Ivana Picková "> Trvejte na svých právech při reklamacích mobilů BenQ-Siemens - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/trvejte-na-svych-pravech-pri-reklamacich-mobilu-benq-siemens
reklama
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Sdružení obrany spotřebitelů ČR: Trvejte na svých právech při reklamacích mobilů BenQ-Siemens

2. listopadu 2006 | Sdružení obrany spotřebitelů ČR
Autor: Ivana Picková, tel: 604 956 114
Mobilní telefony značek Siemens a BenQ-Siemens v současné době odmítají velké i malé servisy. Výrobce totiž neproplácí náklady spojené se záručními opravami jeho přístrojů. Sdružení obrany spotřebitelů upozorňuje, že fakt, že německý výrobce společnosti BenQ zbankrotoval, nesmí omezit práva spotřebitelů.

Celý problém tkví v tom, že výrobce mobilních telefonů odmítá proplácet servisům, případně prodejcům náklady na vyřízení reklamací. Ti se dostávají do vysokých dluhů a někteří to řeší tím, že reklamace mobilních telefonů Siemens a BenQ-Siemens odmítají. Například společnost Britex veřejně vyhlásila, že takovéto telefony nepřijímá, a pokud jí je spotřebitelé pošlou, bude po nich nárokovat úhradu balného a dopravních nákladů.

Každý spotřebitel, který zjistí, že se mu na telefonu vyskytla záruční vada, má právo reklamovat a domáhat se opravy, výměny nebo případně odstoupit od smlouvy. „Prodávající je ze zákona odpovědný za vady prodané věci, je tedy povinen reklamaci přijmout a vyřídit,“ připomíná Martin Reisinger ze Sdružení obrany spotřebitelů ČR.

Všichni tři mobilní operátoři na českém trhu se veřejně zavázali, že ve svých servisních střediscích budou záruční opravy vyřizovat, nicméně ne všichni spotřebitelé zakoupili své telefony jejich prostřednictvím. Obdobný přístup by ale měl být běžný i u ostatních prodejců mobilních telefonů.

„Pokud servisní opravna nedodrží zákonem o ochraně spotřebitele stanovenou maximální lhůtu 30 dní k opravě telefonu, může zákazník požadovat buď nový telefon nebo může odstoupit od smlouvy,“ upozorňuje Ivana Picková, mluvčí Sdružení obrany spotřebitelů ČR. „Pokud by podnikatel odmítal postupovat v takovém případě podle zákona, spotřebitelé se mohou obrátit s podnětem na Českou obchodní inspekci.“

Pokud se spotřebitelé setkají při reklamacích s problémy, mohou se obrátit na poradny SOS po celé České republice případně poslat zprávu na sos@spotrebitele.info


Kontakty:
Sdružení obrany spotřebitelů ČR
fax: 224 239 941
www.spotrebitele.info
• Ivana Picková, tisková mluvčí, pickova@spotrebitele.info, 604 956 114
• Martin Reisinger, právník, reisinger@spotrebitele.info

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS), založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra ve dvanácti krajích ČR, webové stránky www.spotrebitele.info, vydává tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od roku 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese kodex.spotrebitele.info.
Ivana Picková, tel: 604 956 114
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist