https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/ve-francii-vznikla-prvni-silnice-pouze-z-recyklovaneho-asfaltu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Ve Francii vznikla první silnice pouze z recyklovaného asfaltu

10.10.2018 01:50 | PAŘÍŽ (ČTK)
Část francouzské dálnice A10 z Paříže do Bordeaux je jako první na světě postavena pouze z recyklovaného asfaltu.
Část francouzské dálnice A10 z Paříže do Bordeaux je jako první na světě postavena pouze z recyklovaného asfaltu.
Zdroj | Eurovia
Část francouzské dálnice A10 z Paříže do Bordeaux je jako první na světě postavena pouze z recyklovaného asfaltu. Úsek je dlouhý jeden kilometr a asfalt pro něj dodalo mobilní výrobní zařízení, které lze demontovat a přesunout na jiné místo. Možnost výroby recyklovaného asfaltu v mobilním zařízení by mohla pomoci snížit náklady na údržbu dálnic a znečištění, uvedla agentura Reuters.
 

Silnici postavily firmy Eurovia a její mateřská společnost Vinci. Firmy tak zakončily svůj pilotní experiment výroby zcela recyklovaného asfaltu po dvou letech výzkumu a vývoje.

Společnost Vinci upozornila, že díky jejímu novému zařízení je možné recyklovat až 100 procent asfaltových agregátů blízko místa údržby silnic. To je výrazný pokrok ve srovnání se současnou mírou recyklace, která činí 50 až 60 procent. Díky zpracování materiálu vyfrézovaného na místě má nové zařízení přispět k ochraně přírodních zdrojů, omezení přepravy surovin a snížení emisí skleníkových plynů až o 50 procent.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (2)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

LB

Lukas B.

10.10.2018 08:25
ono s živičnými vozovkami je jeden problém, před 10-15 lety se v reakci na nestabilitu cen ropy a geopolitickou nejistotu výrazně pozměnila, ve smyslu zefektivnila rafinace, a frakce dříve používaná pro asfaltové vozovky se štepí a syntetizuje na něco jiného ušlechtilejšího, a tak suroviny pro živičné vozovky jsou dnes podstatně méně kvalitní (kvalitní ve smyslu lidovém, nikoli technickém) než dříve a musí se poměrně draze chemicky "nadopovat" aby vůbec fungovaly. a tak recyklace obrusu živičných vozovek jsou dvě mouchy jednou ranou, eko+eko, a tak to má být.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

11.10.2018 16:23 Reaguje na Lukas B.
Myslím, že 100% recyklace je hloupost, protože frézováním se změní zrnitost kameniva a tu je třeba s novou živicí doplnit. Ale zaplať pánbůh, kdyby to šlo recyklovat z třeba 80 %, stejně asfaltových ploch stále přibývá, takže 100% recyklace vůbec není potřeba. Také je otázka, jak dlouho francouzský experiment vydrží, možná se za 5 let budou divit a Ekolist to rád zveřejní.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist