v důsledku vybité baterie svého mobilního telefonu,“ doplňuje Tomáš Liškutín, „právě pro tyto zákazníky je informace o ceně uvedená přímo v budce telefonního automatu naprosto určující.“

SOS považuje za etické a v souladu se zákonem účtovat spotřebitelům jen takové ceny, o kterých jsou spotřebitelé informováni ve chvíli nabídky služby. „Očekáváme, že společnost Český Telecom bude do doby, než závadný stav odstraní, účtovat řádně uvedenou minimální cenu hovoru ve výši 4 Kč,“ uzavírá Liškutín.

* Např.: www.spotrebitele.cz/clanek.shtml?x=199011 a www.spotrebitele.cz/clanek.shtml?x=199086

Kontakt:

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky
tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.cz
sos@spotrebitele.cz

Ivana Picková, public relations
pickova@spotrebitele.cz, 604 956 114
Tomáš Liškutín, telekomunikace
tomas.liskutin@cbox.cz, 724331281

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra v osmi krajích ČR, vydává elektronický časopis Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.cz) i tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od roku 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese kodex.spotrebitele.info.
Ivana Picková, tel: 604 956 114
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist