https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/v-dolnich-vitkovicich-v-ostrave-je-k-videni-toyota-mirai-prvni-vuz-na-vodik
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

V Dolních Vítkovicích v Ostravě je k vidění Toyota Mirai, první vůz na vodík

20.8.2021 00:52 | OSTRAVA (ČTK)
Ostravané si budou moci automobil prohlédnout i v dalších dnech. „Toyota Mirai je standardním autem, proto bude expozici ve Velkém světě techniky opouštět a zase se do ní podle potřeby nakrátko vrátí. Nejbližší termín návratu je od 30. srpna do 2. září,“ řekla mluvčí DOV Eva Kijonková. Ilustrační foto
Ostravané si budou moci automobil prohlédnout i v dalších dnech. „Toyota Mirai je standardním autem, proto bude expozici ve Velkém světě techniky opouštět a zase se do ní podle potřeby nakrátko vrátí. Nejbližší termín návratu je od 30. srpna do 2. září,“ řekla mluvčí DOV Eva Kijonková. Ilustrační foto
Ve Velkém světě techniky v Dolní oblasti Vítkovic v Ostravě (DOV) je do středy k vidění vůz Toyota Mirai. Jde o dosud jediný automobil na vodíkový pohon, který se prodává na českém trhu, uvedli zástupci DOV. Od podzimu chce v Česku svůj model Nexo na vodíkové palivové články prodávat i Hyundai.
 

Toyota je propagátorem nasazování vodíkové technologie v dopravě. Celosvětově prodala přes 11.000 vozů, jejichž jedinou emisí do okolí je čistá voda. Většímu rozšíření těchto aut dosud bránila nedostatečná čerpací infrastruktura.

Prodejcem vozu Toyota Mirai je společnost Autobond Group. Její výkonný ředitel a předseda představenstva Milan Štědra řekl ČTK, že v Ostravě je nyní k vidění první a zatím i jediné vodíkové vozidlo prodané v Česku. Koupila si ho společnost ostravského podnikatele Jana Světlíka. "Další vozidlo samozřejmě můžeme objednat podle specifikace klienta," řekl Štědra. Světlík řekl, že chce v brzké době v Ostravě vybudovat vodíkovou plnicí stanici.

Mirai NG20, jehož cena začíná na 1,7 milionu korun, je druhou generací modelu. Jde o luxusní sedan o délce 4,975 metru s pohonem zadních kol. Má výkon 182 koní. Z nuly na 100 kilometrů v hodině zrychlí za devět vteřin a může jet maximální rychlostí 175 kilometrů za hodinu. Vodíkové palivo o hmotnosti 5,6 kilogramu pojmou tři vysokotlaké zásobníky v zadní části. Vůz ujede na jednu nádrž více než 650 kilometrů, doba naplnění nádrže je okolo pěti minut.

Ředitel DOV Tomáš Šiřina uvedl, že záměr představit vůz navazuje na ambice Vítkovic a Cylinders Holding. Tyto Světlíkovy společnosti chtějí v Ostravě časem vybudovat vodíkovou část města Hydrogen District.

Ostravané si budou moci automobil prohlédnout i v dalších dnech. „Toyota Mirai je standardním autem, proto bude expozici ve Velkém světě techniky opouštět a zase se do ní podle potřeby nakrátko vrátí. Nejbližší termín návratu je od 30. srpna do 2. září,“ řekla mluvčí DOV Eva Kijonková.

Veřejná vodíková plnicí stanice v Česku dosud není.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (1)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

FB

Filip Brněnský

20.8.2021 11:01
Ve srovnání s elektromobily má o mnoho vyšší pořizovací i provozní náklady, proto u osobních aut nevidím důvod, proč jít do vodíkového auta. Vyplatí se možná u vlaků, autobusů, kamionů, ale u osobáků zatím určitě ne.
Jedinou výhodou je snad rychlejší „tankování", což ocení ovšem jen ti, kteří jezdí často dlouhé trasy.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist