https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/v-jesenikach-se-zrejme-usidlil-vzacny-orel-skalni-viden-tu-byl-i-orel-kriklavy-a-orel-nejmensi
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

V Jeseníkách se zřejmě usídlil vzácný orel skalní, viděn tu byl i orel křiklavý a orel nejmenší

8.12.2022 05:34 | PRAHA (ČTK)
Orel skalní.
Orel skalní.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | Ondřej Labaš / Společnost přátel Jeseníků
V CHKO Jeseníky se podle Společnosti přátel Jeseníků zřejmě usídlil vzácný orel skalní, kterého ochránci přírody v posledních letech opakovaně zahlédli vznášet se nad horskými hřebeny. "V CHKO Jeseníky se nám při pravidelném monitoringu podařilo zdokumentovat také výskyt dalších druhů orlů, a sice velmi vzácného orla křiklavého a orla nejmenšího," řekl předseda Společnosti přátel Jeseníků Ondřej Bačík, podle kterého byli v Jeseníkách zaznamenáni také rys ostrovid a vlci.
 
"Od roku 2017 pozorujeme výskyt orlů skalních v hřebenových partiích CHKO pravidelně a vše nasvědčuje tomu, že zde tito mohutní dravci trvale žijí a loví. Většinou jde o mladé jedince. Ochranáři věří, že zde tito orli brzy zahnízdí a vyvedou mláďata. Orli skalní z tuzemské přírody vymizeli v minulém století. Navrátili se do ní až v květnu 2013, kdy se na Libavé vylíhla samička Anežka, což bylo první mládě ve volné přírodě po více než 100 letech.

Orel křiklavý
Orel křiklavý
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | Ondřej Bačík / Společnost přátel Jeseníků

Aktivisté v CHKO Jeseníky zaznamenali také stopy rysa, kterého zachytila i fotopast u Branné. V 80. a 90. letech žila v Jeseníkách populace rysa čítající zhruba 15 jedinců, v posledních letech jsou ale záznamy o jeho výskytu vzácné. "Na svědomí to má s největší pravděpodobností pytláctví. Dnešní odhady hovoří o několika jedincích, jejichž teritoria zasahují do širší oblasti Jeseníků," uvedl Bačík. Na několika místech CHKO aktivisté od roku 2021 průběžně pořizují snímky vlků.

Bačík řekl, že kvůli zachování divoké horské přírody je nutné vytvořit klidová a bezzásahová území aspoň na deseti procentech plochy CHKO. Správa CHKO Jeseníky je však podle něj zatím velmi vstřícná k těžařům. "Letos vydala celou sérii výjimek na zákonem zakázané činnosti, ve kterých umožňuje při napadení stromů kůrovcem plošné vytěžení horských lesů, a to na území nejpřísněji chráněné 1. a 2. zóny CHKO," uvedl Bačík.

Vedení Správy CHKO Jesenky uvádí, že zásahy proti kůrovci povoluje zodpovědně. "Vždy se zvažuje, o jak cenné místo se jedná. Jiný přístup je v unikátních horských smrčinách, jiný v hospodářském lese. Cílem je nahradit smrkové monokultury smíšeným lesem druhově i věkově pestrým, který do Jeseníků patří. Holiny, které vznikly zásahy proti kůrovci za pět let největší kůrovcové kalamity v Jeseníkách, jsou přibližně na čtyřech procentech plochy lesa v CHKO a postupně se zalesňují a přirozeně zarůstají," řekla mluvčí Agentury ochrany přírody a krajiny Karolína Šůlová.

Orel nejmenší
Orel nejmenší
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | Ondřej Bačík / Společnost přátel Jeseníků

Díky ochraně a monitoringu nyní žije v Jeseníkách podle Šůlové největší tuzemská populace vzácných sokolů stěhovavých, kteří loni vyvedli rekordní počet 41 mláďat. "To, že v Jeseníkách je již velmi často k vidění orel skalní či orel křiklavý, není nic výjimečného. Tato pozorování nám pravidelně zasílají i všímaví návštěvníci hor. Tito ptáci se přesunují na velké vzdálenosti, zda v Jeseníkách zahnízdí, se ukáže časem," podotkla.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (36)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

SV

Slavomil Vinkler

8.12.2022 08:48
Jeseníky by měly být už dávno NP. Taky část Libavé, Beskydy, Soutok a další významné lokality. Ale taky příslušně opečovávané. Ne všude je užitečná bezzásahovost.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

8.12.2022 08:58
Tolik jásotu nad množícími se predátory. Proč tady nezaregitruji jásot nad tím, jak se množí zvěř, která jim slouží za potravu? Mizí zajíci, koroptve, králíci. Bažanti jsou na výřadu jenom proto, že je ve velkém chrlí bažantnice. Takže pokud dravci nenajdou nic k žrádlu v přírodě, zamíří na nejbližší dvorek. A to je špatně.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

8.12.2022 09:08 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
No, třeba ten skalák je takový "vyvážený" predátor. Má v potravě hodně kun (až 10%), také lišky (liščata), psíky a hafo toulavých koček. Vzácné druhy je třeba chránit, ale prasata, lišky a kuny lovit na potkání. A tomu se systematicky věnuje jen malé procento myslivců, bohužel.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

8.12.2022 09:28 Reaguje na Karel Zvářal
Já netvrdím, že by se ten orel měl hubit, ale měly by se podniknout kroky proto, aby měli ti predátoři co žrát a aby tu "ochranu přírody" nedotovali chovatelé hospodářkých zvířat.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

8.12.2022 10:17 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Přesně tak. Bez potravy tu nebudou ani predátoři, ale to ochranářům stále nedochází. V mém okolí se orli mořští naučili lovit slepice a jednu rodinu do tří týdnů "odnaučili" chovat slepice. Já mám štěstí při chovu v husté zástavbě, kde se zatím neodvážili.
Pryč je doba, kdy jsme po žních vypustili slepice
na pole, aby dosklízely zrní a nemuseli se o ně bát.
Předloni liška podhrabala sousedce plot výběhu slepic a přivedla tři liščata učit lovit slepice
v pravé poledne. Nic si nedělala ze psa v kotci
a ani ze sousedky, která křičela jako pominutá. Odnesly si dvě slepice a zbytek jim přes plot
hodila sama, ať už se nažerou alespoň toho, co zabily a nezabíjejí znovu. Tam ale na ně přiletěl ten orel a klidně se hostil deset metrů od kotce se štěkajícím německým ovčákem. Přehnané hájení se tak odráží na chování zvířat a na stavu jejich kořisti.
Drobná je téměř na nule a tak zbývají ty ubývající
chovy domácí drůbeže. V budoucnu možná nastane i příkrm predátorů, aby jim ty ikony neumřely hlady,
ale to už bude pouze ZOO místo skutečné přírody !
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

8.12.2022 13:36 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Pane Šeděnko, ty kroky jsou uvedeny v druhé části vstupu, tedy věnovat se řádně lovu přemnožené škodné, nikoliv bezproblémovému vzácnému druhu. Jak je tam nazančeno, tento dravec, jakožto superpredátor, jim s tím částečně pomůže.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

8.12.2022 13:48 Reaguje na Karel Zvářal
Já jsem ten Váš vstup zaznamenal, plně s tím souhlasím, ale v praxi se to neděje. Chybí tady ochrana životního prostoru pro drobnou zvěř, chybí i redukce přemnožených dravců a pak to od.erou vzácní dravci, protože je někdo otráví karbofuranem.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

8.12.2022 13:54 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Právě na ten paradox mířím. Přeloženo do češtiny: lišek máme jak nabráno, a ještě se nám bude producírovat orel?... Ale lišky jsou až na druhém místě ve spotřebě zvěřiny, to více spořádají černí rytíři.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

8.12.2022 15:54 Reaguje na Karel Zvářal
Vy nemáte na klávesnici "s"? :-))))
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

8.12.2022 16:15 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Ve fabrice dělal jeden hyperaktivní důchodce (jeho chůzi jsem nestíhal) na zakázkách, kterým hořel termín dodání. Krom jiného také hlasitě mluvil, takže nebylo možné ho přeslechnout. Tlačil na šéfa, ať s tím urychleně něco dělá, že včera bylo pozdě. Druhý den zase doletěl po polední pauze a na celé kolo: "Má to ten Petr hotové?" V kanclu ho nenašel... "Vytral te na to!! Vytral te na to!"

Takže jsem zvyklý, že něco se jinak píše a jinak vyslovuje:-) A rád na skeče ze života vzpomínám, hlavně ty, kdy člověk musí zadržet dech a tvářit se vážně.
Odpovědět
JO

Jarka O.

8.12.2022 19:18 Reaguje na Karel Zvářal
:-)
Odpovědět
TP

Tomáš Pilík

8.12.2022 10:09
Ohledně orla jednoznačně dobrá zpráva. Na druhou stranu, pokud si projdu video ,,Šelmy, dravci a sovy Jeseníků 2022", budí to ve mě smíšené pocity, protože se podle mě pořád plácáme v odezdikezdizmu, kdy za minulého režimu ,,škodná" ujídala pracujícím ze stolu a vše, co mělo zahnutý zobák nebo se křivě podívalo na bažanta, muselo pryč. Dnes naopak vše co je dravé, je posvátné a bezmezně chráněno.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

8.12.2022 10:26 Reaguje na Tomáš Pilík
Plně souhlasím! Ano, je to ode zdi ke zdi a obojí bylo a je na prd.
Výsledky se už dostavují a brzo dojde i na ty predátory, když je
bude třeba uměle krmit. Bohužel vysvětlovat někomu z ochranářů
pojem potravní pyramida je zbytečné, neb ji stavějí od vrcholu
a o základnu se nezajímají a obviňují z jejího úbytku ostatní.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

9.12.2022 00:49 Reaguje na Tomáš Pilík
Lišky a kuny chráněné nejsou.
Odpovědět
TP

Tomáš Pilík

9.12.2022 09:18 Reaguje na Majka Kletečková
Myslím si, že všichni pochopili, že o lišky a kuny nejde. Lišky a kuny nejsou predátoři, kteří by decimovali populace živočichů kolem sebe, narozdíl od jiných, fanaticky chráněných.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

9.12.2022 16:00 Reaguje na Tomáš Pilík
O lišky a kuny jde především, pominu-li prasata. Vedle nich je tu spousta predátorů, která v posledních dekádách díky ochraně navýšila početnost takovým způsobem, že by ty intenzivněji lovené lišky a kuny nahradila beze zbytku během pár let, a to dalším navýšením svých stavů. Takže řešení vidím v systémovém přístupu, tj chránit vzácné, hojné regulovat - liškami, kunami a prasaty počínajíc.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

8.12.2022 10:09
Návrat velkých dravců je jistě vítán. Otázka zní na jak dlouho , protože probíhající devastace Jeseníků vč. Král. Sněžníku , se musí časem projevit i zde. ( a případné uvedení Jeseníků do NP je doslova o ničem -viz Šumava)
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

8.12.2022 10:49 Reaguje na Miroslav Vinkler
Chci jen dodat, že vidět někde orla skalního ještě neznamená, že se
tam usídlil. V okolí Bohumína byl viděn taky, byl tam nafocen šakal,
stopy vlka, vlk zabitý vlakem u Karviné a stopy rysa na soutoku Odry
a Olše a přesto tu nejsou stálými obyvateli. To, že je někdo někde
viděn a nafocen, tak nemusí být ani pravda a může to být ochranářská
"latina", protože si přejí změnit status CHKO na NP a zdůvodňují to
výskytem vzácných druhů zvířat. Ona ta fotečka na pozadí lesa se
dá pořídit někde jinde a dokazovat opak je těžké. Odpovědí často je, že se místo pobytu tají kvůli ochraně těchto zvířat a tak mohu
tvrdit, že v mém okolí žije krokodýl, ale aby nebyl rušen, tak nikomu nepovím kde! Bůh chraň Jeseníky před vyhlášením NP typu
Šumavy a Českého Švýcarska!
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

8.12.2022 13:02 Reaguje na Břetislav Machaček
Hlavně pokud je povedou diletanti typu bývalého ředitele NP České Švýcarsko. Hasební práce na likvidaci požáru v Českém Švýcarsku stály více než 220 miliónu korun, ale pan "bývalý" si není vědom důvodu, proč byl odvolán.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

8.12.2022 11:29 Reaguje na Miroslav Vinkler
Ale vůbec ne, jen musí být už konečně pochopeno, že hrob diverzity a úživnosti je BEZZÁSAHOVOST v NP. Chybí ti vyhubení megasavci a i vyhnaní údržbáři z řad lidí. Mamuta lze nahradit střídmou těžbou a těžkou technikou, spásání lze zvýšit pastvou v lese, jak bylo dříve. Nesmí se ale chtít: nesmyslná bezzásahovost = (Les bez odebírání biomasy), ale ani hospodářské výsledky z lesa.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

8.12.2022 11:50 Reaguje na Slavomil Vinkler
Pokud bude v pralese více různých biotopů a více různé zvěře více se uživí ..., orli mají rádi padliny.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

9.12.2022 10:59 Reaguje na Slavomil Vinkler
Nejlepší padlinou pro orla je ta vlčí
Kvůli krkavcům padliny jaksi nejsou a to za 1. republiky na nich hodovali navíc i supi. A dnešní armády už s sebou neženou stovky kusů dobytka, jako zásobu jídla.
Odpovědět
Sl

Slovan

8.12.2022 11:19
Dobrých zpráv není dost. Některé záběry jsou opravdu nádherné! Díky za ně a doufám, že podobný monitoring bude pokračovat dál!

Vidět v přírodě orla (jakéhokoli) musí být obrovský zážitek pro každého, kdo miluje přírodu. Je to neskutečný a majestátný zvíře. Já na své první setkání nikdy nezapomenu… zatajený dech a čas prostě přestal plynout :) Osobně mi však udělá radost i “obyčejná” liška uprostřed lesa - na to člověk musí mít také obrovské štěstí na podmínky a na to, že je vůbec liška v tu dobu venku.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

8.12.2022 12:48 Reaguje na Slovan
Orel je zážitek, lišek je s prominutím jak nas....no.
Odpovědět
Sl

Slovan

8.12.2022 13:12 Reaguje na pavel peregrin
Netvrdím, že je liška vzácná. Tvrdím pouze, že potkat lišku uprostřed lesa u potoka je také krásný zážitek. Pro mě ano. Nechovám k ní totiž žádnou nenávist. Nepovažuji jinza jakousi “škodnou” jako někteří a ten moment sem si dokonale vychutnal.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

8.12.2022 15:16 Reaguje na Slovan
Tak samo o sobě není škodná nic, a v případě přemnožení je tou škodnou lautr všechno.

Jak je to konkrétně s liškama ponechám znalcům, já po nich v lese až tak moc nekoukám.
Odpovědět
Sl

Slovan

8.12.2022 21:09 Reaguje na Svatá Prostoto
Slovo “škodná” je pouze myslivecký výmysl. Nic víc, nic míň. Jsem na to slovo alergický, protože žádné zvíře škodné není - každé je v tom ekosystému z nějakého důvodu.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

8.12.2022 16:03 Reaguje na Slovan
Povězte to té sousedce, která se ji snažila zahnat ze zahrady i s liščaty v pravé poledne. Ta se nadšením jako vy nerozplývala, protože měla slepice na vejce, které vy asi kupujete v obchodě z velkochovů a lišky vám nevadí stejně jako vlci,
protože ovce taky nechováte. To je stejné, jako
obdivovat balistickou raketu, jak je to dokonalá zbraň, která zabíjí jiném, ale ne mne. Tomu se
pane říká sobeckost, když mne těší něco, co
škodí jiným !
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

8.12.2022 16:14 Reaguje na Břetislav Machaček
Tady trochu mícháte jabka a hrušky ... protože do toho lesa ta liška patří, na rozdíl od té zahrady a kurníku.

A na SS-20 jsem v WDC v muzeu kdysi zíral docela se zaujetím:-)))

Ostatně, neříkejte, že nejsou holky pěkný ... https://airandspace.si.edu/multimedia-gallery/2008-10057hjpg
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

8.12.2022 18:33 Reaguje na Svatá Prostoto
Pokud ta liška nemá co v lese žrát a leze do
kurníku, tak je někde chyba. Jinak mne netěší
žádné zbraně a to jsem nosil devítku mnoho
let u pasu. Zvláště pak odsuzuji nekontaktní
zbraňové systémy, kdy se nedívám protivníkovi
do očí. Je hnus jít do "zaměstnání" shodit
bomby na cizí děti a po šichtě si hrát doma
s těma svýma. Kamarádova dcera si vzala kdysi takového "bombarďáka" a po jeho náletech na
Bělehrad se s ním rozvedla. Prostě se ji
zhnusil se svým cynismem s jakým popisoval
tu svoji "práci". Dnes raději žije s chudým
dělníkem z montovny, který válčení nenávidí.
Asi jsme každý jiný a máme jiné zkušenosti,
ale o tom ten svět je. Nikomu nepřeji vlastní
zkušenost s válkou a "krásnými" raketami, až
budou padat i na nás.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

9.12.2022 16:47 Reaguje na Břetislav Machaček
K té povídce o "bombarďákovi" se nebudu vyjadřovat, spíš by mne zajímalo, jak se k němu dostala.

Jinak je váš postoj s prominutím úplně pitomý, protože dle něj by podobnými vyvrheli byli naši příslušníci RAF, kteří za války bombardovali Ríši o sto šest. A dobře udělali.

Zbraně nejsou ani špatné, ani dobré, vždy jde jen o účel. A ty nekontaktní systémy ... ty tu s námi jsou od té doby, co nějaký pračlověk Janeček natáhnul nějakého předchůdce špagátu na klacek, takže vámi popisované je jen póza, sorry jako.
Odpovědět
Sl

Slovan

8.12.2022 21:18 Reaguje na Břetislav Machaček
Ježiši Machačku. Máme 13 slepic a kohouta k nim, za výběhem louku a za ní les - pokud tím lesem půjdete cca. 7,5 km, pak dojdete na nejvyšší vrchol Lužických hor. Lesem půjdete celou cestu, žádná vesnice.
Odkud že to jste vy? Z města jménem Karviná? Hmmm úplná divočina, jen co je pravda.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

9.12.2022 09:46 Reaguje na Slovan
Pro vás je orel mořský vzácností a mi hnízdí
kilometr a půl od domu jeden pár a další
kilometrů sedm. Krkavci hnízdí kousek za domem
a jezevec s liškami rovněž. Takže ta vaše
" divočina" se tlačí k civilizaci, kde má
dostatek potravy 365 dní v roce. Skládky
v Bohumíně, v O. Hrušově, Karviné atd. na
tak malém kousku Země vykrmí více predátorů
a jejich kořisti, než příroda a o to tu jde. Adaptabilní predátor, či příležitostný
mrchožrout a všežravec se vesele množí za
potlesku ochranářů, kteří netuší, co se
stane po ukončení skládkování. To bude mazec,
který skončí dolovením kořisti a vymíráním
těch ikon současné ochrany přírody, která už
dnes přírodou v pravém slova smyslu vůbec
není. Už jste někdy viděl jako u nás na poli
25 kání rousných? Nebo 30 krkavců velkých, či
nad Bohumínem kroužit najednou 3 orly mořské?
A co tak 60 čápů na skládce v O. Hrušově a u
Odry co 50 m volavky? Ne? Tak se přijeďte
podívat, jak vypadají ty "nálety" predátorů
na přírodu v mém okolí. U vás je už asi v lese
kulové a tak tam nejsou, u nás sice už taky, ale nalezli náhradní zdroje potravy a tu
přírodní potravu mají jako chutný zákusek po tom smradlavém ze skládek. Takže ty slepice
mají jako ten zákusek a vaše nemá asi co
sežrat. Vy tam nemáte ani jestřáby, kuny
a lišky? Tak to vás jako ikonomila lituji
a vůbec se nedivím té vaší touze je tam mít
a krmit je svýma slepičkami. Já po tom ale
netoužím!
Odpovědět
Sl

Slovan

9.12.2022 13:12 Reaguje na Břetislav Machaček
Orel mořský u nás nežije (bohužel, nebo jsem zatím neměl tu čest), ty jsem viděl 4 na mršině uprostřed Doupovských hor. Nádherný zážitek.
Chcete snad říct, že jsou lišky nebo kuny přemnožené? Tím si dovolujete naznačovat, že myslivci nedělají to, co sami tvrdí? Protože liška ani kuna chráněná není a lovit se tak mohou. Píšu to zde neustále a neustále to vaše názorová skupina záhadně ignoruje.
U nás toho žije hodně, kromě orla vše, co jste vyjmenoval. A přesto ty slepice dokážeme úspěšně chovat. Své "tajemství" si však nechám pro ty, které to bude reálně zajímat.

Proč bych měl v době všudypřítomných foťáků někam jezdit. Vylezte ven a foťte. Já znám situace z Lužických hor/NPČŠ, Brd a částečně z Doupovských hor.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

9.12.2022 17:06 Reaguje na Slovan
Poraďte chovatelům své tajemství, jak ochráníte drůbež třeba před jestřábem! Z vyprávění znám případ dravce zapleteného v síti, kterou
si chovatel natáhl nad výběhem.
Raději nezkoumám, jak to s dravcem
dopadlo, ale asi moc dobře ne.
Zdejší myslivci loví každý ročně
5-30 lišek a těch neubývá, protože
se množí a žijí i mimo honitbu
v zástavbě, kde střelba nepřichází
v úvahu. Norovat s nevycvičeným
norníkem na živé lišce je nesmysl
a vykouřit je z nory trestné. Lákat
je na masovou újeď taky nelze a ony
opravdu mrkvičku nerady. Chápete,
že těch klacků už je myslivcům pod
nohy hozeno tolik, že jsou bezzubí
a nestíhají? Za hranicí v Polsku
je rezervoár na lišky i tu černou
a tak mají chlapi pořád o "zábavu"
postaráno. Kuny skalní už dnes žijí
většinou pouze v zástavbě u lidí,
kde taky loví, protože v přírodě už
nemají co. Poraďte, jak na ně tam?
Vypudit k sousedovi? Jinak vám přeji
chov beze ztrát, ale všeho do času,
než se někomu vaše slepičky zalíbí.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

9.12.2022 20:18 Reaguje na Břetislav Machaček
Ta káňata tu byla ve větším množství už dříve. Za totáče jsem pracoval na dnes už bývalé Krajské stanici mladých přírodovědců a jednu sobotu v zimě jsme vyrazili přes Polanku do Jistebníku sčítat káňata. Na jednom místě jsme napočítali jak kroužilo tuším 14 kání. Byly tam jak káně lesní, tak i rousné. Jenže tehdy bylo v přírodě mnohem více kořisti a ony se nemusely realizovat chovatelům na dvorcích.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist