Volkswagen chce nabízet prémii za staré diesely po celém Německu
Záměrem opatření je čistší vzduch ve městech a odvrácení hrozby dalších zákazů vjezdu do center měst pro dieselové vozy. "Doufám, že i ostatní výrobci automobilů se postarají o tak dobré zprávy pro zákazníky," uvedl německý ministr dopravy Andreas Scheuer.
Takový vývoj je ale podle analytika automobilového trhu Ferdinanda Dudenhöffera nerealistický. "Výrobci se orientují na zisk a dělají to, co považují za správné, ne to, co si přeje ministr dopravy," řekl Dudenhöffer agentuře DPA.
Volkswagen ke kroku prý motivuje skandál z roku 2015 a problémy s přechodem na novou metodiku měření emisí a spotřeby automobilů WLTP, které se negativně podepsaly na jeho hospodářských výsledcích.
Že nabídne prémie při nákupu nového či staršího vozu s čistším motorem, pokud zákazník bude souhlasit se sešrotováním svého auta se starým dieselovým motorem překonané evropské emisní normy Euro 1 až 4, oznámil Volkswagen již v říjnu. Akce se ale zatím dotkla jen obyvatel 15 nejhůře znečištěných měst v Německu. Podle dnešních informací Bildu by výše prémie měla činit až 9000 eur (zhruba 230.000 Kč).
Když nabízel Volkswagen šrotovné od srpna 2017 do června 2018, podařilo se mu stáhnout z německých silnic 210.000 starších naftových vozů.
reklama




Evropská komise zvažuje pětiletý odklad zákazu spalovacích motorů pro hybridní vozy
Výrobci elektromobilů naléhají na Brusel, aby se držel cíle nulových emisí
Evropská komise by mohla 16. prosince představit zmírnění zákazu spalovacích motorů