https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/volkswagen-by-mohl-do-brezna-rozhodnout-kde-postavi-zavod-na-elektromobily
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Volkswagen by mohl do března rozhodnout, kde postaví závod na elektromobily

17.2.2022 01:39 (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Německý automobilový koncern Volkswagen by mohl do konce března rozhodnout, kde postaví závod na výrobu elektromobilů. S odvoláním na závodní radu o tom informovala agentura Reuters. Podnik už loni oznámil, že postaví moderní továrnu v blízkosti svého sídla v dolnosaském Wolfsburgu. Automobilka také uvedla, že i letos bude zřejmě nedostatek čipů, navzdory tomu ale plánuje ve druhé polovině roku zvýšit produkci, poznamenal šéf koncernu Herbert Diess.
 

Továrna je součástí projektu Trinity skupiny Volkswagen, v jehož rámci chce automobilka od roku 2026 vyrábět ve Wolfsburgu vlajkový elektrický sedan. Závodní rada od tohoto plánu očekává, že zajistí budoucnost hlavního závodu celého koncernu. Prodej nových vozů se spalovacím motorem by měl v Evropě skončit v roce 2035.

"Bojujeme za výrobu Trinity přímo zde ve Wolfsburgu, což znamená buď v areálu továrny, anebo v bezprostřední blízkosti hlavního závodu," uvedla šéfka zaměstnanecké rady Daniela Cavallová.

Závodní rada uvedla, že Volkswagen loni v závodě ve Wolfsburgu vyrobil kvůli nedostatku polovodičů o 330.000 aut méně, než původně plánoval. Z výrobní linky tam sjelo bezmála 400.000 vozů. Automobilka na začátku února uvedla, že kvůli nedostatku čipů budou ve Wolfsburgu na některých výrobních linkách omezeny noční směny.

Diess vedle plánu zvýšit výrobu také uvedl, že špičkové modely prémiových značek Volkswagenu jsou už pro celý letošní rok vyprodány. Knihy objednávek se podle něj výrazně plní také v segmentu nákladních vozů.

Koncern Volkswagen vlastní 12 značek. Patří mezi ně značky osobních automobilů Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, nákladní vozy MAN a Scania a rovněž užitkové vozy Volkswagen a motocykly Ducati.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (3)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jaroslav Řezáč

17.2.2022 07:01
ať si to postaví u sebe, pak by možná zjistili, jak drahá je ruční práce nekvalifikovaných profesí...vlastně oni to vědí, proto nejdražší špeky nacpali na východ a zisky kasírují oni. My už na to stejně nemáme lidi, protože v ČR v podstatě nejsou volné nekvalifikované kapacity, takže tady ty závody stavění skladů a montoven opravdu smysl nedává.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.2.2022 08:39 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Nekvalifikované práce je tam už minimum, dělají to dávno atroje. Proto to staví v Německu a ne v Číně, stejně jak Tesla je taky v USA.
jen mi nejsou jasné ty čipy, to si fakt neudělají sami? Intel (nebo jiné západní firmy) jich taky dodá bambilión, kdyby na věc přišlo..
Pokud budou mít jistotu, že automobilky zase nepřepřáhnou na Čínské kvůli ceně.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

17.2.2022 12:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Nedodá a neudělají. Fakt ne. Ale pravdu máte v tom, že vám to není jasné a i tohle je u vás pokrok který zahřeje u srdce:-))).

Bohužel se to netýká té první části, protože s WV v Číne se to má takto ... https://www.technickytydenik.cz/rubriky/archiv/volkswagen-je-v-cine-jako-doma_46456.html
Odpovědět
 
reklama


Blíž přírodě

Pražská EVVOluce
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist