Vicepremiér: Polsko nezavře uhelné doly, dokud nebude mít jadernou elektrárnu
"Musíme odložit proces zavírání dolů," řekl Sasin týdeníku Sieci. "Nemůže se nám zvýšit závislost na dovozu uhlí, které je mnohem dražší než to naše," dodal.
Sasin ale zdůraznil, že vláda neodstupuje od smlouvy, kterou podepsala s odbory loni v dubnu. Podle ní má postupně uzavřít uhelné doly do konce roku 2049. Tento konečný termín hodlá dodržet.
Podle jaderného energetického programu plánuje Polsko vybudovat jaderné elektrárny o celkovém výkonu šest až devět gigawattů. Po uvedení prvního bloku do provozu v roce 2033 mají být každé dva roky uváděny do provozu další bloky.
Sasin připustil, že vláda stojí před velmi vážným rozhodnutím o rozsahu investic do těžby. "Předpokládali jsme, že zastavení těžby potrvá do roku 2049. Sestavili jsme harmonogram zavírání dolů, zajistili jsme v tomto procesu sociální smír. Teď musíme ten harmonogram přehodnotit," řekl. Žádný důl podle něj nelze zavřít, dokud nebudou v provozu první jaderné bloky.
Sasin upozornil, že těžba uhlí v Polsku bude o něco vyšší, než v předchozích letech. Nevyloučil ani otevření nových šachet, uvedla agentura PAP.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (6)
Svatá Prostoto
7.11.2022 15:01https://oenergetice.cz/jaderne-elektrarny/plany-na-rozsirovani-temelina-budi-obavy-na-bavorske-a-rakouske-strane-hranice
A nebo možná jo, ať je sranda.-)))
smějící se bestie
7.11.2022 15:15Miroslav Vinkler
7.11.2022 17:13" Podle Jörna Neuhausena z PwC nyní evropský automobilový průmysl čelí tlaku z několika stran. „Kromě narušených dodavatelských řetězců musejí evropští výrobci řešit především nárůst cen energie,“ uvedl Neuhausen.
Evropští výrobci nyní sázejí zejména na dražší elektromobily, zatímco čínští výrobci uvádějí na evropský trh cenově výhodné elektromobily s novými technologiemi a novými koncepcemi. „Výsledkem je, že žádný evropský model se nedostal mezi pět nejprodávanějších elektromobilů na světě.“
Prostě z Evropy se stane skanzen pro turisty z Asie.