https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/usek-d55-ze-stareho-mesta-do-moravskeho-pisku-ma-platne-povoleni
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Úsek D55 ze Starého Města do Moravského Písku má platné povolení

21.2.2020 00:20 | BRNO (ČTK)
Devítikilometrový úsek dálnice D55 ze Starého Města do Moravského Písku má platné stavební povolení. / Ilustrační foto
Devítikilometrový úsek dálnice D55 ze Starého Města do Moravského Písku má platné stavební povolení. / Ilustrační foto
Licence | Volné dílo (public domain)
Foto | me / Wikimedia Commons
Devítikilometrový úsek dálnice D55 ze Starého Města do Moravského Písku má platné stavební povolení. Rozkladová komise ministerstva dopravy zamítla odvolání, které proti stavbě podal spolek Děti Země. Na twitteru to včera oznámil generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl. Dálnice D55 má nahradit přetíženou silnici první třídy I/55, která vede přes některé obce. Výběrové řízení na zhotovitele stavby chce ŘSD uspořádat ještě letos, aby stavba mohla začít nejpozději na jaře 2021.
 

Stavební povolení pro úsek dálnice D55 ze Starého Města do Moravského Písku na hranicích Zlínského a Jihomoravského kraje vydalo ministerstvo dopravy loni na podzim. Podle tehdejšího vyjádření zástupce spolku Děti Země Miroslava Patrika vydal resort povolení bez toho, že by předložil návrhy kompenzačních opatření za ničení biotopů vzácných druhů živočichů.

Děti Země se proti rozhodnutí odvolaly. V odvolání upozornily, že v dokumentaci chybí doklady o splnění tří podmínek stanovené jihomoravským krajským úřadem již v roce 2011. "Týkají se předložení projektu kompenzačních opatření za zničení biotopů zvláště chráněných druhů živočichů. Ministerstvo dopravy totiž tento projekt požaduje předložit až po vydání stavebního povolení, takže se s ním Děti Země nebudou moci seznámit a vyjádřit se k němu," uvedl Patrik. Zmínil také rozsudek Městského soudu v Praze z roku 2014, který nařizoval, aby byla kompenzační opatření předložena již ve stavebním řízení.

Rozkladová komise ministerstva dopravy ale stížnost Dětí Země zamítla. "Stavební povolení tak nabylo právní moci," uvedl včera Mátl.

Dálnice D55 má být náhradou současné silnice první třídy I/55, která je přetížená a vede přes některé obce. Její přípravu dlouhodobě komplikuje skutečnost, že má vést přes chráněná území, například Bzeneckou doubravu. V tomto úseku má víceméně kopírovat železniční trať. V současnosti existuje dálnice pouze mezi Otrokovicemi a Hulínem, kde se napojuje na dálnici D1. Od Otrokovic na jih k Břeclavi se zatím nezačalo stavět.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (2)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jan Šimůnek

23.2.2020 10:01
To je dobře, že ekoteroristé pohořeli. Mělo by se to stávat podstatně častěji. Teď by z nich měla být vymáhána škoda, způsobená zdržením té stavby.
Odpovědět
rl

rýpal lesní

6.6.2020 18:27 Reaguje na Jan Šimůnek
Měl bych, tak říkajíc jako v parlamentu protinávrh, o kterém by se mělo hlasovat dříve. Založit vyšetřovací komisi, která by ( tentokrát ) řádně a poctivě vyšetřila, jak se od začátku tato záležitost vedla účelově, a předala zjištění orgánům činným v trestním řízení z důvodů poškození životního prostředí skupinou pachatelů v organizované skupině a tuto po řádném došetření vsadila rozhodnutím soudu do basy. A pochopitelně by měla být vymáhána škoda na osobách, které zapříčinily, aby vodárenská společnost musela utrácet peníze za posudky a právní zastoupení včetně vedení soudu, i přesto, že i dnes všichni zúčastnění přesně vědí, o co jde a kdo to dohodl. A bylo by tam pamatováno i na politiky a jejich nohsledy v těch firmách, které z toho profitují, chráněny osobami, které v tomto státě se chovaly jako mafie. ( Doufám, že nejste syn pana ing. Šimůnka, projektanta, který byl jedním z aktérů "zapomenutí" jisté skládky pod sil. I/55 ). Mimochodem, územní projednání trasy R55 ( nyní D55 ) bylo nezákonné, proti legislativě i proti demokratickým zásadám, o tom již nepochybují ani ti, kteří to prosadili. Přitom od počátku byla na stole alternativa, která neškodí a je rovnocenná. Rýpala do toho a prosazovala ODS. V roce 1989 se volalo o ekologickém řešení potíží, pane. Ten komunismus v myšlení nemají ekologové ani komunisti. A právě proto, že ( s prominutím ) hloupí ovčané volí tyto šíbry, jsme tam, kde jsme. Mějte pěkný den, <rýpal lesní>
Odpovědět
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist