https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/vltavska-filharmonie-v-praze-musi-mit-posudek-vlivu-na-zivotni-prostredi
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Vltavská filharmonie v Praze musí mít posudek vlivu na životní prostředí

21.10.2024 19:51 | PRAHA (ČTK)
Foto | Maksym Kaharlytskyi / Unsplash
Plánovaná budova filharmonie u stanice metra Vltavská musí mít posouzení vlivu na životní prostředí (EIA). Rozhodli o tom úředníci odboru ochrany prostředí pražského magistrátu, zjistila ČTK z databáze EIA. Stavba, jehož podrobnou studii nedávno pro Prahu dokončili architekti dánského studia Bjarke Ingels Group (BIG), by měla začít v roce 2027 a skončit o pět let později. Náklady mají činit podle nynějšího odhadu asi 12 miliard korun.
 
Hlavní město jako investor nyní musí zajistit kompletní dokumentaci pro posouzení vlivu stavby na životní prostředí, klima a život obyvatel. Ta by podle zveřejněného dokumentu měla zahrnovat mimo jiné přehled zvažovaných variant projektu, zhodnocení dopravy v okolí či popis a návrhy na minimalizaci vlivu na ovzduší, hlukové hladiny či osvětlení.

Filharmonie bude mít podle oznámení pro EIA tři podzemní a šest nadzemních podlaží a budou v ní tři sály - jeden velký koncertní pro asi 1800 sedících lidí, druhý komorní s 500 místy k sezení a stání a třetí multifunkční, do kterého se vejde 620 sedících nebo 1200 stojících lidí. Záměr bude podle dokumentu zahrnovat také několik dalších staveb, například tunely zajišťující dopravní napojení komplexu, úpravy nábřeží, změny v dopravní infrastruktuře typu přeložky tramvajové trati nebo vybudování nových křižovatek a výstavbu nového vestibulu metra.

Aktuální návrh kritizuje nezisková organizace Arnika, která ocenila požadavek úřadu, aby město předložilo více variant řešení dopravy. "Stávající návrh tří tunelů pod filharmonií nepovažujeme za dobrý. Existují i jiná dopravní řešení a je třeba vybrat takové, které bude mít nejmenší dopady na životní prostředí a klima a bude nejvhodnější z hlediska bezmotorové a veřejné dopravy," uvedla za organizaci Anna Vinklárková.

Podle zářijových informací zástupců vedení města a architektů nyní odborníci pracují na vytvoření technické dokumentace a v příštím roce na podzim by město mělo zažádat o stavební povolení. V roce 2026 by pak mělo mít hotovou dokumentaci i stavební povolení, aby se v roce 2027 začalo stavět. Budova bude sídlem dvou orchestrů, protože zde budou sídlit Česká filharmonie a Symfonický orchestr hlavního města Prahy FOK.

Magistrát usiluje o spolufinancování stavby státem a zvažuje také zapojení soukromých investorů. Výstavba nového kulturního centra má podle záměru vedení magistrátu nastartovat proměnu okolní lokality Bubny-Zátory, kde by měla vzniknout čtvrť až pro 25 000 lidí.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (8)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

22.10.2024 06:46
Někdo/horlivci jsou na hlavu !
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

22.10.2024 09:52
Holešovické nábřeží a celý " oblouk" Vltavy je velkým tepelným ostrovem, bylo by asi dobré tu lokalitu posuzovat jako celek, tedy i s bytovou výstavbou, která je v lokalitě plánovaná a její vliv na oteplování celé lokality.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

22.10.2024 09:57
Navržená budova filharmonie odpovídá významu klasické hudby z hlediska kultury a společenského významu, významných skladatelů kteří v Česku kdy působili a budou působit.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

22.10.2024 12:41 Reaguje na Jaroslav Řezáč
A na to je doopravdy potřeba ta EIA ?
Odpovědět
LB

Lukas B.

23.10.2024 08:58 Reaguje na smějící se bestie
eia je v některých případech kanon na brabce. v případě intravilánového brownfieldu mimo zátopovou zónu tedy rozhodně. ano, nějaké urbanistická diskuse je asi na místě. ale dramaticky řešit dopravu v bezprostředním sousedství komunikací nahrazujících chybějící dokončení městského okruhu...
Odpovědět

Radek Čuda

23.10.2024 16:17 Reaguje na smějící se bestie
Zrovna tedy je potřeba jak sůl, bo ta haluzna jak je naprojektovaná je fakt něco a s ohledem na to čemu všemu má sloužit a jaká je její kapacita bude ten vlastní provoz například do dopravy fakt řacha. Plus je potřeba to zhodnotit s ohledem na celé území Praha-Bubny.

Za mne je ten požadavek rozhodně opodstatněný.

Plus se tedy musím přiznat, že nic proti tomu, ale jestli to má Praha cálovat úplně celý (a jak známe stát, tak ten se určo nepřidá), tak těch 12+ giga mi přijde z pohledu rozpočtu jako dost peklo a celou tu taškařici zatím drží při životě hlavně Hlaváček.
Odpovědět
ig

23.10.2024 16:17
Zase si nějaký nedoceněný architekt leští ego :-)
Odpovědět

Radek Čuda

23.10.2024 16:18 Reaguje na
Takhle se o panu náměstkovi primátora nemluví!!! ;-)))
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist