Velká belgická města zakázala vjezd starším dieselovým vozům
V Bruselu mají na dodržování nového nařízení dohlížet kamery. V Antverpách a Gentu byli ještě přísnější a i vozidlům, která splňují novější limitní hodnotu škodlivin Euro 4, umožňují vjezd pouze za poplatek a na časově omezenou dobu, uvedla vlámská rozhlasová stanice VRT.
Podle dat belgického automobilového svazu Febiac se zákaz dotkne zhruba 17 procent všech automobilů s dieselovým pohonem. Auta na benzin a na plyn musejí ve všech třech městech splňovat minimálně normu Euro 2.
Nízkoemisních zón v Evropě přibývá. V 90. letech s nimi přišly Stockholm a Göteborg, v poslední době přibývají hlavně v Německu.
Diskuse o omezování či zákazu naftových motorů vypukla naplno po emisním skandálu německé automobilky Volkswagen, který vypukl v září 2015. Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) tehdy Volkswagen obvinila, že do svých vozidel s naftovým motorem instaloval software, který umožňuje skrýt skutečnou hladinu vypouštěných emisí, čímž se snažil obejít zákony na ochranu ovzduší.
reklama


Evropská komise zvažuje pětiletý odklad zákazu spalovacích motorů pro hybridní vozy
Výrobci elektromobilů naléhají na Brusel, aby se držel cíle nulových emisí
Evropská komise by mohla 16. prosince představit zmírnění zákazu spalovacích motorů