https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/v-roce-2027-by-se-v-cr-mohlo-prodat-az-80-000-elektrickych-aut-odhaduje-ey
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

V roce 2027 by se v ČR mohlo prodat až 80 000 elektrických aut, odhaduje EY

10.9.2021 01:08 | PRAHA (ČTK)
Zákazníci v současnosti podle průzkumu nejvíc váhají kvůli vysoké ceně elektromobilů, kterou zmiňují jako překážku čtyři z pěti manažerů.
Zákazníci v současnosti podle průzkumu nejvíc váhají kvůli vysoké ceně elektromobilů, kterou zmiňují jako překážku čtyři z pěti manažerů.
V Česku by se v roce 2027 mohlo prodat až 80 000 elektrických vozů, tedy elektromobilů nebo plug-in hybridů, což by odpovídalo asi třetině trhu. Loni se prodalo přes 5200 aut do zásuvky. Převládat by měly plug-in hybridy s podílem až 75 procent. Většinu nákupů uskuteční firemní zákazníci. Vyplývá to z odhadu poradenské firmy EY.
 

V současnosti české firmy podle červnového průzkumu EY v používání elektrických vozů v Evropě zaostávají. Používá je osm procent tuzemských podniků, zatímco v EU je to 24 procent. Zhruba 39 procent o pořízení elektrického vozu neuvažuje a 35 procent bude nakupovat nejdříve za pět let.

"Výběru vozidel do firemních flotil nadále dominuje cenový aspekt. Za stěžejní kritérium jej považuje více než polovina respondentů. V případě obměny vozových parků tuzemské společnosti zohledňují stáří vozu, a to v 78 procentech případů," uvedl partner EY pro automobilový průmysl Petr Knap. Velký vliv na budoucí vývoj podle něj bude mít dotační politika státu.

Zákazníci v současnosti podle průzkumu nejvíc váhají kvůli vysoké ceně elektromobilů, kterou zmiňují jako překážku čtyři z pěti manažerů. Dalšími překážkami jsou nedostatečná dobíjecí infrastruktura mimo města, menší dojezd a životnosti baterie. Mezi výhody naopak patří snížené provozní náklady, možné dotace nebo úspora nákladů za palivo.

V roce 2020 se prodalo 150 623 firemních vozidel, což je o 17 procent meziročně méně. Vliv měla pandemie koronaviru, která motivovala firmy k úsporám. Vzrostla průměrná cena. Prodeje elektromobilů a plug-in hybridů se zvýšily o více než 300 procent. V Česku je přes 800 veřejných dobíjecích stanic, do roku 2030 by jich podle Národního plánu obnovy mělo být 19 000.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (5)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

10.9.2021 05:22
Snížené náklady na palivo ? Kolik bude stát el. proud v r.2027 ? ! Dotace ! Kde na ně stát vezme peníze ? Zdraží vše pro auta s klasickými motory ? Cena auta ? Dnes je to velmi luxusní zboží. Kolik budou v té době platy, důchody, aby lidi na ty " plechovky " měli ?

To je to B, o kterém všichni mlčí !
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

10.9.2021 19:42 Reaguje na smějící se bestie
pravda je, že pokud nevíte, kolik bude stát MWh elektřiny za rok a cena není předvídatelná ve vývoji, chtěl bych vidět trubce, který si něco takového koupí. Mimo to, zrovna jsem četl, že na burze stojí 100 eček a to konec není.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

10.9.2021 07:00
Správně uvedeno - koupí si především firmy.
a) dají to do nákladů
b) zlepší si image že jdou s dobou

Pro běžného občana je to luxusní zboží i s dotací, a o tyto el-hejblata mít zájem nebude.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

10.9.2021 19:43 Reaguje na Miroslav Vinkler
vtipné je, že Němci mají i plán na to, aby stál litr benzínu 50 Kč jako tomu je v Holandsku...krása a nádhera
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

10.9.2021 10:04
Letos to bude cca 7 000, takže docela fičák.
Nicméně je šance, že podobné číslo vyjde.

Z prostého důvodu, výroba a prodej aut se jen spalovacím motorem se stane takovou pakárnou, a tak se prodraží ... díky EU ... že firmám nic jiného prostě nezbyde.
Plus veřejnoprávní subjekty mají pevně určený podíl těchto vozů směrnicí EU, resp. transkripčním zákonem. Trochu to ojebat jde, ale ne až tak moc.

K tomu si přidejme, že nízkoemisní vozy až tak moc nezlevní a ty ostatní půjdou cenově nahoru a jestli projde ta EURO 7 šílenost, tak hodně.

Nové auto pod půl míče s alespoň trochu snesitelnými parametry prostě nebude. A osud těch ojetých je ve hvězdách.

Závěr ať si každý učiní sám.
Já si svůj nechám pro sebe, byl bych až moc sprostý.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist