https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/tisice-lidi-se-prochazelo-po-silnicich-v-parizi-v-ramci-dne-bez-aut
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tisíce lidí se procházely po silnicích v Paříži v rámci dne bez aut

20.9.2021 01:15 | PAŘÍŽ (ČTK)
Radnice vyhlásila první den bez aut Paris Respire (Paříž dýchá) v roce 2015, iniciativu výrazně rozšířila v roce 2017.
Radnice vyhlásila první den bez aut Paris Respire (Paříž dýchá) v roce 2015, iniciativu výrazně rozšířila v roce 2017.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Tisíce lidí se v neděli procházely po silnicích v Paříži v rámci dne bez aut, který vyhlásila tamní radnice. Od 11:00 do šesté večerní byl zakázán provoz automobilů na celém území francouzského hlavního města s výjimkou okruhu Le Périphérique. Radnice chce iniciativou ukázat, že omezení automobilové dopravy ve městě zpříjemní život.
 

Nejpřísnější zákaz panoval v centru, kde byl automobilový provoz téměř zcela zakázán. V dalších pařížských čtvrtích mohla jezdit auta se speciálním povolením, například vozy lidí se zdravotním omezením.

Omezení automobilového provozu využily tisíce Pařížanů a turistů. Někteří z nich si zblízka prohlédli Vítězný oblouk, který je do 3. října zahalen do látky podle projektu bulharského umělce Christa. Sdružení cyklistů využila den pro pořádání společných jízd.

Radnice vyhlásila první den bez aut Paris Respire (Paříž dýchá) v roce 2015, iniciativu výrazně rozšířila v roce 2017. O snížení přítomnosti aut v ulicích se zasazuje socialistická starostka Anne Hidalgová, která v září oznámila svůj úmysl kandidovat na prezidentku. Starostka by do příštího roku chtěla výrazně omezit provoz aut ve středu města. Její vedení města také rozhodlo, že na většině území Paříže začne platit maximální povolená rychlost 30 kilometrů v hodině.

Iniciativu radnice ale kritizuje část lidí, kteří do Paříže dojíždí. "Den bez aut by byl hezký, kdyby se týkal celého pařížského regionu," řekla agentuře Reuters jedna z obyvatelek měst v oblasti u francouzského hlavního města. Podle ní vedení metropole při svých aktivitách dostatečně nepamatuje na lidi žijící v okolí.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (4)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PK

Pavel Karel

20.9.2021 12:15
Kulturní země kde automobilová lobby alespoň 1 den v roce nerozhoduje...v Praze tak možná za 100 let (až žádná auta/lidstvo nebudou)
Odpovědět
ig

20.9.2021 14:06 Reaguje na Pavel Karel
Francouzi jsou vůbec zvláštní, asi chtějí aby je někdo pořádně držel u huby a říkal jim co mají a co nemají dělat :-) Dříve nebo později se jim dostane čeho chtějí - individuální mobilita bude zakázána, cestovat za lepší prací bude beztak zbytečné, protože plat, místo i náplň práce určí každému zákon, tak proč vlastně :D :D :D
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.9.2021 14:42 Reaguje na
No, ono to není ani tak Francií, jako tou Paříží. V Berlíně ostatně blbnou podobně a tady v Praze se o to taky mnozí snaží.

Tohle bude za pár let velmi zajímavý střet ve společnosti ... podle výsledků voleb vlastně již do jisté míry je.
Odpovědět
PK

Pavel Karel

26.9.2021 15:41 Reaguje na
To, že Vás berou u huby kapitalisti a donutili Vás k masovému konzumu včetně vožení si prdelí na ucpaných polorozpadlých silnicích, Vám nevadí?! Technika měla původně lidem pomáhat. Dnes jsou lidi ve "vyspělých" zemích otroky techniky, projít se po městě svobodně bez aut na čistém vzduchu je Vámi označováno za "držení u huby"...
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist