https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/univerzity-za-klima-budou-v-utery-protestovat-proti-motoristum-na-mzp
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Univerzity za klima budou v úterý protestovat proti Motoristům na MŽP

4.12.2025 17:15 (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Studenti z iniciativy Univerzity za klima budou v úterý 9. prosince protestovat proti Motoristům v čele ministerstva životního prostředí v Praze a dalších městech v Česku. V poledne v Praze plánují odejít z výuky a přesunout se na náměstí Jana Palacha. V 13:00 zahájí pochod na Hradčanské náměstí. ČTK to potvrdila pražská mluvčí Univerzit za klima Lucie Poláková. Ekologové dříve ČTK sdělili, že pokud by ministerstvo vedl někdo z Motoristů, znamenalo by to hazard se zdravím lidí a demontáž ochrany přírody.
 
Proti kandidátovi za Motoristy v čele ministerstva životního prostředí protestovaly na Hradčanském náměstí již v říjnu tisíce lidí. Vznikla také řada dopisů ze stran studentů, vědců a ekologických organizací.

Koalice ANO, SPD a Motoristů navrhla na ministra životního prostředí poslance a čestného prezidenta Motoristů Filipa Turka, o kterém se původně hovořilo jako o možném kandidátovi na ministra zahraničí. Dříve chtěli Motoristé navrhnout Turka na ministerstvo zahraničí a Macinku na životní prostředí. Prezident Petr Pavel má s nominací Turka do vlády problém, protože Turek čelí kritice mimo jiné za kontroverzní rasistické či homofobní příspěvky na sociálních sítích.

Do protestu se v Praze zapojí třeba studenti z Univerzity Karlovy, a to z Filozofické fakulty, Fakulty humanitních studií, Fakulty sociálních věd, Přírodovědecké fakulty, Matematicko-fyzikální fakulty a 1. lékařské fakulty, dále z České zemědělské univerzity nebo Divadelní akademie múzických umění i některá gymnázia. Mezi další města, ve kterých se studenti protestu zúčastní, patří například Brno, Olomouc, Ostrava, Tábor, České Budějovice, Zlín nebo Ústí nad Labem, sdělila iniciativa.

Ekologové dříve ČTK řekli, že pokud by ministerstvo vedl někdo z Motoristů, znamenalo by to hazard se zdravím lidí a demontáž ochrany přírody. Poukazovali na některá vyjádření členů strany, která zpochybňovala vliv člověka na změny klimatu. Podle nich Motoristé dlouhodobě a cíleně zpochybňují autoritu mezinárodních vědeckých institucí, ignorují data o úbytku přírodní rozmanitosti, míry znečištění prostředí a vlivu člověka na změny klimatu.

Univerzity za Klima je studentská iniciativa založená roku 2019, která sdružuje studenty a akademiky z různých vysokých škol v Česku. Iniciativa si klade za cíl upozorňovat na klimatickou a environmentální krizi.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (35)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jan Šimůnek

4.12.2025 18:24
Motoristé by naopak zajistili ochranu lidí před ekology a jejich jurodivými projekty, které jen škodí.
MMCH asi důležitější je informace, že do čela jediné vědecké organizace, studující klima a jeho vývoj, CLINTEL, byl zvolen český expresident Václav Klaus.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.12.2025 08:35 Reaguje na Jan Šimůnek
"Podle kritiků je deklarace podepsaná řadou osob, z nichž mnoho nejsou klimatologové — a často mají vazby na průmysl nebo těžební sektor, což vzbuzuje otázky o jejich odbornosti a možné zaujatosti."
Takže je to čistě ropácká paraorganizace lobbující za ropné a uhelné kartely - nějaká věda je absoultně nezajímá. Konečná Stačilo.
Odpovědět
sv

s v

5.12.2025 16:55 Reaguje na Jan Šimůnek
"Motoristé" tak maximálně ochrání burešovy zlodějny a další burešův malér typu otrava Bečvy.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

4.12.2025 19:18
Odejít z výuky je jistě lákavé... Dá se proto očekávat hojná účast.

Zrušit něco, co nefunguje, není to naopak naděje na nový lepší začátek? Nechť toto studenti na shromážděních žádají a v tom by mohli motoristé dobře pomoci.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.12.2025 08:29 Reaguje na Jiří Svoboda
Zrušit, co nefunguje, je asi tak co? U nás nefunguje ochrana přírody? U nás můžou fabriky čadit ze všech komínů, můžou lít toxické odpady do řek, lidé můžou házet odpadky za barák do lesa? Fakt nekecáte?
A v ekologii naprosto negramotný dýzlák to spraví?
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

5.12.2025 10:10 Reaguje na Pavel Hanzl
To, co jste jmenoval, zákony ošetřují a funguje to. Proč to tedy vyjmenováváte?

Evidentně nefunguje ochrana globálního klimatu lokálními přístupy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.12.2025 08:37 Reaguje na Jiří Svoboda
Klima se nedá chránit jinak, než lokálnímu přístupy, volby se taky vyhrávají díky jednotlivým voličům. A v tak rozdrbaném světě, kde se k moci derou vyložení šílenci, se nic globálního už neudělá. Existuje vůbec ještě nějaké OSN a na co vlastně je?
Odpovědět
JO

Jarka O.

4.12.2025 19:41
"Ekologové" nemluví pravdu. A demonstrovat asi budou lidé věřící na CO2 jako jediný hybatel dějů v atmosféře, přičemž svět se od toho výmyslu už posunul dál. Za změnami stojí změny ozónové vrstvy, zabývá se tím dost výzkumů. Na konci článku jsou odkazy na anglicky psané práce.
https://www.msn.com/de-ch/wetter/meteorologie/atmosph%C3%A4re-reagiert-ozonverlust-treibt-radikalen-wandel-mit-globalen-folgen
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

4.12.2025 20:19 Reaguje na Jarka O.
Kdo to tvrdí, že jediný? Nepletete si jediný a dominantní primární? Pokud je to výmysl, pak se dá v rámci vědeckých postupů jistě vyvrátit. Do toho!
Odpovědět
JO

Jarka O.

5.12.2025 20:28 Reaguje na Jiří Svoboda
Klidně slovo jediný škrtněte, dokazujte vy a vlastně, do nesmyslů mě netahejte. O tom, že klimaplyn je ozón zatímco co2 má jinou funkci, jsem psala vícekrát. Vědecké práce o vlivu na proudění vzduchu, srážky a tedy teploty jsou právě v tom odkazu, přeji pěkné čtení.
Odpovědět

Jan Šimůnek

4.12.2025 20:21
Pořád ten nesmysl hlásá politická organizace, vydávající se za vědeckou, IPCC.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.12.2025 08:26
Volby dopadly katastrofálně a je dnes na občanské společnosti, aby zabránila totálnímu propadu u nás snad úplně všeho, co dezoláti plánují.
Odpovědět

Radek Čuda

5.12.2025 14:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Správně, jediná správná demokracie byla ta lidová, že jo;-).
Odpovědět
sv

s v

5.12.2025 17:03 Reaguje na Radek Čuda
... kterou bureš tak urputně napodobuje. Politruk s rusáckým agenten co by náměstkem na obraně, závozník lomeno vekslák celou "dipkomatickou kariéru" zneužívající reprezentační fond na zahraničí ... a to ještě nepřišla na řadu prcinka a turkpeta.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

5.12.2025 15:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak dlouho jste ODS vynášel do nebe, až z té výšky spadla na hubu.
Odpovědět
sv

s v

5.12.2025 17:05 Reaguje na Jiří Svoboda
Na hubu spadnou voliči bureše, pitomia a dalších až se projeví důsledky jejich volby.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.12.2025 08:45 Reaguje na s v
Jistě, ale zase to nepochopí, bo jim bude nakecáno, že za to může Fiala, Kalúsok, Piroši a zlá EU, mít hlupe voliče má obrovské výhody.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.12.2025 08:43 Reaguje na Jiří Svoboda
Nikoho jsem nikam nevynášel, ale z objektivního (pokud to vůbec jde) pohledu udělala pro nás zcela rozhodující práci, především v devadesátkách. A v tomhle století vládla asi 8 let a právě v té době se udělaly ty nejdůležitější krooky. Socani a babišovci jen brzdili, pokud přímo neškodili. Dnes je ta strana zaprděná a dávno ji nevolím, i když za Fialy se pochlapila velmi dobře.
Odpovědět
pk

pepa knotek

5.12.2025 08:34
Doufám, že se na zem budou lepit až na Hradčanském náměstí a ne někde k silnici, aby blokovali už tak neprůjezdnou Prahu. Tam můžou sedět až do jara, turisti si je budou fotit na instáč.
Odpovědět
sv

s v

5.12.2025 17:11 Reaguje na pepa knotek
K silnici se lepili burešovi eurofrakční soudruzi z FPO, když se stavěl Temelín, pepku ... a zas budou tedy pokud tomu soudruh bureš moudře nepředejde a reaktory v Dukovanech nezruší stejně jako zrušil reaktor v Temelíně.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.12.2025 08:39
Představte si, že máte auto, které normálně jezdí, ale nefunguje klíma, máte ošůchané stěrače, nesvítí vám levý reflektor a špatně to startuje.
Tak si pozvete opraváře, který neviděl auto ani z rychlíku, vůbec neví, jak se otvírá přední haubna. Prohlásí že to spraví mohutnými údery krompáče a že z toho poteče motoristická krev. Přesně tohle je Macinka na ŽP.
Odpovědět
MM

M M

5.12.2025 13:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Správně, tak to má fungovat! Když daleko větší pantáta - euro komisař pro energetiku Jorgensen nezná ani Ohmův zákon a žvaní o evropských elektrických sítích a energetice vůbec.....Vzděláním - politolog. Předsedkyně - gynekoložka. Atd, atd.... Macinka či jakýkoliv motorista je samozřejmě špatně. Nemají kfalifikci. Ministrem ŽP musí být kovaný ÍÁ robot s plnohodnotným vzděláním a zelenou kamufláží. Neznám lepšího kandidáta nad p. Hanzla!
PS: Ani opravu mopedu S 22 bych mu rozhodně nesvěřil. Ale možná by dobře pumpoval pneumatiky - hubu má!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.12.2025 08:29 Reaguje na M M
Co to mektáte trulo? Který se jmenovaných už předem říkal, že svůj rezort totálně zničí a rozbije? Všichni měli v tomhle oboru slušné vzděláí a hlavně byli manžeři i když byli původně z jiných profesí. Jan pablb Macinka je ryzí ropák, navíc neřídil v životě ani autobus.
Odpovědět

Radek Čuda

5.12.2025 14:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Klid, Macinka půjde do Černína;-)))
Odpovědět
sv

s v

5.12.2025 17:14 Reaguje na Radek Čuda
Prcinka půjde do ... bureš si už tam našel někoho sobě bližšího ... závozník lomemo vekslák to je to pravé.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

5.12.2025 10:05
Když stávkuje dělník, tak nedostane výplatu a když student? Tak diplom!
Stávka NENÍ zdravotní indispozice a ani vážný rodinný problém. Je to jen
svévolná neúčast na BEZPLATNÉM studiu a měla by být důvodem k vyloučení
ze studia. Pokud nedokáže společnost hájit demokratické zásady vlády
většiny a podléhá názorům menšiny, tak je nemocná a potřebuje radikální
léčbu, která lidem vysvětlí co je DEMOKRACIE ve které vládne zvolená
většina a nikoliv názory ulice.
Odpovědět

Jan Šimůnek

5.12.2025 10:21
Pavel Hanzl
5.12.2025 08:35 Když mohl IPCC vést dlouhá léta železniční inženýr, povoláním spekulant s emisními povolenkami (takže byl na dost "strategickém" místě), tak je vyčítání neodbornosti lidem z CLINTEL poněkud chucpe. Navíc platí, že nemusím mít výuční list kuchaře na to, abych poznal, že je jídlo přesolené. Řada těch lidí má na to, aby rozpoznala vědeckou práci od bezcenného blafu, což na kritiku IPCC bohatě stačí.
5.12.2025 08:29 Jistěže u nás ochrana přírody pořádně nefunguje, jinak by se nemohly dít takové katastrofy jako lesy na Šumavě nebo požár Českého Švýcarska. Stála by také řada obecně prospěšných staveb, které ekologové léta nesmyslně blokují. A neštěbetali by vrabci na střechách o tom, jak "ekologické" organizace vybírají od kohokoli, kdo chce něco stavět, v podstatě výpalné.
5.12.2025 08:26 Volby mohly dopadnout líp, ale důležité je, že jejich výsledek odrazil skutečnou vůli a zájem společnosti, protože nepropadlo přes milion hlasů, jako v těch předchozích. V podstatě stavíte "občanskou společnost" proti demokracii, jako něco antidemokratického. Alespoň na tom se shodnete i s Václavem Klausem.
5.12.2025 08:39 MŽP potřebuje patrně totálně rozbít a dát dohromady znovu. Navíc je otázka, zda má jeho existence smysl, protože po vyškrtání nesmyslů a škodlivých nesmyslů tam asi moc agendy nezbude, a tu by si mohly rozebrat resorty průmyslu, zemědělství, případně místního rozvoje. A, pochopitelně, pro státní rozpočet, po Fialovi děsivě deficitní, by se ušetřily značné částky, nyní vydávané na podporu ideologických a politických nevládek, které se přes MŽP pasírují. Proto asi taky ten jekot těch studentů za klima, protože z podobných zbytečných peněz patrně žijí jejich vůdcové.
Odpovědět
va

vaber

5.12.2025 10:43
Někdy mám dojem ,že je úplně jedno kdo tam sedí. S malými odchylkami je vývoj této společnosti nějak dán a vždy najde stejný směr.
Říkám si,jak by asi vypadal svět kdyby druhou válku vyhráli ti co prohráli a prohráli ti co vyhráli.
Byl by svět horší,lepší nebo stejný?
Rétorika by byla stejná , vítězove by byli dobří , poražení zlí a tak by byly napsány historické knihy.
Jen Hanzl nás učí ,že za fialek je vše dobré a hezké a za těch druhých je vše špatné a ošklivé.
Odpovědět

Radek Čuda

5.12.2025 14:59 Reaguje na vaber
" ... jak by asi vypadal svět kdyby druhou válku vyhráli ti co prohráli a prohráli ti co vyhráli.
Byl by svět horší,lepší nebo stejný?"

Na to je snadná odpověď ... bylo o dost snazší držet hubu a krok, případně vstoupit do strany, než změnit nevyhovující "rasový původ". A i ty důsledky Února, jakkoli to byl průser, byly dost jiné, než co ta banda nacistických hovad plánovala.

Takže pro značnou část obyvatel bývalé ČSR by byl ale kua horší.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.12.2025 08:53 Reaguje na Radek Čuda
My měli až osudové štěstí, že Chruščov a Brežněv zapomněli na carský i stalinský postup na dobytých územích. Národy totálně zdecimoivat, vybít, přesídlit, sebrat jim jazyk, kulturu i historii, jinak se při první příležitost zase odtrhnou. Jak se jim stalo po plyšákovi.
Jenže Putin tohle ví velmi dobře a proto další Ruská okupace by byla pro nás možná až fatálně krutá.
Proč asi Ukrajinci bojují přímo o život? Protože tohle ví.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

5.12.2025 11:47
Měli bychom studentům vykládat o ráji na zemi, kde byla jednotná kandidátka národní fronty, která zajišťovala, že se do parlamentu dostávaly jedině ty správné osoby. Společnost tam ke světlým zítřkům vedla revoluční strana, která byla dostatečnou zárukou, že se na ministerská místa dostanou osvědčené kádry. Podvratné živly nejen že nemohly být ministrem, ale napravovaly si své pomýlení v kotelnách.
Snad se našim studentům, kterým současný režim nevyhovuje, podaří tento ráj navrátit.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.12.2025 08:56 Reaguje na Richard Vacek
Tohle už nastává, dezolátní vláda nastolí u nás regulérní totlitu, možná i s pomocí Ruska. Dějiny se rády opakují a my si pořádili nový rok 1948.
Odpovědět

Radek Čuda

5.12.2025 15:03
No, když budou stávkovat študáci, tak se stane jako co?
Nic ... navíc když to tak doma vidím, tak na jistých fakulích, v článku dokonce vyjmenovaných, se fakt dvakrát stávkovat nebude, spíš to vypadá na šestnáctky a kafe s ibalginem:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.12.2025 08:47 Reaguje na Radek Čuda
Stane se to, že nebudeme vnímaní jako ovce pochodující na porážku, to je vám málo?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

6.12.2025 09:02 Reaguje na Pavel Hanzl
S transparenty "kapitalismus klima nezachrání" a s palestinskými vlajkami?
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist